Jeg digger kampsystemet i Twilight Princess.
Spiller
Shadow Warrior på PS4. Det er solide saker. På en måte er det Serious Sam med levelling-system. Du samler karma for å levle Skills, som gir deg nye sverdangrep og passive egenskaper og bonuser, krystaller for å oppgradere Powers, som er magi som lar deg lege deg selv og svime fiender, og penger brukes til å gjøre våpnene dine sterkere, samt legge til alternative ildgivningsmoduser.
Spillet lider dessverre litt fra en litt kjip begynnelse. De første fem brettene er ganske like i utseende, og du har tre våpen og få egenskaper. Men etterhvert som du låser opp nye ting og nye våpen får du mange flere alternativer i kamp, og ca samtidig blir brettene mer varierte. Nå kan jeg få fiender til å sveve ufarlig i lufta, dytte dem overrende, skyte fra sverdet mitt, gjøre virvelvind-angrep, lege meg selv superkjapt, skyte eksplosive piler, lobbe ildgranater, bruke to uzier på en gang, rive av monsterhoder for å bruke dem som laservåpen, mm.
Det koster 349 kr på PSN, og vil sannsynligvis dukke opp på PS+ til neste år. For et midprice-spill er det mye gaem for penga. Det er 17 brett, og det har tatt meg rundt en time å klare hvert av dem så langt. Dette er ikke noe korridorskyter, det er en drøss med hemmeligheter på hvert brett, mye å utforske, mye å finne.
Fett nok har spillet også New Game+modus, så du kan starte på begynnelsen igjen med alle oppgraderingene og samle karma/penger/krystaller hvis du missa noen. Så hvis du ikke klarer å oppgradere alt på en gjennomgang får du en ekstra sjanse. Sånt liker vi.