Hva spiller du for tiden?

Holder på med Kirby Super Star Ultra, og det er kos. Eneste aberet er at det mot slutten blir helt villit vanskelig, med boss etter boss og begrenset liv. Holder på med True Arena nå, som jeg håper er slutten. Så blir det tilbake til tidligere deler av spillet for å finne de siste skattene.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Har bestemt meg for å fyre opp det koseligste spillet jeg har: The Elder Scrolls IV - Oblivion, ettersom jeg aldri har helt blitt ferdig med dette enormt gjennomførte spillet. Det er vel forresten det som er irriterende med spillet. Verden er så stor og gjennomført at det er vanskelig å vite hva man skal gjøre til tider. Queste her? Queste der? Bli ferdig med det eller det? Drepe han og få en chainquest eller drepe kona hans og få et sverd? Faen! :hyper:

Voiceactingen suger da. Bortsett fra Sean Bean og han kisen fra Star Trek og X-Men, så høres det ut som om ingen vet hva de driver med. Orkene, spesielt damene, høres ut som 13 år gamle jenter på hestesteroider.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Holder på med Kirby Super Star Ultra, og det er kos. Eneste aberet er at det mot slutten blir helt villit vanskelig, med boss etter boss og begrenset liv. Holder på med True Arena nå, som jeg håper er slutten. Så blir det tilbake til tidligere deler av spillet for å finne de siste skattene.
Hvor kjøpte du det fra?
Gleder meg til et nytt Kirbyspill gidder ikke vente til det kommer ut i EU.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
I det siste har jeg, med unntak av en liten pause for å spille ut Killzone 2, holdt på med GTA IV. Førsteinntrykket mitt av dette spillet da jeg prøvde det bittelitt i sommer, var at all den nye seriøsiteten både i story og bilkjøring ikke var noe for meg, men jeg må si at etter litt spilling så har jeg blitt glad i det. Mye av den gamle GTA-følelsen er bevart (er bare å skru på radioen det), og med nye treffsikre parodier på internett og så videre har de nok en gang truffet tidsånden. Mange av de eldre spillenes svake sider, som for eksempel skytemekanikken og lagringssystemet, føles kraftig forbedret, og friheten til å gjøre hva du vil er enda større enn før. Verden er ikke like stor som i San Andreas, men til gjengjeld er dybden og hensynet til de små detaljene mye større enn før, noe som øker innlevelsen. Dessuten er Ricky Gervais med, noe som automatisk øker karakteren med 37,6 %.

På den annen side har vi jo den nye vennemekanikken, som irriterer meg grønn. En ting er å ha venner som et slags minigame/sidequest der du kan varte dem opp for å få bonusshizzle, en annen ting er når de hele tiden ringer for å finne på noen mens du er mellom oppdrag eller kanskje bare ute og utforsker. For så å kreve at du skal komme deg til den andre siden av byen innen time og kjøre dem et sted og bruke penger på dem og kjøre dem hjem igjen. Kan ikke en av disse jævlene kjøre meg et sted noengang?! :argh: Som alle andre jeg kjenner så har jeg endt opp med å alltid si ja takk til å gå ut, for så å ringe dem umiddelbart opp igjen for å avlyse. Det faktum at jeg vet at jeg kan gjøre det uten at de blir sure selv om jeg har gjort det femten ganger før, ødelegger for innlevelsen i spillet hver eneste gang de ringer.

Alt i alt er nå GTA IV en mye mer positiv opplevelse enn det jeg var redd for, og jeg tar meg selv i å snike inn litt spilling både titt og ofte. Det er alltid et bra tegn.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Men da kommer vel heller ikke sånne "øyh jeg har et oppdrag til deg"-telefoner heller? De liker jeg nemlig. :p
 
Ja det er såklart minuset, men man lærer seg etterhvert å forvente når de dukker opp så da er det bare å skru på litt igjen.
 
Bare legg på når de ringer. Er det historierelatert vil de ringe opp ganske raskt igjen, men hvis de vil ha deg med ut så slutter de å ringe om de liker deg mindre og det påvirker ikke historien noe. Det er 100% valgfritt om man vil gjøre det eller ikke, noe jeg tror veldig få folk av en eller annen grunn har forstått :/
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Jojo, men jeg liker å ha tilgang til Romans bil-service og slike ting, det er jo rimelig nyttig med de perksa man får når man først har gått inn for å sjarmere folk. Skulle bare ønske at de ikke hele tiden foreslo å gjøre sånne ting som venner gjør...

