Hva spiller du for tiden?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#81
Dere kan forresten la være å skrive i denne tråden OGSÅ at dere spiller Halo 3. Vi har en egen dedikert til spillet, liksom.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#83
Spiller Skate. fortiden og det innfrir veldig, etter den lovende demoen.

Mye mer krevende enn Tony Hawk spillene, som jeg syns har mistet alt av sjarm. Det å få til noe så trivielt i et Tony Hawk spill som en Kickflip inn i en grind, er i Skate nærmest orgasmisk. Virker ganske stort også, så det ser ut til å ha lang holdbarhetstid.
 
#84
Samme her. Spiller Skate. Og det er kjempe artig. Ble rimelig lei Tony Hawk allerede etter nr 3 i serien. Dette spillet virker veldig lovende, og tror det vil holde en god stund fremover :)
 
#85
SITAT(Nameless @ 03.10.07, 21.22) 84230
Samme her. Spiller Skate. Og det er kjempe artig. Ble rimelig lei Tony Hawk allerede etter nr 3 i serien. Dette spillet virker veldig lovende, og tror det vil holde en god stund fremover :)
[/b]

siden jeg er uhypp og ikke har nextgen shizz så har jeg fyrt opp litt stuntman ignintion som er sånn passe mediocre, også spiller jeg god of war II på titan mode. spennende nok.

gahr gahr
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#86
Satt å kjeda meg, så jeg tenkte jeg skulle få runda Gears Of War (Har havnet litt i bakleksa etter at jeg fikk Halo 3 og Skate.), mn sliter som faen med sistebossen. Var så irritert at jeg har nå lagt på sofaet, sett i taket, og hørt på Sigur Rós for å roe meg ned. ^^


Tror jeg får slappe av videre med litt skate... herlig spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#87
I går kveld og i kveld har det gått i Puzzle Quest: Challenge of the Warlords igjen, gitt. Xbox Live Arcade-utgaven = seier på alle fronter.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#88
SITAT(Yetipants @ 14.10.07, 02.26) 85439
I går kveld og i kveld har det gått i Puzzle Quest: Challenge of the Warlords igjen, gitt. Xbox Live Arcade-utgaven = seier på alle fronter.
[/b]
Ah, godt å se positive reaksjoner på det. Har du prøvd de håndholdte utgavene noe særlig? Jeg har fått høre at den kunstige intelligensen kan være jævlig fuskete, men at det skal være litt bedre i XBLA-versjonen. Aldridetmindre, det blir nok sånn derre Puslekvest på meg til uka også, gitt.

Som jeg skrev i PSN-tråden, spiller jeg litt Everyday Shooter om dagene. Det er, for de som ikke har fulgt med noe særlig, det derre indie-shmupet utviklet hovedsakelig av én fyr, som Sony utrolig nok signa opp til PSN. Det kosta meg 54 spenn fra PSN i USA, og til den prisen er det jommenmeg ingen dårlig deal. Det er riktignok ganske simpelt, men det er nok variasjon i bretta (i tillegg til diverse filtere o.l. man kan åpne opp) til at man ikke går så fort lei. Forhåpentligvis er det ute i Europa til neste uke slik at flere får smake.

På 360 spiller jeg Project Gotham Racing 4, som må sies å ha overraskende mye spennende gående til å være nummer fire i serien. Det er klart, er ikke semi-realistiske bilspill din greie kommer ikke dette til å overbevise deg heller, men for min del så er det bare noe med PGR som treffer meg så riktig. Det skal også utdeles klems og kos for den beste achievementen jeg har sett i et 360-spill hittils: Kjør kjerra fra Back to the Future i over 88 mp/h mens lynet slår ned.
 
