Hva spiller du for tiden?

Har blitt mye pixel art på meg i det siste:


Hvis man måler hvor vanskelig et spill er på hvor mange ganger man dør så ligger 1001 Spikes i toppen med de aller hardeste, men jeg er ikke helt overbevist om det egentlig hører hjemme der. Spillet gir først inntrykk av å være en presisjons-plattformer alá Super Meat Boy, men man finner fort ut at dette er en helt annen rase. Alle utfordringene er mer eller mindre overkommelige satt alene, men brettene er skrudd sammen på en måte som er ment å få hjernen din til å krølle seg. Det er trial and error tatt til det ekstreme og det føles mer som en hukommelsestest enn en presisjonsplattformer. Dette funker jævlig bra ene og alene fordi level designet mildt sagt er genialt og jeg vil anbefale alle med litt tolmodighet til overs å gi det en snurr. Jeg likere!



Shovel Knight er, som Nova sier, fett. Spillet har en driv og framgang jeg ikke har opplevd på veldig lenge og som gjør spillet ekstremt vanskelig å legge ifra seg. Hvis man har noen som helst varme minner fra ett eller flere 2d plattform-spill fra NES-æraen så er det ingen grunn til å nøle. Shovel Knight har superkvalitet på den!



Risk of Rain er det vel sagt mye om på forumet fra før, men kan ekkoe at det er veldig bra! Trodde først at brettene var tilfeldig generert, men har etter noen fler runder skjønt at det er possisjonene til items og portaler som bytter rundt. Ble litt skuffa da jeg fant ut dette, ikke fordi jeg absolutt MÅ ha nye brett hver gang, men fordi level designet gjevnt over ikke er så imponerende når det er uttenkt på forhånd. Uansett, progresjonsfølelse er the name of the game her og det er ekstremt lett å la seg bli hekta. Jeg fant raskt en rytme jeg fulgte nesten slavisk med stort hell noe som taler dårlig til levetiden i lengden, men vi får se om det ikke er no skjult dybde å grave fram her. Har en følelse om at Co-Op på høy vanskelighetsgrad med forskjellige classes er veien å gå.
 
Apropos å lage sin egen dude, så har de tatt i bruk EA(c) Sports(c) Game(tm) Face(c)(tm)(r) her, og det er jo en fin idé. En fin... idé. Selvom man skulle ha et kamera til den dumme konsollen sin, så må man lage det på EA sin Game Face-side på nettet. Og... der funker det ganske fett. Den stygge trynen min ble gjenskapt over alle forventinger, og det basert på temmelig dårlige bilder. Problemene begynner når man importerer dette trynet til UFC. Jeg har fått det til å funke én gang, og da så det ut som jeg hadde blitt svelget og driti ut av en stygg nærkis med sykdom i rasshølet. Da jeg forsøkte å gjøre noen endringer på trynen og importere på nytt fikk jeg bare beskjed om at det ikke kunne lastes ned. Spillet kom ut den søttende juni, og det er fortsatt ikke i orden. Faktisk har det blitt verre; nå kræsjer hele spillet og sender deg tilbake til konsollens hovedmeny om du våger å forsøke å importere et Spill Ansikt. EA:argh:
Ser gjerne resultatet av dette om du får det til. Utseendet til Jeff i quicklook-en til Giantbomb var hysterisk.
 
Har prøvd Trials igjen men tror jeg kommer til å holde meg unna Fusion siden jeg har et liv å leve. Ellers, da, kjører jeg gjennom Silent Hill: Homecoming igjen. Er jo ikke veldig bra utført, men pollinasjonen fra Akira Yamaoka gjør at det fortsatt har mye av stemningen fra de japanske spillene.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Men Alex, noen må stoppe denne galningen:

[22:00] <@agradula> Jeg ser hva du prøver på, Nabbe.
[22:00] <@agradula> Du vil bare ha enda en du står over på highscore-lista
 

Nabbe

Har fin hatt.
Alex er en Trials-poser uansett. Har jo få eller ingen tider på noen baner etter medium-settene i Evolution.
 
Spiller WWHD selv nå og har problemer med å komme meg videre fordi jeg hele tiden må stoppe opp og bare se på hvor nydelig dette spillet ser ut. Det at jeg spiller hero mode og ikke helt greier å bli fortrolig med kontrollene hjelper heller ikke på. Husker kontrollene satt som et skudd med GC-kontroller, men med gamepaden er det noe som skurrer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Minner meg på at jeg ga meg etter Triforce-biten i Savage Labyrinth og før jeg fikk den siste hjertebiten av Orca, fortsatt noe ugjort der altså.

Men ja, jeg har måttet leve med konsekvensene av et Steam-salg hvor jeg brukte tett innpå 1500 spenn. Og så klart går det bare i ett enkelt altoppslukende spill, og det spillet heter Wolfenstein: The New Order som jeg nå ikke lenger har stjælt. Det er fortsatt litt irriterende med JPEG-artifacts ut av milde hælvete på enkelte teksturer, men akkurat som i Rage veier kunstferdigheten ellers opp. Og, vel, alt annet kan bare ryke og reise, figurmodellene i Wolfenstein 4 prez. Man kan skrive en avhandling om valpeblikket til BJ Blazkowicz aleine. Kommer muligens en effort etter hvert, time vill sjåvv.
 
