Hva spiller du for tiden?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Skal begynne på TWEWY når jeg drar på turné, så får nok ikke skrevet noe lurt før om et par uker, men da kommer det nok!
Hva du får for spill avhenger av spillet, hvos populært det er, lett å selge videre og slike ting. Wii er naturlig nok mer enn GC, og DVDer får du generelt veldig lite for. Du får nesten bare ta med spillene, og sjekke! =)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Var innom Free EB Record Gamestop Games Store i dag og sikra meg ei Wii-fitte til 900 spenn. Dama og jeg har progama det i hele kveld. Ph34r.

Dessuten alltid noe negroid med bildeinnstillinger, sensitivity på gamepad-stikker og whatnot.
Joda, jeg har vært borti tilfeller der kontrollen har vært småsketchy.
Men stort sett alle Games for Windows spill jeg har prøvd fungerer x360 kontrollen ypperlig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan jo fortelle litt om Wii Fit da, siden det later til at jeg er den eneste på forumet som har en sånn.

Jau! Du begynner med å registrere en bruker, skrive inn høyde og alder og sånn, før spillet forteller deg om hvor viktig det er med korrekt holdning og god balanse og sånt. Så blir du veid, og ut ifra BMI (Body Mass Index)-en din blir du klassifisert som enten undervektig, idealvektig, overvektig eller feit. Gjett hva jeg ble (hint: BMI-en min var på rundt 32, og 22 er idealvekt :D ). Obs! Kan være verdt å merke seg at dersom du er topptrent så vil du mest sannsynlig få beskjed om at du er kraftig overvektig, siden muskler veier mer enn fett. Kan også være verdt å merke seg at hvis du er topptrent så er Wii Fit penger rett i dass. Dette er for deg som ikke trener i utstrakt grad, og som kanskje trenger en ekstra motivasjonsfaktor for å komme i gang. Skal love deg at du blir svett hvis du sjelden beveger deg ut av sofaen, iallfall. Så langt har jeg testa litt av alt; yoga, styrketrening, aerobe øvelser og balanseøvelser. Ettersom du gjør det skarpere i hver øvelse og bruker mer tid på spillet så låser du opp nye nivåer og øvelser, og du blir også bedt om å sette et mål for vektreduksjon eller -økning når du begynner. Mitt er å gå ned fem kilo på en måned (noe som er litt drøyt etter hva jeg hører), så vi får se hvordan det går. Hadde vært stilig om det funka. :)

Hva øvelser angår så er det litt blanda drops, er ikke helt med på at yoga er så fantastisk for å trene muskler, men det er jævlig chill å drive med og uansett ålreit å drive med for kanskje å myke opp de stive skankene mine. Styrketreninga later til å variere mellom veldig lett og sinnssykt hardt fra starten av, men det er kanskje heller mine svakheter som blir avslørt her. Balansegreiene er de som minner mest om spill så langt; her kan du kjøre slalom, rusle på slak line, leke med rockeringer og annet dill som er moro for store og små. Favoritten så langt er faktisk jogging (noe jeg aldri har vurdert å bedrive av egen fri vilje så langt i livet ellers), siden Nintendo faktisk har laget en hel liten øy du jogger rundt på, og befolket den med Mii-er som ligger lagret på konsollen din. Dermed jogger du gjerne etter Darth Vader mens Aphex Twin, mannen med ljåen, tre forskjellige Marioer og en fyr som ser ut som en pikk i ansiktet (bokstavelig talt) heier på deg. Eller kanskje det bare er meg, jeg veit ikke. Uansett så er Wii Fit sabla moro å drive med, faktisk mest fordi det er gøy å utfordre seg selv litt. Kommer til å drive med dette i sommer, så får vi se hvordan det går med meg. Unngår jeg kreft og diabetes eller kommer jeg til å måtte gå sidelengs gjennom dører? Eller blir ting omtrent slik de er? Vi får se.

Og ingen tekst om Wii Fit er komplett uten dette bildet, for å vise hvor langt - og hvor kort - spillverdenen har kommet på 20 år:

Nintendo gir aldri opp en idè. De bare venter til markede blir klar for den.

Jeg ligger også på rundt 30 på BMI. Jeg er trent:sterk:

:politi:Macho macho man. I'm gonna be, a macho man:politi:

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg beklager Martin, men les hva dere spyr ut av dere. Utrolig nok behøver dere ikke å ta alt så jævlig seriøst, men det er for faen ikke jeg som sitter og sier "jeg mener ditt og derfor er datt riktig og alle som mener noe annent kan ta seg et tak, og sånn er det bare" når det er snakk om noe som ikke kan beskrives som noe annent enn hva personen liker best.
Nigga please og lern2red. Ikke ødelegg streaken din ved å urinere i ditt eget gap her.

Lodin

Der Waaaah
Åffer har ingen fortalt meg at det ligger demo av Sonic 2006 på Live? Ligger til nedlasting og den skal jeg spille i dag. =D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lykke til, Lodin. Jeg ble stuck etter cirka to minutter.

