Hva spiller du for tiden?

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Plukket opp Okami til Wiien min for 400 kroner på Spaceworl fordi det var kampanje. Kan ikke si jeg angrer for det er virkelig råsnasne greier for å bruke god norge. Var sikkert gøy på ps2 også, men dette er et av de få spillene hvor kontrollen faktisk sitter. Deilig å kunne bruke Wiien litt igjen, er blitt litt glad i den noe som virkelig var på tide. Elsker friheten og alle de varierte tingene man kan gjøre, når man selv vil!

Ellers spiller jeg litt Dungeon Runners som er et gratis møkka-MMORPG. En grindfest uten like med banalt repeterende gameplay. Og fordi det er gratis er det masse drittunger som spammer chatten med de få profane glosene de kan. Men jeg har kost meg litt da...
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Dungeon Runners skal ivaffel ha litt credit for humoren. Den første dungeonen har rap-musikk med rotte-lyrics, og npc'er som infilterer rottemiljøet er ikledd papirposer med bilde av mikke mus over huet.

Skillsystemet er også ganske greit, med hvordan man kan lære skills fra alle archetypene.

Men jo, selve gameplayen er lite over det helt grunnleggende.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Final Fantasy Tactics A2 har nettopp kommet ut på DS og kan anbefales sterkt. Jeg har desverrer ikke ork til å skrive så mye om det nå.

EDIT: hoi, her var det flere uleste sider igjen ja...
 
D

Deleted member 91

Gjest
Ikke så fryktelig mye, igrunn. Tok noen rolige runder CoD4 med noen venner rett etter min tilbakekomst fra Hove som del av sansesjokk etter en uke på camping, men utover det har det ikke blitt så fryktelig mye. Jeg regner med at jeg ikke blir den eneste som vekker liv i Halo 3 på mandag, da: Nytt gratisbrett samt noe annet 07.07-relatert shizz frister meg tilbake. Tjobing.
 
GTA IV er ikke blitt rørt på fire uker.

Spiller Call of Duty 4 og Skate. Førstnevnte har jeg et elsk-hat forhold til. I enkelte perioder er jeg møkk lei alle våpen og alt, amerikansk host og fitteunger fra England. Mute, jeg vet, men samtidig er det så tilfredsstillende å høre fire 30-åringer fra Skottland begynne å grine og spørre meg om "Who the fuck do you think you are you little cunt?!" da jeg vant med statsen 25 - 1 på free for all på Pipelines med en G3 w/ACOG scope pluss en M4 Silenced jeg plukket opp. Da elsker jeg CoD4. P90 med rød tiger, dead silence og UAV-jammer eller samme class med G36c med lyddemper. <3

Skate plukket jeg som nevnt i røverkjøptråden med meg fra Elkjøp til 99,- kroner og aldri har jeg gjort en mer tilfredsstillende deal. Spillet er spilt i ti minutter i går før jeg så Se7en med noen kompiser, men herregud så kult det er. Feelinga sitter støpt i forhold til Tony Hawk. Jeg nailet en rail ned en trapp i free mode og kompisene mine spurte om jeg hadde spilt det før. "Prøvd demoen" svarer jeg. Egentlig var jeg bare jævla heldig. Det er sånn at jeg begynner å lure på hvordan ekte skatere har det: Føler de seg gode når de nailer syke triks, eller heldige? En kombinasjon kanskje?

Halo 3 vil bli tatt frem til helga. Skal ha LAN hvis foreldrene mine reiser vekk og da blir det vel Halo 3, CoD4, GTA IV og Guitar Hero 3. Kos. :)

Blir vel snart å ta frem Gears of War igjen. Planlegger å kjøre gjennom co-op campaign med bestekompisen min, og spille det på live med to andre igjen. Vi skal klargjøre oss til Gears of War 2, hvor vi planlegger å eie alt og alle med mine overdrevne taktikker og motivasjon. Eller.. det blir vel mer jeg som kjefter fordi de bare stormer og ikke følger mine nøye lagte planer. Fuckers. Heldigvis er det ikke mulig å spurte når du blir beskutt, det likte jeg i forhold til amerikanerne og tyskerne som satser på å løpe gjennom Lancer-ilden med shotgun parat. Fuck dem, de kommer til å slite nå.