Dessuten synes jeg de som man gjør oppdrag for burde bli godkompiser med deg kun fordi du gjør de skitne oppdragene deres.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg har tidligere uttalt at jeg ville ha betalt for en update som lar meg drepe Roman. Det sier vel kanskje hva jeg mener om denne vennemekanikken. Jeg kan godt lide meg gjennom det for å havne i buksa på noen, men når man må begynne å date gutta boys blir det litt for ille.
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg kan ærlig talt ikke forstå hva Rockstar tenkte på når de bestemte seg for å slenge en haug masete ubrukelige virtuelle "venner" etter deg i spillet. Det er faen ille nok når irl-venner driver og nægger når man holder på med noe gøy som å stjæle dressing på Rema eller gjemme seg lettkledd i buskene ved barneskolen.
Det hadde vært helt greit for meg at det var en frivillig sidequest of sorts der du selv måtte ta initiativet, men neida, her skal du bli oppringt mellom vært jævla mission for å gå på gaydate med potetnesefetteren din.
Uansett så var hele GTA IV et digert steg tilbake etter VC og SA. I mine øyne var SA det perfekte sandkassespill.

Sjæl lasta jeg Noby Noby Boy i går for å se hva all the fuzz var for noe. Det er hva det er. En syretripp. Tror kanskje det er mer givende på en heftig sopptur enn i nykter tilstand, men det hindra meg ikke i å spille hele kvelden. Når når vi Mars forresten?

Roomien min var slik når han så hva jeg spilte:

 
Roomien min var slik når han så hva jeg spilte
Japansk? Harrharrharr....

Mens vi snakker om japansk, som en liten aveksling til street fighter 4 satt jeg meg ned med yakuza 2 igjen nå. Det er virkelig et knall spill. Dere som eier en PS2, men ikke yakuza 1 & 2, SKAM DERE!! Se til å skaffe dere disse så fort som mulig!
 
Hvor kjøpte du det fra?
Gleder meg til et nytt Kirbyspill gidder ikke vente til det kommer ut i EU.
Trooor det var før VG+. Sklei gjennom tollen, men mulig jeg bare var heldig. Merk at dette ikke er et helt vanlig langt kirbyspill, men en samling av flere korte du spiller gjennom på en times tid hver.
 
Til dere Kirbyhodene kan det vel være verdt å nevne at skal gis ut i USA til våren. Dette er i praksis Kirby bare at man styrer en liten stjernefyr istedet. Serien ble starta opp fordi Nintendo ikke ville overmelke Kirby så TOSE endra hovedpersonen om til Starfy. Det er ihvertfall snakk om siste versjon til DS som kom ut i fjor.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Jeg elsker Banjo Kazooie: Nuts & Bolts

Jeg har spilt dette spillet i noen uker, og jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor ikke dette har fått bedre score hos kritikerne. Selvom det er Banjo Kazooie, så måååå det ikke være et rendyrka plattformspill, når de har funnet en spillmekanikk som funker like bra. Det er gøy å bygge kjøretøy, og tweake for å få de til å bli best mulig. Showdown Town er morsom å utforske, og humoren er minst like god som i de to første spilla. Det er også god variasjon i oppdraga man gjør i de forskjellige verdnene. Det eneste jeg har å sette fingeren på, er at noen av de kunne vært litt lenger, og litt vanskeligere. Jeg har enda ikke hatt problemer med å ta Trophy Thomas på hvert oppdrag, og jeg begynner å nerme meg rundt 50.
 
Jeg tror det ble mottatt så dårlig rett og slett fordi folk forventa noe i samme ånd som N64-spillene, pluss at de ikke hadde tolmodigheten til å bygge brukbare kjøretøy så de avfeide heller opplevelsen som frustrerende. Har prøvd demoen og det virka faktisk veldig morsomt og med tanke på at de forrige spilla kun var halvgode Mario 64-kloner så gjør det meg lite at de skifta retning. Det hadde ganske old school design og virka tidkrevende som faen så jeg antar det også strider en del mot alt-skal-være-så-lett-som-mulig-filosofien til mange andmeldere.

Men hva vet vel jeg som knapt har spilt det :p
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Jeg er ikke enig at de forrige spilla er halvgode Mario 64-kloner. Selv verdsetter jeg BK omtrent 70 ganger høyere enn SM64. Spillet behøver ikke være tidkrevende, ettersom man får utddelt nye biler av Humba etterhvert som du kommer videre i spillet. Dette er sikkert for at det ikke skal bli for vanskelig. Jeg husker spillet fikk kritikk for at det var vanskelig å kjøre. Det tyder bare på at anmelderne ikke har spilt mer enn en time, for hadde de gjort det ville de fått High Grip dekka og da er kjøringa blitt en drøm. Enten det eller så er de bare ræva til å bygge biler.
 
I dag vil jeg bare si at seth kanskje kan få meg til å hate street fighter 4...
Jepp, har nerdraget en del sist gang jeg spilte SFIV.

Spiller en del Banjo kazooie jeg også. Prøver alltid å få dama til å spille mer spill, og tenkte dette var rett ned hennes gate. Hu digga spillet, og må selv si at jeg var overrasket over hvor bra det egentlig var.

Må bare lære meg å la hu vinne i Street Fighter IV, så kanskje vi kan ha det litt morro der og. :$