Hva spiller du for tiden?

Selv om det er spillet jeg liker minst i serien så tror jeg det kan være lurt å begynne med Dark Souls 2. Kortere mellom bonfires og muligheten til å farme ferdig områder, samt at det er langt mer åpenbart hvor man skal gå til en hver tid gjør det spillet mye mer oppstarts-vennlig enn de andre. Pluss da har du virkelig noe å glede deg til! Er nysgjerrig på hva en som er blitt ferdig med DS2 først synes om DS1.
 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Fullførte Axiom Verge, tok ca 11 timer. Faentastisk spill. Det prøver å være halvveis mellom originale Metroid og Super Metroid, men selv om inspirasjonen er åpenlys prøver Tom Happ (én fyr har laget all grafikken og musikken selv, Pixel-style) å finne interessante nye vrier på gameplayet. Der hvor du tenker at her må jeg rulle meg sammen til en ball for å komme gjennom, så er det ikke det du må, men noe annet og mye artigere.

Ikke et eneste sted i spillet får du noe hint om hvor du skal neste. Du får plent åpne opp kartet ditt og tenke på hvor den nye egenskapen din nå gir deg tilgang. IGN sin anmelder trakk faktisk poeng fordi det ikke er objective markers i spillet.

Jeg runda spillet med 69 % item og 90 % map completion, så jeg er nå tilbake i Sudra og utforsker for å finne gjemte ting. Elsker dette spillet. Elsker!


Litt uti spillet får du et Passcode Tool hvor du skal trykke inn skjulte koder for å finne hemmeligheter. Gjett en gang om du kan trykke inn JUSTIN-BAILEY for at Trace skal løpe rundt i badedrakt da. (Ja det kan du. Trace er forøvrig en fyr så det er ekstra artig)
 
Hvorfor kan ikke Sony slenge ut sånne spill på PS+? Neida, det er Binding of Isaac som alle har spilla allerede og en generisk greie som ser ut som Pac Man.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Happ fikk pusha spillet ut på PS4 siden den versjonen var ferdig og han var så stolt av spillet, men alle som kjøper det får Vita-versjonen med på kjøpet. Det kommer også ut på Steam om en måned-ish.
 
Axiom Verge er vel kliss nytt? Jo nyere spill Sony legger på PS+, jo mer vil de devaluere spills verdi i et makroperspektiv.

Føler egentlig at det allerede er i ferd med å skje—stort sett betaler jeg nå kun fullpris for Nintendo-spill, og det bare fordi de forblir ved normalpris i årevis. Alt annet er det stort sett verdt å spekulere i.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Axiom Verge er vel kliss nytt? Jo nyere spill Sony legger på PS+, jo mer vil de devaluere spills verdi i et makroperspektiv.
Spelunky, OlliOlli, OlliOlli2 ooog TxK er de eksemplene jeg kommer på av spill jeg ikke betalte et øre for siden de var gratis på PS+ ved launch (det er flere også, jeg bare husker dem ikke i farta). Trodde det var allment kjent at det er sånn Sony driver.
 
Har kommet meg litt etter tredjeboss på Axiom. Elsker det. Kjenner jeg må ha et par dager vekk fra Bloodborne for å samle krefter. Blir å spille gjennom og forhåpentligvis farme noe av April Dlcen til Mh4u.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Spilte gjennom This war of mine. Her får du ansvaret for en gruppe sivile i en beleiret by, og må gjøre det du må for å overleve til fredsstyrkene tramper inn. Gruppen med folk er tilfeldig hver gang du starter (samme med årstiden ... vinter suger, gutta), så du vet liksom aldri helt hva du må hanskes med, for de har såklart forskjellige egenskaper som kan bidra både positivt og negativt. Én er f.eks. en god kokk, så han bruker mindre brennstoff og mindre råvarer når han lager mat, mens ei av damene er en forbanna solskinnstråle som kan synge, spille gitar og muntre opp de andre i harde tider... dvs. hele spillet.

Altså. Dette er The Sims hvis alt gikk til helvete. Man har et "hjem" man kan forbedre på diverse måter og alle har personlige behov som må dekkes. Dagtid tilbringes i rønna de nå må finne seg i å leve i, men på natta kan man sende én ut på jakt etter mat, dritt å bygge ting med og mindre livsviktige ting som f.eks. røyk og kaffe. Så er da spørsmålet hva du tar med deg hjem. Du trenger kanskje byggematerialer for å bygge én seng til, men to av tre i hustanden er på andre dag uten mat. Og jo, én av dem er skikkelig nedfor fordi han ikke har fått seg en røyk på snart ei uke ... vel, på toppen av at han drepte en sønn og hans far for sårt trengte medisiner natten før. Fra start til slutt handler det om å velge mellom dritt og no annen dritt. Lar du folka dine sove om natta mens én er ute og leter, eller setter du alle sammen foran døra med våpen for å passe på at ingen stjeler alt du eier mens de sover? Tar du mot fyren som kommer og spør om å få bo hos dere? Han kan være til hjelp, men det er dårlig med senger og mat fra før av, og for alt du vet kan han allerede være syk eller skadet.