#89
Kjøpte meg Fifa 08 av ren impuls. Har spilt det litt hos noen kompiser fra før og det var oppsiktsvekkende bra. Har de siste årene foretrukket PES, men onlinedelen til FIFA 08 er skikkelig god og ikke minst morsom. Så hvis noen av dere vil utfordre meg er dere hjertelig velkommen :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#90
SITAT(Nicholas @ 14.10.07, 03.26) 85440
Ah, godt å se positive reaksjoner på det. Har du prøvd de håndholdte utgavene noe særlig? Jeg har fått høre at den kunstige intelligensen kan være jævlig fuskete, men at det skal være litt bedre i XBLA-versjonen. Aldridetmindre, det blir nok sånn derre Puslekvest på meg til uka også, gitt.[/b]
Har spilt DS-utgaven ganske mye, og jeg kan konstatere at Live Arcade-versjonen topper den. En del bugs er fiksa (blant annet den slemme bugen i PSP-versjonen som gjorde at companions hadde null effekt, har jeg lest), og spillet er blitt balansert litt; Stun er for eksempel ikke så drepen lenger. Knall grafikk og lyd høyner også opplevelsen. Det er fortsatt en del juks ute og går hos AI-en, men spiller du taktisk kan du også nyte synet av at ei hel rekke med skaller inklusive en +5-jævel plutselig raser ned og moser fienden. Det går begge veier, med andre ord. ^_^
 
#91
Kjøpte meg Team fortress 2, så driver og spiller det litt om dagen. Klarer ikke helt å finne meg en class som jeg finner meg komfortabel med, men det kommer vel etterhvert.
 
#92
Jeg er så "heldig" at jeg er arbeidsledig for tiden. Og gjør ikke annet enn å spille Skate., Halo 3 og Bioshock om hverandre hele dagen lang.
 
#93
Fortsetter litt for tiden på Oblivion også. Så det går i Oblivion og Skate. =D
Har fullført "Hoved" greiene i Skate. - Men likevel er det utrolig gøy å bare skate rundt, lage egene lines, og sette seg selv noen mål eller..Noe man skal klare.
Ellers så synes jeg Skate. er kjempe bra. Anbefales til alle som har en interesse for den type spill.

Oblivion er ikke så veldig lenge siden jeg spilte, men så fikk Skate. tatt overhånd. Nå som Skate. er "ferdig" spiller jeg oblivion igjen. Blir liksom aldri lei oblivion, alltid noe gøy å gjøre.. Holder på med Thieves guild questene, så fort de er ferdige skal jeg fortsette med Dark Brotherhood \m/
Utrolig underholdene spill.
 
#95
PGR4 på meg og nå, sinnsykt kosete spill. Mest fordi man kan kjøre hele Norschleife, en notorisk vannskelig bane, som tar rundt 9 min for dødlige å kjøre rundt. Man sluttet med Formel 1 her en gang på 70-tallet, fordi man klagde over at banen var klin umulig å huske. Litt lol er spillet også. Det som er imponerende er at "realismen" ser ut til å forsvinne, jo bedre bil/sykkel du kjører. En ferrari Enzo, som skal være mye lik en F1 bil, kan såvidt ta de slacke svingene i Nurburgring før den kaster med ræva. Noe som er greit nok, siden det ikker er fryktelig vannskelig å fikse, men smule irriterende når man vil ha "realistisk racing"

<3

Men ja, spiller fortsatt skate og halo.
 

SHDR

Gullmedlem
#96
Jeg driver og spiller Halo 3, Stranglehold, Bioshock og Forza 2 om dagen, samt at jeg nettopp gjorde meg ferdig med MySims til DS.

MySims er et av de mest begredelige spillene jeg noengang jeg har lagt hendene på. Det er som å bli tvangsbefruktet av muterte hvaler med flere genitalier. Det finnes ikke moro, gir deg nesten ingen positiv feedback, mangler den sjarmerende og slentrende stilen til Animal Crossing og har et baktatt perspektiv som gjør at du er nødt til å bruke kartet helelr enn å faktisk se på spillskjermen. Legg til at minispillene er dritdøve og at spillet har innmari kronglete menyer, og du har en schlæger av de sjeldne.

