Hva spiller du for tiden?

Tror ikke jeg har hørt om et eneste tilfelle hvor noen har blitt føkked i tollen ved bruk av VG+. Har selv kjøpt varer for over 5 flis og har enda til gode å betale noe moms.

Halky

Veteran bruker ;)
Njaa de siste MOH spillene er kanskje ikke de beste, selv om det siste ikke var så kjempe dårlig, og MOH:AA var faktisk ganske så bra i sin tid.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spilte gjennom mesteparten av Medalje av Ære: Alliert Angrep og det gav jævla lite mersmak får jeg si. Takke meg til Return to Castle Wolfenstein, selv om det heller ikke var det helt store.

D

Doctor Downs

Gjest
Allied Assault var fetters, det. Men éneren er fortsatt det beste i min bok (spilte ikke Underground, som visstnok skal være av samme kaliber). Herlig noir-/spionstemning, og bedre AI enn jeg ihvertfall hadde sett i FPS-er til da. Savner forøvrig den typen krigsfilmer også, så hvis et spill skulle filmatiseres, så...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og der var jeg ranka som nummer 2278 i verden på Normal-vanskelighetsgraden i Ninja Gaiden Sigma. Litt surt at jeg akkurat ikke klinka 10 mill Karma, da. :p

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg spiller Ninja Gaiden Black som jeg fant på XBLABLA, og tre kapittler ut innser jeg at jeg faen ikke har tålmodighet til å spille dette drittspillet. Bossen oppår luftskipet klarte jeg ene og alene fordi jeg spamma ham med angrep i bytte mot litt pain på slutten fremfor å forsøke å finne ut hvordan i helsikke jeg skulle hoppe unna den siste multiraske avfyringssekvensen hans. Politifolka med sånn derre granatkaster er ille nok, han drepte meg først tre ganger til jeg innså at jeg måtte drite i blokkinga og bare gjøre kort prosess av ham mens de andre skjærte i vei på halsen min, men så dukker han forsyne meg opp sammen med tre ninjaer som er helt loco, og hver gang jeg ensten får has på en, er den en granat som spretter i trynet på meg. Jeg veit ikke om det var ham eller ninjaene en gang, kameraet er ikke akkurat spesielt hyggelig mot meg, nesten som å forsøke å styre rundt Resident Evil. Og det er noe helt innihampen frustrerende å loade fra søtti mil bak når du dauer i et kjør. "Uhuhu, er spillet for vanskelig for deg?" Nei, klarer det sikkert etterhvert, men jeg gidder ikke å feile søtten ganger mot en fiende på andre sida av kartet for saven før jeg klarer å lirke gjennom en seier, hver gang. Især ikke når du gratuleres med å ha funnet frem til en dritbra taktikk bed at fiendene imellom klikker fullstendig imellomtiden (typ jeg kommer gjennom en port, jeg må stå med ryggen mot porten og vente litt før jeg kan rulle fremover, for hvis jeg trykker på x for å hogge ned tjukkasen så hopper jeg bare gjennom porten igjen, helt genialt, også flipper plutselig onkel politi ut og skjærer halsen min tre ganger på rad før jeg får sagt kake). Dritt og faen, jeg kan ihvertfall leve med frustrasjonen fra Walo, for der blir jeg ikke sparka og pissa på i et kjør.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Protip: Hvis du bruker Reverse Wind (blokk pluss en retning på venstrestikka) for å rulle vekk og så hopper med en gang etter rulla for så å gå i blokk igjen, er det få angrep som har sjans til å treffe deg. En essensiell taktikk på de fleste bosskamper, og veldig nyttig hele spillet gjennom for å komme deg til en mer fordelaktig posisjon. Gameplayet går mye ut på posisjonering, kombomestring og å lære seg angrepsmønstrene til fiendene. Men ja, det er vanskelig. Hvis du vil prøve deg på en litt lettere modus, kan du sørge for å dø tre ganger på første brett, da får du spørsmål om du vil "forsake ninjaens vei" og spille på den enklere Ninja Dog-modusen. Du får ikke registrert Karma-poengene dine, men det er grei skuring hvis du må trene litt.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Men både granatkasteren og skytestrålen til zeppeliner-bossen går gjennom blokken, så det hjelper liksom ikke så mye med reverse wind, jeg må heller bare beine på, slå, hoppe unna, repeat. Det er liksom det som frustrerer meg mest.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Granatkasteren har jeg egentlig aldri tenkt noe over, den er rimelig lett å hoppe unna. Så lenge du er klar over at det kommer en granat i et fast intervall (for det gjør det) passer du bare på å legge inn en pause i komboene dine og sprette unna i tide. Zeppelin-bossen er slem hvis du lar ham holde på, men han er lett å lure. Går du unna lader han opp skyteren, da begynner du å løpe i sirkel rundt ham inntil han er ferdig med å skyte og må lade opp børsa. Da går du på og kjører en kombo. Etter det summer han seg og kommer til å enten prøve å gripe tak i deg eller å velte seg rundt og slå deg med børsa, da bør du hoppe unna. Da har du en luke til du kan bruke til en kombo eller et kjapt angrep (løpe mot+Y med Lunar fungerer bra, et hoppspark du kan linke til en større kombo eller bare gjøre litt skade for seg selv). Et avansert triks er On-Land Charge: Hopp, og i det øyeblikket du berører bakken holder du inne Y og slipper den kjapt. Du får et raskt angrep som gir mer skade enn bare å trykke og slippe Y kjapt til vanlig, men ikke så mye som en fulladet Ultimate Technique. En stor bonus med denne er at hvis du gjør den mens du har Essence i lufta absorberer du den med en gang og får en Ultimate Technique umiddelbart. Uten Essence fungerer det ikke like bra, men det gjør fortsatt vondt for bossen om du drar noen slike.

