Hva spiller du for tiden?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Okey, så Kingdom Hearts HD 1.5 Final Remix eller hva nå enn det fulle navnet er. Har nå spilt i seks timer og kommet meg gjennom jungelen. Dette er ikke bare spillet i HD, men Final Mix-versjonen som ikke har vært utgitt utenfor Japan før nå, og man merker at ting er annerledes. Har kjørt gjennom det vanlige spillet på Proud Mode (det vanskeligste) flere ganger og valgte da naturligvis det vanskeligste her også. Det medførte at han Sjuttolini ble eid flere ganger, for dette er jaggu vanskeligere enn det har vært før. Blant annet ble jeg eid av noen svære sånne vanlige svarte heartless som jeg aldri har sett før i Wonderland. Dukka også opp en ny sånn magisk fiende i jungelen som jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle ta. Ellers så er det stats på flyinga og en del fiender har fått ny maling. Så ja, bra saker.
 
Godt at du også sier det, Sjutten. Jeg startet også på den vanskeligste,men blei eid så hardt etterhvert at jeg bare ga opp og startet på nytt på den letteste. Nå skal det sies at ikke alle er like dreven som deg i disse spilla, men det var definitivt en klar utfordring.

Spillet eier ja.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nå skal det sies at jeg ikke er sånn kjempedreven i akkurat disse spilla, men det vanlige Kingdom Hearts er ikke spesielt vanskelig på Proud Mode. Vanskelighetsgradene der burde egentlig hete easy og normal. Her stemmer det nok bedre at man kan være stolt om man kommer seg gjennom. Om ikke det er nok så har du også muligheten til å skru av EXP, så du kan kjøre gjennom hele spillet på level 1. Kanskje jeg prøver meg på det neste gang. Det er visst også trophy for å beholde det opprinnelige utstyret på gjennom hele spillet, eller "initial equipment" som det gjerne kalles.
 
Jeg ble bestandig så frustrert mot slutten på det originale KH. Husker ikke het hva det heter i det området, men det er når det ser ut som du løper rett i ingenting, også kommer det heartless på størrelse med spermhvaler og gjør tonnevis med skade.

Hvis du nailer den med Initial equipment, så skal jeg kysse deg.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Da har vi en avtale :D

Elsker forresten at du får EXP av den siste bossen. Det er så genialt.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Fikk en gledlig liten sum (les: nok til tre tuborg og en pose Seigmenn) av foreldra mine inn på konto tidligere idag, med beskjed om å kjøpe noe til meg selv. Dro rett inn på steam og kjøpe Risk of Rain.

Risk of Rain er et rouge-lite platformspill som eier. Permadeath og tilfeldig genererte detaljer i hvert brett. Man er en romfyr som har måtte nødlande med skipet sitt og man må slåss for overlevelsen mens man leter etter portaler. Man finner diverse oppgraderinger som gjør deg sterkere, men spillet blir også vanskeligere jo lengre tid man bruker. Når man finner portalen kommer en boss og bølger av fiender, og man må drepe bossen samt overleve i 90sekunder for å komme seg videre.

Soundtracket i spillet er helt absurd fantastisk, som musikken til en 80/90talls sci-fi-film/ 80/90talls b-film med dårligere budsjett enn vanlig, blanda med typisk Agradula/ Yetipants-elektro.

Synes spillet i seg selv var en fiffig lite greie, og settinga gjorde det ekstra kult for min del

Spiller med 360pad, noe som funker fett. Problemet er at det kun er delvis support, så ikke alle menyene funker. Frustrerende å reise seg og gå til laptoppen for å starte på nytt etter man har dødd, pga man ikke kan styre det fra sofaen. Sliter også en del med skaleringen; fullskjerm er ikke annet enn et vindu med schvære svarte kanter når jeg spiller på tv'en og laptopen. Får se om jeg får fiksa det.

Jeg personlig synes detta eier, så test det. Eller sjekk ut denna førsteinntrykksvideoen til TotalBiscuit:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Så Jim Sterling spille det og det så ut som en bøtte med ræg. Men han spilte ikke lenge nok til å lære seg spillet så iruno.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Personlig elsker jeg det. En indieperle i mine øyne, får mye mer ut av dette enn av f.eks Rouge Legacy. Synes kampene er gode, hjertet i halsen på en god måte, utrolig deilig følelse av makt når man får gode gjenstander og hjelpemidler, for så å plutselig føle seg som en liten drittunge med sprettert versus et SWAT-lag pga man blei for kjepphøy
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sorry, men jeg må bare fordi denne irriterer meg skikkelig. Rouge er en type pudder man har på kjakene for å få dem til å se rødere ut. En rogue er en snikete type og/eller et gammalt rollespill mange andre rollespill har basert seg på. Ellers takk for tips, jeg skal nok sjekke det ut.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Er klar over det, men betegnelsen Rouge lite er det som er brukt. Unngår å bruke Rouge Like på ting som ikke er en direkte kopi av Rouge
 
Jeg var i ferd med å blir skikkelig gira på disse "rouge lite" og "rouge legacy"-spillene... Fantasien min løper jo helt løpsk med mulighetene.

Gledespike-simulator? Sminke-RPG? Hold meg fast, Jenny.
 
Har litt lyst til å teste en av disse rougelitene. Men det skjer nok ikke. Når jeg skal ut på byen smæler jeg på med sminke både her og der og ser ikke ut.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen


Har fullført første planet i Ratchet & Clank: Nexus, mangler bare en gold bolt men jeg tror jeg behøver hover boots for den. Jeg har virkelig savnet denne typen action gameplay, hvor du er kjapp og kan hoppe sidelengs salto for å unngå skudd mens du fortsatt skyter på fiendene. Og det er litt uvant etter alle de andre spillene de siste årene, men man trenger ikke reloade våpenet sitt noensinne! Herregud så deilig det er å ikke måtte stoppe å skyte for å bytte magasin! Bare skyt skyt skyt til du går tom for ammo og bytt til et annet våpen. Spiller på Hero og har dauet flere ganger av den store konsentrasjonen fiender som løper rundt og skyter og slår på deg. Og ingen av dem er i cover! Og det skal ikke du heller, det er ikke den typen spill!

Anmeldelsene sier dette er et veldig kort spill som kan rundes på 4-5 timer, noe som er synd, men det er godt at Insomniac i det minste fullfører storylinen de startet i Tools of Destruction.

Det koster 299 i butikk og 199 på PSN, så med mindre du har et gavekort som holder på å gå ut (som meg) så kjøp det online.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Hmm. Ps3 eller Vita?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Er det ps3 kan det spilles, og de andre Ratchet and Clank-spillene er gjennomført for lenge siden (utenom detta All-for-One-greine)
 

Terje

mostly harmless
All-4-One er igrunn ikke så hakkande gæli som folk skal ha det til. Skuffende ja, men verd en gjennomspilling om man liker figurene og universet.

Men glem at Q-Force eksisterer.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Merkelige greier. Jeg sjekka trophy-skjermen, og det står spillet merket med både PS3 og PSVita-logo. I tillegg støtter spillet opplasting av saven din til skyen fra menyen. Ikke noe som er veldig nyttig med mindre du er veldig redd for å miste framgang. Eller har crossplay. Kan også forklare hvorfor det visuelle ikke er like ambisiøst som de forrige spilla. :ehm:
 
Topp