Så var det på tide med next-gen-spilla. Er det bare jeg som er sur og trass om dagen, eller er Bioshock ganske labre saker? Det er fint å se på, sure, men jeg synes fiendene er fullstendig uinteressante og at alle "spesialevnene" bare er nøkkel-lås-affærer. Bruk strømdriten til å drepe fiender med i nærheten av vann, bruk ilddriten i nærheten av olje.

Bruk telekinese for å ta ut granatgubber og rakettkastere. Bruk enrage til å kødde med Big Daddies. De mange forskjellige typene ammo er bare irriterende fordi jeg aldri klarer å holde oversikt over hvilken type ammo som er bra mot hvilke fiender, hvilken knapp som velger hvilken ammo, etc. Det er irriterende at jeg har så mange forskjellige våpen og evner, fordi kampene er rimelig fast-paced og jeg aldri klarer å finne frem til riktig våpen/plasmid før jeg kunne ha gjort kål på fienden med mitt aktuelle våpen uten å miste noe helse. Jeg synes hacke-minispillet er dritkjedelig og unødvendig (de burde mekka en skill som gjorde at du autoklarte hacking etterhvert), og jeg synes så langt at selve spillmekanikkene stort sett er grunne. Minner meg litt om Kameo, eller om et mer schizofrent Zelda uten de gode seremoniene og ritualene.

Rapture er også et litt tvetydig punkt for min del. Fint å se et spill som ikke består av stein, mose og gjørme for en gangs skyld, men den begrensede fargepaletten og det dype mørket gjør at spillet likevel føles litt identikit. Det er heller ikke skummelt lenger, etter at jeg ble ferdig med de første femten minuttene. De "skumle" lydene blir etterhvert bare indikatorlyder jeg bruker til å identifisere fiendetyper og plassering (surrounden i spillet er veldig fin), slik at jeg kan gjøre kål på dem så lett som mulig. Jeg synes ikke det er noe vanskelig å drepe big daddies og jeg synes det derre liksom-moralvalget med småjentene er stusselig. Jeg kan velge mellom å fiste eller kose dem, og belønningen min er i det store og det hele same shit, bortsett fra at ei russer ikke liker meg om jeg velger å fiste? Hurra.

Underveldende så langt. Jeg har ikke noe direkte i mot det, jeg bare skjønner på ingen måte hvorfor internett har spontanejakulert over spillet i hele sommer. Det er System Shock 2 omatt med fin grafikk og slikt, sure, men spilldesignet har jo knapt rikket seg en millimeter siden 1998. Det er snart ti år siden. Hvorfor er vi så jævlig imponert over dette?

Halo 3 er det ikke noe i veien med, det er fine greier med litt sjaber signposting slik at jeg ofte går meg bort i brettene. Fiendene er smarte, våpnene føles individuelle og det er en hel del taktisk dybde. Det er litt mer samspill mellom fiendene enn tidligere, og det liker jeg. Veldig fin grafikk, bedre enn Bioshock etter min mening, men enormt irriterende mellomsekvenser og historiefortelling. Jeg driter i Master Chief, jeg driter i Cortana og den derre Covenant-religionen Bungie har rippa av Ian Banks har jeg fått nok av. Bungie har krøpet langt, langt opp i sin egen rumpe denne gangen, og siden jeg ikke bryr meg om multiplayer (jeg har bedre ting å gjøre enn å få bank av småunger), har ikke Halo 3 særlig mange muligheter til å redde seg inn. Protip: Bruk mindre penger på cutscenes neste gang, og litt mer på å utvide variasjonen mellom de ulike miljøene. Litt mye backtracking i første del av spillet, særlig i den infernalsk kjedelige militærbasen. Skjønner at de prøver å bygge tension, men jeg vet utmerket godt at ingen kommer for å ta meg selv om jeg henger rundt i et par timer, fordi spillet er så lett å gjennomskue. Alt er scriptet, og jeg vet det. Bungie bør vite at jeg vet det.

