Hva spiller du for tiden?

Aslak

Humanoïde, incognito
Mer Factorio da. Jeg lasta opp skjermdumpene mine i går. Nå føles de veldig gamle, men det er bare et par kvelder siden basen min så slik ut.

Dette er oversiktskartet, hvor min forurensning er markert med lyserødt. Knallrøde flekker viser hvor det er Biter-baser.


Her er jerngruvene mine (som nå er begynt å gå tom), og litt av oljeraffineriene


Her er fabrikken, hvis viktigste oppgave er å produsere Vitenskapspakker automatisk og sende dem til laboratoriene (Buckmaster Fuller-type halvsirklene). Det betyr å smelte jern- og kobbermalm til metallbarrer ved hjelp av kull (nå elektrisitet) og så gjøre dem om til byggekosser (gir, kobberwire, osv.) og å flytte produktene videre til neste fabrikk som videreforedler dem. Jo mer avanserte ting du bygger, jo mer kompliserte blir logistikknettverkene.

Den gamle kobbergruva synes også (den tørka opp fort).



Vitenskapslaboratoriumområdet. Så lenge Vitenskapspakkene produseres konstant går forskningen kjempefort med såpass mange.



Her er hele oljeraffineriet. Jeg har bygd det veldig om siden dette, nå går to rør (med smøreolje og batterisyre) bort til fabrikkområdet, ikke bare samlebåndene med plastikk og batterier.




Og til sist, noen bilder fra utryddingen av Bitere i nordvest.

For en enkel spawner og en gruppe sandormer:



Ferdig


Åtte spawnere:




Her døde jeg noen ganger. De blå er Store Bitere og tåler/skader jævlig mye.



Ferdig



De rosa tingene er "Alien Artifacts" og brukes i den mest avanserte teknologien.

Fett spill, i hvert fall. Lenge siden jeg har vært så oppslukt av et singleplayerspill.
 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
Cool. :D

Fant ut en måte å effektivisere ressursplukkinga til laboratorier - for at alle skal ha resource packs tilgjengelig til en hver tid, uavhengig av produksjon og om resarching er på. Det gjøres enkelt ved å lage en transportbånd-loop i en firkant, og plassere lab-er med inserters rundt (og evt. inni firkanten.)

Det eneste man må følge med på er at de forskjellige science-packsene holder seg fordelt. Det kan man også hacke til ved å ha et subsystem med insertere som plukker dem ut til en boks for hver runde, og ha noen smart-insertere som plukker annenhver gang og legger dem på hver sin side av båndet. Bør også funke for researching av mer avanserte teknologier.

Fant et bilde som lignet på løsningen. Noe a lá dette, med transportbånd som går i loop:
 
Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering på MMO fronten.

Har spilt Elder Scrolls Online i ca 1 måned (sub gikk ut i dag).
Jeg gikk inn i det med tanke på at det var ett helt standard MMO, det var det også. Utenom lore, raser og tittelen på områdene som du finner igjen i de klassiske scrolls spilla.

Som (alle?) MMOer er det en del problemer.. De har laget sin egen engine, flott det, men ability lag ødelegger mye. Spesielt når du har 2 sett med skills/våpen du kan skifte mellom. Døde mye til mobs da f ex potion ikke blir brukt før du har trykka 5-6 ganger..

Når det gjelder questinga, må det være noe av det verste jeg har vært borti. Har spilt så og si alle MMOer de siste 10 årene, men dette må være det første jeg ikke klarte max level i løpet av en måned og nesten 5 dager played.

Sånn de har satt det opp så er det først 50 levels, hvor du spiller i områder som har med din faction og gjøre (det er 3 factions).
Etter de 50 første levlene kommer Zenimax sin versjon av "end game", nemlig Veteran Ranks. Det "morsomme" her er at mobs nærmest ikke gir XP til de nye levlene så grinding funker ikke, PvP gir veldig lite, dungeons gir ingenting, så du er låst til å måtte queste.
Du tenker kanskje at flere quester og content er bra ? Etter min mening, nei, Zenimax har lagt det opp slik at du må gjøre _alle_ questene til de to andre factionene, ikke bare er questene nærmest helt like som alle de du tok de første 50 levlene, men du må gjøre absolutt _alle_ for å komme videre. Vi snakker vel rundt 100-150 timer her, hvis du gjør som meg og skipper all quest dialog.
Disse morrolevlene utvidet de med 2 nye (opp til 12) etter ca 2 måneder. Selvfølgelig basert på questing igjen.
Også dungeons da, hjertet av Scrolls spill... her har de tatt 3 modeller av en dungeon, duplisert de til rundt 80 med litt forskjellig tekstur på veggene og forskjellig skin på monsterne.

For å ta noe positivt, combat, når det ikke lagger, er rimelig morro. De har en slags hybrid av sikte / target systemet.
Craftingen er også veldig bra, du har endeløse muligheter her.

Nei, så venter enda på noe spillbart på MMO fronten. Wildstar blir neste prosjekt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Takk for at du tar kula for oss andre. Wildstar har jeg hørt mye buzz om, uten at jeg vet hva som gjør det annerledes fra andre MMOs.
 
