Hva spiller du for tiden?

Shinra85

Spillegals effort emo
Ser nå at det kan lønne seg å lese hele innlegget før man svarer. U an z , spillet eier selvom det er mer eller mindre et SimpleGame. Ultralinjært og repeterende, men det er vanvittig tilfredsstillende å hakke zombier

Litt mer info, da. Spillet er på japansk (med vanvittig sære og usammenhengende engelske one-liners innimellom), så storymessig er det lite jeg har fått med meg. Men det spiller ingen trille ettersom det kun er hakk og kutt hele veien


Man spiller to figurer man kan skifte sømløst mellom midt i kamp (ikke når man tar skade). Hver figur har tre våpen; ett raskt og svakt, et mer langsomt og sterkt, samt et kastevåpen. Dama med sverd og cowboyhatt (Kagura tror jeg navnet er) har da to sverd som sine sterke, relativt langsomme våpen, og kniver-på-kjettinger (tenk nyere Ninja Gaiden-spill) som det raske. Dette kan brukes til å f.eks kutte av bein og armer på zombiene og trekke den til seg før man skifter til sverd og kløyver det resterende i to. Spenstig. Prosjektilvåpnet er en boomurang-aktig greie som kastes relativt langt og kan kombineres med vanlig kombo.

Dama med motorsag har da motorsag som det trege våpnet, samt armskinner som det raske. Kan kan banke opp z00mbies i lynets hastighet før motorsag og kløyvings. Prosjektilvåpnet er en feit slegge med pigger. Ganske spenstig

Spillet er ikke en superduper grafikkbombe, men det funker veldig bra. Spillet flyter godt uten mye slow-down (det lille som kan komme er fiffig kamuflert med slo-mo og partikkeleffekter) og det føles vanvittig godt å slakte 15+ zombier ved å veksle mellom de to spillfigurene.

Spillmekanisk er det da dobbelthopp, svake og sterke angrep, prosjektilangrep og diverse items/ magiangrep. Man kan også spurte, noe som gir nye angrepsmønstre. En låsemekanisme gjør det lettere å fokusere på en enkelt fiende, selvom jeg personlig bruker det mer til å snu seg raskt mot fiender

Etterhvert som man slakter får man gule, svevende kuler som gir poeng (spillet har leaderboards), samt røde kuler som fyller opp en måler for et slags Rage-modus. Etterhvert som man kvester zombier blir våpnene fulle av blod, og man må tørke de for å få maksimal uttelling. Jo mer blod på våpnet, jo treigere går det. En grei gimmick, men blir kjedelig i lengden. Den bryter iallefall ikke kombo-telleren, det gjør heller ikke skifte av våpen eller spillfigur.

Hva synes jeg om det? Vel, det er moro og tilfredsstillende med slakting, og det faktum at det er lettkledde damer med store pupper og to sverd gjør det lattermildt og litt flaut. Man får det man ser på coveret, noe som føles som en japansk b-film med mye blod og seksuelle referanser
 
Transistor er ihvertfall ganske fett. Man spiller Red som er no syngedame og hu blir utsatt for no drapskomplott fra no mafian. Det slår feil og hu ender istedet opp med Transistor, det titulære sverdet. Bare at det ikke er så mye et sverd som en datamaskin. Døde folk man møter blir om til programmer som man bruker underveis. Det som er fett er at de alle har et angrep eller no, men de kan og brukes til å buffe andre programmer. Man får fek.s et som gjør fiender midlertidig vennlige. Det er veldig nyttig og setter man det på noe som skyter kan man skifte dem til din side på avstand. Når man etterhvert og kan sette programmer på seg selv som buffs blir det virkelig awesome.
Mye av gameplayet er likt Bastion som disse folka ga ut tidligere, men nytt er et slags VATS-system som lar deg pause spillet og liste opp angrep og bevegelse. Det er helt nødvendig siden det til tider er bullet hell. Det gjør det også mye mer strategisk og får meg til å digge det mer enn forgjengern.
Nok en gang er lydsporet og grafikken utrolig fet. Særlig noen av låtene er nok en gang noe av det beste som har vært gjort i spill. De har ikke egentlig med en forteller denne gangen, men sverdet er veldig pratsomt og gir deg kontekst. Oppi all mafian mista Red stemmen så det funker ganske bra. Riktignok ikke like bra som i Bastion, men men. Sånn ellers er settingen en blanding av Proto Men sin utgave av Mega Man og Bioshock 1 så jeg digger det.
Ikke like bra historiefortelling som det forrige spillet, men gameplayet er mye mer engasjerende så det kan ikke annet enn å anbefales.

E: Oooh, hele soundtracket ligger på Bandcamp. Særlig In Circles er fantastisk.
 
