Hva spiller du for tiden?

feytus

deep space 9mm
#21
PES 6 og Sim City 4 (PC-utgavene). Venter på at PS3'en skal deise ned i posten i løpet av neste uke, da blir det Colin McRae Dirt og Okami i venten på PES 2008 og Assassin's Creed. Goddamn, det kommer så sykt mye bra spill framover! Goooodbye social life.
 
#25
Okami. Og er utrolig fornøyd. Startet dette uten noe særlig forventninger, og så er det faen meg nesten bedre enn twilight princess. Er fullstendig forelsket i stilen, ulven og hele pakka. Elsk :elsk:

Var det snakk om en wiimake?
 

K999

Keystone State Of Mind
#26
Ble for fort ferdig med Bioshock. :grine: Men spiller en del COD4 Beta, og er vel oppe i 7 timer tror jeg. Er et festlig MP online spill, som er virkelig kult hvis du finner en bra taktisk gruppe, ellers kjedelig med random gruppe. Og er mye flaws med det, men håper det blir fikset til fullversjonen, fordi dette vil jeg ha meg.
 
#27
SITAT(Agahnim @ 14.09.07, 15.23) 81888
Realisme i spill? Ahahahahahahahahaaaaaa.
[/b]
Realistiske spill gir deg jo en bedre følelse av å delta i det spillet handler om, og lar gameplayet dreie seg om de tingene som faktisk betyr noe på en slagmark. Jeg er ikke sikker på at du har fått det med deg, men når spill handler om krig vil folk folk helst at de skal være historisk korrekte og så realistiske som mulig. Særlig Call of Duty-serien er veldig bra på dette.

Problemet med overgangen til mer moderne tid er at det blir langt flere hjelpemidler og høyteknologisk utstyr som kan gjøre at spillet blir mer Splinter Cell enn Call of Duty. Det blir kanskje dypere gameplay av det, men det er ikke det krig handler om, og det har mye mer lett for å skli ut med mini games og slikt. Med andre verdenskrig vet man iallfall hva man får, og de spillene er som regel mer cinematiske enn de fleste andre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Unnskyld meg, men hva pokker hjelper det om spillet er realistisk hvis det ikke er gøy? Å si at "folk flest" foretrekker realistiske spill sier vel mest om hvor grunn spillsmak de fleste har. Takke meg til noe nytt og spennende heller enn et spill hvor man "iallfall vet hva man får". <_<
 

oma

Village Drunk
#29
CoD4: modern warfare var vel det opprinnelige "2"ern i CoD serien, hadde ikke CoD 1 blitt så jævlig populært og sjefene sa "lag noen nye CoD spill" så hadde nok modern warfare kåmt tidligere

on topic, clearet "condemned" noen dager siden, driver å samler opp birds og metal pieces (med hjelp av guide, ich been ze n00b) for de er så jævla vanskelige å finne

tenker jeg skal ta siste delen av "freedom fighters" til ps2 når jeg får tid nå snart :) moro spill ^^


edit: haha, hvem er fu**tarden som har redigert avatarteksten min? :p LOL
 
#30
SITAT(Laredo @ 14.09.07, 22.44) 81945
Realistiske spill gir deg jo en bedre følelse av å delta i det spillet handler om, og lar gameplayet dreie seg om de tingene som faktisk betyr noe på en slagmark. Jeg er ikke sikker på at du har fått det med deg, men når spill handler om krig vil folk folk helst at de skal være historisk korrekte og så realistiske som mulig. Særlig Call of Duty-serien er veldig bra på dette.

Problemet med overgangen til mer moderne tid er at det blir langt flere hjelpemidler og høyteknologisk utstyr som kan gjøre at spillet blir mer Splinter Cell enn Call of Duty. Det blir kanskje dypere gameplay av det, men det er ikke det krig handler om, og det har mye mer lett for å skli ut med mini games og slikt. Med andre verdenskrig vet man iallfall hva man får, og de spillene er som regel mer cinematiske enn de fleste andre.
[/b]
Du synes vel ikke Call of Duty 1 til 3 er realistiske? Health Packs og trial and error var nok ikke en vesentlig del av andre verdenskrig, vil jeg tro. At du liker spillene dine "historisk korrekte" kan jeg i og for seg skjønne, men ikke tro at din egen smak representerer flertallet sitt. Jeg tror jeg tørr påstå at CoD4 vil bli bedre mottatt enn alle sine forgjengere, og om det ikke selger bedre vil gjerne årsaken til det hete Halo 3, og det er ikke akkurat hva jeg vil kalle "historisk korrekt". Og du likte altså ikke Battlefield 2? 2142 hadde ikke jeg så veldig sansen for heller, men BF2 er et mye bedre spill enn hva 1942 var. Settingen i har heller lite å si om det ikke ligger noe givende under den.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#31
Har plutselig mye å spille. Har ikke hatt x-box før, så jeg prøver å ta igjen det tapte og har gått til anskaffelse av Halo 2. Fant derimot ikke 1ern da jeg gikk rundt i byen i sted, men skal nok finne den til slutt. Men har spilt det før, så det er ikke så krise. Men Halo 2 imponerer meg. Kjører du det på 360'en med 720p osv. så er grafikken imponerende for å være et så gammelt spill. Gameplayet er også noe av det bedre jeg har prøvd.