Men i alle dager! Om du faktisk ringer meg i kveld så elsker jeg deg!

I dag har jeg i likhet med Kleevah spilla litt Killer is Dead siden det var relativt billig på Steam i forhold til konsoll. Det er ganske typisk Grasshopper, men føles litt billig. Ihvertfall billig i den forstand att setting og story førles lite gjennomtenkt og med huet veldig oppi sin egen stump. I de to skikkelige bretta bretta jeg har tatt fighter man først Alice i eventyrhus og så David den store på Månen. Alt føles veldig løst og uten setting, men det er forsåvidt ganske kult i typisk gresshoppestil.
Det som derimot funker er gameplayet. Sverdinga er relativt lik No More Heroes med litt nye måter å gå bananas på pluss at Mondo, helten har en arm som kan bli til fire forskjellige våpen. I starten føles det faktisk som det er for mye å holde styr på, men jeg fant fort ut at man heller kan fokusere på sin egen stil og slåsse sånn man vil. Sånn bortsett fra at runkemovet til Travis er borte liker jeg faktisk slåssinga litt bedre i dette.
Det jeg derimot ikke liker så mye er at det er så lite slåssing. Det er kuttescener på kuttescener og når du først får lov til å slåss er det bare mot noen få fiender. Om bretta i det minste hadde vært lenger hadde det ikke gjort så mye, men dette føles veldig Kojima.
Forøvrig har det med verdens kleineste minigame. Mondo går på date med diverse damer og målet er å bygge opp nok guts til å gi dem gaver så de digger deg. Måten man gjør det på er ved å titte på puppa og låra deres når de ser vekk. Etterhvert får man magiske briller som lar en se gjennom klærne. Gjør man dette nok får man nye våpen og bonuser så det er noe man må gjøre.
Som Klee sa lider det litt av å være port, men det kjører nå greit nok og spillet er stilsikkert som faen. Med mindre du er en SJW er dette en ok spille å sjøpe.
 

Javi

elsker dette landet
WoW-kopi, plassert i en Sci-Fi verden.
Lurer på om akkurat det er noe som har gjort mange interessert. Det er fort gjort å få en noe nostalgisk følelse fra Wildstar-grafikken. Har vært ganske gira på Wildstar, det virker ganske funky. Liker hvordan de har lagt endel arbeid i å gjøre combat til noe mer enn bare button mashing ved at posisjon og vinkel faktisk betyr noe.
 
Har kjøpt det og er klar for litt MMO-ing etter jeg kommer hjem fra New York til neste uke. Sånn jeg har forstått så har de vel brukt svært lite på markedsføring og heller pøst alt inn i å skreddersy dette her. Veldig bra at de faktisk har end-game på plass istede for å lansere i ettertid som de fleste andre. Men... skeptisk... sånn som jeg er med alt av MMO-er, er vel kanskje også fordi jeg har blitt litt eldre siden WoW kom ut i 2004?

Player housing med customization og throphies, samt crafting stasjoner og ikke minst kamp-trening ala "se hvor god du er til å dodge shit" er jo ganske alright i grunn.
 
Jesse Cox og Totalkjeks snakka om det for noen uker siden på podcasten sin og konklusjonen deres var at det eide. Det var en skikkelig bra mumerperger på nivå med WoW.
Det var bare det at de gidder ikke spille fler av dem. Når man er utbrent så er man utbrent.
Men vil du spille en mumerperger er visstnok Wildstar skikkelig bra.
 
Så MarioKart 8 ja dere. Det er et spill dere må kjøpe og spille på deres Wiiju. Og hvis ikke dere har en Wiiju, kjøper dere en for å spille Mk8 på den.

Nei men seriøst, dette gikk over all forventning.

Grafikkmessig er det helt hinsides egentlig. Det er så glatt at hele motoren går på smør virker det som. Vi har snakket om pelsen til Donkey Kong før, og her kan man også telle hårstråene hans. Man kan også pelle lopper fra nakken hans om man ønsker det. Håret til Bowser drypper det av når jeg kommer opp av vannet, pipippene som står å koser seg midt i kjørebanen flakser så fjøra fyker når hele hurven kommer stormende mot de. Faen, høyoppløste Yoshier i alle farger og fasonger står å heier på sjåførene og synger slagere. Spillet er STAPPFULLT av sånne ting. Og jeg kan bare fortsette å fortsette. Det er så sinnsykt deilig å se på.

Designen på de nye banene, og endringene på de klassiske banene (som Yoshi banen fra N64 for eksempel) er helt vill. Så vanvittig mange snarveier man kan våge seg på, hopp og speed boostere er det overalt. Jeg kjørte den nye "Thwomp banen", og jeg kjørte tre forskjellige ruter gjennom alle tre rundene, og jeg er fortsatt usikker på hvem av dem som er kjappest. Du kommer ned i vannet, mens kanskje motstanderne dine flyver over skyene, og motsatt. Og ingen er dårligere enn andre, enn foreksempel de snarveiene som krever en fleinsopp/fartsopp for å dra deg over en kurve.

