Hva spiller du for tiden?

Shinra85

Spillegals effort emo
Starta på Farcry 4, og har runda det. Vel, etter introen måtte jeg på do, og lot spillet stå. Da jeg kom tilbake satt figuren min i et helikopter og spillet var ferdig. You live and learn
 
Er helt oppslukt av Monster Hunter 4 på min nye 3DS XL for tiden. Det spillet anbefales på det sterkeste! Har spilt alle spill i Monster Hunter serien og MH4 er den beste i hele serien med GOD margin!

Jeg har sikkert brukt 50 timer på MH4 så langt og har kun brukt ETT sverd enda. La det synke inn litt. Jeg vil perfeksjonere det helt. Det er tilsammen 14 våpen i MH4. You do the math!

Flere som spiller MH4 her?


1.jpg
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Flere som spiller MH4 her?
Jeg... jeg spiller som bare faen. Hadde egentlig tenkt å efforte litt om det, men så fant jeg ut at å spille mh4 er mye mer gøy.

Men ja, helt fantastisk spill. Krever ganske mye i starten for å komme seg inn i det, men når du først er i gang finnes det ingen bremser.
 
Hvor avhengig av multiplayer er egentlig 4? Har aldri testa serien, men myser på dette nå som Fantasy Life er så godt som fullført. Dan Ryckert hata det etter flyturen tilbake fra GDC, men han er en casual.
 
Hvor avhengig av multiplayer er egentlig 4? Har aldri testa serien, men myser på dette nå som Fantasy Life er så godt som fullført. Dan Ryckert hata det etter flyturen tilbake fra GDC, men han er en casual.
Du kan spille hele greia helt alene, men det er best når flere er med på angrepet. Her er et utdrag fra en anmeldelse som jeg er helt enig med:

"While you can have lots of fun with the single-player campaign, this mode really feels like a game-length tutorial for multi-hunter sessions, which honestly work best when you're in a room with other people."
 
Vil ha en sånn!



Men uansett er Tormentum - Dark Sorrow noe ikke bare jeg, men også modern spiller for tiden. Til vanlig spiller hu bare hidden object ræl og det er på mange måter også dette. Det er skapt av et studio som vanligvis bare lager sånt, men nå er de tydligvis lei og ville lage no litt alternativt og mørkere.
Settingen er at man er en kis i fillete munkedrakt som våkner opp i no slott fra helvete. Gameplayet er helt standard pek og klikk og pussling, men det som virkelig skinner er grafikken. Man kan tenke seg en miks av Giger, Beksinski og Clive Barker. Hver ny skjerm er veldig gørrete og ubehagelig, men samtidig utrolig smakfull og fascinerende. Det er rett og slett et ufattelig pent spill.
Noe annet som overaska særlig modern er at det har flere måter å løse noen av pusslene og moralske valg som endrer hva som skjer senre. Redder du fiseminken (du vet hvem det er når du ser ham) fra buret? Hva gjør du så når du siden finner ut at han knaskje fortjente å sitte der?
Det største negativet med spillet må bli at de som har skrevet teksten ikke på langt nær er like gode som grafikerne. Det hele er veldig platt og tyder på hva slags spill de pleier å lage. Faktisk hadde sikkert spillet vært bedre om det ikke hadde no tekst i det hele tatt, men da hadde deler av det vært utrolig vanskelige å formidle.
Uansett et veldig standard casual pek og klikk som lever på hvor jævla bra det ser ut.


E: Noes! Jeg fikk den dårlige slutten og ble straffa med kjip heavy metal. :penga:
 
Sist redigert:

Jupp, har brukt 35+ timer på det og bruker Insect Glaive som våpen. Har kun spilt noen rank 1 quests på multiplayer med en kamerat mens jeg på singelplayer har kommet til rank 8 eller no. Spillet er absolutt best på multiplayer, så gleder meg til å spille det igjen, men har ikke behov for å prøve online multiplayer ennå da spillet legger opp til samarbeid som fungerer best med god kommunikasjon mellom spillerne.

Spiller på New 3DS og de 30 første timene spilte jeg med 3D effekten på maks hele tiden, fungerer supert. Har de siste timene byttet litt på og prøvd uten 3D på for å kunne vurdere hva jeg synes er best, men har blitt til at jeg stort sett spiller med 3D-effekten på maks da også.
 
