Hva spiller du for tiden?

Har fikla litt med Xbonern til guttungen i dag mens jeg venter på Halo som er rett rundt gjørnet nå.
Har ikke satt meg inn i menyene eller noe sånt før,fordi jeg har ikke vært interessert, men fant ut at nå går det an å få systemet på norsk. Det er litt bedre for kiden som driver å lærer seg å lese for fullt.

Lasta ned Sunset Overdrive i dag litt for moro skyld. Og nå har jeg sittet seks timer i strekk med det. Liker det svært godt.
Musikken er ganske kul. Sex pistols greier som skyter ut i et voldsomt tempo samme sekund en mutant oppdager deg. Også kommer de så mange, hele tiden, og de er veldig aggressive. Da gjelder det å hoppe å sprette på biler og båter og alt som er. Også grinder du på alt av overflater mens du skyter vilt rundt deg med noen heftige våpen.

Skulle hente ei robotbikkje i dag og eskortere fra punkt a til punkt b, men det viste seg at jeg måtte kaste enn kattebamse for å lokke bikkja etter meg.

Området jeg skulle til var totalt omringet av mutanter, og på veien ble jeg ambusha av noen "scubs" aka banditter. Da får jeg vite at bikkja er morderisk. og jeg legger en sirkel på bakken, og bikkja kverker alt inni den sirkelen på to sekunder. Den eter biler og det som er. Fett.

Humoren og dialogen fortjener ingen Oscar akkurat, men det er bra kvalitet over det hele. Hver gang en ny cutscene kommer er jeg veldig spent på hva slags tøys og tull som skal skje videre.

Favorittvåpenet mitt hittils er TNTEDDY som eier alt som er, hvis du er flink med å spare på ammo.

Nei nå skal det spilles mer.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
SirkusMartin mistet retten til å være språknazist da han forrige uke i Mattråden spurte om tacorestauranten Mucho Mas "har vært rundt lenge". Grøss! Sett det på norsk, slik at ungene ikke vokser opp med slike anglisismer :)

(Det er bevist at man lærer fremmedspråk mye bedre når man er stødig i morsmålet. Leseferdigheter kommer ikke av seg selv. Hvilket forøvrig er et sterkt argument for morsmålsundervisning for innvandrere med andre morsmål enn norsk.)
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
SirkusMartin mistet retten til å være språknazist da han forrige uke i Mattråden spurte om tacorestauranten Mucho Mas "har vært rundt lenge". Grøss! Sett det på norsk, slik at ungene ikke vokser opp med slike anglisismer :)

(Det er bevist at man lærer fremmedspråk mye bedre når man er stødig i morsmålet. Leseferdigheter kommer ikke av seg selv. Hvilket forøvrig er et sterkt argument for morsmålsundervisning for innvandrere med andre morsmål enn norsk.)
Bruk norske anførselstegn a, din dass!


aka selv språknazister skriver feil. Og at jeg lærte engelsk og norsk samtidig da jeg var tre fordi gjett hva som funker ganske bra før du er seks.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Spilte gjennom det der nye Sherlock Holmes-spillet. Var okay.

Ellers så spiller jeg fortsatt Trials (antall timer spilt begynner å bli urovekkende), men for litt siden fant jeg ut at den ene kontrollen ikke fungerte som den skulle. R2 nektet å faktisk registrere at den ble trykt helt inn. Har siden det brukt den andre kontrollen, men så har faen meg den begynt å fuske også.

Gikk inn i level editoren og slang sammen no greier for å teste, og joda, alt er fucked.


De to til venstre er R2 og L2 på kontroll 1, de to til høyre det samme på kontroll 2.
Siste trykket jeg gjør er med X, som såklart ikke er analog og dermed går rett til maks. R2 på sin side går kun til 5 når jeg trykker den helt inn. Det hender den såvidt når opp til 6, men det skjer ikke ofte. Jeg kan nå helt opp om jeg virkelig hamrer inn R2, men det er ikke noe som er gjørbart mens man spiller, og det fungerer uansett ikke om jeg forsøker å gradvis gi mer trykk.