Jeg er på jobb og venter på å dra på brannkontroll i skrivende stund. Mer førsteinntrykk av Skate kommer.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg skrev en lang post her om dagen, men Opera pulte meg, så her kommer en forkortet versjon:

Jeg har spilt en del DS i det siste! Da har jeg lekt med disse spillene:

The World Ends With You: Squenix´ multitask RPG. Kampsystemet er interessant og originalt, og noe slitsomt. Kult spill so far, men blitt nedprioritert.

Apollo Justice: Ace Attorney: Aww yeah, her er det mer av det samme som gjorde at jeg har digget de forrige spillene i serien. Morsom dialog og wacky karakterer, masse tekst og krevende men givende gameplay.

Castlevania: Portraits of Ruin: Spilt det før, men som det beste spillet i sin sjanger fra denne generasjonen (okay da) fortjener det en gjennomspilling til. Leker litt mer med equipment og slikt dennne gangen, og til og med tatt meg tid til litt grinding. Herlig 2D plattform hack-n-slash, anbefales, ihvertfall hvis man som meg finner det i billigkurven på Elkjøp (eller Expert, husker ikke) til 99 spenn, røverkjizzle!

Tales of Phantasia; som jeg spiller på min GBA Micro. Dette spillet skal visstnok være en jådderpege classic, og har i de par første timene jeg har spilt det fulgt opp. Kampsystemet er en slik turnbased/FF12 hybrid, som gjør de turn-baserte kampene mer spennende og mindre meny-basert enn "vanligvis". Karakterene er bare sånn semi-emo, men med god grunn etter behandlingne de/han får når han må ut å stoppe den enorme ondskapen som skal utslette verden som selvfølgelig har en spesiell connection til hovedrolleinnehaveren.

Så kom jeg hjem, og SG fikk meg til å blåse masse spenn på

Rock Band: Dette er masse moro! Startet band med 3 kompiser og turnerer nå over USA og hittil skaffet oss ca 250 000 fans, manager, buss og roadies!
Liker man Guitar Hero er dette mer av det gode, mye mer. En masse nye idéer som å selv velge forskjellige spillesteder, byer, velge mellom spenn og fans, hvordan sett man vil spille og mulighet til i campaign bli utfordret av andre band for prizes. Trommene er jo den store nyvinningen, og er kanskje morsomst. Nå har jeg spilt ganske mye gitar opp gjennom som tar litt oppmerksomheten vekk fra gitaren, men det er noe tilfredsstillende i å banke løs på trommene, treffe når beaten snus, og trommebrekke seg inn i Overdrive (RBs Star Power).
Hittil virker det kanskje litt enkelt. Spiller alle låtene hittil på Expert op gitar og Hard på trommer, og har fortsatt til gode å gjøre GH3 på Expert, og trommer har jeg ikke spilt noe særlig RL. Riktignok født med gudebenådet rytme, og hånd-til-øye kordinasjonen kommer seg.

Som nevnt i en annen tråd er det ganske rimelig å importere fra amazon.co.uk, og det anbefales!
 

K999

Keystone State Of Mind
Vil si at trommene kanskje ikke er så enkle som du selv tror, du har nok bare en god rytmesans. Selv har jeg også god rytme, men spiller mesteparten av trommene på medium, men har enda ikke fått spillet selv da, har spilt som regel 1-2 ganger i måneden siden det kom i USA. (Kamerat har det.) Mitt har ankommet posten nå, men pakken er for stor og veien er for lang til at jeg henter den selv. (UPS!!!!! ARGH.) Men som sagt, trommene er vanskelige. De fleste vennene mine klarer så vidt easy. :D
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ja, jeg vil også hive litt hat på UPS. Måtte også stikke å hente det selv, så ut som en dust der jeg drasset/bærte/dro verdens største blå pakke gjennom byen og på t-banen.

