Hva spiller du for tiden?

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
En kompis ba meg sjekke Hearthstone. Gjett om jeg er hekta, a! Helt forferdelig (men kanskje ganske bra) at jeg hverken kan spille det på skoledataen (hakke adminrettigheta D: ) eller nettbrettet mitt. Ikke prøvd det? Det er MTG light, med noen litt pussige og noen litt artige mekanikker, med WoW-figurer. Det funker såklart på den derre du kan spille masse piss for å låse opp eller KJØPE EKSKLUSIVE KORT NÅ. Jeg gjør førstnevnte ettersom jeg er såpass dreven fra MTG til å kunne bikke ned datamotstandere med bedre kort med min overlegne strategi. Tenker å peise litt hardt på enspilleren så jeg får kort jeg føler meg komfortabel med, og ikke minst får feelinga med den litt teite manamotorikken (i og med at du automatisk får én ny hver gang, det er svært liten mulighet for å manipulere det, og at spillet er ganske tungt på minions/creatures fremfor spells så kan du hverken kontrollere eller satse hardt på weenie/aggro (især siden en del av spellsa er nettopp weenie kontroll); så belønnes du faktisk for å bruke mer mana etterhvert som du får det på dyrere dyr å spille, noe som er fullstendig imot MTG-logikken min); så skal jeg ta det online og vise folk hva jeg nerda hardt med på ungdomsskole, VGS og tilogmed litt universitetsalder.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ganske sikker på at Hearthstone gikk ut over karakterene mine da jeg først testa det.

Hot tip: Arena er ganske gøy, og du blir der tvunget til å bygge en korstokk fra en tilfeldig generert liste med kort (basert på samlingen din, tror jeg). Det koster smurfepenger å spille der, men når du er ferdig får du kort i premie etter hvor bra du klarte deg.

PRO TIP: du kan fyre av katapulten på ørkenkartet!!
 
Hearthstone eier ja. Har gjevnlige tilbakefall i det.

Og ja, Arena eier mest. Thomas tar feil da, kortene man får er helt tilfedige, ikke basert på samlingen din, så her stiller alle likt.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Trodde du absconda, Eivind.

Arena låter interessant, men jeg vil helst slippe å blåse gryn på fete kort (jeg blåste nok på MTG, si). Jeg kan vel kanskje skaffe gull elsewhere?

Hvor mange kort er på lista du velger fra, og fordeler den seg etter et visst prinsipp om antall vanlige, bra, etc. kort?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ja, rimelig sikker på at det er en fordeling basert på hvor rare korta er. Jeg mener å huske at jeg konsekvent fikk velge ett episk (eller legendarisk eller hva søren de kaller det) kort hver gang uten at jeg eide dem selv.
 
Gjørnet har ødelagt meg.

Det lønner seg ca alltid å bruke gullet ditt på Arena fremfor pakker med kort, da en pakke koster 100 gull, og deltagelse i Arena koster 150. I Arena vinner du alltid minst en pakke kort, og så lenge du ikke suger HELT får du nok inn over 50 gull og.

Når du skal lage deg en Arena-deck, får du alltid velge mellom et av tre tilfeldige kort. Alle har lik sjeldenhet. Så får du tre nye, av en annen sjeldenhet. Når du har plukka 30 kort har du decken din. Alle som spiller får likt antall sjeldne kort å velge mellom. Minner litt om draft, om du har vært borti det i MTG. Så spiller du til du har tapt tre ganger. Jo lenger du overlever, jo bedre premier får du. Vinner du syv ganger eller mer så er du garantert å få gullet ditt tilbake. Man kan gi seg når som helst mellom kampene og komme tilbake senere.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Høh. Mental note til neste gang jeg får gull. Da skal jeg fuck niggas up.


Bare å legge meg til, forresten. SirkusMartin, husker ikke nummeret D:
 

Maraj

Ålø- og energiminister
En kompis ba meg sjekke Hearthstone. Gjett om jeg er hekta, a! Helt forferdelig (men kanskje ganske bra) at jeg hverken kan spille det på skoledataen (hakke adminrettigheta D: ) eller nettbrettet mitt. Ikke prøvd det? Det er MTG light, med noen litt pussige og noen litt artige mekanikker, med WoW-figurer. Det funker såklart på den derre du kan spille masse piss for å låse opp eller KJØPE EKSKLUSIVE KORT NÅ. Jeg gjør førstnevnte ettersom jeg er såpass dreven fra MTG til å kunne bikke ned datamotstandere med bedre kort med min overlegne strategi. Tenker å peise litt hardt på enspilleren så jeg får kort jeg føler meg komfortabel med, og ikke minst får feelinga med den litt teite manamotorikken (i og med at du automatisk får én ny hver gang, det er svært liten mulighet for å manipulere det, og at spillet er ganske tungt på minions/creatures fremfor spells så kan du hverken kontrollere eller satse hardt på weenie/aggro (især siden en del av spellsa er nettopp weenie kontroll); så belønnes du faktisk for å bruke mer mana etterhvert som du får det på dyrere dyr å spille, noe som er fullstendig imot MTG-logikken min); så skal jeg ta det online og vise folk hva jeg nerda hardt med på ungdomsskole, VGS og tilogmed litt universitetsalder.
Karakter:eng:
 
Da skal jeg fuck niggas up.
Jeg vet dette er sjargong slik sjargongen har vært i et årtie, men hvite menn især bør nok unngå begrepet “fuck niggas up” i sin helhet.
 
Neger, vær så snill.