Stranglehold er det ikke mye å si om. Det er Max Payne med dårligere leveldesign og litt fiffig interaksjon med omgivelsene. Kunne hatt godt av litt mer indirekte kontroll, slik at jeg slipper å finberegne hoppene mine mellom hotspots så jævlig. De kunne godt ha slacket litt på auto-slowmoen når du har fiender i nærheten av siktet. Iblant bruker spillet opp hele slowmo-måleren min fordi det er mange fiender rundt meg som jeg hverken kan se eller skyte. Det er moro, dog. Dumme fiender, elendig historie, styggfin grafikk med jævlig lyssetting men livlig geometri og en del godt teksturarbeid. Verdt de 350 kronene jeg måtte ut med.

Forza 2 er ganske festlig, faktisk. Liker det mye bedre enn Gran Turismo, siden det er litt lettere og litt mer sympatisk. Lar meg gjøre ting på min egen måte, med min egen skill level uten å kreve alt mulig av meg. Det er pent og rent å se på, veldig proffe og veldesignede menyer. Forbausende velpolert, overgår selv EA på dette punktet. Høydepunktet på x360 så langt, men det kan jo hende jeg går lei så fort jeg får satt meg ned og virkelig begynt å teste grensene til spillet.

Har jeg nevnt at jeg har vært litt matlei i det siste?
 

Lodin

Der Waaaah
#97
Jeg spiller mye rart for tiden. Må jo ta igjen for all den bortkasta tida som gikk med til plankesaging. :v:

Super Paper Mario lever klart opp til forventningene. Faktisk syns jeg heller de kunne kalt dette New Super Mario Brothers siden det er veldig likt det første spillet til Mario, men faktisk gjør så mye rart og nytt. Det dillet til DS syns jeg bare var labert. Historien er vanlig JRPG møkk, men det gjør ikke så mye siden man ikke trenger følge med. Mye viktigere at samtalene og handlingen i vanlig Paper Mario stil er utrolig morsomme. Lo så jeg skakk mens jeg infiltrerte Fort Francis og dets lefling med nerdekultur.
Gameplayet er og gøy. Kontrollen er enkel, men fordi man har så mange ferdigheter som å kunne snu perspektivet i 3D og flere folk å spille med så blir det nok variasjon i hva man skal gjøre. Også tommel opp for at de droppa den turbaserte fightinga siden jeg ikke kan fordra det. Gir det fem :yoshi:

Bioshock hadde jeg store forventninger til, men fulgte bevisst lite med på det så jeg skulle gå inn i opplevelsen med blanke ark. Stort sett er det og alt jeg håpet på. Setting og stemning er veldig god hjulpet av den utmerkede grafikken og lyden. Spillmessig taper det seg derimot siden man ikke kan dø. Man bare respawner i visse tanker som står strødd omkring på banene uten noen negative følger. Så er det bare å løpe bort til den digre pappaen og skyte mer på ham. Alikevel gjør det til sist lite siden jeg tror jeg bare ville missbrukt quicksave funksjonen, men det medfører at jeg er mer suicidal enn i lignende spill. Som SHDR påpekte er det veldig mange våpen og plasmider å holde styr på, men på PC utgaven kan man pause spillet og få opp en skjerm hvor alle våpen, ammo og "magier" står lista. Man velger en og går tilbake til æksjenen uten å miste oversikten. Stort sett syns jeg dummingen ned av inventory og stats fungerer greit.
Har en følelse av at dette blir det neste adventure FPSet i rekken av forgjengere som System Shock 2, Thief og Deus Ex. Gir det fem :bop:

