Hva spiller du for tiden?

Med frykt for å bli hatet av alle.. Hvordan ser FF spillene ut på en HDtv, sånn grafikkmessig?
(Dvs ser det bedre ut en Force Unleashed på Wii?)

Husker at jeg koste meg no innigranskæven med FFX, og jeg tenkte jeg skulle prøve det igjen, etterfulgt av Persona 4, og så kanskje FFXII.
 
Jeg synes Jabu-Jabu-grotten var skikkelig tøff sist jeg spilte så langt i OoT. Hva var det dere ikke likte?

Her i gåren går det fortsatt mest i Ridge Racer 6. Jeg har rundet world explorer nå, så da er det onlinespilling og single races som gjenstår. Den ingen-krasj-prestasjonen kommer til å ta mange uker enda, dette er ikke spesielt enkelt.

Jeg synes ellers spillet bare ble bedre og bedre jo lenger jeg har kommet. I starten føles det litt urettferdig og man blir kanskje provosert av at de andre bilene stiller med bedre forutsetninger enn deg selv (hallo, de har til og med nitro på ikke-nitro-utfordringene), men man lærer seg etter hvert å akseptere at dette spillet har tenkt å utfordre deg gjennom taktikk på veien vel så mye som selve kjøringa.

Dermed blir det å blokkere ruten for andre biler en del av spillet, og man må lære seg å holde oppmerksomheten både på bakspeilet og på veien samtidig. I begynnelsen er også dette litt frustrerende, men det blir etter hvert tydelig at det rett og slett er et nytt lag med mestring og kontroll som må erobres.

Mot slutten av spillet ender alle løpene opp som intense, lynraske og aggressive, men det flotte er at når man har spilt så lenge (det tok meg i hvert fall 30 timer å komme gjennom) så har man gjerne plukket opp nok ferdigheter til å takle også de aller vanskeligste oppgavene. Final Route, som er fem bikkjevanskelige oppgaver helt til slutt, gikk i løpet av bare halvannen times tid eller deromkring.

Veldig fornøyd så langt, altså, og mine hjerteligste anbefalinger til alle som er standhaftige nok til å kjøre seg gjennom noen litt for lette brett i starten. Skal bli spennende å se om spilldynamikken tåler de neste 2-300 løpene med single races.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Problemet med Jabu-Jabu er at alt er klissete og ekkelt og det liker vi ikke!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Problemet med Jabu-Jabu er at det er Backtrack City og en jævla eskortefaenskap rolled into one og det er aldri moro. Og ja, det ligner ikke grisen.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Plukket opp Penny-Arcade spillet i går på PSN butikken in b4 why am i so bald
 
Går i Little King's Story nå om dagen. (skal anmelde det)
Koselig spill på overflaten, men det hele blir fort skremmende vanedannende og ganske utfordrende kjapt. Jeg aner ikke hvorfor det er morsomt å løpe rundt å drepe trær og steiner på nytt og nytt for å tjene penger, når kampsystemet er så basic at det ikke kan sies å finnes noe kampsystem. Men allikevel merker jeg at jeg koser meg. Bossfights blir det også etterhvert, disse kan være riktig så tricky.

Virker som om spillet er fryktelig langt. Håper jeg rekker å bli ferdig med det i helga.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du bare tar pauser for å gå på do så kanskje. Omtalene jeg har lest prater om åtti timer++.
 
Er ørlittegrann interesert i det siden det minner om My Life as a King og Pikmin, men eh. Dagan går med til grinding i Disgaea 3 og det er så mye annet på tampen til å slippes nå.
 
Med frykt for å bli hatet av alle.. Hvordan ser FF spillene ut på en HDtv, sånn grafikkmessig?
(Dvs ser det bedre ut en Force Unleashed på Wii?)

Husker at jeg koste meg no innigranskæven med FFX, og jeg tenkte jeg skulle prøve det igjen, etterfulgt av Persona 4, og så kanskje FFXII.
Kjøp deg en komponentkabel for best mulig bilde ihvertfall. Om det ser bra eller dårlig ut er vel opp til øyet som ser og hvor vant man er med nyere spill.
 