Jeg og mine kompiser* begynte på medium (det er lame å begynne på easy, hehe) på trommene, og alle fikser det greit. Jeg begynte på en solo karriere på medium trommer, men det ble ALTFOR kjedelig, fire flate i høyre hånd, 1 og 3 eller 2 og 4 i venstre og tråkk hvert 4. slag i forskjellige kombinasjoner i de forskjellige låtene. Bah. På Hard er det derimot litt brekk, "slag utenom slagene" (begrepet har ett bedre navn, mern husker ikke, redigeres evt. inn kommer jeg på det) og overganger som gjør at det føles litt mer levende. Jeg er kanskje veldig ute etter den autensitet følelsen, og den er mye større på Hard (naturlig nok), som på gitar.
Nevnte jeg det er fantastisk moro? Hvis ikke, så er det det.

*de er også musikerfolk
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Fills, heter det. Jeg har holdt meg til easy/medium på trommene fordi jeg sliter med den søppelpedalen, men jeg tror jeg vet hvordan den skal overvinnes - skal teste ut på kveldens session, isåfall kan jeg ta steget opp til hard, tror jeg. Expert er forøvrig mer eller mindre sånn det trommes i virkeligheten.

På gitar expert har jeg nå klart alt utenom den forpulte siste jævla låta med det samme jævla runketrynet fra jævla Lynrd Skynrd, den forpulte endeløse runkesoloen er helt jævla umulig, jeg pisses utover på 80-85% kontinuerlig.

Videre skal jeg teste ut mikrofon og bass ikveld, se hvordan det går. Og plage kompisen min til å laste ned hele Pixies-skiva og March of the Pigs. Det er fortsatt lite DLC, og lysår unna det som ble lovt, og det som er å få tak i er for det meste piss. Bare QotSA-låter fra de to siste skivene, f.eks.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Synkopering, var det jeg tenkte på! Fills er det jeg kaller overganger, og fills. Har ikke kommet meg gjennom alle låtene enda, men merker jeg gleder meg til Lynrd Skynrd! ;D
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Det er faktisk ikke Lynrd Skynrd, men et annet band den samme gitaristen spiller i. Men han er uansett ei hore. Er ikke synkopering når man hiver inn noe som ikke passer helt med rytmen, sånn egentlig? Pleier å referere til det som fills, jeg.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Er langtfra umulig vi snakker om samme ting. Fra toppen av hodet er jo synkopering slag/ansatser utenom de (vanligvis 4) vanlige slagene, gjerne sammen med et slag/ansats på slaget. Til barna pleide jeg å si at slaget "henger" litt etter, det er på en måte den følelsen som skapes.
Fills pleier jeg å bruke om en mindre del av en låt som syr to andre større deler sammen. Er dette forståerlig eller skriver jeg bare piss? :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Justin har iallfall rett, aner ikke hva du prekær om.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Som sagt så aner jeg ikke hva poenget ditt er, bare påpekete at det Justin sa om synkopering er rekti.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Og jeg har klassisk musikkskolering, det gjør meg litt firkanta på sånne ting. Men yeah, vi lager band å tar over verden Martin. På Rock Band, selvsagt.
 

K999

Keystone State Of Mind
Min historie om UPS: Fredag til lørdag forige uke sendte jeg en bestiling, de skulle sende på mandagen. PÅ onsdagen ringer jeg og spør om de har vært her på dagen, men de vet ikke om antar de kommer i morgen - jeg legger en lapp på døra. Fredags morgen ringer fyren fra UPS og sier det ennå ligger i OSLO og er forsinka, greit sier jeg. Han sier han leverer det til Posten, slik at jeg kan hente det på mandag etter jobb, jeg får sporingsnummeret litt etterpå og følger med hele helga. I dag så stikker jeg ned med en kamerat og posten sier det er ute for levering, greit! Jeg kommer hjem og der fanger jeg akkurat postdammen, hun gir meg pakken. MEN VET DU HVA? Bare spillet. WTF? HVOR ER INSTRUMMENTENE MINE UPS? De tar ikke telefonen nå heller. :( Faen, ifølge UPS sporings systemet så ligger alt enda på gardemoen. Faen for noe dritt, skal aldri bruke UPS mer. Spiller hvertfall gitar delen nå da, men er jo trommene og vokalen jeg vil ha da. :(