Har jo endelig fått meg 360 og da var Halo 3 et naturlig valg. Var på tide å fullføre kampen tenkte jeg. Dette er da og akkurat det man forventer seg. Selv er jeg ikke verdens største Halo fan, men liker SP delen godt nok. Det er mer av det vi liker som skyting på stygge romvesener og... skyting på stygge romvesener med kjøretøy. Syns grafikken er fin. Ser jo at det er samme motor som sist, men de har slengt på nok nye filtere og finesser til at det ser bra ut. Også fint at miljøene er strødd med rot og rask som kan sprenges. Før var banene for tomme og sterile.
Så løper man som vanlig rundt å knerter kovenanter og lurer litt på hva man skal siden målene og historien er litt for difus. For mange munntlige beskjeder om hva man skal gjøre akkurat mens man sprenger noe stort og stygt. Men men, man kommer seg fram til sist.
Syns triologien slutter greit etter sine ni eller noen brett og er vel stort sett ferdig med det. Skal gå online med denne boxen bare jeg får eget nett så det blir vel litt MP, men hvor mye er jeg ikke sikker på. Visse folk skal uansett stikkes i øyet med kniv. Gir det fire :v:

Dead Rising var et selvsagt valg for meg da jeg har et nekrofilt forhold til alt som heter zombie. Har alikevel ikke så mye å si om det siden jeg ikke har fått spilt så mye. Selve drepinga av og omgangen med de vandøde fungerer utmerket. At man kan bruke stort sett hva som helst i et kjøpesenter som våpen er utrolig befriende og jeg kan prøve ut nye og kreative voldsmetoder til kuene kommer hjem. Det er derimot alt det andre man skal gjøre som irriterer meg. Å redde overlevende er ikke gøy. De er for treige og dumme og å valfarte hver av dem gjennom dauingene er for irriterende. Å sloss mot overlevende psykopater er ikke gøy. Jeg vil sloss mot underlegene lik i hopetall, ikke klovner med motorsager og rømte kriminelle med jeep og mitraljøse. Det er disse som er den virkelige trusselen mot deg så da blir jeg bare grinete. Skal alikevel gi det litt mer tid og se om det blir bedre bare jeg får Frank litt opp i level. Gir det 3 =D

Saints Row er egentlig Grand Theft Auto så det må jeg like. Riktignok er historien og karakteren rimlig daffe, men sandkasse gameplayet er slik det skal. Elsker å bruke tid på å finne akkurat de riktige klærne og den rette bilen for meg. Og fett at man kan modelere hovedpersonen akkurat slik man vil. Syns heller Rockstar skulle satsa på det enn å tvinge på oss en skitten østeuropeer, men jeg skjønner jo at det er for å bygge historie og personlighet. Det er det derimot ikke så mye av her. Gå ut å gjør minigames til du har bygd opp nok ry i gjengen din. Favoritten er den hvor man svindler til seg forsikringspenger ved å utsette seg selv for grusomme ulykker. =D Så er det oppdrag som å stjele bilen til en av motstandersjefene eller plante ei bombe her og der. Ikke noe nytt, men det funker.
Faktisk gjør spillet mange småting jeg håper Rockstar er frekke nok til å låne med seg. Ragdolls på folk som blir overkjørt eier. Å kunne denge folk med pistolen din eier. At spillet foreslår en konkret rute man kan kjøre istedetfor å bare gi en prikk ytterst på radaren eier. At jeg kan kjøpe låtene som spilles på radioen som singler og døtte dem i en MP3 spiller som kan brukes også til fots eier.
Saints Row er et spill for de som vil tilbake til Liberty City. Noen folk hater GTA formelen, men for oss som liker den er dette og Gudfaren utmerkede alternativer til Rockstar greier å få ut fingern til neste år. Gir det fire B)
 

oma

Village Drunk
#98
"Å redde overlevende er ikke gøy." moro sitat fra fengselsfuglen :p

driver å spiller silent hill til psx på pspen min nå, bedre enn jeg husket det, så veldig moro. enda moroere at jeg fant ut at begynnelsen av spillet er ganske så lik begynnelsen av filmen. får definitivt mer lyst å spille de andre spillene i serien etter å spille dette.

tapte ett veddemål, så jeg blir nødt til å pine meg igjennom super paper mario 2, jeg skjønner absolutt ikke hva som er så ufattelig bra med dette? joda, godt gjennomført og alt flyter fint, men hvor er det eksepsjonelle? føler jeg egentlig bare spiller ett oppgradert super mario world til wii, håper det tar seg opp når jeg kommer mer inn i det.

