Hva spiller du for tiden?

Novastrum

Feminist-elitist
Expert boikotter GTAIV. :eng101:

Snakk om å skyte seg selv i foten, regner med det blir mye tapt fortjeneste der, særlig med tanke på diverse konsoll-bundles og evt. ekstra salg som en slik tittel medfører.
Var det ikke expert som "boikotta" Kristopher Schaus Syv Dødssynder også?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Husker de boikottet San Andreas også. Expert her i Tromsø selger de ikke spill i det hele tatt.

Nå er vi veldig off-topic, såh... i tillegg til å spille Persona 3, så har jeg plukket opp Apollo Justice igjen, og jeg har møtt på han figuren som er basert på dette forumets Riou. Jeg håper virkelig at han ender opp død i en senere sak.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
En traust kjede som også er Norges dyreste. Gjerne fordi de ikke følger med.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Reagerte også litt på at de har gjort en "helhetsvurdering av spillet". Basert på hva, egentlig? Helhetsvurdering av rykter/fordommer, more like.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
De kunne like gjerne ha gjort en "delhetsvurdering" og kommet til samme konklusjon. Jeg tror det har vært tilfellet.

Jante

privileged CIS shitlord
Mer utfyllende artikkel fra Aftenposten. Det er egentlig fremdeles bare svada fra Expert sin side, men artikkelen utdyper det litt.

- Dere selger et annet spill som heter Viking: Battle for Asgard, hvor man får poeng for å kløyve motstanderen i to. Hvorfor er ikke også dette spillet boikottet?

- Det er et eventyrspill, med monstre og store, overnaturlige skapninger. GTA er mye mer virkelighetsnært, og det er en faktor vi tar hensyn til.
Og det at begge spillene sikkert har blitt klassifisert som 18+ eller 16+ av PEGI har de ikke tenkt på? Skal de vurdere å boikotte enkeltilfeller hver gang en eller annen foreldreorganisasjon lager spetakkel i media? En enklere måte å løse dette på er å skjerpe kontrollen på kjøp av spill med slik aldersanbefaling og opplyse kundene bedre om produktene og de diverse klassifiseringene som står markert tydelig på coverene til spillene de kjøper til barna sine. Du ville sikkert ikke kjøpt en 18-årsfilm til 8-åringen din heller, men det stopper ikke Expert fra å selge voldelige filmer. Argumentasjonen på det punktet er også lettere latterlig. :pinch:

Anyways, denne tråden sporet litt av men tenkte jeg skulle poste dette her siden det var her diskusjonen startet. Folk får eventuelt flytte ting til GTAIV-tråden elno hvis de føler for det.

Forstår ikke helt problemet. Expert velger selv hva de vil ta inn av varer eller ei.
Det finnes nok av plasser å bestille eller kjøpe GTA IV fra.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Problemet er at det såkalte "prinsippet" bak Experts handlinger er noe som sprer, selv om argumentene er helt bak mål. Det er litt skummelt.

CyberK

Finner ikke på noe.
I dag har jeg da endelig rasset meg til å laste ned oppdateringer, mekke meg diverse ID-er og så videre, og har dermed prøvd ut Metal Gear Online (Beta). Det er ganske anderledes fra mange onlinespill, tempoet her er mye lavere. Du sniker deg rolig gjennom gatene litt etter litt sammen med lagkameratene dine, og så kommer det plutselig korte men intense skyteepisoder med motstanderens lag. En positiv overraskelse er hvor naturlig det føles å samle seg med folk fra laget og gå litt mer taktisk frem, det faller seg mye mer naturlig her enn i f.eks. CoD4. Hvert kill jeg fikk føltes i det hele tatt mye mer tifredsstillende enn på de fleste andre onlinespill, og merkelig nok så gjorde jeg det ganske bra også. :geek:

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg spiller for tiden/ikveld Guitar Hero 3. Dette fordi en kompis lånte GTA av meg i helgen, og jeg har frustrerende nok ikke fått det tilbake enda.
Noen skal lide for det, men til den tid kommer spiller jeg Guitar Hero for å ikke bli helt ræv. Greit nok, men mistet litt av fasinasjonen.

