Hva spiller du for tiden?

Suda hadde ingenting med det spillet å gjøre selvom det er Grasshopper. Samme med Lollipop Chainsaw og Shadows of the Damned. Men ja, det er ganske fett.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Vel, han var kanskje ikke med som designer, men han er kreditert som storywriter og executive director. Og iflg. intervjuer er det han som står bak hele konseptet til å begynne med, så han har nok hatt en finger med i spillet hele veien.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
Factorio. Spillen. Likr? Tror D.


Basesentrum. Her skjer stort sett all distribuering og førstebehandling av jern- og kobbermalm, før det sendes videre opp i automonteringsmaskinrekken øverst i bildet der. Øverst til venstre finner dere også et anlegg som kun står og akummulerer jernplater til manuelt bruk. Har ikke noe kjempebra kulldistribusjon ennå, det har bare gått seg litt til med splittere og nødløsninger, egentlig. Ville gjort det bedre om 1. Jeg var smartere. 2. Det ikke var så langt til nærmeste substansielle kullfelt. Gruer meg til jeg går tom her. Egentlig ikke, for da blir det nytt kart.



Oljå. Hadde en del problemer med å få flytsystemet til å ...flyte skikkelig. Etter en del prøv og feil og trøbbelskyting innså jeg at systemet stanser om den oljen som ikke blir brukt i produksjonen ikke får flyte noe sted. Nå har jeg satt inn tanker som avlaster systemet og tar av "restoljen". foreløpig er det litt vanskelig å få alle de ulike produktene man trenger fra samme system, uten å måtte manuelt skifte rør fra ulike tanker hver gang. Ser for meg at man er nødt til å ha ett oljesystem for hver ting man skal ha mekket.

Til noen oppskrifter holder det ikke med bare råvarer som pumpes opp. Jeg har løst dette med suppleringsmating fra stålkister som jeg må fylle manuelt. Om du har stor nok jern-, stål- og kobberproduksjon kan du bare smelle kistene fulle og så varer det akkurat så lenge at du tåler det.



"Monteringstårnet - "Monolitten"". Her blir røde og grønne forskerpakker laget. Det fungerer, men ikke mer. Slik det er nå, får jeg mange andre deler til overs. Derfor ser dere også fem ekstra monteringsmaskiner øverst der, som jeg må operere manuelt for å ikke clogge systemet.

Spillen her. På den ene siden mangler det en drivkraft etter du er ferdig med campaignen, samtidig som jeg ikke ser hvordan en historie kan få det til å fenge noe særlig mer heller. Om du på den andre siden er som meg og får nok indre motivasjon av at ting fungerer på en smooth måte, har dette allerede stor gjenspillingsverdi. Hver gang jeg har laget et system, kommer tiden for vurdering av hvordan dette herre her går, egentlig. Så må du utbedre, om det er plass. Hvis ikke er "neste gang skal jeg lit'ikke"-faktoren høy. Jeg selv lærer hvertfall en del fra gang til gang, og jeg føler meg også smartere når jeg ser hvordan ting er nødt til å henge sammen.

Factorio. Et spill for oss - et spill for meg.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg testa demoen fem minutter i går og måtte bare si "okay her må jeg slå av" etter første brett fordi jeg skulle noe annet på kvelden. Men ja, skal deffo kjøpes... nå. Skremmende bra saker.
 

Novastrum

Feminist-elitist


Prisen går opp første juni hvis det har noe å si.
Jeg punga ut for Mining Drill Operator for å støtte gjengen, så kanskje dere får en togstasjon eller fabrikk skjenket av Novastrum en gang i fremtiden.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Spilte gjennom Infamous: Second for litt siden. Greit nok, bare altfor kort. Føltes som om spillet dro i gang mot slutten, men så var det over gitt. Hadde det gøy så lenge det varte da, men det frister lite å kjøre gjennom en gang til.

Og så spiller jeg Trials da. Spiller ikke like besatt som jeg gjorde en stund, men det får litt tid hver dag, gjerne mellom turene i Civ V. Frustrasjonsnivået holdes fint nede ved å begrense Trialsinga til korte økter, og vel... begynner å bli fornøyd nå.

Extreme-settet ser sånn ut nå:



Tror jeg skal få til platinum på den første der. Må bare kutte vekk tjue sekunder. De to neste blir det litt verre med, men null faults skal jeg i alle fall klare å fikse. Den tredje av dem ... fuck den. Tredje hinderet på den er en drittsekk, så inntil videre gidder jeg ikke engang å prøve. Og så er det Inferno 4 da. Rent personlig synes jeg den er mer gjørbar enn Frostbite, og jeg kutter gradvis ned på faults og tid. 51 faults unna en sølvmedalje der. Ellers har jeg begynt å gå løs på hardbanene for platinum-medaljer, men jeg kjenner jeg begynner å få behov for DLC nå. Trenger nye baner snart.

Og jo, jeg testet opptaksfunksjonen på PS4. Ble en smule grinete da jeg fant ut at jeg trengte en Facebook-konto for å kunne laste opp, men jeg beit i det sure eplet og laget meg en. Tok opp replayen av den siste gjennomkjøringa av Eye of the storm. Ikke enormt imponert over opptakskvaliteten, men det kunne vel vært verre. Resultatet ligger uansett nedenfor, om noen skulle ha behov for å kaste bort et par minutter av livet sitt.

