Hva spiller du for tiden?

#41
Har en liten samling med spill som jeg holder på å spille/fullføre:

Overlord: Ganske underholdende spill hvor du styrer minions til å utføre din onde vilje, som til tider kan bli ganske morsomt. Spillet syns jeg minner litt om Dungeon Keeper 2, bare for å nevne det.

Lost Planet - Extreme Condition: Spill der du er en overlevende på en annen planet en gang i fremtiden da jorden gikk til helvette (typisk), planeten som er utvalgt som ny jord er dekket av snø og is og romvesener ved navn Akrid som du må sloss mot. Underholdene til en viss grad, men det er ikke noe jeg sitter meg ned i timesvis i strekk og spiller.

Oblivion - Shivering Isles: Tok meg endelig et tak og kjøpte dette som til nå er ganske underholdende, har bare kommet meg forbi gatekeeperen i starten av Shivering Isles, og spillet virker lovende foreløpig. Shivering Isles er et nytt kontinent du får i Oblivion sin verden, med nye monstre, våpen, armor osv.

Medal of Honor - Airborne: Dette var en overaskelse, det beste Medal of Honor spillet til nå, men kanskje noenlunde kort. Forskjellen er at du hopper fra fly som Paratrooper i hvert eneste mission, og kan velge hvor du skal lande og hvilke oppdrag du vil gjennomføre, kort sagt så er det mye mindre linært enn de forrige MoH spillene. Har en litt kul oppgraderings greie på hvert våpen: Du har 3 oppgraderinger til hvert våpen, og du får experience på hvert våpen etter hvor mange du dreper med det våpenet. For eksempel så Har du først en standard Thompson, så på lvl 1 får du ett nytt pistolgrep som gjør rekylen mindre, på lvl 2 får du en ny pipe som gjør at skaden blir større, og til sist på lvl 3 får du en tromme isteden for ett magasin som øker skudd kapasitet til 60. det er forskjellig fra våpen til våpen, men du beholder for alltid oppgraderingen til den typen våpen du har fått det.

Battlefield 2142: Kjøpte dette som tidsfordriv, noe det er. Men det er ett underholdende tidsfordriv og jeg har blitt Corporal Gold så langt.

Blir nok noen underholdende dager frem til Crysis kommer(og det nye skjermkortet mitt)
 

K999

Keystone State Of Mind
#42
Lost Planet - Extreme Condition: Spill der du er en overlevende på en annen planet en gang i fremtiden da jorden gikk til helvette (typisk), planeten som er utvalgt som ny jord er dekket av snø og is og romvesener ved navn Akrid som du må sloss mot. Underholdene til en viss grad, men det er ikke noe jeg sitter meg ned i timesvis i strekk og spiller.
[/b]
Satt meg selv ned med Lost Planet i går, fikk lånt av en venn. Spilt de 2 første oppdragene, og jeg syns det er kjedelig som bare det. Fin grafikk and all, men kjedelig historie og alt er kjedelig. Det er så stort, og det tar så lang tid å gå overalt. :( Spiller det nok ikke noe mer nå.
Eller hvis noen kan si om det blir kulere om jeg spiller lengre?
 

oma

Village Drunk
#43
SITAT(Nabbe @ 17.09.07, 15.03) 82395
Høh? Jeg tror ikke du henger med. Enten det, eller så er det jeg som ikke hnger med. Satser på førstnevnte.
[/b]
"Developed by Reflections, the same company responsible for the Driver series, the game tasks the player with completing a series of stunts for a demanding movie."

Gamespot, hands-on "bevis".
 

Nabbe

Har fin hatt.
#44
Ja. Reflections stod bak det første Stuntman-spillet. Men, la meg forsikre meg om at du forstår at det nå nylig er sluppet en oppfølger, nå utvikla av Paradgim Entertainment, og gitt ut av THQ.

Går det bedre nå?
 

oma

Village Drunk
#45
SITAT(Nabbe @ 17.09.07, 00.17) 82317
Stuntman: Ignition... huff. (...)Så når jeg leste at det nye Stuntman ikke kom fra samme folka, ble utgitt av THQ og skulle få mer arcady handling på bilene, og at det ikke skulle være så grusomt vanskelig, vel, da mista jeg trua. (...)
[/b]
feillesing av denne setningen, trodde du mente at eneren var dårlig, og at du skulle gi toeren en sjans pga skifting av utviklere, slik skjer når en skummer tekstene uten briller

uansett, stuntman, driver 2 og ignition er alle fete spill ^^ syns da ignition er vanskelig nok og greide aldri å komme særlig langt på stuntman da jeg spilte det, har rett og slett ikke nok tilmodighet til å ta banene på nytt og på nytt og på nytt om og om og om og om igjen
 
#46
SITAT(Xenon @ 17.09.07, 13.19) 82398
Battlefield 2142: Kjøpte dette som tidsfordriv, noe det er. Men det er ett underholdende tidsfordriv og jeg har blitt Corporal Gold så langt.

