Hva spiller du for tiden?

Oki, jeg har rygga skikkelig fremfor å hoppe inn i ny generasjon, og koser meg glugg. Tetris går fortsatt varmt, men har også bestilt Everdrive til Snes for å dra gjennom en hel bråte spill der (FF4-6, Donkey Kongs++). I ventetiden har jeg fyrt opp Dreamcasten og PSO. Og herreminhatt, det spillet er heeelt magisk. Ser at man fortsatt kan komme seg online med både Dreamcast og Gamecube versjonen, så lurer STERKT på å kjøre i gang online. Det spillet ass.. Husker jeg satt hjemme hos besteforeldre med DC-modemet (vi hadde ISDN hjemme så funka ikke), ringte opp UK for å komme på nett, og spilte PSO. Mind blown den gang, og nostalgien er stooor. Skjønner godt at folk fortsatt spiller det online. Stramme rammer, men et mesterverk!
 
Har blitt helt hekta på army of two, makan til et testo-spill skal du lete sjeldent etter, runnet det akkurat for andre gang (spillet er ikke så langt) og lastet ned sånne nye maps og alternativ ending så har blitt mye gaming på meg denne jula så langt. ;D
 
Sist redigert av en moderator:
There is no game er ganske bra på å radbrekke den fjerde veggen og ganske morsomt. Du spiller no råttent spill og spillet vil ikke at du skal gjøre det så da gjør man såklart det.
 
Begynte å spille Half Life: Alyx trådløst via Quest 2 nå og herre for et førsteinntrykk!

Virtual Desktop har også endelig fått offisiell støtte fra Oculus så man slipper å dille med sidequest for å få det til å fungere.
 
Ikke for å spille quest biblioteket med spill, men man kan også koble den til pc enten trådløst eller kablet og speile skjermen. Så jeg kan styre musepeker med kontrollene eller med fingrene i sann Minority report stil. Kan skrive mer om den når jeg ikke sitter på mobil.
 
Har testa betaen av Eternal Cylinder og det er så stilig at jeg må skrive litt. I detta er man ihvertfall no slags Q*bert-lignende dings som godt kunne kommi fra Spore eller No Man's Sky. Greia er ihvertfall at denna snodige dingsen kan spise diverse ting som så lar den mutere bedre bein til å hoppe med eller pels så den tåler kulde. Etterhvert treffer man andre pinglefjomser som man adopterer og dealen er da å gi dem forskjellige krefter så de hver har sin nytte. Ihvertfall fiser man rundt i no stilig verden som og er som snytt ut av nesa til de to førnevnte spilla.
Men hva er så målet i detta spillet? Det er såklart å hele tida rømme fra den fåkk off digre sylinderen som stadig ruller etter en. Spillet er ihvertfall delt inn i seksjoner hvor man må komme seg fra tårn til tårn som midlertidig stanser faenskapet.
Sånn ellers forklares veldig lite i spillet selvom det er en fortellerstemme og jeg er ganske sikker på at det er fyren fra Stanley Parable.
Kom i grunn ikke som noen overaskelse at det er folka som mekka Zeno Clash og Rock of Ages som står for detta. Uten tvil det mest Lodinete spillet på lenge. :woomy:
Ihvertfall er det noe man absolutt bør teste så da går man hit å joiner betaen, så sender de snarlig ut en kode til EGS (ewww).

 
Ok så dere veteraner der ute. Phantasy Star Online på schtserv (privat gratis server) leverer. Online på GC versjonen, via en softmodda Wii. Skulle bare prøve, ref posten litt lengre opp her. Nå har jeg vel 250 timer inn. Om det er noen som kjenner det kiler litt i PSO-nostalgien, så kom gjerne på. Er et bra community på discord og greier. SJUKT fett å oppleve PSO igjen.

Benytter samtidig anledning til å pisse på spillindustriens utvikling. Spesielt med tanke på to ting. Dailies og Loot boxes/gacha modeller.

De to tingene fikk jeg bare plutselig helt fullstendig vegring for. Jeg har spilt hundrevis av timer i Genshin Impact, tusentalls timer i FFXIV og en haug andre spill som har en av, eller begge disse implementert. Jeg skal -aldri- røre et slikt spill igjen. En ting er å svi hull i lommeboka, med spesielt Genshin Impact og andre gacha spill som har en business-modell inspirert av en thailandsk gold digger, faenmeg helt uten å kødde. Det er så pil råttent at jeg vil aldri anbefale de spilla for noen.

Men også FFXIV som ikke nødvendigvis er ute etter lommeboka di, men belager seg på Dailiy repeatable bullshit, som sakte men sikkert får deg til å føle at du misser ut om du ikke gjør det - og til slutt bare sier helt stopp. At spill skal diktere når og hvor mye jeg kan spille har blitt en ting, er bare helt forkastelig. Jeg har godttatt det i åresvis, men nå ere slutt! Smileblunkefjes, men alvorlig. Dette synes jeg er en trist utvikling.

PSO er deilig. Her kan du grinde 24 timer i døgnet, ingen som stopper deg. Heller ingen som drar deg tilbake å truer deg med at du misser ut dersom du ikke logger på en dag. Altså et deilig deilig online rolle/grinde-spill fra lenge før disse tåpelige modellene ble introdusert og ødela industrien (shoutout til FFXI her også som også styrer unna disse tåpelige greiene).

Yes, rant og hyllest i samma post. Men ja PSO <3 Helt fantastisk å være tilbake der, online!
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I mangel av entusiasme for noe særlig annet, har jeg spilt en del Outriders på Series X i det siste.

Du veit hvordan noen ganger så spiller du noe som er så gnistrende originalt, som bringer så mange nye ideer til bordet at du blir helt slått i bakken og tenker at etter dette kommer alt til å være annerledes? Den eneste muligheten for at du kan ha den reaksjonen på Outriders, er at det er det første spillet du har spilt noensinne. Jeg skal vedde på at pitch-møtet for spillet begynte med bare ordene "Gears of War" på et whiteboard, og så satt designerne og grubla litt før en av dem fikk et aha!-øyeblikk, jogga lett opp til tavla og skribla litt, og da han snudde seg til stormende jubel sto det "What if Gears of War... but Destiny?".

Men læll da, polakkene i People Can Fly har lagd gode spill før; jeg liker fortsatt Bulletstorm nok til at jeg tok en andre gjennomspilling for et par år siden, Gears of War Judgement var en fin twist på Gears-konseptet og The Vanishing of Ethan Carter var så pent at jeg så fram til å se hva de hadde fått til denne gang. Og så er det verdt å nevne at demoen fikk meg til å tenke "artig nok, men ikke noe jeg gidder å kjøpe", men så endra oppfatninga seg da det ble annonsert til Gampepass.

Så ja. Det ser pent ut, har med en historie som er altfor påkosta og utbrodert med tanke på at den er elendig, og så er det *masse plaffing* i dette spillet som er moro å spille gjennom. Og det er strengt tatt det viktigste.

Flere har nevnt at hvis du faktisk bruker cover i dette spillet så gjør du det feil, men jeg vil si at det har sin plass - du kan ikke bare deise deg ned bak en vegg og blæste løs, for i Outriders er fiendene enda mer hissige på granatbruken enn i Gears; men å bruke cover for å kite fiender, eller for eksempel å løpe mellom cover og klippe ned et par luringer mens du er i farta, det er god stemning.

Hovedvekten i enspillerdelen (jeg er kanskje halvveis nå, med tanke på hvor mye av verdenskartet som fortsatt er dekka av tåke) ligger fortsatt på å bruke skillsene du får utdelt. Du velger klasse i løpet av introduksjonen, og så bygger du opp skilltreet ditt og dette vet alle hvordan fungerer ikke sant. Akkurat som i Destiny har du ulike skills som passer til klassen din; men der hvor Destiny gir deg granater, melee, class ability og super og du kan velge mellom ulike varianter av det, har Outriders et mye større spenn i skills. Jeg spiller som Trickster, og det jeg merker meg som en ganske stor forskjell fra Destiny er at du fint kan få cooldown på skills ned i et ensifret antall sekunder, sånn at jeg kan bruke det som er Hele Greia med Trickster - å teleportere rundt - nesten hele tida. Dermed er standardåpneren jeg bruker å teleportere midt inn i ei klynge, bruke et kniv/snurreangrep som knerter det meste, og så teleportere vekk igjen. Det er også god stemning.

Selv om områdedesignen er ekstremt oppskriftsmessig og alt det fine bare er kulisser, gir det et godt inntrykk at utviklerne faktisk har lagt inn mye arbeid i spillet og har brydd seg om det. Ikke nok til at historien ikke er helt krise (hederlig unntak er Jakub, token polakk som regelmessig stiller opp med en "kurwa" i ny og ne), eller til at de klarte å komme opp med noen setpieces som ikke er direkte knabba fra andre spill (likte du bosskampen mot den digre lava-edderkoppen nede i en vulkan i Gears of War, eller? Håper det, for gjett om det er en bosskamp mot en diger lava-edderkopp nede i en vulkan i Outriders!), men... det er ikke alltid du trenger den "jøssunam, dette forandrer alt"-følelsen heller. Av og til holder det med et nærmest friksjonsfritt, smooth og kompetent laget spill som Outriders.

ps :v