Skulle spille Den Lengste Reiesn 3: Drømmefall del 2: Nå i episoder, men noen har driti seg ut og utsatt launchen for backere. Istedet ble jeg sittende å prompe med Postal 2 og en haug med modder. Jeg pisser ild, raper torden og har over hundre våpen av alle mulige slag stært fra andre spill.
 
Wellp, Drømmefall er sinnsykt pent til å være finansiert av Kickstartere og nårske myndigheter. Helt på nivå med mye Tripple A. Desverre kjører det og som mye AAA, nemlig som bikkjedritt. Hjelper ikke å sette det på laveste settings heller så her er det noe galt. Er mange som klager over det foreløpig så her trengs det patcher.
Sitter forøvrig fast på første puzzle og det er for dumt så jeg regner med det er en bug. :sukk:
Ikke en særlig fantastisk launch med andre ord, men det tar seg nok til ganske fort. Introen er ihvertfall veldig Lengste Reisenete og gameplayet er stært fra Telltale. Blir nok bra.



E: Yeh, problemet mitt er at jeg skal holde inne A for å få opp en meny, men spillet tror jeg bare trykker kort. Ser ut til at det funker for folk å gå over til mus og keyboard.

E: Og frameraten er ikke låst. Slett ikke en bra ting siden det er noe som kan drepe skjermkorta til folk. Sikkert derfor det kjører så ræva.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og frameraten er ikke låst. Slett ikke en bra ting siden det er noe som kan drepe skjermkorta til folk. Sikkert derfor det kjører så ræva.


Det ordner seg nok!
 
Fiksa problemene med den gamle 360-kontrollen og ved å tvinge spillet til å bare rendre i 60FPS via Nvidia sitt profilshizz. Frameraten er blitt relativt stødig, men spillet kjører fortsatt så hardt at det høres ut som maskina mi er en Dreamcast (hadde ikke den jævlig høy vifte?) Lovnadene til første patch virker lovende så jeg kan uansett vente på den.

Istedet coppa jeg Clockwork Empires siden det endelig er blitt ganske spillbart. Fortsatt mye arbeid som gjenstår, men det er allerede fett. Det er da en landsbysim hvor man er lederen for en nyoppstartet koloni for det britiske steampunk-imperiet i ca. 1800. Det som gjør dette relativt unikt er at kolonistene man styrer over er sims så de har navn, personlighet, følelser og minner. Det betyr såklart at de aldri følger ordre og bare promper omkring. Noe annet som er unikt er bygninger. Man kan fritt sette opp formen deres og pynte dem med diverse rask. Nok en gang ganske likt Sims.
Uansett er dette da ment å være ganske useriøst og humoristisk. Etterhvert dukker det opp fiskemenn fra sumpene og det er stort sett fordi man har stært rognen deres for å lage kaviar. Dette tar på stemningen i landsbyen så man må roe befolkningen. Heldigvis kan man brygge alkohol og det funker, men de blir såklart også alkiser. Beboerne er og troende til å miste troen på dronning og imperie og begynne å tilbe mørke guder som ligger på bånn av havet å syvsover. Om man ikke passer på står disse opp og eter hele landsbyen. Lovecraft'd!
Som sagt fortsatt tidlig og det blir spennende å se når de får implementert ting som skikkelig industri med dampmaskiner og sånt og etterhvert kan man bygge luftskip til soldatene. Forøvrig er det folka som mekka Dungeons of Dredmor som står bak dette så jeg er relativt sikker på at de vil levere.
 
Football Manager 2015 er ute. Eller "betaen" som de kaller det siden de har sluttet med demoer og heller gir folk som har forhåndsbestilt tidlig tilgang for å bekjempe piratkopier. Kanskje det største grepet gutta i SI har gjort de siste årene etter de sluttet med tyrkisk oversettelse fordi så innmari mange tyrkere piratkopierte spillet. Det har ikke sikkert noe med at det er det samme spillet hvert år bare med små kosmetiske forandringer og mange ikke gidder å bruke penger på det hvert år?

Lovet meg selv at jeg skulle vente med å kjøpe det i år, men det var før rabattvoucheren fra GMG kom i mailboxen så da ble FMings til drøye 230 kroner. I år er det derimot et helt nytt UI, som etter første times spilling virker å være ENDA mer forvirrende og tungvindt enn før. Ellers er det FM, uten noen større revolusjoner, som vanlig. Sånn som det skal være.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Har det fått ribbons altså?
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Tok meg en liten pause fra kvinneundertrykkelse og annen tydeligvis lovpålagt patriarkvirksomhet denne helga og feis gjennom Bayonetta 2. Og var det awesome? Ja det var det! Med unntak av den kanskje litt antiklimatiske slutten synes jeg dette topper originalen på alle plan. Kontrollen sitter som et skudd, gameplayet er perfekt og actionen er ganske non-stop. Storyen er ikke veldig interessant, og det blir kanskje brukt litt i overkant mye cutscenes (som seff kan skippes), men hvem trenger sånt når man kan denge engler og demoner dagen lang?

En annen ganske kul ny feature er tag-modusen, som lar deg spille forskjellige challenges (litt ala alfheim-portalene fra første spillet) i co-op med random dudaser over nettet. Før du starter kan du bruke haloer (ingame spenn) til å heve vanskelighetsgraden og samtidig øke utbetalinga hvis du vinner ganske betraktelig. Dette er en utrolig mye morsommere måte å samle gryn til forskjellige ingame våpen og outfits enn å replaye samme greiene i singleplayer igjen og igjen, så takk for den Platinum. Nå blirre nok å starte på remaken av enern, og kjenner jeg tingenes tilstand rett blir jeg nok ikke akkurat skuffa av den heller nei.