Hva spiller du for tiden?

Der sier du noe ja, har glemt helt av å teste SoTC i 3D med nytt setup hjemme. Fullførte aldri det spillet på PS2 pga frameraten var så råtten at det ødela hele opplevelsen. Trine 2 i 3D og altså ? Er Trine 2 noe som kan spilles alene uten at det føles helt gimpa ? Har lasta det ned til PS4 (og har det til PC pga Steam salg), men har aldri egentlig spilla det noe særlig.

Sånn ellers, det ble Mario Kart 8 igår på lokal multiplayer. Det eide, men folk ga fort opp etter ca en time og ville prøve noe annet :argh:
Vi fyrte på Super Mario Bros 3D og det må være den mest håpløse co-op opplevelsen jeg har hatt. Det er sannsynligvis ikke spillet sin feil men folka jeg spilla med kjørte sitt eget løp konstant, var ikke interessert i å finne de grønne stjernene og jeg var mer utfor skjermen og i en boble enn faktisk i spillet. Så hvis jeg skal hive på SMB3D, da blir det alene. Men det får vente, er ikke såååå Mario fan i grunnen.

Det ble også en del UFC fights (PS4 demoen) og det eide. Skal garantert forhåndsbestille det (da får jeg Bruce Lee også, whaattaaa!!)

Etter alle var for trøtte/småbrisne til spill så avsluttet vi med en film, 300: Rise of an Empire. Masse overdrevet vold = win
 
Sist redigert:
Til alt annet, nei. Til co-op i SMB3D, absolutt. Greit nok, ikke rette spillet etter x antall pils heller gjerne.
Men ja, litt frustrerende. Som å spilla Dota der alle vil være carry og ikke support "for da får man så lite kills"... :rolleyes:
 
@Tomas: Det virket kjent ja ? Var nære på ragequit i Dota igår pga nettopp sånn idioti. 4 carry, kun jeg rulla support. Gjett om det gikk rakt til helvete. Oh well, kan enda slå meg på brystet med 0% disconnects.

Forresten, har ingen har mekka E3 tråd ? Eller er den gjemt under nok ett "høhø" spillegal navn som etre-to-tusen-og-fjårrten emne ? (Sånne navn suger fordi da kan man i grunn bare drite og dra i søkefunksjonen)
 

Novastrum

Feminist-elitist
Jesus... har akkurat blitt ferdig med et par timer av The Forest-alphaen, og dette er det skumleste spillet jeg har vært med på noensinne.

Spillet starter med et flykrasj i en skog der det viser seg å bo en haug med kannibalmutanter. Når man har kommet seg etter krasjet må man hakke ned trær og bygge seg et skur for å hvile. På ettermiddagen begynner man å raide sjokolade og sprit fra kofferter som har falt fra flyet, kanskje finner man et spyd og begynner å jakte på noen harer. Så går man bortover stranda og finner en forlatt seilbåt med mer sprit og ubrukelige penger og kanskje man går så langt fra det første skuret at man velger å bygge seg et nytt et, og grille en iguana til kvelds.

Så legger man seg for å sove, og når man våkner midt på natta står det en haug med kannibaler og planlegger holocaust tredve meter lenger borte i strandkanten, men de har ikke sett deg, så du sniker deg ut i vannet, men der er det kaldt, så du må inn på land igjen og bygge et bål, men da vil kannibalene få øye på deg deg, så du må snike deg inn i skauen til du tror du er trygg og bygge bål der.

Når natta endelig er over igjen skjønner du at du må bygge deg en base, men det kommer til å ta evigheter å hogge så mange trær. Du begynner allikevel, og går små turer rundt for å finne noe å spise, stort sett harer, kanskje finner man en bedre øks, og er du heldig finner du spiselige blåbær og frø som du kan så i hagen du har bygd i det uferdige skjelettet av basen din. Når kvelden igjen kommer på er du sulten og trøtt, men istedenfor å sove spiser du en sjokolade for å kunne hogge mer trær. Så går du ned til en skrent ved stranda og hogger i gang i skumringa. Og plutselig står det en gærning bak deg, og du rekker såvidt å prøve å løpe før han tar tak i deg og kaster deg et par meter bakover. Og du er dau ... eller?

Skumleste spill. Noensinne. Og dette skal støtte Oculus Rift etterhvert! Hjertet mitt...

Basen min før jeg ble tatt av dage:



En av trailerne:

Merk, spillet er fortsatt flust med bugs, men har skikkelig trua på at dette blir bedre og bedre etterhvert.
 
Sist redigert:
Det spillen skal jeg teste.

Det jeg testa var nye Wolfenstein og det var et mongo WWII FPS hvor du kan løpe rundt å skyte Nazier med to Lugere samtidig. Fikk ikke testa så veldig mye av det, men det virker som man er Captain America og det eier.