Game butikkene pleier å ha Shenmue spilla, og masse annet. Dreamcast snaxx til ålreite priser.
Tror ikke vi har noen Game butikker i Stavanger. Har 3stk GameStop i nærheten, gjerne jeg er heldig og de har noe inne mon tro ? Blir ikke sånn sett problem å få tak i de, har sjekka på eBay/Amazon og det finnes heldigvis nok kopier i omløp. Men de er ikke billige om du skal ha en brand spænkings nytt. 800-900kr, og det er før staten robber meg.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Husker at Spiderman i Oslo tok sånn ca. 2000 for Chrono Trigger på begynnelsen av forrige tiår. Det var jo noe.
 
De hadde og en Virtual Boy og den gadd jeg ikke engang spørre hva de skulle ha for. Sikkert den samme som dukka opp i nostalgistanden på fjorårets spillmesse.
 
Det ligger et stk. Shenmue 1 på hylla i Game butikken på Karl Johan. Spillet er i relativt god stand, men ikke faen om det er verdt 995' Kr.
Ikke for å virke kæksete, men 995kr for et gammelt spill i god stand er ikke verdens ende. 3 000kr for spill for 10-15 år siden var sykt fordi vi (min generasjon) ikke tjente langt på nær like mye og kronen var verdt mye mer. 995kr er mindre enn prisen for to nextgen-spill. Spillet er 14 år gammelt.

Hadde sikkert betalt den summen for Golden Sun. Heldigvis har jeg det fortsatt og kan kose meg med det helt gratis<3


e. ALLE med WiiU bør kjøpe Golden Sun i onlinesjappa nuh. Så kan vi som eier 3DS gråte oss i seng over at Nintendo ikke gidder å ta pengene våre :qq:
 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
Kjøpte FFX på BRIO CC-vest et par dager før release. Tror det kostet 799,- eller 899,-. :penga:
 
Også var det N64-spill som kostet minimum 1200 kroner, som nå sikkert er verdt over 9000 i 2014-penger. Ikke så rart at ingen hadde den maskina og de som hadde den bare hadde råd til Super Mario 64 og kanskje Goldeneye.
 
Er sånne "sjeldne" spill verdt no nå som mesteparten kan lastes ned på lovlig vis? Mener å huske at masse folk ræga når Nintendo slapp Earthbound på WiiU.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Kosta ikke mer i nord heller. Disney-spillene fra Capcom til SNES, derimot. Riffen troller svakt som vanlig.

Edit: nekter å tro at jeg betalte mer enn 599,- for OoT, men Spaceworld kunne fint sette prisene til 749,- på N64-spill. Så da handla jeg dem ikke der. RIP norwaygames.com som solgte nye N64-spill til 400-450 (ja, det fantes nettbutikker på den tiden også).
 
Er sånne "sjeldne" spill verdt no nå som mesteparten kan lastes ned på lovlig vis? Mener å huske at masse folk ræga når Nintendo slapp Earthbound på WiiU.
Det er noen N64 spill som har holdt seg/økt i verdi. Zelda OoT, Zelda MM, samtlige Mario party og Conkers bad fur day er spill du lett får mer penger for nå.
Det dyreste N64 spillet jeg kjøpte nytt tror jeg var Resi 2 som jeg måtte ut med en høvding for. Jeg skjønner ikke hatere av N64, jeg har rundt 30 spill til den konsollen og er glad i nesten alle sammen <3
 

demake

Seksuelt godteri
Fist for den. N64 eide <3
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Det eneste spillet jeg kommer til å ta vare på fremover er Steel Battalion. Bare litt surt at noen stabla en værtøykasse med føtter på eska under no flyttings, så det ble 4 pene hull på toppen.
 
Steel battalion er spillen jeg alltid ville spille men aldri hadde råd til. RIP in peace.

Det må være et nordingpikkfenomen. Mener å huske at Ocarina of Time kosta 699 i Oschlo.
Selv. Men 700 kronasjer var jo mye mer på den tiden av overnevnte grunner. Hadde ikke Goldeneye vært så latterlig bra hadde jeg angret på at jeg ikke fikk pappa til å kjøpe en PS1 istedenfor.
 
Sist redigert:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Det ligger et stk. Shenmue 1 på hylla i Game butikken på Karl Johan. Spillet er i relativt god stand, men ikke faen om det er verdt 995' Kr.
Nei, ser ikke ut til at det er det. De fleste brukte ligger på rundt 200 kroner på eBay, mens de få som er ~factory sealed~ ligger på 6-700. Vet ikke om PAL-versjonen er verdt mer, men 995 virker temmelig drygt.