NEIII! jeg runna Tormentum for å få den snille slutten og da fikk jeg pløsete ballade på rulleteksten. Det er jo enda verre!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ting som ble sagt da jeg akkurat testa Hotline Miami 2:
...
Ikke en dritt fordi det er faen så intenst. Musikken er helt jesus og de har steppa opp programmeringsgamet siden sist så det er smoooooth og ser fett ut og har ikke glitcha ennå. Og så er det omtrent like vanskelig som halvveis uti Hotline Miami helt fra start fordi å kreve at folk spiller Hotline Miami før dette er å gjøre dem en tjeneste.

Tror det er ute på PlayStation også, skaff.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Feirer at jeg er ett år eldre ved å bare gå helt kræisi hardcore i det der TV-spillet jeg har spilt litt av.

Prøvde meg på den banen her for noen måneder siden uten særlig hell. Dvs. at jeg ikke kom meg forbi tredje checkpoint. Men i dag beastet jeg den dritten, enda så redusert jeg egentlig er fra gårsdagen.


Er så jævlig fornøyd med selv at jeg nesten blir kvalm(ere).

Og eh, siden det er gøy å gjøre andre ting enn å kjøre opp vegger, her er en femteplass på en hella nice medium-bane:


Jeg tror jeg begynner å bli helt okay i Trials.
 
Å se Nabbe spille Trials gir meg lyst til å kjøpe X1/PS4 og slutte å spille andre videospill.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har nettopp dratt i gang en runde med X-Com: Enemy Unknown igjen, selvsagt på Iron Man. Det betyr at @ganon, du er den første som døde. Sorry. :(

Jeg kjørte en lengre omgang med det ikke lenge etter det kom ut, da med Spillegal-medlemmer i troppen. Jeg tror jeg prøvde å oppdatere her på forumet om hvordan det gikk, men etter jeg kom et godt stykke ut i spillet var det vel Dark Souls som kom i veien igjen slik det vanligvis gjør.

I denne omgang startet jeg i Europa for ekstra science (forrige gang Afrika for :penga:), og satser på å få ut flere satelitter mye tidligere så jeg kan skyte ned UFO-er og forhåpentligvis holde panikken bedre i sjakk. Vi får se hvordan det går.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ble ferdig med Majora's Mask 3D i helga (100%........ bortsett fra at jeg dreit meg ut og glemte DEN ENE HJERTEBITEN PÅ MÅNEN attegåran), fortsatt helt fantastisk sett bort fra at det blir antiklimaks de luxe når du endelig er ferdig med alt og har samla alle maskene og kommer til månen og dreper sisteboss på femten sekunder med Fierce Deity's Mask.

Nuvel! Måtte jo ha noe nytt på 3DS-en så da ble det Monster Hunter 4 Ultimate. Har alltid hatt lyst til å spille MH på bærbar fordi ypperlig tilpasset formatet, MEN vanlig 3DS (eller den første PSP-en som også hadde en del utgivelser) har jo ikke to analogstikker så først nå er forholdene lagt til rette. Uansett! Farg meg imponert. Fete framebuffer-effekter og stødig framerate, bra lysmodell og alt. Eneste som er dritt er at teksturene er av typen vaselin, men det må man nesten regne med. Har bare fått Hunter Rank 2 så langt (dvs. helt i starten), men jeg føler at jeg endelig har klikka med Monster Hunter. Tror det har noe å si at jeg har med meg to puser som er med og dasker monstre og mjauer konstant. Gleder meg bare til jeg kommer hjem og kan spille mer. Dvs. etter at jeg har retta en diger bunke med oppgaver. T-T
 

Nabbe

Har fin hatt.
oerhört: Høres ut som en plan.

Buggz: Ikke Enemy Within altså? Synes det la til en del greier som fikk det til å føles ganske freeeesht igjen. Sist jeg spilte det prøvde jeg meg forøvrig på impossible-vanskelighetsgraden. Kom meg forbi første oppdraget én gang :(
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Kom meg ikke gjennom spillet første gangen, så jeg tenkte å gå løs på Enemy Within på hardere vanskelighetsgrad etter jeg har klart spillet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg la ut flere bildeseanser fra første playhalfwaythroughen. Denne gangen er det irl-venner som dør i kamp.