Ellers så er Bioschock og Gears Of War fortsatt ikke fullført, og det spørs om det ikke blir utsatt til jeg fullfører Halo 2. Sier vel sitt.


Prøvde forresten litt Call Of Duty i sted, og et var moro det. Ikke underholdene som noen vil ha det til, men absolutt trivelig tidsfordriv. Har mye større forventninger til Halo 3.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#32
Wææh, har også for mye å spille!

Jeg var litt over halvveis i Devil May Cry 3, når jeg fikk meg min egen Wii. Derfor bruker jeg selvfølgelig en del tid på å spille 4-player tennis, samt komme igjennom Zelda. Nå har jeg også ett behov for å spille Resident Evil 4 på Wii`en og, spesielt ettersom jeg ikke har spilt det på Game Cube heller!
Samtidig prøver jeg å opprettholde Guitar Hero skillsa, og burde egentlig spilt litt Tekken:DR også... Samtidig har jeg en uåpnet eksemplar av Final Fantasy 7 liggende (platinium), og det fortjener selvfølgelig også en gjennomspilling til... :)
Og heller ikke spilt Bioshock enda!
Og mangler en tredjedel på Lego Star Wars og Okami! Og Phoenix Wright: Justice For All! Og Valkyrie Profile: Lenneth!
Og må spille Elite Beat Agents!



:matt:
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#33
Spiller Super Paper Mario for tiden, det er fett det. Orker ikke si så mye mer om det her, jeg skrev nettopp en del i Super Paper Mario-tråden.

Ellers skal jeg til sykehuset i hele neste uke, og har i den anledning skaffet meg Justice for All via en fetter. Er nesten så jeg gleder meg til sykehuset nå :D Det første Phoenix Wright-spillet var helt banebrytende i mine trange øyne, så å fortsette på denne serien blir stort :)
 
#34
Jeg har spilt skremmende mye Tetris DS den siste tiden. Jeg er ikke så sabla god akkurat, men klarer 80-90 linjer på marathon før ting går for kjapt for meg. Trodde ikke gode gamle Tetris kunne være så vanskelig :eek:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Stå på, du blir raskt bedre. For et lite crash-course i Tetris-skillz, spill noen runder over Wi-Fi. Det er stort sett bare evig gode japanere som spiller der om dagen, så du blir pent nødt til å lære fort. :p
 
#36
Tetris online ja, det er fett, har en del hundre kamper der. Men hvor god må du være for å kunne kalle deg god? Har opp i mot 7000 i wifi ranking og synes det går skamfort, men mistenker at det går an å bli betraktelig bedre...
 

Nabbe

Har fin hatt.
#37
Vel, gjorde meg ferdig med Bioshock, fant ut at det i bunn og grunn kan summeres opp med "gjennomført, underholdende, men ikke verdt å spille igjennom igjen bare for å se en alternativ slutt som sikkert suger uansett"...

Så jeg bytta det vekk, dro hjem med Overlord og Full Auto, og så kjøpte jeg Stuntman for penger jeg egentlig ikke har eller har hatt eller noen gang kommer til å få. Det er komplisert.

Uansett. Har begynt på Overlord, og det virker som sjarmerende moro, selv om jeg har en lei følelse av det kanskje blir noe av sjarmen forsvinner ganske fort. Men, så langt er det knakende god moro å sende ut et drøss med små, frekke (og tidvis drita fulle) minions for å slakte alt av folk og fe. Og sauer. Kan ikke glemme sauene. Om jeg skal sette fingern på noe som har irritert meg til nå, og sikkert kommer til å gjøre så til spillets slutt, så er det kamerasystemet (som suger) og den til tider litt upresise kontrollen av minions. I tillegg hater jeg når jeg ikke kan bevege meg på steder jeg åpenbart burde kunne beveget meg i spill. Seriøst. En skikkelig overlord kan forsere en ankelhøy hindring i terrenget.