Wow, impulskontroll much? Klarte å misse den eine tingen eg faktisk ville ha i salget, og det var Trackmania Canyon. Men fuck it, eg kjøper det fullpris etter kvart. Har verkeleg nok å spele på ein stund.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Tror jeg brukte 300,- på denne salget. Svir litt det og. Jeg er så backlogga at jeg for tiden bare kjøper spill hvis jeg planlegger å sjekke dem ut i en time eller to.

Men Metal Gear: Rising: Revengeance: PC Edition spilte jeg igjennom! Og det var gøy. Noe av det jeg likte var at spillet prøver ikke å gjøre alt. Det aksepterer liksom at det bare er en robot-ninja-brawler, at det ikke trenger å være så fælt langt, og at det er helt ok. Alt er liksom så... fordøyelig. Jeg brukte likevel noen timer på VR-missionsene siden det gøyeste er å hele tiden forbedre seg til det perfekte ala Dark Souls.

Den eneste kritikken er at det er litt filler-segmenter til tiden, eller ihvertfall slik jeg opplevde det. Det er absolutt ikke mye jf. fordøyeligheten jeg nevnte, men akkurat nok til at jeg en par ganger bare ville bli ferdig med disse grøntene for å kunne sloss mot gøyere folk. Skal jeg pirke mer kunne jeg sagt at det one-upper ikke Bayonetta på overdrivelsene, men noen scener fikk meg likevel til å flire høyt. Jeg ble også positivt overraska over at Sam var ikke den eneste bossen med shitgrin og hver intro hadde sin egen, unike variant.

Kutta Vannmeloner/10
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For å presisere så var det et par investeringer i de kronasjene jeg skusla vekk; 600 gikk til Wasteland 2 og Dead Rising 3 som ikke er (ånkli) ute ennå. Ellers, kan jo ta en opplisting:

  • Killer is Dead
  • Wolfenstein: The New Order ROW
  • Broforce
  • Shovel Knight
  • Super Amazing Wagon Adventure
  • Kentucky Route Zero
  • BattleBlock Theater
  • ENSLAVED: Odyssey to the West Premium Edition ROW
  • Wasteland 2 - Digital Deluxe Edition
  • Planet Explorers
  • Dynasty Warriors 8 Xtreme Legends Complete Edition
  • Dead Rising 3
  • Double Dragon: Neon 2-Pack
Spadeknekt var ikke på salg, da. Super Wagon Adventure kosta under en bøkk og jeg er vel allerede ferdig med det, Broforce var god sort med forbehold i early alpha så vi får se; Killer is Dead, BattleBlock Theater og Enslaved er sånn "orker ikke starte konsollen for å spille dem"-greie; Planet Explorers er der til den dagen jeg vil spille et MMOG men ikke orker å faktisk spille et MMOG; Dynasty Warriors 8 Gratuitous Subtitles Galore Edition er sånt jeg kan pusle med på en regnværsdag innimellom; Double Dragon er mest for å si fra om at jeg synes Wayforward burde gi ut alle spillene sine til PC og fordi det har fet musikk; og Kentucky Route Zero er det neste jeg skal ta tak i for det er så opp min gate at det har bodd der siden husene ble oppført. Skal bare peise gjennom Wolfenstein først, så.
 
Om jeg har noen tider på Evolution er det fra den ene gangen jeg prøvde det hos Agradula. Har nesten lyst til å komme etter deg, men tonen med det desperate behovet for selvhevdelse kjenner jeg igjen fra da jeg selv var ung, og jeg vet at jeg kan lene meg godt tilbake på testiklene med min storhetstid i Trials HD friskt i minnet. Det er ingenting i veien med en god andreplass, Nabbe!
 

Nabbe

Har fin hatt.
Aw. Egoet mitt!

Du har rett da. Jeg gikk inn og tittet på nytt, og du har knapt spilt Evo. Virker ikke som om det er så lenge siden forumet ræget over at Alex slo alle alltid, men det er det tydeligvis. Så feil kan man ta. I HD ligger du og Buggz på topp helt fram til extreme-banene, men med tanke på hvor mange timer jeg har lagt i dette tullete spillet siden den gang, så teller det vel nesten ikke at jeg rasket til meg de førsteplassene.

Jeg savner bare leaderboard-kampen fra tidligere. I Evolution var det plenty av folk som spilte, nå er det ingen. Må jo gjøre noen forsøk på å dra noen ned i avgrunnen sammen med meg.

ps! det er seks DLC-pakker på vei, så det er en viss fare for at hvert innlegg jeg poster i denne tråden det neste året vil dreie seg til en viss grad om Trials. Best å finne ignore-knappen med en gang.
 
Jeg ser hva du prøver å hale i gang, og jeg har sansen for det. Kommer etter når det en dag blir PS4, om ikke før. Toppen av scoreboardet kan være et ensomt sted.