Hva spiller du for tiden?

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Jeg kan ikke huske noen framerate-problemer fra da jeg viste min brunst til kolossene. Kanskje jeg bare var heldig?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jammen du må skjønne at når du er en PRO gamer, så merker du med en gang drop i framerate, skjermoppdateringsfrekvens, tearing, og at musa di ikke fungerer på optimal dpi.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Som en som aldri ga slipp på SNESen gjennom hele sitt liv har jeg vel bare blitt vant til en mer hakkete flyt eller noe.

Jeg spiller forresten Metro.Siberia, et av de kuleste SFCave-lignende spillene jeg vet om. Det har en herlig grafisk stil og gjennomført bra musikk, og i tillegg er det ballevanskelig å komme seg gjennom hele greia. Jeg har ennå ikke sett alt i dette spillet, og jeg har putret med det igjen og igjen i et år eller så...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jammen du må skjønne at når du er en PRO gamer, så merker du med en gang drop i framerate, skjermoppdateringsfrekvens, tearing, og at musa di ikke fungerer på optimal dpi.
...og mange andre dårlige unnskyldninger som virker mot sin hensikt finner du i boka "Jeg Kjøpte En PlayStation 3, Hvordan Får Jeg Folk Til Å Slutte Å Le Av Meg?"
 

Novastrum

Feminist-elitist
:zach:/ I motsetning til alle som har Xbox360. De er skikkelig kule, alle sammen. Inkludert han her:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du ser på cepsa at han der han godtar faen ikke ei eneste droppa frame eller noe vsync som ikke gjør jobben
 
Ble nylig ferdig med Fable 2. Var svært skeptisk i starten, det hele virket veldig overfladisk og simpelt. Dette stemte forsåvidt også, men jeg klarte likevel ikke å la være å like spillet. Jeg koste meg faktisk, der jeg puslet rundt med enkle men ganske underholdende quester og bedrev generell skatteinnsamling, ved husleie eller oppgraving og lokalisering av kister.
Noe som hjalp til å redde spillet var det brilijante stemmeskuespillet og de morsomme dialogene. I tillegg er et par av lasteskjerm-tipsene ganske humoristiske.
Skulle dog ønske historien var mer engasjerende og slutten var bedre.

Nå spiller jeg det nye Prince of Persia. Litt på samme måte som Fable 2 er alt veldig overfladisk og simpelt, det hele går liksom på autopilot. Men jeg klarer likevel å kose meg med spillet, til tross for den barnslige enkle grindefaktoren, men det er bare fordi jeg visste hva jeg skulle forvente og fordi jeg spiller i små bolker. Et undeholdende, men latterlig enkelt spill. Å samle inn krystaller var noe jeg var veldig skeptisk til i starten, men det har faktisk vist seg å være den mest underholdende delen av spillet. Når er områdene er "purified" er det rett og slett herlig å løpe rundt og samle disse små, grafikken er så nydelig og kontrollen sitter som støpt (kanskje litt for mye)
Og jeg som vanligvis hater back-tracking og samling av ting generelt.

Animasjonene er også fantastiske, og jeg har blitt litt småforelska i Ellika. De har virkelig gjort et utrolig solid arbeid med å få frem samarbeidet mellom de to! Små detaljer du kanskje ikke legger merke til, som f.eks når begge henger utfor en kant og Ellika elegant svinger rundt prinsens arm for å gi ham plass. Slike detaljer er bare herlige spør du meg.

I tillegg har jeg bestilt The World Ends With You. Er det så bra som alle sier?
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
The World Ends With You har mine beste anbefalinger, og det kommer fra en fyr som går lei av de fleste JRPG etter første kapittel. Det beste ved spillet er utvilsomt kampsystemet, som foregår i realtid, er hektisk og actionfylt, men samtidig strategisk i og med at du sjøl velger hvilke evner du skal bruke. Deretter liker jeg den orginale settingen i Shibuya, Tokyo, hvor du løper rundt som et gjenferd, handler klær og kjemper mot monstre fra en annen dimensjon. Eneste litt negative er mye slitsom dialog, men siden historien og settingen skiller seg ut går det opp i opp. Visse intriger engasjerte meg til og med.