 
Ja, det der så jævlig ut. Har ikke kommet så langt enda selv (hvis jeg får det til i det hele tatt).
Ender alltid opp med å konkurrere med kamerater på baner som er av det lettere slaget. Men da kjemper vi som regel om tiendeler. For mange spill, for lite tid D;
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I ikke-akkurat-rykende-ferske Wii U-nyheter så spiller jeg litt Game & Wario om dagen, rett og slett fordi jeg valgte det som gratisspill fra Mario Kart 8-koden min og regga den i UK. Istedenfor en samling med superkorte mikrospill som håndholdt-samlingene, er det (antageligvis som Wii-utgaven jeg aldri spilte) et knippe lengre minispill som benytter seg av angjeldende gimmick; gamepad-en i dette tilfellet. Skal jeg være helt ærlig så var det eneste jeg var virkelig keen på å teste her frukttjuv-spillet, som er en fabelaktig vri på Spy Party hvor en spiller med gamepad styrer en frukttjuv og skal blande seg med en folkemengde for så å snike til seg epler mens resten av løkrullene du har lurt inn i stua skal følge med og se hvem som tusker til seg epler. Og, vel, det eier. Noe annet som eier er katapultspillet hvor du kaster små gubber på ei dartskive og så får den med mest poeng en seier. Bare at det er komplett urettferdig og plutselig kommer det ei måke og spiser opp gubbene dine, eller så vipper hele skiva og gubbene faller i vannet, eller så bare sopes alle gubbene dine til havs av en diger curlingstein eller noe. Party-gaming for deg som har gått lei av Nintendo Land. Det er to flerspillerspill til også, og de var ikke så gærne selv om den ene bare er en kopi av Pictionary (jeg liker Pictionary). Enspillerspillene spenner fra SJENNIALT, EGON! via helt ok til en diger haug med rass, og plutselig demret det for min Wario-kollega og meg hvorfor spillet fikk sånn middels skår da det ble omtalt. Men: Verdt å spille når man fikk det gratis? Ja, det skulle jeg mene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jadda, dobbel fordi Eurogamer anmeldte noe kalt Kero Blaster i dag og de to første ordene i omtalen er "Daisuke Amaya" så da kjøpte jeg det før jeg leste videre. Siden det er Daisuke Amaya som mekka Cave Story liksom, og det spillet har jeg runda omtrent tredve ganger. Og... vel, Kero Blaster er fortsatt veldig likt Cave Story, men det er mye mer rett fram. Lineære brett, enklere våpensystem (fortsatt skitfett), historien fortelles bare i kuttescener osv. Det føles alt i alt som en krysning mellom gamle PC-spill (ala Muri som jeg skrev om for litt siden) og NES-sidescroller-skytere; designen og feelingen fra de siste krysset med tempoet fra de første. Hvis det høres bra ut så sjekk ut, det er også en kort demo (som er en egen liten historie med en annen figur) du kan laste ned først.
 
Spiller som sagt Wildstar om dagen.. En ting de har gjort riktig er housing.. har fått på plass skipet mitt hvor jeg kan chille, putte opp bilder og sette opp ting jeg finner vedsidna senga. Satt opp en liten hage hvor jeg kan plante diverse, en crafting stasjon hvis jeg vil lage noe mat. Neste blir å sette opp noen minigames/aktiviteter på tomta så det ikke blir kjedelig.
Alle items kan selvfølgelig forstørres og forminskes, snus og vendes.
 
Hvordan opplever du kampsystem og valg av path? Er det spesielt annerledes?
Jeg valgte scientist, du har med en robot som scanner ting du kommer over. Tror det er historier knyttet til alle tingene men har ikke lest de.
Kampsystemet er ganske morsomt, du kan ikke stå å tanke mobs her, du må flytte deg ellers er det over.

Har 3 7 dagers guestpass keys hvis noen vil prøve.
 
Kjørte gjennom Among the Sleep i kveld og det var skumle saker. Noen vil sikkert sutre over at det er vel kort, men det tok nå meg to timer og særlig mer hadde ikke funka. Er grenser for hvor lenge man kan bære et spill hvor man er en krabbende babby. Pusslene er slett ikke utfordrende, men stemninga sitter og bretta er varierte nok. Om jeg har en ting å klage på er det slutten siden jeg så den komme milevis unna, men den funker forsåvidt greit. Får og litt kudos for å ha med masse nårske referanser utover gjennomgangstemaet som er Trollmors Vuggesang. Så ja, nok en Kickstarter som var vel verdt å backe.
 
Trine 2 kom endelig på PS+, og støtter 3D. Dette eier. Det er også lokal 3-player, som selvfølgelig skal testes asap.

Spillen er helt fantastisk vakker. Etter jeg er ferdig med T2 så blir det nok et gjensyn med Shadow of the Colossus i 3D, bare for å se om opplevelsen blir bedre.

 
Sist redigert: