Kan jo fortelle litt om Wii Fit da, siden det later til at jeg er den eneste på forumet som har en sånn.
Jau! Du begynner med å registrere en bruker, skrive inn høyde og alder og sånn, før spillet forteller deg om hvor viktig det er med korrekt holdning og god balanse og sånt. Så blir du veid, og ut ifra BMI (Body Mass Index)-en din blir du klassifisert som enten undervektig, idealvektig, overvektig eller feit. Gjett hva jeg ble (hint: BMI-en min var på rundt 32, og 22 er idealvekt

). Obs! Kan være verdt å merke seg at dersom du er topptrent så vil du mest sannsynlig få beskjed om at du er kraftig overvektig, siden muskler veier mer enn fett. Kan også være verdt å merke seg at hvis du er topptrent så er Wii Fit penger rett i dass. Dette er for deg som ikke trener i utstrakt grad, og som kanskje trenger en ekstra motivasjonsfaktor for å komme i gang. Skal love deg at du blir svett hvis du sjelden beveger deg ut av sofaen, iallfall. Så langt har jeg testa litt av alt; yoga, styrketrening, aerobe øvelser og balanseøvelser. Ettersom du gjør det skarpere i hver øvelse og bruker mer tid på spillet så låser du opp nye nivåer og øvelser, og du blir også bedt om å sette et mål for vektreduksjon eller -økning når du begynner. Mitt er å gå ned fem kilo på en måned (noe som er litt drøyt etter hva jeg hører), så vi får se hvordan det går. Hadde vært stilig om det funka.
Hva øvelser angår så er det litt blanda drops, er ikke helt med på at yoga er så fantastisk for å trene muskler, men det er jævlig chill å drive med og uansett ålreit å drive med for kanskje å myke opp de stive skankene mine. Styrketreninga later til å variere mellom veldig lett og sinnssykt hardt fra starten av, men det er kanskje heller mine svakheter som blir avslørt her. Balansegreiene er de som minner mest om spill så langt; her kan du kjøre slalom, rusle på slak line, leke med rockeringer og annet dill som er moro for store og små. Favoritten så langt er faktisk jogging (noe jeg aldri har vurdert å bedrive av egen fri vilje så langt i livet ellers), siden Nintendo faktisk har laget en hel liten øy du jogger rundt på, og befolket den med Mii-er som ligger lagret på konsollen din. Dermed jogger du gjerne etter Darth Vader mens Aphex Twin, mannen med ljåen, tre forskjellige Marioer og en fyr som ser ut som en pikk i ansiktet (bokstavelig talt) heier på deg. Eller kanskje det bare er meg, jeg veit ikke. Uansett så er Wii Fit sabla moro å drive med, faktisk mest fordi det er gøy å utfordre seg selv litt. Kommer til å drive med dette i sommer, så får vi se hvordan det går med meg. Unngår jeg kreft og diabetes eller kommer jeg til å måtte gå sidelengs gjennom dører? Eller blir ting omtrent slik de er? Vi får se.
Og ingen tekst om Wii Fit er komplett uten dette bildet, for å vise hvor langt - og hvor kort - spillverdenen har kommet på 20 år: