Hva spiller du for tiden?

Karibien-byene er alle sammen veldig pene, og skogorientering fungerer kanskje 7/10 ganger.
Det er sånn vi må begynne å vurdere spill. “Hvor ofte fungerer'e'a?” “Jo, sånn omtrent 5 av 10 ganger.” “Nei, ikke så ofte.”

(Og det er derfor Tetris er best. Tetris fungerer 10/10 ganger. Perfekt funksjon.)
 
Har blitt hekta på Rouge Legacy på Playstation Vita. Den konsollen er perfekt for denne type spel, kontrollen sitter som eit skudd og det ER så gøy at eg ikkje klarer å stoppe!! Perfekt metroidvania for sånne som meg som elsker metroidvania meir enn alle andre sjangre til sammen, tydeligvis. :D

Føles deilig å bli flinkere for kvar gjennomkjøring!
Jeg er på samme kjøret. Ble litt lei av bøker på pendletoget, så tenkte det var på tide med litt håndholdt-spilling, og Rogue Legacy har jeg lukta på lenge. Digger følelsen når jeg klarer et sånn 20 minutter-run og kan handle dritmye. Skuffelsen når du dør etter et par minutter og ikke har råd til en drit er derimot større...

Edit: Autosaving-iconet som kontinuerlig dekker halve minimappet når du er offline irritererer meg derimot kraftig. Virker som det er en bug som gjør at spillet ikke skjønner at man ikke har nett, og kontinuerlig prøver å synkronisere save-data til skyen. Selv om jeg har skrudd av automatiske cross-saves.
 
Hver gang noen skriver om Rouge Legacy så våkner bikkja i meg og bjeffer “Rogue Galaxy? Har bønda porta Rogue Galaxy til Vita? YESSSS!”

Og så blir jeg trist.

Når vi først er inne på det så vil jeg også ha Gregory Horror Show til Vita, takk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hver gang noen skriver om Rouge Legacy så tenker jeg først "hæh hvorfor skal jeg være interessert i arven til et talkumbasert sminkeprodukt hvis primærfunksjon er å gjøre kinnene rødere" og så tenker jeg

 


YESSS! Farming Simulator 2015 er en ting jeg spiller for tida. Det siste jeg prøvde var fra 2011 og de har forbedra det ganske mye. Grafikken er nå ganske fin og selvom det ikke er særlig fancy ser alt ut som det bør og traktorer og sånn er fint realiserte. Fysikken var et annet problem hvor man kunne kræsje inn i biler og de spratt omkring, mens nå bare dunker man borti hverandre. Man kan heller ikke stunte fra ramper med traktorene lenger og kjøringa føles faktisk ganske realistisk.
Siden sist har de lagt til en haug med greier. Det er øretnhundre planter å plante og man kan tilogmed gro ting som poteter og rødbeter og disse krever såklart eget maskineri for å høste. Man kan og ha dyr som kuer, sauer og høns og disse sper fint på inntekta. Også artig at man kan mekke eget dyrefor med høy man allerede har tatt fra egen åker og man kan bruke sin egen kumøkk som gjødsel så det blir litt synergi i greiene.
Det nyeste de har lagt til er skogsdrift så man kan prompe ut i skauen med diverse enorme maskiner og kappe trær. Faktisk overaskende imponerende at man kan kappe samtlige trær i spillet. Dog ikke så realistisk at ingen bryr seg om at man drar inn i den lokale landsbyparken og sager ned trærne der. Men men. Uansett er det ganske imponerende fysikk på disse greiene.
Om det er en ting jeg ikke liker med spillet fremdeles så er det at de på starten dumper en haug med kjøretøy og utstyr i henda dine. Hvis jeg skal starte min egen gård vil jeg gjøre det fra scratch. La meg selv velge traktor og skurtresker. Det er omtrent som at Harvest Moon skulle starta deg med ferdigplanta åkre og en masse kuer.
Det er dog lett nok å fikse siden man kan selge mesteparten når man starter og så kjøpe det man har lyst på.
Uansett får man med to kart denne gangen. Det ene er i USA og er resirkulert fra DLC til FS2014, men det nye kartet er på vprste prompelandsbygda i Sverige. Utviklerne hevder det er generisk Skandinavia, men all skilting og sånn er svensk så det er liten tvil. Ganske artig og det får meg til å mimre om da vi tilbrakte sommere på stugan til foreldra mine ved Koppom. ^^

Forøvrig er det og ganske gøy å bare kjøre omkring å se om man finner no artig. Jeg fant et sirkus.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Går det fortsatt an å så og høste en avling kønn på ei uke, eller har utviklerne funnet ut at det er noe som heter årstider?
 
Du kan stille inn hvor fort tida går og hvor fort ting gror så teknisk sett kan du sitte å se på hveten gro i real time, men det har ikke årstider desverre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
"Simulator" du liksom. Farming Juks-Og-Fanteri 2015 TENKER JEG VI SIER.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg fikk for første gang på en stund lyst til å bruke den dyrebare spill-tiden min (som om jeg har andre fritidsaktiviteter) på noe annet enn sim-racing. Men i stedet for å ta noe fra den enorme backloggen, ble det en runde Mega Man 2. Har ikke dårlig samvittighet for det, for å si det sånn.
 
Mega Man 2 er et mesterverk, og har et gameplay som er så latterlig bra. Så det er instafist ja.

Ellers. Hater jeg det jøvla Alien spillet fordi det skremmer driten ut av meg. Den jæveln popper opp hvorsomhelst. Og nervene tar meg hver gang. Så fuck det.

Også har jeg spilt Det nye Call of Duty: Kevin Spacey`s Warfare litt i dag, og det syns jeg er kult. Liker litt disse superkreftene vi får, og historien virker ålreit nok. Begravelsen er litt meh, men ellers er det fett. Er på Chapter 4 nå. Har spilt kanskje halvannen time multiplayer, og det krever litt tilvenning syns jeg i forhold til de andre Kevin spacey spilla. Men når den tilvenninga er der, så eier det hardt. Får litt Quake vibber på ei måda. Blir litt vanskelig å forklare. Det har avhengighetsevnen til Kevin Spacey..jeg mener Call of Duty, og det har belønninger som kan matche Diablo. Er ikke helt med på noe av disse greiene da. Hvorfor skal jeg få bruke sniper rifla til han som drepte meg nitten ganger i en time?

Er ikke helt med på den, men som sagt. Tilvenning er nøkkelordet her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og jeg fant fram The Legend of Zelda: Twilight Princess igjen i kveld. Det er fortsatt helt sjokkerende bra saker.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg digger kampsystemet i Twilight Princess.



Spiller Shadow Warrior på PS4. Det er solide saker. På en måte er det Serious Sam med levelling-system. Du samler karma for å levle Skills, som gir deg nye sverdangrep og passive egenskaper og bonuser, krystaller for å oppgradere Powers, som er magi som lar deg lege deg selv og svime fiender, og penger brukes til å gjøre våpnene dine sterkere, samt legge til alternative ildgivningsmoduser.

Spillet lider dessverre litt fra en litt kjip begynnelse. De første fem brettene er ganske like i utseende, og du har tre våpen og få egenskaper. Men etterhvert som du låser opp nye ting og nye våpen får du mange flere alternativer i kamp, og ca samtidig blir brettene mer varierte. Nå kan jeg få fiender til å sveve ufarlig i lufta, dytte dem overrende, skyte fra sverdet mitt, gjøre virvelvind-angrep, lege meg selv superkjapt, skyte eksplosive piler, lobbe ildgranater, bruke to uzier på en gang, rive av monsterhoder for å bruke dem som laservåpen, mm.

Det koster 349 kr på PSN, og vil sannsynligvis dukke opp på PS+ til neste år. For et midprice-spill er det mye gaem for penga. Det er 17 brett, og det har tatt meg rundt en time å klare hvert av dem så langt. Dette er ikke noe korridorskyter, det er en drøss med hemmeligheter på hvert brett, mye å utforske, mye å finne.

Fett nok har spillet også New Game+modus, så du kan starte på begynnelsen igjen med alle oppgraderingene og samle karma/penger/krystaller hvis du missa noen. Så hvis du ikke klarer å oppgradere alt på en gjennomgang får du en ekstra sjanse. Sånt liker vi.
 
Pluss at Lo Wang eier i dette spillet. Istedtefor en rasistisk karikatur av en gammal japansk gubbe er han en rasistisk karikatur av en prompenerd som tror han er Batman.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det hadde ikke gjort noe om han hadde vært litt mer rasistisk. :angel: Nå må de støtte seg på kvaliteten på humoren i manuset (ikke helt på topp!) versus at man automatisk ler når man hører Whoooooooo wanta some Wang? og Whoa! Supurittu personarity!
 
Viscera Cleanup Detail har et Shadow Warrior brett hvor man skal rydde og vaske etter en av Lo Wang sine massakre. Samme stemmeskuespiller, men her er han tilbake til gammal japansk gubbe.

Lurer forøvrig på hvorfor han er halvt neger på coveret til PS4. :ehm:

 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Ja.
Jeg prøver jo å spille Alien Isolation hjemme når jeg kan, og... vel? Jeg sliter.
Tror jeg har kommet til det stedet der man møter alienen for første gang. Sånn på ordentlig. Og jeg tør ikke trykke på den greia som jeg skal trykke på.
Har spilt spill før som er skumle og har vel klart å spille en del av dem, men det er ingen av dem som har gjort meg så fysisk sliten og det er før alienen er der. Jeg kommer sikkert til å være ferdig med spillet til neste jul eller no.
Serr. Kaldsvetter og i går fikk jeg skikkelig tung pust, men må fullføre det siden jeg er såpass fan av alien og aliens, og dette virker veldig lovende sånn storymessig.
Ellers? Det går jo litt i minecraft også selvfølgelig. Som alltid, si?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg prøvde Alien: Isolation med Oculus Rift i går og det er seriøst det beste å bruke Oculusen sin på for tida. Det ser drittbra ut og fungerer 95%, men man er litt ekstra tålmodig med prototype og uferdig skjult testfunksjon i spillet. At man kan lene seg ved å bevege seg fysisk er noe av det beste jeg har gjort i et spill, og man føler seg mye friere i bevegelser ettersom man kan lene seg og kikke mens man sniker.

Man beveger seg veldig mye ufrivillig når man blir spist av en Xenomorph. Jeg lot mamma få teste dette i går, hun kikket mens jeg styrte og hun regelrett kastet av seg brillene i et hyl da xenoen plutselig løp som faen og plukket henne opp. Det eide!

Neste ut blir DLC og Survival Mode i oculus, @Ladybugs får likevel sett på siden jeg setter opp OBS til å screencappe.
 
Så det derre Svinebindingen av Isak: Døtt det opp i fitta og press det ut igjen? Er det mye lettere enn orginalen? Jeg har allerede drept Mom to ganger og jeg sugde i dette spillet da det først kom ut. Fire brett eller så var det jeg greide der, men her hopper jeg ned dem som en baws. Finnes ikke måte på hva jeg kan unlocke.
På den annen side kan jeg ikke spille det på PS4 av en eller annen grunn. Det er ikke no merkbar forskjell fra å spille på PC, men jeg gjør det jævlig mye bedre der. :ehm:
Uansett er det det bpste spillen.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Det er noe eget med Lodinifisering av spilltitler

(inb4 Lodin-i-Fisering)