Igjen, detaljene har veldig,veldig mye å si her. Alt flyter så bra, og det virker som hvert eneste lille gresstrå er nøye planlagt og gjennomtenkt, og skiller seg ut fra de andre, det bare må oppleves.

Karakterene kjenner vi jo til nå, men om det bare er meg, eller om tyngdeforskjellen har så mye å si som det kjennes ut, kommer dette til å bli særdeles interessant med tanke på highscores, og naturligvis i multiplayer. Wario kommer ikke lenger og bare dulter inni meg og smeller meg den den gigantiske Kardashian ræva si sånn at jeg fyker ut av banen. Det KAN skje, men spiller du riktig kan du unngå det. Kjøretøyene er veldig kule og kontrollerer veldig,veldig forskjellig. Jeg har prøvd meg på et nytt et mellom hver cup, men kombinasjonene er mange, og det tar nok litt tid før man finner sin soleklare favoritt. Forskjellen her i forhold til Mk7 er at du åpner ikke en kart som er "bedre" enn den du nettopp brukte, du åpner en som styres på en annen måte, noe som er ganske interessant.

Et veldig stort pluss denne gang, er at du må ikke treffe kanten på et hopp med milimeterpresisjon, for å fortsette med hangglideren/flyvemodus etter å ha kjørt på en blå speed boost. I Mk7 var man veldig avhengig av å ha spilt og pugget den ene banen i mange timer, for å vite hvor man måtte treffe rampen for å fortsette med svevet. Det scorer veldig mange poeng i min bok, siden jeg en periode var aktiv i Time trial miljøet. (Ikke for å skryte, men jeg prompa driten ut av de noobsa under NM i 2012 og har tilogmed en pokal pga det).

Et annet stort pluss er at man ikke lenger blir straffet med bdsm hvis man skal være så uheldig å falle utenfor banen. Du er up and running grisekjapt igjen, og har en fair chance til å innhente deg, men du mister 3 fartsmynter hvis du gjør det.

Itemsa treffer mye,mye bedre nå. Spesielt grønne skall. Blå skall er mye letter å dodge denne gangen, og de nye powerupsa eier ballehåra av oss i multiplayer.

Dette er voldsomme saker folkens. Løp å schjøp.

PS. Siden konkurranseMike er veldig ivrig, kommer jeg til å lage et SGMK8-Time Trial-Scoreboard emne når jeg har fått unlocka alle banene.


Sorry, Gunvor Hals, ser ut som du må male huset ditt selv gitt.
 
Venter bare på at CDON skal få fingern ut og sende det til meg jeg. Kjedelig å ha en rekke Wii U spill og 3 ekstra kontroller liggende uten å ha maskinen eller MK8. Får gjøre meg ferdig med siste rest av Batman : Arkham Origins og gjerne få startet på Watch Dogs, drepe ventetiden.
 
Vil spille den spillen.

Noe jeg ikke spiller nå er Shadow of Memories. Noen som husker det? Det der sære spillet som kom ut rett etter PS2 så mange av oss kjøpte det fordi det var det eller Gungriffon Blaze. Det var ihvertfall et utrolig sært og frustrerende spill hvor man er en kis som blir drept hele tida og jobben din er å styre ham gjennom en tysk småby og gjøre ulogiske ting så han overlever. Og så viste det seg at han kanskje var 400 år gammal og man må spille deler av det på den tida også. Og så dukker baddien opp og han er voica av samme kisen som har stemmen til Mario bare fordi.
Uansett er siste episode av Retsutalk, podcasten til Slowbeef og han andre fra SA via til det og de har med E1ke, dama som er til dette spillet det Sjutten er til Final Fantasy 7. De bruker nesten en time på å diskutere det og kommer såklart ingen vei.
Uansett gravde jeg i haugen med spill under senga istad og fant jævelen så bare jeg får PS2en til å funke skal jeg spille skikkelig gjennom det i sommerferien. Evt. se om det funker på emulator. Uansett skal jeg bruke guide.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Det var et av spilla jeg angrer på at jeg ikke testa ut eller kjøpte. Om du føler for å låne det bort en liten periode over sommeren, så hyl ut.
 
Det finnes og til PSP og såklart digitalt der. Det har dog helt nye stemmer og navn på folka fordi gudene vet hvorfor. Misstenker fans bare hater det nye stemmeskuespillet fordi fans alltid gjør det, men de bytta altså ut faens Mario som hadde stemmen til Homonculus, en relativt androgyn dame/mann/ting. :ras:
Men det er sikkert verdt å spille på PSP til nød.

E: Det er Charles Martinet som snakker i skyggelandet i starten! :D

Og jeg hadde glemt hvor shitty stemmene var i dette. Sikkert like greit å sjøpe på PSP. Jesus.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Jeg har også Shadow of Memories liggende, men til OG kryssboks av alle ting. Husker jeg mislikte det sterkt når jeg først spilte det, og jeg mistenker at tidens tann ikke akkurat har gjort spillet mye bedre siden da...

Ellers ble jeg ferdi med Killer is Dead, og jeg kan ikke si annet enn at det eide. Helt klart blant Sudas beste, hvertfall gameplaymessig. Anbefales sterkt hvis du liker denne typen spill...