Jeg har brukt latterlig mange timer på UFC Undisputed demoen. Og når jeg oppdaget at det gikk an å stille på vanskelighetsgraden fra Beginner til Expert ble det ikke akkurat mindre skambanka karer på TV skjermen. Hoppet til Expert var stress, tok meg sikkert 20-30 kamper før en seier var i boks.
Har sloss mest med Shogun Rua, dødlig effektiv med knær og i submissions.
Igår hadde jeg tidens kamp der jeg brukte Chuck Lidell, den kampen varte hele 6 sek :ler:
Brukte Spinning Elbow Punch i det Shogun styrtet mot meg og vips så siklet Shogun som en baby på matta.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sist jeg sjekka så kicka PS1-spillene lavere oppløsning og kjipere fargedybde. Mistenker at anti-aliasingfilteret på kassa di lurer deg.
 
Akuratt nå spiller jeg Valkyria^^ Jeg kan love dere, det er et skikkelig bra spill! Bare synd at salgene her i Europa ikke er så bra som i Japan... Men hva kan man vel forvente når omtrent kun 3% av befolkningen i Norge i det hele tatt bryr seg om Anime RPG's...
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Er animuen noe spare på om man ikke har spilt spillet?


edit: har bestilt det på play og håper det kommer på lager snart
 
Hadde de gitt det ut på 360 hadde det kanskje skjedd ting...
Det og turnbased systemet er helt forferdelig!
I hvilket univers er det rettferdig at fienden kan angripe meg hele tiden, gjentatte ganger mens jeg velger moves? Det er kun turnbased i den forstand at jeg følger turns og fienden spiller i real time... Eeeew!
 
Er animuen noe spare på om man ikke har spilt spillet?


edit: har bestilt det på play og håper det kommer på lager snart
Vel... Egentlig er det rett opp til deg. Anime'en har bare kommet på sin 5 episode, så det røper ikke så mye av spillet da. Bare 2-3 kapitteler eller noe. Pluss at spill versjonen er mye mer alvorlig enn Anime'en, så... Det er egentlig ikke noe å spare, nei.

Hadde de gitt det ut på 360 hadde det kanskje skjedd ting...
Det og turnbased systemet er helt forferdelig!
I hvilket univers er det rettferdig at fienden kan angripe meg hele tiden, gjentatte ganger mens jeg velger moves? Det er kun turnbased i den forstand at jeg følger turns og fienden spiller i real time... Eeeew!
Ja, kanskje det... Men det er jo 'Eksklusivt' til PS3, pluss at spill som Ratchet and Clank og Uncharted har jo kommet i platinum, så det hadde jo en sjanse da... Pluss igjen, at Playstation har vært mye mer åpen for "Anime" og Japanske spill, så der avslutter jeg mitt argument.

Hva, det er jo rettferdig, sant? Jeg mener, dine figurer angriper jo også av seg selv når fienden spiller, og hvis du er i høy nok level, så kan det være de dør ganske kjapt også, før de får sjans til å ta deg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hadde de gitt det ut på 360 hadde det kanskje skjedd ting...
Det og turnbased systemet er helt forferdelig!
I hvilket univers er det rettferdig at fienden kan angripe meg hele tiden, gjentatte ganger mens jeg velger moves? Det er kun turnbased i den forstand at jeg følger turns og fienden spiller i real time... Eeeew!
Enten det, eller så er det meninga at du skal ligge i dekning når du er ferdig med turen din, i en posisjon hvor folka dine kan angripe fienden når de kommer travende. Hvis du posisjonerer en Assault-soldat bak en sandsekk hvor du har oversikt over en flaskehals fienden må gjennom, er det ikke uhørt at den ene soldaten klinker ned tre-fire fiender på en runde; en av fiendens runder, altså.

Valkyria Chronicles går litt på det samme som Disgaea, egentlig; å utnytte mekanikkene maksimalt slik at du kan totalt overkjøre fienden, eller komme deg ut av ei knipe. Liker'e. ^^