Så ... blæh. Må jeg virkelig punge ut for nye kontroller nå, eller burde det her gå under garantien? Er ikke akkurat som om det er R2 som får gjennomgå når jeg spiller heller. Meh.

Apropos editoren, så fant jeg ut at jeg skulle gjøre et forsøk på å faktisk lage noe. Altså, jeg har knapt skrapt overflaten av hva som er mulig å gjøre med de verktøyene man får tilgang til, og mye av det vil jeg nok aldri røre (har dog litt lyst til å prøve å få til noen helt enkle animasjoner), men jeg lærte da noe uansett. Resultatet ble så som så, med bl.a. noen litt mindre heldige kameravinkler. I tillegg er det ene hinderet ganske mongo, men etter å ha spilt de forskjellige delene hundreogørten ganger blir man litt blind på sånt. Foreløpig har den blitt spilt av åtti personer, men kun blitt fullført av femten, så... fucket opp litt der ja.



Helt til slutt da, her er ett stykk skrytevideo med tøff musikk (tilfeldig bane fra track central) og ett stykk skrytevideo uten tøff musikk (platinum på light city run)...
 

Nabbe

Har fin hatt.
Tja. Med tanke på hvor mye tid enkelte legger i diverse MMO-er, så er det ikke sååååå ille. Spillet sier at jeg har en spilletid på tolv dager og seksten timer, men realistisk sett er det nok en god del mindre.
 
Det er en DS4. Eneste problemet jeg har hørt om den er at gummien på stikkene kan revne etter hard bruk. Aldri hørt om problemer med triggerne, men det kan være no feste inni kontrollen som har knekt og ligger å blokker.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Det Lodin sa, men takk for tilbudet.

Gummien er og på vei til å bli tynnslitt ja. Strålende kvalitet på disse kontrollene. Det er ingen grunn til at noe som helst skulle ryke på de kontrollene her. Som sagt så er det ikke triggerene som får hard medfart når jeg trialser, det er stikkene. At det samme har skjedd på to kontroller er rett og slett tåpelig.
 
Mine stikker er foreløpig helt fine, men jeg vil tippe såpass mye Trials tar på. Også folk som spiller mye FIFA og derfor stadig røsker venstre stikke rundt merker slitasje. To løsninger er nye knotter man limer på dem, men de detter såklart av før eller siden. istedet kan man faktsik skru opp kontrollen og bytte ut stikkene med to fra en Dualshock 3. De fra en Bonetroller funker også.
 
Mine stikker har fått litt sliten gummi. Men dats life i gess.

Har spilt Halo coop med Rob. Det har vært sinnsykt morsomt.

Har ikke spilt Halo på kanskje 12 år eller no slikt, så det var utrolig mye jeg ikke husket gjennom spillet. Sikt og skyt husket jeg da. Og det eide like hardt nå som det gjorde da.
Vi spilte på Heroic, noe som viste seg å være en småfrustrerende affære til tider, når vi gang på gang respawna, eller en av oss ble tidlig drept, så måtte en av oss sitte å se på at kollegaen ble slaktet. Men det gikk da greit til slutt. Lærte oss forskjellige "taktikker" om jeg kan få bruke det ordet.

Spillet eier hele vägen såklart. Hadde et heftig moment i går på siste banen.

Den siste delen av spillet med en sånn Warthog på Heroic. Ikke spesielt vanskelig, men bilen er nærmest umulig å styre i trange rom, noe som førte til en kamp mot klokka.

Vi rakk det med tre sekunder igjen på klokka. Det var kult. I kveld blir det å starte på oppfølgeren.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Jeg revna gummien på sticken min etter en måned.
Er ikke videre imponert over kvaliteten på DS4. Batteritiden virker også å være ræl i forhold til Xbone-kontrollen, som etter min mening er langt bedre å holde i. Den har heller ikke et plagsomt lys, men jeg savner muligheten til å koble til hodetelefonene slik som på ds4.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Bare sånn til info er det forholdsvis simpelt å skifte stikker på DS4. Et par ledninger du må passe sånn halvveis på, og plasten kan være litt kjip å rive fra hverandre, men ellers er det easy peasy. Bytta til bone-stikker for en stund siden og så meg aldri tilbake.