Kort sagt, ett godt kjøp. Du vet et spill må være bra når det har et så kult navn som Verda Ender Med Deg.

EDIT: Jeg holder på med Professor Layton. Kult med den europeiske settingen, mange kjempemorsomme gåter og mange forferdelige gåter som gir meg lyst til å hive DSen ut av vinduet. Fungerer best i små doser for min del.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Jeg har såvidt begynt(på nytt) på TWEWY selv, kjøpte spillet i sommer da jeg skaffet meg DS, men rotet det bort for lenge siden, for så å finne det igjen i lomma på en ryggsekk jeg aldri bruker. Artig, passe fast paced for min del for å veie opp for de noe treige dialogene, fin grafikk med en litt original stil og fengende musikk. Begynner lovende.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Jeg går også god for det spillet. Stilig visuell stil og kampsystemet er noe av det bedre jeg har prøvd i et JRPG. Musikken er også bra. Den generelt pubertale dialogen trekker litt ned, men det blir aldri ulidelig kleint. Anbefalt!
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Slengte meg på jeg også. 120 kroner med fri frakt fra Hong Kong, fordi kommunismen må hyllest. Ja, jeg vet play.com har det billig - driter i om det tar tre uker eller en veldig god uke før jeg får spille det. Lurer på om jeg skal plukke opp Chinatown wars også.

Spiller Res5 for tiden, og Ludo.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg spiller verdens beste platformspill. Ja, Donkey Kong Country 2. Kjører på hele veien til 102%.
 
Nå er jeg ferdig med å teste Children of Mana (DS) i femten timer, og det var ganske middelmådig og bajs. Litt gøy å mose fiender, men det var egentlig det hele driten gikk ut på. Jeg hadde forventet meg litt mer jrpg, men fikk dungeon crawler. Potensielt gode systemer som ikke funka fordi de var for begrensa og tillot for lite utfoldelse. Brettene og oppdragene er som regel klin like (bortsett fra at et sted er ørken og et annet er is, fryktelig originalt), og du får aldri noen ordentlige belønninger. Når du tror spillet virkelig skal starte er det allerede over. Historien? Manamana-mana-manama. Manatre, managudinne, manaånd, manasverd, blæblæblæ. Styr unna. Jeg har begynt på Etrian Odyssey i stedet, moar kommer.
 
Da jeg mister internetten i en måned så har jeg ikke hatt muligheten å poste her, så blir vel nesten en slags konklusjon over alle spilla jeg spilte mens jeg var offline, poster også i riktig rekkefølge med hvert spill. :)

BioShock :
Elsket det, en historie som omtrendt gjør deg hekta samt jeg likte måten man kunne bygge characteren sin med plasmids etc, hørte du kan få en annen ending om du redder alle chicksa så kommer til å runne det igjen like føre BS2, tror det må være kanskje det nestbeste FPS spillet jeg har spilt, HL2 er og blir kongen.

Dead Rising
Gud for et irriterende lagringsystem, ellers hadde jeg vel nok runnet det allerede, spilte i kanskje tre timer før en sinna klovn tok knekken på meg, glemte å save men behold lvl min og startet på nytt av, spilte en time og glemte nok en gang å save så skrudde av hele faenskapet for da, tror jeg kommer nok til å prøve det igjen snart, for ellers virket spillet usaklig moro med stor frihet, likte muligheten å skifte klær, mange usaklige våpen etc.