Full Auto ble med mer eller mindre bare fordi en kamerat av meg insisterte, og slang i spenn, men hey, det er akseptabelt artig. Riktig nok er ikke spillets "store" salgspunkt engang tilstede i multiplayer, men det var kanskje litt mye å forvente. Et langt større problem er det labre utvalget av våpen. Altså. Det er et spill om biler. Med våpen. Nok av biler, men dårligere utvalg av våpen enn det jeg ville forventa fra et gammelt playstation-spill. Det jeg FORVENTA var unike våpen for alle bilene. Det virker naturlig, og selv om det kanskje er for mye å kreve av et spill av dette kaliberet, så burde det i alle fall vært bedre utvalg enn det er. Maskingevær, missiler, granater, miner og hagle? Med hele TRE forskjellige levels per? Ikke godt nok. Og nei, jeg teller ikke smoke screen som fullverdig våpen. Det suger. Men. For all del. Helt greit underholdende, og holdbart i multiplayer.

Stuntman: Ignition... huff. Jeg husker jeg ødela psyken min på enern i min quest for å få 100% på alle stunta. Jeg husker de utallige gangene jeg ble rævpult helt mot slutten, og ble liggende igjen på gulvet, blødende og skrikende. Men det var gøy, da. Så når jeg leste at det nye Stuntman ikke kom fra samme folka, ble utgitt av THQ og skulle få mer arcady handling på bilene, og at det ikke skulle være så grusomt vanskelig, vel, da mista jeg trua. Men. Nok prat. Jeg prøvde demoen, digga det, kjøpte spillet, og har på den ene dagene jeg har hatt det funnet ut at alt er som det skal være. Stuntman er fortsatt et frustrerende helvetesyngel av et spill, og jeg digger hvert sekund. Hittil har jeg, eller vi, om jeg skal være helt korrekt, gått for å stringe hvert stunt før vi går videre. For de uinnvidde, så betyr det at man må linke sammen enkeltstunt, og det å holde stringen i god behold, særlig på noen av de lengre og mer kompliserte stunta, kan være et sant helvete. Aller verst er det når man kjører som en gud helt fram til den siste strekka, og så feilberegner med noen milimeter, og ikke kommer nærme nok et gitt objekt i banen, og dermed mister stringen. Gjerne er den da på rundt åtti eller nitti, og du var dønn sikker på alt var i boks.

Har ikke testa ut multiplayern noe særlig, men den virka ikke så altfor spennende. Men man får nå sjå.

Også Worms da. Alltid. Bare synd 360-versjonen er så himla bæsj i forhold til f.eks. World Party. Jeg vil ha alle våpna, valgmulighetene... og en random map maker som ikke suger BALLE.
 

oma

Village Drunk
#38
var ikke forrige stuntman spillet laget av de samme folkene som stod bak driver 2? trodde det var en god ting jeg
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
SITAT(Rapollo @ 16.09.07, 21.26) 82279
Tetris online ja, det er fett, har en del hundre kamper der. Men hvor god må du være for å kunne kalle deg god? Har opp i mot 7000 i wifi ranking og synes det går skamfort, men mistenker at det går an å bli betraktelig bedre...[/b]
Mener å huske at 7000 kvalifiserer som "Elite", mens 8000 eller høyere går som "Master". Ligger på 6800 selv, ett av problemene mine er at jeg ikke klarer å få lang nok win streak. Og at jeg suger. -_-

PS: Ifølge Nintendos Tetris DS-hub, er du Elite (hvis du har over 7000 da) mens jeg bare er Expert. Snufs. :(

PPS: Som vi ser, er det ingen som har 8000 eller over... ser selv at de jeg spiller mot som har 9999 seire (aner meg at telleren ikke går lenger enn 9999) pleier å ha lave ranks. Kan det være at win streak spiller en rolle i å beregne rank?
 

Nabbe

Har fin hatt.
#40
SITAT(oma @ 17.09.07, 11.15) 82373
var ikke forrige stuntman spillet laget av de samme folkene som stod bak driver 2? trodde det var en god ting jeg
[/b]
Høh? Jeg tror ikke du henger med. Enten det, eller så er det jeg som ikke hnger med. Satser på førstnevnte.