Bunnlinja er uansett at Ninja Gaiden krever trening hvis du skal få noe særlig mye ut av det. Er fullt klar over at det ikke er for alle, men jeg liker godt å se etter mønstre og hvordan de kan utnyttes. Det rike gameplayet er det som gjør spillene så gode og morsomme i mine øyne, og også grunnen til at Dragon Sword var skuff.

Mer tips til seinere bosser: Det er noen bosser som er laget sånn at du får en verden med smerte om du prøver å gå på med komboer, men som har luker i angrepene sine som er akkurat lange nok til at du får ladet opp en Ultimate Technique som du kan slippe akkurat idet bossen angriper, for å gjøre massiv skade samtidig som du er helt usårbar mot angrepet bossen kjører. Pass på å lete etter skarabeer sånn at du får Armlet of Celerity (Armlet of Celery LOL) så tidlig som mulig, ettersom det reduserer tiden du trenger for å lade opp Ultimate Techniques. Tror du skal være kjapp og heldig for å få til noe særlig Ultimate Techniques på zeppelinerbossen, men det er verdt å prøve seg fram. Kan hende du finner ut noe jeg ikke vet. :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Disse komboene. Skal du gå inn på våpenmenyen og trykke Y for å lese og lære?

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Hæ? Jeg har fått en scroll eller to det står noen greier på, ingen hint om at jeg skal finne komboer noe annet sted. Hvor mye av dette spillet skal egentlig tas på ren intuisjon?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du... har ikke lagt merke til at det står "Y - Techniques" i våpenlista? :p Sånn ellers er dette også en ting som står i manualen, som ikke følger med XBLA-utgivelsen, som du kanskje merka. Uansett er komboene lagt opp sånn at du har noen grunnkomboer, som du så kan bygge videre til andre komboer. Du MÅ ikke pugge komboer hvis du ikke gidder, spesielt Lunar lar deg herpe mye faen hvis du bare knaster i vei. Etterhvert som du begynner å få litt følelsen med våpnene kan det dog være verdt å lære seg noen komboer du vet hvordan du bør bruke. Uansett er det som regel greit å safe med Flying Swallow (hopp mot fiende + Y) og Izuna Drop (X,Y,X,X,X,Y) med Dragon Sword hvis du ikke gidder å mekke så mye. Det fungerer ikke så fett seinere i spillet, men da har du lært noen nye knep, og så videre.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Hrm. Jeg har bare rulla, venta på åpning, og hamra X i påvente av scroller som fortalte meg om noen nye triks. Ikke rart det virker urimelig vanskelig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Forklarer et par ting, eller hva? :D