btw dette er en pek og klikk 2D-spillen. en ganske bra pek og klikk 2D-spillen er det og. Til tider brutalt urettferdig, men jeg antar at det er litt av poenget. Det var i alle fall langt mer å hente her enn jeg egentlig så for meg, og eh... Dragon Age står i plæistæisjon nå, men jeg ikke begynt på det fordi jeg måtte se om jeg klarte å overleve bare litt til. Akkurat de siste dagene ble det dessverre litt mer et rent spill enn det var mesteparten av tiden. Med bare noen dager igjen til slutten forsvant litt av my immersion rett og slett fordi jeg glatt kunne se at jeg ikke hadde holdt ei uke til med det opplegget jeg kjørte, men jeg hadde tross alt spilt noen timer innen jeg kom til det punktet, så jeg visste hva jeg måtte gjøre for såvidt å holde ting i gang bare litt til. Hadde ikke spillet fortalt meg rett ut at "hei, nå er ting over om bare noen dager" hadde jeg nok spilt helt annerledes. Og med det sagt, så er jeg litt usikker på om en ny gjennomspilling vil by på samme opplevelsen nå. Kan kanskje være interessant å forsøke å gå hele veien fra en vinterstart. Kanskje.

Det koster forresten bare 160 penger på GOG. Vel verdt det.

Spilte akkurat gjennom dette to ganger. Ikke inkludert er de to første forsøkene hvor noen døde i løpet av de første par ukene. Første gjennomkjøring var rimelig hard, siden alle områdene var nye, alle forbedringene man kan gjøre i huset var ukjente for meg, så jeg brukte mye ressurser på å begå forbedringer som enten ikke var essensielle eller nødvendige. Det betydde at jeg ble nødt til å robbe og drepe uskyldige for verdisakene deres for å overleve gjennom vinteren. Ingen av karakterene mine fikk statusen broken, men det var like før i ett tilfelle, hvor jeg, etter å ha drept noen banditter trodde at folka i huset syntes det var ok å drepe i selvforsvar. Etter hvert går man tom for steder å sanke ressurser i byen som ikke har bevoktning, og etter å ha robba en gruppe banditter var motet mitt høyt, og jeg drepte ei dame som ville ha skutt meg hvis hun hadde sett meg. Det var en feil, fordi hun var uskyldig og bare passa på seg og sitt. I hvert fall klarte befolkningen seg, og i motsetning til de to første forsøkene, klarte jeg å holde alle friske nesten hele tiden. Hvis folk er syke eller skadd må de bli i senga gjennom hele dagen, hvor man helst bør prøve å produsere ressurser, vann for matlaging og spritproduksjon, og brennevin eller sigaretter for å bytte til seg viktigere ting.

Neste gjennomkjøring holdt jeg meg på den rette siden av spillets moralske kompass hele veien, og drepte bare avskum når de ubebodde områdene av spillet gikk tom for ressurser. Det var betydelig lettere andre gang, og ikke bare fordi jeg hadde sett områdene før. Stedene med samme navn (f.eks. Supermarkedet og Kirka) har forskjellige kart, eller forskjellige fiendtlige/nøytrale NPC-er man møter. Hovedgrunnen var at jeg visste hvilke maskiner og verktøy som burde bygges når. Det betydde at jeg hadde nok overskudd til å ordne lenestoler til alle, og ved slutten av spillet kunne ha overlevd i ukesvis, selv uten flere områder å plyndre. Rottefeller og innendørs grønnsakshager er litt for bra når man får bygd de relativt tidlig.

Stemningen i spillet er helt overlegen. Musikken når man er ute på plyndringstokt er sykt stemningsfull (tenk begynnelsen på en Mogwai-låt), og alle de små historiene er så deprimerende, men samtidig vel så fortalt at jeg fortapte meg fullstendig i dette spillet. Det blir nok ikke en ny gjennomspilling før de slipper en eller annen form oppdatering eller innholdstillegg, jeg skulle ønske jeg kunne starte det igjen og være i et nytt sted med den samme atmosfæren, men dessverre ville det blitt litt for mye av det samme. Spesielt musikken fra radioen eller gitaren man kan bygge hjemme hos seg selv, som forbedrer humøret til folka dine, blir veldig repetitiv.

5/5 terninger fra meg.


Edit: synes traileren er verd en titt

 
Sist redigert:
Føler meg ikke helt ferdig med Bloodborne siden det er så mye jeg gikk glipp av under gjennomspillinga,men har ikke mental styrke til å fortsette enda vanskeligere uten en lengre pause.

Et perfekt pause spill er det nye f2p Pokemon rumble spillet til 3ds.