driver også litt på med dead rising, liker det hele veldig godt, blir nokså irritert på noen av de overlevende, men det går så fint, som oftest er zombiene ganske så dumme når du plutselig har en overlevende under armen, eller på ryggen at de aldri vil angripe deg uansett, verre når de faktisk kan gå rundt på egenhånd syns jeg. gleder meg veldig til jeg levler mye og kan drive å bruke kule skills ^^

ser frem til Left 4 Dead og Pro Evo 08 til psp.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#99
SITAT(SHDR @ 16.10.07, 16.23) 85753
Det er System Shock 2 omatt med fin grafikk og slikt, sure, men spilldesignet har jo knapt rikket seg en millimeter siden 1998. Det er snart ti år siden. Hvorfor er vi så jævlig imponert over dette?
[/b]
For min del har det med mangel på gode alternativer å gjøre. BioShock sliter med mye forskjellig, bl.a. at det er altfor mange av hver av de forskjellige ekstratingene slik at de synker i verdi og man bare blir lei av dem (f.eks. er det altfor mange plasmids til at jeg gidder å ta i bruk mer enn en håndfull av dem), men likevel er det det mest engasjerende 360-spillet siden Dead Rising for min del. Spillinteressen min er riktignok ikke så veldig vital, men det sier jammen litt om hvordan det egentlig står til i spillbransjen når det bare kommer 2-3 knallspill i året som virkelig er verdt både tiden og pengene. Det meste som utgis er jo uengasjerende møl jeg ikke kunne finne på å bruke 400-500 kroner. Halo 3 f.eks. er jo komptente greier, men ikke spennende eller morsomt nok i SP til at jeg hadde giddet å ta bryet med det hvis jeg ikke hadde kjøpt det og nesten må prøve å få litt valuta for pengene. Halo 3 er i mine øyne ikke verdt utsalgsprisen (unntatt for dem som elsker MP, men de vet jo hva de går til), og det sier jo ikke så rent lite i og med at det er kanskje årets mest omtalte og hypede spill.
 

Novastrum

Feminist-elitist
En ting jeg i alle fall er sikker på, er at Biosock er en hel del vassere på PC - der både vanskelighetsgraden er høyere, siktingen mer intuitiv og grafikken deiligere. Jeg prøvde å spille igjennom på 360, men ble ganske lei. Jeg spiller det dog fortsatt på PC.

For å være on topic, jeg spiller om dagen Portal, som er det beste siden bløtkake, Half Life 2: Ep2 som er tightere og vassere enn både HL2 og HL2EP1 hvis man ser på måten du blir geleidet rundt i spillet på. Prøver meg litt på Team Fortress 2, men vi får se, venter nemlig på at Unreal Tournament 3 skal klare å ta tak i meg.
Noe som ser dårlig ut. Mulig jeg må få nytt skjermkort først, for jeg takler ikke noe mindre enn 60FPS. Meen. Gidder ikke å investere med mindre det blir et par endringer. F.eks: Fjerne det helvetes konsollifiserte menysystemet. Få tilbake interfacet med text-on-hud. Helst få tilbake dodge jump. Helst få tilbake en form for shieldgun. Og fjerne fuckings dark walker fra små maps.

Ellers har jeg spilt på Stranglehold, som er morsomt fordi alt kan herpes, og ser i overkant fint og nytt og 90-talls hongkongtrendy ut. Men som er dårlig etter en gjennomspilling, fordi deter lite substans å finne.
Så har jeg spilt condemned: Criminal Origins, som faktisk er veldig stilig. Dessverre kom Orange box og ødela fremgangen på det spillet, får se om jeg plukker det opp senere. Til slutt har jeg spilt Peggle deluxe. Fikk meg spillet etter jeg testa "demoen" peggle extreme. Fantastisk teit spill, men vanedannende som faen.