Men ja, miks ting opp med X og Y, så skal du se du får til noen kule komboer bare ved å mashe. Og så melder tanken seg: Hva om jeg klarer å få til disse kule komboene med vilje, når alt er tima og tilrettelagt? Og så begynner moroa. :D

PS: Ikke gidd å gå for Unlabored Flawlessness første gangen, du må farme Essence som en helt for i det hele tatt å få råd til det i løpet av spillet. Best å fokusere på å lære seg taua først (dessuten er Unlabored Flawlessness rimelig vanskelig å bruke for en som ikke har kjørt seg litt).

PPS: Hvis noen lurer på hvordan man får Unlabored Flawlessness så gjør man det ved å kjøpe Wooden Sword helt i starten av spillet for en slikk og ingenting, og så oppgradere det sju ganger for til sammen like mye som utbyttet av Nokas-ranet.

PPPS: Ikke prøv å bruke Wooden Sword uten å ha oppgradert det maks. Funker veldig dårlig.

PPPPS: Hvis du synes ei diger åre som gjør massive mengder skade virker artig kan Dabilahro være noe å leike seg med siden den oppfører seg litt i samme gata (stor og tung, gjør veldig vondt å bli truffet av). Den får du som belønning for å samle en god del skarabeer i løpet av spillet (jeg fikk den rundt militærbaseoppdraget i Sigma).

PPPPPS: Pass for faen på å oppgradere hovedvåpnene dine (Dragon Sword, Lunar, Vigoorian Flail (du kommer ikke til å angre på Vigoorian Flail når du kommer til siste oppdrag)). Det er sånn du maksimerer skaden og får nye komboer.

PPPPPPS: Når du først kommer til Tairon får du etter en stund et hint om at du kan plukke opp et hemmelig våpen. Se om du klarer å finne det, veldig nyttig. :)

Går fremdeles i COD4. Ble ferdig med Hitman for en stund tilbake, kjipt når alt er over.
Ellers venter jeg på GTA. Har forventninger til dette spillet, håper det innfris.

Lodin

Der Waaaah
Som mange andre spiller jeg intensivt "venter på GTAIV". I motsetning til vanlige spill går dette stort sett ikke ut på mer enn å dille.
Man diller på nettet og søker opp mest mulig informasjon uten å bli for spoila. Anmeldelser og filmer av folk som bare shizzer omkring er utmerket kost. :laugh:

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ble ferdig med No More Heroes, som var the shiznit (altså bra). Wiien får kjørt seg mer enn på veldig lenge, for nå er det Super Smash Brothers Brawl det går i. Jeg storkoser meg faktisk gjennom "historie" moden, og har bare problemer med å velge fast karakter! Det eneste kjedelige er at jeg prøvde det ut i MP med noen venner som ikke har spilt neon Super Smash spill før, og de fikk skikkelig avsmak etter et par runder. Håper å få konvertert de etterhvert, men det falt merkelig nok ikke i smak...

Men som alle andre, er dette bare vente spill par dager til, noe som forsåvidt er litt synd, for har en del igjen før jeg kan være "god" i SSBB.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det eneste kjedelige er at jeg prøvde det ut i MP med noen venner som ikke har spilt neon Super Smash spill før, og de fikk skikkelig avsmak etter et par runder. Håper å få konvertert de etterhvert, men det falt merkelig nok ikke i smak...
Det er du. Det er du som er, «that guy.»