Så nå er det altså negativt å bli god i multiplayerspill, altså. Jaha. Så lenge du ikke er en kuk når du spiller synes jeg det er greit, jeg da.
Jeg må få lov å påpeke at Yeti selv er en av de menneskene her i verden jeg har gått mest lei av å møte i flerspiller. Det er leit å si det, men det er simpelthen ikke morsomt å tape, og tape, og tape, og tape -- i hvert fall ikke når det er åpenbart at man trenger markante mengder øvelse før man vil ha en sjanse igjen. :)

Ellers spiller jeg for tiden Wii Fit, Twilight Princess og Overclocked. Wii Fit fordi jeg har lyst til å bli strammere i stumpen, Twilight Princess fordi jeg elsker det og Overclocked fordi jeg må. Pek-og-klikk av mest middelmådig, gjennomeuropeisk merke.

Ja, også kjøpte jeg Ikaruga her om dagen (Live Arcade-utgaven, har GC-utgaven fra før). Det er sakene sine det. Og det eneste spillet jeg vet om hvis beste metafor er sadomasochisme.

Spiller en del Age of Conan Beta for tiden. Spillet imponerer veldig. Med et utrolig orginalt combatsystem og veldig mye som rett og slett er bedre enn andre MMO, selvom det er litt vannskelig å sette fingern på alt, så er det combatsystemet som gjør det for min del. Med "comboer" istedenfor bare å caste noe, eller trykke på en knapp og bruke så-så-mye rage/energy/mana, må man gjøre en litt simpel combo med piltastene (Det er ikke akkurat tekken eller noe sånt, men det er herlig forfriskende på mmofronten). Ellers så ser spillet også veldig pent ut, og med alle settings på high kan jeg ærlig talt si at vannet slår alt annent jeg har sett før.

Men, more to come. Jeg er kun level 20.

Jante

privileged CIS shitlord
Forstår ikke helt problemet. Expert velger selv hva de vil ta inn av varer eller ei.
Det finnes nok av plasser å bestille eller kjøpe GTA IV fra.
Ja, gud forby at man skal kunne diskutere spillrelaterte nyheter på et diskusjonsforum for spillinnteresserte! Sånt tull burde forbys!

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Spiller en del Age of Conan Beta for tiden.
AoC grep meg ikke helt. Jeg kommer nok til å teste det senere, spesielt hvis man kan hoppe over tortage-delen, siden det var dette jeg mislikte mest; fedex-quests på rekke og rad.

Jo, det var litterann bedre enn gjennomsnittet mtp. at man sniker seg inn og stjeler ting, man bytter ut ingredienser som får et rituale til å kræsje, osv. Men når alt er sagt så koker det ned til "dra hit, kom tilbake, dra dit". Uff.

Kampsystemet er inne på noe, men jeg synes det føltes utrolig uresponsivt. Skaden skjer lenge etter at knappen er trykket, og det er veldig lite indikator på at man treffer. Jeg er ikke så stor fan av mocap i spill og foretrekker mer stilisert animasjon, nettop pga en slags "sense of impact" man ikke får i mocap.

Ja, det føles ut som det i starten. Men etterhvert som alle knappene begynner å sitte og man får mer avanserte greier, blir timingen mye bedre. De har også lovet at alt skal generelt sett gå raskere i PvP, hvordan aner jeg ikke.

Og ja, forhåpentligvis kan man spare seg for Tortage, men jeg har hørt det ene og det andre, så jeg vet ikke. Ang. quests så blir det ikke stort bedre vil jeg tro. finnes det et mmo hvor man ikke er en mercenary i fedexuniform?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg foretrekker mmo's hvor man er fri til å gjøre hva man vil, sændbåks som mange kaller det. Jeg har ikke noe i mot å slakte monstre på eget initiativ sammen med gode venner hvis gameplay er ellers ok, men jeg klarer bare ikke slike "story archs", eller oppdrag man mer eller mindre "må" gjøre i det hele tatt.

epp

firm and correct
Jeg har endelig fått litt ro i sjela, så jeg spiller Mario Kart Wii ekslusivt for tiden. Er desverre offline for tiden, men jeg snylter på naboens wlan hehe..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
lol gern du ass.

Sånn ellers så ble jeg av ymse årsaker minnet på Legend of Zelda: Majora's Mask her om dagen, og kom på at det er det eneste Zelda-spillet jeg ikke har runda. Fiska fram Collector's Edition og plugga den i Wii-en, så nå er det hva som kjøres.

Skulle vel egentlig stått GTAIV, men det ble jeg dritlei ca med en gang. Så da har det gått i Contra 4. Runna det på normal her om dagen og har 36/40 challenges unnagjort. Blir vel å prøve seg på hard etterhvert.

Holder på å krige heftig mot L.C.P.D og N.O.O.S.E om dagen.

Sånn på fritida har jeg fått bytta til meg The orange box, så sliter meg stille igjennom HL2. =)