Jeg har spilt alle rumble spilla og liker de nok over gjennomsnittet. Greia som er morsom her er at du kan hive deg på vanskeligere og vanskeligere baner nesten umiddelbart, så lenge du har disse diamant sakene som kan kjøpes for penger. Greia som er så perfekt er at det er ikke et spill du spiller 6 timer i strekk,så når gratistimern er på null kan du bare kjøre gjennom noen av de banene du allerede har tatt for no kjapp diamantings. Tror berg hvertfall,hvis jeg har forstått det riktig.

I Fantasy life har jeg et par små ting å gjøre før jeg har tenkt på en hardcore challenge i Fire Emblem.
 
Uansett kava jeg meg ned til Platepromperiet fordi ryggen trenger trim. Der coppa jeg Xenoblade til 3DS for det var en bra spille på Wii. Faktisk det beste JRPGet fra forrige generasjon. Nå bestod den generasjonen hovedsaklig av Final Fantasy XIIIer, men men.
Uansett gjør det seg overaskende bra på den lille maskina. Selvom alt fortsatt såklart ser ganske PS2ete ut er de enorme vistaene det rendrer imponerende. Storyen eier fortsatt, kampsystemet (som er likt FFXII) eier fortsatt og stemmeskuespillet er fantastisk i all sin cheesy britiskhet. Kontrollene er faktisk heller ikke no problem. Selvom slåssinga er realtime bruker spillet knappene så logisk at du hele tida har full oversikt. Det er første gang jeg bruker den nye knotten til høyre (fordi Majora's Fnask og Monster Punter ikke er no for meg) og den gjør jobben for kamera helt ålreit. Noe jeg hadde glemt er at spillet har samme type programering av AIer som FFXII og Dragon Age 1. Det er noe fek.s Pillars of Eternity kunne trengt.
Uansett et jævlig bra JRPG som alle bør spille.

Jo også kjøpte jeg meg en dum pokemon i samme slengen. Aner ikke hva jeg skal bruke den til, men jeg fikk i det minste et jævlig bra våpen i Hyrule Warriors av den. Hovedgrunnen til at jeg plukka den opp er at den passer bra i størrelse med de andre Nintendo-folka mine og den er relativt bra malt i motsetning til noen av de andre Amiiboene som Samus Aran siden den er så enkel.

 
Plukket opp Medal Of Honor Allied Assault via humblebundle for en neve dollars (1 faktisk) og via Gametracker kan eg lett finne servere å spele på! Så utrolig deilig! :D
Berre musikken fekk meg til å kremte litt ekstra, herre snute så deilig dette spelet er å spele igjen!
 
Ekstra kremt fra sagosen—da vet du at spillet er i en klasse for seg.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Spiller fortsatt XCOM: Long War, men nå altså... nå...

Er på tredje oppdraget i Slingshot DLC-et, som er det hvor man går til angrep på det svære romskipet. Gangplank heter det.
Sist jeg spilte det oppdraget var i vanlig XCOM. På det tidspunktet hadde jeg et lag med bare Colonels og plasmavåpen.

Nå har jeg såvidt laservåpen...

... og i første. FØRSTE. FØRSTE JÆVLA ROMMET! I første rommet er det seks mutons, seks floaters og to cyberdiscs. I tillegg er det thin man drop ins. Jeg bare ...

Så langt har jeg ikke følt meg rævpult av det her, men dette er ganske greit på kanten. Antallet fiender hadde vært greit nok det, om det bare var i alle fall noe skikkelig cover og plass til å faktisk flytte litt rundt på folk, men sånn som det er nå så er jeg i dyp avføring om jeg ikke har drept alt på skjermen før turen min er over. Blir det deres tur ... the horrors. Og hei, selvom jeg dreper alt på skjermen er det garantert to - tre mechtoids og en sectopod gjemt bort i et mørkt hjørne et eller annet sted

Det ble en saftig rage quit forråsirresånn, og det kommer fra han som ikke for lenge siden brukte over to timer på ett oppdrag uten å klage en eneste gang.

Ellers så spiller jeg Civ 5 igjen. Beyond Earth var virkelig ikke all verden, var det? :(

og trials. sjokk.
 
Sist redigert:
Killing Floor 2 er ute tidlig på Steam. Det betyr at det mangler no våpen og folk å spille med samt at det bare har fire brett. Det er dog samme Killing Floor som før og ikke no Dilling Floor. Min favoritt i spillet er fortsatt når jeg får nok spenn til katanaen og alle hater meg fordi jeg kjøpte den. =D
Også er nye bossen en pung.
 
Meg og @hallgrimg har plukket opp Terraria til 360 siden det var inkludert i Games With Gold denne måneden, og no er vi begge hektet. Eg for andre gang, men sist var eg ikkje online med nokon. Dette endret alt for meg! Satan så gøy det er å samle resurser og bygge hus! Han hakker jorda og eg innreder heime. :D

Om nokon her inne er med i vår vesle verden, gje lyd!