Vel, gjorde meg ferdig med Bioshock, fant ut at det i bunn og grunn kan summeres opp med "gjennomført, underholdende, men ikke verdt å spille igjennom igjen bare for å se en alternativ slutt som sikkert suger uansett"...
Så jeg bytta det vekk, dro hjem med Overlord og Full Auto, og så kjøpte jeg Stuntman for penger jeg egentlig ikke har eller har hatt eller noen gang kommer til å få. Det er komplisert.
Uansett. Har begynt på Overlord, og det virker som sjarmerende moro, selv om jeg har en lei følelse av det kanskje blir noe av sjarmen forsvinner ganske fort. Men, så langt er det knakende god moro å sende ut et drøss med små, frekke (og tidvis drita fulle) minions for å slakte alt av folk og fe. Og sauer. Kan ikke glemme sauene. Om jeg skal sette fingern på noe som har irritert meg til nå, og sikkert kommer til å gjøre så til spillets slutt, så er det kamerasystemet (som suger) og den til tider litt upresise kontrollen av minions. I tillegg hater jeg når jeg ikke kan bevege meg på steder jeg åpenbart burde kunne beveget meg i spill. Seriøst. En skikkelig overlord kan forsere en ankelhøy hindring i terrenget.
Full Auto ble med mer eller mindre bare fordi en kamerat av meg insisterte, og slang i spenn, men hey, det er akseptabelt artig. Riktig nok er ikke spillets "store" salgspunkt engang tilstede i multiplayer, men det var kanskje litt mye å forvente. Et langt større problem er det labre utvalget av våpen. Altså. Det er et spill om biler. Med våpen. Nok av biler, men dårligere utvalg av våpen enn det jeg ville forventa fra et gammelt playstation-spill. Det jeg FORVENTA var unike våpen for alle bilene. Det virker naturlig, og selv om det kanskje er for mye å kreve av et spill av dette kaliberet, så burde det i alle fall vært bedre utvalg enn det er. Maskingevær, missiler, granater, miner og hagle? Med hele TRE forskjellige levels per? Ikke godt nok. Og nei, jeg teller ikke smoke screen som fullverdig våpen. Det suger. Men. For all del. Helt greit underholdende, og holdbart i multiplayer.
Stuntman: Ignition... huff. Jeg husker jeg ødela psyken min på enern i min quest for å få 100% på alle stunta. Jeg husker de utallige gangene jeg ble rævpult helt mot slutten, og ble liggende igjen på gulvet, blødende og skrikende. Men det var gøy, da. Så når jeg leste at det nye Stuntman ikke kom fra samme folka, ble utgitt av THQ og skulle få mer arcady handling på bilene, og at det ikke skulle være så grusomt vanskelig, vel, da mista jeg trua. Men. Nok prat. Jeg prøvde demoen, digga det, kjøpte spillet, og har på den ene dagene jeg har hatt det funnet ut at alt er som det skal være. Stuntman er fortsatt et frustrerende helvetesyngel av et spill, og jeg digger hvert sekund. Hittil har jeg, eller vi, om jeg skal være helt korrekt, gått for å stringe hvert stunt før vi går videre. For de uinnvidde, så betyr det at man må linke sammen enkeltstunt, og det å holde stringen i god behold, særlig på noen av de lengre og mer kompliserte stunta, kan være et sant helvete. Aller verst er det når man kjører som en gud helt fram til den siste strekka, og så feilberegner med noen milimeter, og ikke kommer nærme nok et gitt objekt i banen, og dermed mister stringen. Gjerne er den da på rundt åtti eller nitti, og du var dønn sikker på alt var i boks.
Har ikke testa ut multiplayern noe særlig, men den virka ikke så altfor spennende. Men man får nå sjå.
Også Worms da. Alltid. Bare synd 360-versjonen er så himla bæsj i forhold til f.eks. World Party. Jeg vil ha alle våpna, valgmulighetene... og en random map maker som ikke suger BALLE.