Nå laster jeg ned free trial av Wildstar fordi jeg hater meg selv.
 
Sist redigert:

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Har fått testa litt Dawngate og det er... en dota. Det dem går etter er et mer strømlinjet alternativ og det funker helt greit egentlig. Du har bare to lanes, de fleste heltene har ikke mana med mindre det er en greie, alle har wards som en ferdighet, og det finnes ingen items som må aktiveres - utenom consumables.

Craftinga er også lagt opp veldig greit og ryddig. Alle itemsa kommer i tre levler og du klikker bare rundt på en greinete flowchart for å plukke opp det du vil ha. Det at alt kan oppgraderes er viktig å merke seg siden det betyr uansett hva du rasker med deg så vil du alltid kunne oppgradere det til noe som er relevant med det du starta med. Mye mindre plundring og planlegging og du kan bare ta det på sparket mao.



Alt i alt er det ikke noe sånn fælt spesielt men jeg liker det. Savner ikke særlig itemsene fra LoL og Dota, men samtidig liker jeg å bruke penger på å skaffe meg fordeler. Du har ennå den momentum-effekten hvor du vinner for å vinne hardere som ofte går tapt i spill som vil være "pure skill based" eller hva nå enn kidsa kaller det i dag. En anna ting som var litt artig var at du kan vinne unlocks etter hver kamp, og på den første winnen min fikk jeg jaggu en hel helt som jeg ellers måtte punge ut credits eller kroner for.

Er det noe som er verdt å pirke på så er det at de er så himla innstilt på å forandre på terminologien til alt. Du kan ikke forvente at et tårn heter et tårn og at gull kan bare hete faens gull. Det tok meg litt tid å lære meg forskjellen på Vim og Shaper, og hvorfor du bør holde deg unna Locusen mens du tar Guardianen som du forøvrig ikke kan ta før du har knerta alle bindingsene.

Det er åpen beta for tiden og alle kan teste på https://www.dawngate.com/. Har du en Origin-konto kan du logge inn med den.
 
Så Drakengard 3? Det er et mongo spill i en mongo spillserie som også Nier hører inn under. Jeg har ikke spilla de forrige to på PS2, men sett Let's Plays og var forberedet. Så pissa dragen min på seg.
Settingen er som så at fem magiske sangersker en gang i tiden redda verden fra evig krig. Det finnes derimot en sjette og hu vil drepe søstrene sine for å få all makt og utslette verden. Man spiller som den unge krigeren Hiro og jobben er såklart å stanse den sjette søstera for det gjør man i alle japanske spill.
Eller man gjør ikke det og Hiro var bare no jeg fant på. Man er Zero, den sjette søstera og hu er totalt psycho og en dick. Hu hater alt i verden bortsett fra å slavebinde menn og ha seg med dem. Det siste er et viktig plot point.
Med seg hadde hu dragen Michael, men under første brett hvor man går etter alle de andre søsterene samtidig dør han. Istedet ender man opp med reinkarnasjonen hans som heter Michail og han er babby. Siden Zero (de andre søstrene er One til Five) er totalt bitch kjefter og skriker hu på ham hele tida og det resulterer i førnevnte påpissing. Han er ellers veldig naiv og søt, noe som ikke passer spillet i det hele tatt.
Dette høres jo ut som tidenes greie og det er det såklart ikke. Gameplayet er som i de andre Drakengardene skikkelig ræva. Det er delt inn i biter hvor man løper til fots og slåss i typisk Dynasty Warriors stil bare skikkelig dårlig og jævlig blodig og biter hvor man flyr på dragen og griller ting bare at det også er skikkelig dårlig. Grafikken er såklart også ganske stygg og ser ut som noe til PS2 bare i høyere oppløsning.
Hvorfor spiller jeg så dette rælet? Vel gameplayet er faktisk etter sigende en del bedre enn forgjengerne som er virkelig grusomme. Hovedgrunnen er at man spiller ei sprut gæren dame med en shitty mekanisk arm som hele tida detter av, hu har en blomst voksende ut av det ene øyet og dragen hennes er inkontinent.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Påminnelse om at Nier er spillet hvor du teamer opp med gutteversjonen av River fra Firefly og ei dame som er hermafroditt for å redde dattera di med hjelp fra en snakkende bok. Underveis drar spillet pastisjer på Final Fantasy VII, Resident Evil, Zelda, teksteventyr og bullet-hell shmups bare fordi det kan. Og det er ikke krise å spille, selv om jeg ikke elsker kampsystemet. Elska resten nok til å grinde Platinum, da.

Edit: Det jeg spiller nå er Dark Souls II, igjen, men det er ikke poenget akkurat nå. Poenget er hva jeg spiller DS2 med: En Xbox One-kontroller. Jepp, jeg er dust nok til å kjøpe meg en svindyr kontroller som i praksis gjør akkurat det den jeg allerede har gjør, bare fordi den plutselig er mulig å bruke på PC.