Lånte Lego Star Wars: The Complete Saga av en kamerat i går, og jeg og søsteren min har lekt oss med det i dag. Foreløpig virker det... veldig avslappende og kos. Om enn kanskje litt ensformig. Vi får se.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, dag to med Wii Fit. Tok en sånn Body Test da jeg begynte og en etter at jeg var ferdig, og jeg gikk fra en Wii Fit-alder på 42 til 28 (ett år mer enn min faktiske alder). Go me! Skal ikke så mye til for å låse opp nye øvelser å drive med, og en slapp jævel som meg blir god og svett av det. Burde vel egentlig stikke ned og trene litt ordentlig i tillegg, så jeg får slå meg på det igjen. Uansett, artige saker. Da jeg varma opp med litt jogging møtte jeg blant andre Nicholas og Thinaran, og kong Harald heia på meg da jeg kom i mål. Ah. :D Dessuten så er det plassert ut små bilder fra Super Mario Bros. rundt på øya, og jeg spotta to Marioer. Gotta find'em all.

Har blitt veldig lite gaming i det siste pga mye overtid. Men jeg har hatt med meg PSP hver dag og multitasker i røykepausene kan man si. Har blitt blodhektet på Echochrome.
Dette spillet har en høy "bare-ett-level-til" faktor :)
Har du PSP og glad i puzzle spill ? Anskaff deg Echochrome nå.
Demo kan lastes ned til minnebrikken din.

D

Doctor Downs

Gjest
Runna RE4: Wii Ed. igjen nå, starta i går kveld. Tok 8t49min. tror jeg det var. Ganske artig å rase gjennom på Pro med infinite Chicago Typewriter, infinite Rocket Launcher og den der elsjokk-/plasmagreia som tar alle (ALLE) på ett skudd.

Lodin

Der Waaaah
Merka at fråden begynte å komme etter bare noen minutter med Sonic så all morbid kuriositet etter å plukke opp en billig brukt utgave er heldigvis utslettet. Dark Sector demoen var også bajs så det plukker jeg heller ikke opp.

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Merka at fråden begynte å komme etter bare noen minutter med Sonic så all morbid kuriositet etter å plukke opp en billig brukt utgave er heldigvis utslettet. Dark Sector demoen var også bajs så det plukker jeg heller ikke opp.
Traff du Alberto Robert? Var han like skjønn som ryktene sier?

Lodin

Der Waaaah
Nei det var bare et vanlig actionbrett som kun hadde en ladeskjerm såvidt jeg kunne se. Ganske synd siden jeg hadde gleda meg til å møte ham.

Lodin

Der Waaaah
Trip report fra Okami tid. Tok litt pause i all Eidosinga siden jeg så at Wii utgaven endelig var ut og... det er omtrent samme spill som på PS2. Nytt av året er høyere oppløsning og widescreen, wiimote maling og slåssing samt at man kan skippe kuttescener (for de som gjør sånt). Det at jeg nå har en orntlig TV og akkurat har fått nytt lydanlegg gjør ikke akkurat sakene verre.
Tar litt tid å vende seg til malinga siden man må peke rett mot skjermen, men det går seg til. Om ikke annet er slåssinga lik den i Twilight Princess så jeg kan ikke gå tilbake til PS2 versjonen nå. :matt:
Hvis du aldri spilte dette er det klart et must å plukke opp. Har du spilt det før er det alikevel verdt å spille igjen siden det fortjener et replay. Sluppet billig er også.

EDIT: Og PAL versjonen har ikke IGN logo. =D

Alexander

frilans ufør
Outrun 2006: Coast 2 Coast, som er deilig, men buggy, og som ikke lar meg unlocke alle låtene uten PSP-versjonen. Alien Syndrome, som virket lovende, men endte opp som altfor lett, og i tillegg nekter meg hardere vanskelighetsgrader før jeg runder det (og sender det på en pronto svevetur til søplebøtta). Mercury og Prince of Persia: The Two Thrones, som hittil ikke har voldtatt meg i røven med en krølltang.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
I går lå jeg to timer i senga og spilte Tetris DS-demoen fra Nintendokanalen. Lenge siden jeg har opplevd et så engasjerende spill, og det kommer i tillegg med alle konsentrasjonsvanskene jeg har for tiden. Kjøper det fulle spillet av OldBob nå, og det ser jeg virkelig fram til :)

Ellers har det gått en del i Ocarina of Time, siden jeg fikk låne den famøse Collector's Edition av ei venninne. Var egentlig mer hypp på Majoras Mask, men jeg venter litt med det i håp om at det skal sleppes på VC snart. Uansett, Ocarina of Time er koselig, og sekvensen hvor du trekker Master Sword for første gang er gull, men resten av spillet er ærlig talt litt døllt. Been there, done that liksom. Nå er jeg kommet til vanntempelet, og det er frustrerende kjedelig! Spilt ALttP også, men det er så vanvittig vanskelig nå at det ikke er gøy en gang :(

Så nå planlegger jeg å kjøpe Resident Evil 4, som jeg aldri har prøvd. Kan avsløre at jeg ikke liker skumle spill, men har likevel lyst å gi det en sjanse siden man hører så mye godt om det :) Ellers har jeg lyst på Okami, men det venter jeg med siden jeg har spilt nok Zelda i det siste.