Ga opp Dying Light nok en gang etter å ha smelt skallen mot diverse vegger altfor lenge og ræga altfor hardt. Istedet fyrte jeg opp MGSV igjen. Er jo ikke så mye å si om det annet enn at det fortsatt eier og grafikken er fremdeles blant den beste på markedet. Forøvrig veldig artig å oppleve historien igjen når man vet om alle plot twister. Måten Kaz og Ocelot manipulerer og gaslighter Smoll Boss på er frydefull.
Men så fikk jeg mail fra Nvidia i dag med tilbud om en måned gratis GeForce Now. Da hadde jeg ikke no valg, men måtte signe opp og fyra igang Cyberpunk. Spilla det for nøyaktig ett år sida og PCen min liker det ikke no særlig. Greide å få stødige 50 FPS ut av det men de fleste settings måtte ligge på mellom high og medium samt skygger skrudd av.
Her derimot biffa jeg alt opp til max inkludert RT og riktignok kjører det fortsatt i bare 50, men fy Satan så lekkert det er. Det at ladetidene er lynkjappe hjelper jo også på humøret. Eneste negative jeg har opplevd med denne strømminga var at lyden falt ut i ett sekund to ganger, men såpass kan jeg leve med. Men ja, strømming av spill funker utmerket bare det ikke er Stadia. Der er 1.5 patchen fortsatt ikke sluppet.
:
Jo også vil jeg til sist nevne
denne Commodore 64 emulator-pakka jeg fant for noen dager siden. Har myst på å emulere denne gamle plattformen noen ganger, men det har alltid vært masse dritt i veien. Jeg gidder faen ikke huske kommandoene for å starte spill og alt sånt lenger. Det er derfor C64 Dreams eier.
Dette er mekka av en kis og er en kombinasjon av Retroarch, Launchbox og diverse andre programmer. Alt dette er ferdig innstilt så du trenger ikke gjøre en dritt mer enn å zippe ut filene og starte LaunchBox.exe. Hva får man så med av spill? Vel foreløpig har fyren lagt til 3000 titler som han har sørga for at alle funker som de skal. Alle sammen har covere og der det er mulig følger det med ikke bare manualer, men og anmeldelser fra Zzap!64.
At kisen kaller dette sitt livsverk er ikke helt overdrevet for dette er noe av det mest gjennomførte jeg har vært borti innen emulering.