Så, hva er greia? Vel, den føles lettere enn Xbox 360-kontrolleren, iallfall uten batterier (per i dag må du bruke micro-USB for å få spilt, trådløs støttes ikke). Ikke bare vektmessig, men absolutt alt: Knappene er litt grunnere, stikkene glir lettere, avtrekkerne og bumperne likeså. Og d-pad-en er nå faktisk en ordentlig d-pad som funker slik den skal og ikke en diger, kladdete haug med rass som 360-pad-en er. Da jeg først testa kontrolleren reagerte jeg på at d-pad nedover bare registrerte sånn cirka halvparten av tida, men det har gått seg til. Det eneste negative er at bumperne er litt vel løse, sånn at jeg ikke alltid har 100% følelse av at jeg har trykket ned knappen. Antageligvis er det bare Dark Souls som bruker bumperne i en sånn grad at det har noe å si, da.

Så, førsteinntrykk? Hella nice, men ikke så nice at du bør kaste penger etter den i den tro at den utkonkurrerer 360-kontrolleren (selv om den gjør det) hvis du har en fra før av. Uansett, jeg liker'n. Så var det bare å vente til kontrolleren får en egen driver (den som er nå bare emulerer en 360-pad) og XInput-støtte slik at avtrekkervibrasjon og sånt funker.
 
Sist redigert:
Men hadde Nier en pedofil sånn som alle Drakengardene? I enern var det en blind munk som drev et barnehjem og i toern var det ei gammal heks. I denne versjon er det den sexy søstera di som har missbrukt en tolvåring og etter at hu er dau omtaler han hu bare som Ol' Funbags. :v

E: Hvorfor kjøpte du ikke bare en Dualshock 4? Selvom driverne til den bare er slengt sammen er kontrollen mye nicere og kan tilogmed brukes trådløst.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fordi
driverne til den bare er slengt sammen
. Det lukter jo at Microsoft slenger ut nye drivere til Xbox One-padda, inklusive stæsj som lar deg bruke den trådløst (som sikkert koster ekstra, for all del). Jeg regner med at driverne som ble gitt ut nå er et stopgap for at folk skal kunne bruke den fram til DirectX 12 kommer, sammen med egen Xinput-støtte for kontrolleren (som nevnt er det som finnes nå bare en emulering av en Xbox 360-kontroller; egne drivere krever egen støtte i Xinput). Og da, da blir det hella nice. Dessuten likte jeg ikke DualShock 3, så jeg har ikke voldsom tro på at DualShock 4 er noe særlig bedre. Nei, jeg har ikke testa den.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Tips: Den er bedre. Hemmelig tips: Faktisk er den best i hånda etter GameCube

Hva er problemet med xinput "emulering". En driver er jo motoren for et hardwareinterface. Om det emuleres eller ikke er ikke noe man legger merke til, eller?
Jeg har i alle fall emulert xinput med DS3 i mange år uten problemer.

 
Eneste problemet jeg har hatt med DS4en var at Dark Souls 2 ikke liker Logitech sitt minikeyboard og driverne dens, men det spillet er ikke supert mekka i så måte. Måtte hoppe gjennom noen hindere for at det skulle funke, men det er verdt det når man kan ditche 360-mølet.
Har da ikke testa Bonetrolleren, men sist jeg sjekka foretrekker ca. alle DS4.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg bruker DS4 i mitt Dark Souls 2 og det fungerer som gull og grønne skoger vha ds4tool. I tillegg kan man bruke bluetooth.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva er problemet med xinput "emulering". En driver er jo motoren for et hardwareinterface. Om det emuleres eller ikke er ikke noe man legger merke til, eller?
Øh, nei, men du mister det nye som er i Xbox One-kontrolleren, som avtrekker-rumble (som tidligere nevnt). Hvis du skal ha det må det først mekkes egne drivere som støtter dette nye, og så mekkes en ny utgave av Xinput/DirectX som støtter de nye driverne.

Funker sikkert helt fint med DualShock 4, men heisann, det gjør det med Xbox One-kontroller også. Ikke trenger jeg bruke ekstra programvare for å få det til heller.
 
Rumble i triggerne er jævlig fett, men det er omtrent nada spill til Bone som støtter dem. Ser ikke helt for meg at det blir mye bedre på PC, særlig om de krever DX12 som igjen etter sigende krever Win8.

Og sånn ellers er storyen i Wolfenstein faktisk jævlig bra. Litt creepy at de nevner ting som Auschwitz og at svenske myndigheter lot naziene innfiltrere landet og forske på samene, men men. Også digger jeg at spillet har masse stealth, men man kan godt drite i det og heller gå bananas.