[/b]
yoyoo. Spiller jeg og, kan ædde meg. Sushi1337... er Commissar Silver.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#47
SITAT(oma @ 19.09.07, 00.29) 82599
uansett, stuntman, driver 2 og ignition er alle fete spill ^^
[/b]
Driver 2 var en fullstendig katastrofe, og Stuntman ble merkelig middelmådig når du ser på hvor jævlig Driv3r var. Blæh.

(Driver var godsaker, dog.)
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#48
Jeg holder ganske mange baller i lufta, litt atypisk meg. Guitar Hero II spilles med jevne mellomrom, mens jeg sakte a) forsøker å få 5 stjerner på alle hard-låtene b ) forsøker å i det hele tatt gjøre ferdig expert og c) blir anstendig på expert-låtene. Skiva har derimot fått en pen ripe rundt hele undersiden, vurderer å vente og se om det skjer med andre spill eller om denne blir verre før jeg gjør noe med 360-en; men ettersom skaden gjør at jeg ikke kan spille noen av ekstrasporene (dobbelt ille fordi jeg nettopp oppdaget at det er en Valiant Thorr-låt der) må jeg vel kontakte MS/Harmonix/noe og klage min nød.
Spiller også det siste Splinter Cell-spilet, men det havna litt på sidelinja etter jeg skaffet Bioshock. Ikke noen stor katastrofe, da det var relativt platt. Jeg har riktignok ikke spilt meg lenger enn båtbrettet, men det er til gjengjeld katastrofalt nitrist. Det fine med de foregående spillene (har ikke fått med meg det første) var at man etter en stund med spilling fikk en jevn flyt med ting, så man nærmest kunne runde det på instinkt - minus den miserable slutten på Pandora Tomorrow :/ Men jeg plukker det forhåpentligvis opp og prøver å gjøre det ferdig, trass i at jeg føler meg litt snytt. Tenkte de at de fant opp noe superrevolusjonerende med dobbelagentopplegget og kunne chille på gjennomføringa? For dette "trust"-systemet er faenmeg neger.
Har også gravd frem Hitman Blood Money til 360-en, hadde det bare til den gamle krysskassa, og hadde lyst til å spille det litt igjen. Ettersom det er tl en ny konsoll fikk jeg jo runde det på pro igjen, men jeg husker faen ikke at det var så mange bullshit semibugs i spillet. Gjør alt jeg skal på en relativt gjennomført stillferdig måte (får alltid en av de tre øverste rankingene, men gidder ikke mase), og like fordømt flyr plutselig meteret opp i rødt og noen skyter meg i ansiktet uten at jeg har noen jævla forståelse av hvorfor de mistenker meg. Også er det å restarte og snike rundt de samme greiene på nytt og det er JÆVLA frustrerende. Noen som har merka det samme?
Ellers har jeg GRAW 2 liggende som jeg skulle prøve meg på, men først ble det tilsidesatt pga Bioshock, og nå skal jeg bare vente til Walo 3 dukker opp, så det blir vel en stund til jeg får brynt meg på det.

Og jo, på min trofaste DS spiller jeg fortsatt Advance Wars. Jeg finner ingenting annet jeg kan spille på en ristende buss i tjue minutter uten at jeg bommer fatalt med stylusen hele tiden, ikke rekker å spille gjennom noe som helst, eller ser ut som en idiot fordi jeg blåser på eller kjefter til DS-en.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#49
SITAT(Nicholas @ 19.09.07, 01.42) 82610
Driver 2 var en fullstendig katastrofe, og Stuntman ble merkelig middelmådig når du ser på hvor jævlig Driv3r var. Blæh.

(Driver var godsaker, dog.)
[/b]
Stuntman var da i det minste grusomt avhengighetsdannende. Men, nå er jeg en sucker for den typen spill og da.
 

K999

Keystone State Of Mind
#50
SITAT(SirkusMartin @ 19.09.07, 11.01) 82627
Guitar Hero II spilles med jevne mellomrom, mens jeg sakte a) forsøker å få 5 stjerner på alle hard-låtene b ) forsøker å i det hele tatt gjøre ferdig expert og c) blir anstendig på expert-låtene.[/b]
Da vil jeg nesten si vi er omtrent like gode. Jeg også prøver å holde tempoet mitt oppe i GH 2, prøver å får spilt minst 2 ganger til uken. Og sitter fast på 7 brett på Expert, Laid to rest ryker jeg alltid av på 94%. Rock This Town er uffatelig irriterende, og Psychobilly Freakout er insane. På Hard har jeg opp til brett 5 eller 6 med fem stjerner, er imponert.
 

oma

Village Drunk
#51
SITAT(Nicholas @ 19.09.07, 01.42) 82610
Driver 2 var en fullstendig katastrofe, og Stuntman ble merkelig middelmådig når du ser på hvor jævlig Driv3r var. Blæh.

(Driver var godsaker, dog.)
[/b]
Hvordan kan Stuntman bli dårlig når man ser på hvor dårlig ett annet spill er? (ikke at jeg har skjekket opp i utviklere eller noe, men selvom det er samme utviklere som har lagd det,hvordan får man det til?)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#52
Fikk ny DS-flashcart (Ninjapass X9TF pluss et 2GB Kingston Mini-SD-kort, faktafans) i går, så nå blir det piratkopiering i stor stil. Allerede har jeg avgjort at Phoenix Wright Ace Attorney: Trials & Tribulations skal skaffes (noe som egentlig sa seg selv før spillet kom ut), sammen med Jam Sessions. Luminous Arc har skuffa noe grusomt så langt, men Jam Sessions er ustyrtelig morsomt. Freshly Picked: Tingle's Rosy Rupeeland virker mildt sagt spesielt (man begynner spillet som en feit 35-åring i grønn treningsbukse, for etter kort tid å få den karakteristiske Tingle-drakta og en myndig, storbrystet assistent i rosa bikini :blunk: ), så det skal nok prøves mer. På æksjen-fronten var Glory Days II: Brotherhood of Men en positiv overraskelse; en slags hybrid av Choplifter og den designfilosofien som ligger til grunn for det utmerkede indie-spillet Steam Brigade (aner ikke hvor de har henta mekanikken fra, men jeg er rimelig sikker på at den ikke er ny). I korte trekk flyr man helikopter og må redde gisler samtidig som man denger motstanderens hær og samler ressurser for å bygge opp egne styrker som kan bli med i kampen. Ganske hektisk og vanskelig, men artig.

Og ja, på PC er det nå Team Fortress 2 for alle penga. Begynner å få litt teken. :)

PS: Demoen av Sega Rally på Xbox 360 overbeviser. Merker at jeg har veldig lyst på det nå. Hadde bare lommeboka vært i godlune, men det er den ikke. :(
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#53
SITAT(K999 @ 19.09.07, 22.33) 82724
Da vil jeg nesten si vi er omtrent like gode. Jeg også prøver å holde tempoet mitt oppe i GH 2, prøver å får spilt minst 2 ganger til uken. Og sitter fast på 7 brett på Expert, Laid to rest ryker jeg alltid av på 94%. Rock This Town er uffatelig irriterende, og Psychobilly Freakout er insane. På Hard har jeg opp til brett 5 eller 6 med fem stjerner, er imponert.
[/b]
Hah! Jeg har klart Laid to Rest, og klarer nesssssssssssssten Psychobilly. Så fort jeg får unnagjort den kan jeg endelig gå videre.
 

K999

Keystone State Of Mind
#54
Det er den jævla slutt parten på Laid To Rest som er vanskelig, da har jeg brukt opp Star Power, og sliter så jævlig. Men jeg skal klare hele Expert før GH 3.
 
#55
Ha, da var jeg ferdig med Guitar Hero: Rock the 80's, kjøpte det igår.
Alle sanger på Expert, Hyper mode, hadde litt problemer med Play with me av Extreme, som er siste sang, men ellers så var ikke sangene der all verden til vanskelige. Nå er det ikke lenge til GH3 folkens, gleder meg som en unge.

I tilleg til alt ovenfor, så har jeg endelig tatt meg et tak og gitt Diablo 2 en sjangse, både det og expansionen har ligget på hylla mi i 3 år "skamme seg" uten at jeg har kommet lengre en 2 quests.
Venter også på ett nytt skjermkort i posten, så da skal jeg fyre opp shivering isles og gothic 3 på nytt, med ganske bra settings tror jeg, også blir bioshock en realitet for meg.
 
#57
Ja, er samme gitaren.

Jeg spiller Team Fortress 2 og Guitar Hero 2 for tiden, jed da. Er det nå jeg skal skryte av at jeg har fem stjerner i alle hovedsangene på expert, bortsett fra Psychobilly?
 
#59
SITAT(Yetipants @ 17.09.07, 10.54) 82384
Mener å huske at 7000 kvalifiserer som "Elite", mens 8000 eller høyere går som "Master". Ligger på 6800 selv, ett av problemene mine er at jeg ikke klarer å få lang nok win streak. Og at jeg suger. -_-

PS: Ifølge Nintendos Tetris DS-hub, er du Elite (hvis du har over 7000 da) mens jeg bare er Expert. Snufs. :(

PPS: Som vi ser, er det ingen som har 8000 eller over... ser selv at de jeg spiller mot som har 9999 seire (aner meg at telleren ikke går lenger enn 9999) pleier å ha lave ranks. Kan det være at win streak spiller en rolle i å beregne rank?
[/b]
Er jeg teit når jeg ikke vet hva win streak er? Kan desverre ikke kalle meg elite lenger, og var nok mest flaks at jeg kunne det en kort periode... Synes det varierer fælt hvor gode folk er, av og til kan jeg spille jevnt med en på 7000, mens andre ganger kan jeg få bank av en på 6500. Såklart kan det også være jeg som varierer.

Men nå er det Worms: Open Warfare 2 som gjelder online på ds. Ganske festlig faktisk, bortsett fra at alle jeg har møtt til nå når jeg velger ranked match ikke klarer å skille mellom a og b (hopp og skyt). Uansett lysår bedre enn det første spillet i serien.

Edit: Hemma skrivefeil fjernet. Jeg så ingen grunn til å dele den med intellektuelt oppegående mennesker som dere:p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
En win streak er når du vinner flere kamper etter hverandre.