Gears Of Wars
Hørte så vannvittig mye skryt om spillet så måtte jo teste det, vurderte pc versjonen men lånte det heller av en kompis samt tenkte jeg kunne bli vant med kontrollene da jeg også handlet inn toern. Sykt grafikk egentlig, med tanke på at spillet kom ut i 2006, jeg liker actionspill og jeg runnet dette her i solo, noe spillet aldeles ikke var laget for, for makan til dum AI er det lenge siden jeg har sett, ting som var ment for to å løses ble opp til meg å gjøre og selv om jeg likte storyen, mapsa, samt fete våpen var det av og til helvete å spille, alt i alt et kult spill, men jeg ble også frustert over at AI kunne finne på å løpe til venstre mot deg og sensetiven var ikke rask nok til å fulge etter, planen var å starte direkte på toern, men trodde det var same deal der så hoppet på :

Assination Creed
Det spillet jeg puttet etterpå, ble fort hektet, vill grafikk, kul historie, over lengden blir det kanskje litt kjedelig etterhvert da det er lite variert, og litt frusterende AI til tider, men "flyten" i spillet gjorde meg avhengig og alt i alt var det dritmoro å gjøre missions samt friheten å gjøre det på, sykt fett spill og gleder meg til toern.

Gears Of Wars 2
Ok, jeg elsker action-spill og liker spill med story, dette spillet ble jeg vannvittig avhengig av, alt det kjipe i enern er massivt forberedet i toern, igjen tok jeg singleplayer da alle har jo runnet spillet, men nå funker AI utrolig bra, styringen har utrolig mye bedre flyt og alt gikk ekstremt mye bedre, pusset opp grafikk med bra framerate, mye mer variert og alt i alt et utrolig mye bedre spill enn forgjengern, kunne blitt fanboy av spillet om jeg ikke viste bedre, tenker jeg snart skal runne det igjen da en kompis er med på å ta det co-op. Jo! Storyen fanget meg as well. : )

Neste spill ut er enten RE5 eller GTA 4 og har egentlig null forventinger til begge for å være ærlig, noen kompiser av meg sier at frameraten på GTA er dårlig ( De vet at jeg er latterlig kresen på frames 30/60 fps) og at spillet ble maks hypet opp, men nå har jeg jo kjøpt det, kjøpte også BF : Bad Company for å runne på singleplayer for å se om jeg klarer å bli vant med FPS på pæd, grunnen til det er at jeg vurderer å teste/spille COD4 online framover, jeg eier pc-versjonen allerede, men 90% av kompisene mine spiller xbox-verjsonen, eneste problemet er at jeg egentlig nekter å spille multiplayer-fps på noe annet enn keyboard/mus, men for se hva jeg gjør.

Yes, da fikk jeg oppdatert tråden mens jeg var offline i det minste, egentlig ganske så fett å ha kjøpt xbox såpass sent som jeg gjorde, spillutvalget er jo svært.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Du kjøper ikke Bad Company for å spille det i single player for helvete, det er online det spillet er laget for. Kampanjen er temmelig kjip, men multiplayer eier.
 
:confused: Spillet kostet 99 kr så da tenkte jeg "Why not?" Må se om jeg klarer å bli vant til FPS på 360, men ja, det samme sier kompisene mine, latterlig singleplayer og overfet multiplayer.

Om noen har noen tips til bra singleplayer fps på konsoll så spytt inn, det avgjør om jeg skal følge vennene mine til konsollverden aka COD4 eller om jeg får spille alene på PC. :(
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg synes singleplayeren i Bad Company var gøy, jeg. Ikke overraskende den beste singleplayeren i noe BF-spill, men også ganske så ålreit i seg selv.
 
:confused: Spillet kostet 99 kr så da tenkte jeg "Why not?" Må se om jeg klarer å bli vant til FPS på 360, men ja, det samme sier kompisene mine, latterlig singleplayer og overfet multiplayer.

Om noen har noen tips til bra singleplayer fps på konsoll så spytt inn, det avgjør om jeg skal følge vennene mine til konsollverden aka COD4 eller om jeg får spille alene på PC. :(
skaff deg nye venner.

evnt. konverter dem over.