Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, det er bare mer av det dårlige gamle og ikke nok av det nye bra. Enda godt de øksa den jævla "du må trene for å holde deg i form hehe"-mekanikken, i det minste.
 
Altså, jeg spilte GTAIV... og jeg venta meg noe helt nytt, noe spennende.... Dessverre ble det ikke slikt. Du aner ikke hvor jææævlig jeg hater når folk ringer og de vil ut å henge, spille darts osv. Da tenker jeg, folk som liker dette spillet har ingen venner og neppe noe sosial liv.

Kjedlig er dette, musikken er også helt på tryne. GTA var på sitt beste når Vice City kom ut, perfekt musikk, perfekte farger og den perfekte GTA følelsen.... synd at vi aldri får det tilbake.

Nå spiller jeg BCR og kan hånd på hjerte si at det er et spill som er bedre enn GTAIV på alle måter.
 
Spiller Soul Caliber 4 på ps3. Kunne nok valgt 360 versjonen, men Darth Vader gjorde valget veldig enkelt. Det er også stor pluss at man kan installere spillet på Ps3 for å kutte ned loadingen betraktelig. Her får du ett tight kontrollsystem med sylskarpe bilder. Dette er spill som tenner på alle mine plugger når det ikke går min vei :p Satt og spilte med dama en kveld og det endte i en stor krangel til slutt, hehe. Uannsett ett heftig spill.
 
Altså, jeg spilte GTAIV... og jeg venta meg noe helt nytt, noe spennende.... Dessverre ble det ikke slikt. Du aner ikke hvor jææævlig jeg hater når folk ringer og de vil ut å henge, spille darts osv. Da tenker jeg, folk som liker dette spillet har ingen venner og neppe noe sosial liv.

Kjedlig er dette, musikken er også helt på tryne. GTA var på sitt beste når Vice City kom ut, perfekt musikk, perfekte farger og den perfekte GTA følelsen.... synd at vi aldri får det tilbake.

Nå spiller jeg BCR og kan hånd på hjerte si at det er et spill som er bedre enn GTAIV på alle måter.
Bortsett fra at jeg ikke likte vice city noe særlig er jeg helt enig angående gta4. Dette spillet har så mange AAAARRRGGGHHHH øyeblikk at det er ikke morsomt en gang. Maken til overhypet spill.
 
Så det er virkelig bare jeg som synes GTA4 var det første virkelig, virkelig underholdende GTA-spillet? De andre var liksom korte afærer, i hvert fall for meg. Jeg gjorde et par oppdrag, levde meg litt inn sånn, følte den derre deilige følelsen av å oppnå ting som i hvert fall jeg assosierer med GTA også var det slutt. GTA4 var liksom noe mer. Det var en helhetlig spillopplevelsen. Selv om for eksempel historien ikke var så veldig fantastisk, så var den nok til å få meg til å ville spille videre for å se hva figurene ville utsettes for videre... Atmosfæren var videre *veldig* fantastisk, de mange gimmickene var deilige å pusle med, og stort sett var variasjonen mye større enn i de andre spillene. Man kan si mangt om GTA, men en ting jeg ikke forstår hvordan noen kan nekte for er at GTA4 er det beste hittil.

Mobilmaset er et platt argument fordi det i det fulle og hele kanskje ikke er så veldig godt gjort, men likevel så får man litt av den "hva som helst er bedre enn ingenting"-følelsen. Det er ikke sånn at mobiltelefonen trenger å forstyrre deg så veldig heller. Jeg ignorerte bortimot alle telefoner jeg fikk, og det gikk ikke utover selve spillingen i det hele tatt. Er du absolutt besatt på å få 100% ser jeg heller ikke problemet med å bare bli ferdig med spillet før man bestemmer seg for å gjøre "morsomme" ting med disse folka og sånt for å øke de vennskapspoengene eller whatnot.

Når det kommer til dårlig musikk og atmosfære så er det en mer subjektiv sak, men jeg tror både Nilo og Jostein er litt fortåket av nostalgi og tidligere alt for høye forventninger. Etter min mening var og er GTA4 et av de absolutt beste spilla som kom ut sist år.

Når det gjelder hva jeg faktisk spiller for tiden, så har jeg akkurat satt i gang med BioShock. Jeg vet; jeg er sistemann i gata, men det gjør vel ikke så veldig mye. Har akkurat tatt ut han gærne kirurgfyren som jeg antar skulle forestille første boss og dratt videre til område nummer 2. Nå kan det selvfølgelig ha noe å gjøre med at jeg har 360-en kobla til SDTV-en, men herregud så generiske områdene er... Jeg hørte jo alt det maset om kunstneriske greier og alt mulig rart, men ja -- banedesignet er fett nok det, men jeg ble omtrent lei av atmosfæren og den grafiske stilen lenge før jeg kom halveis inn i spillsesjonen min.

Skytingen er latterlig. Seriøst. Det er så godt som ingen evne involvert, det er bare å plaffe og plaffe. Spesielt kampene mot Big Daddy har fram til nå vært noe av det daffeste jeg har opplevd i et førstepersonsskytespill. Takket være den, etter min mening, ekstremt klumsete skytingen, og det systemet hvor du blir gjenoppvekket like rundt hjørne i et svært rør sørger for at strategien min stort sett blir:
1) Stå stille og skyt på Big Daddy-en.
2) Dø.
3) Våkne opp i røret.
4) Gå bort til Big Daddy-en igjen.
5) Repetere til Daddy-en er død.

Jeg driver og "redder" småjentene, sånn forresten hvis noen lurer...

Når det kommer til historien så er den vel fengende nok. Jeg kan tenke meg til at mange av dere Metal Gear-hatere liker det der at den klarer å si passe så mye uten å ta i kontrollen fra spilleren og det er vel forsåvidt greit. Fram til nå har nok konseptetene i seg selv vært kulere enn utførelsen, men så har jeg jo så vidt begynt også...

Poenget mitt er at det absolutt ikke driver meg noe særlig. Det er et greit spill, men jeg kan ikke si at jeg sitter å gleder meg til neste gang jeg skal spille, likevel skal jeg nå ikke klage for mye før jeg blir ferdig; om jeg ikke tar helt feil har jeg jo akkurat begynt.
 

Jante

privileged CIS shitlord
1) Stå stille og skyt på Big Daddy-en.
2) Dø.
3) Våkne opp i røret.
4) Gå bort til Big Daddy-en igjen.
5) Repetere til Daddy-en er død.
Faen ikke rart du kjeder deg så jævlig med spillet hvis du bare respawner hele tida. Hvor er utfordringa i det? Prøv å slå av vita chambers, så du faktisk må tenke litt når du skal ta ut en Mr. Bubbles. Og skyting (særlig tommy gun) er gjort klumsete med vilje fordi Jack ikke er en ex-marine eller er et autistisk multitalent med alt som heter skytevåpen.

Det er nok av ting å klage over i BioShock, men de tinga du nevner er bare teit å henge seg opp i.
 
Nei, det er det jeg også lurer på. Hva faen er utfordringa i det? Det er ikke mitt ansvar å gjøre spillet morsomt; jeg er forbrukeren, jeg spiller det på skinner, slik det er lagt framfor meg. Jeg skal ikke måtte gjøre alt mulig rart for å gjøre spillet bra. Jeg visste for så vidt ikke engang at det gikk ann å skru av disse kamrene. Det er aldeles ikke teit å henge seg opp i at jeg ikke kan nyte et spill fra det jeg legger spillet inn i konsollen min, og begynner å spille det. Jeg skal ikke måtte gå på internett og få tips om hvordan man skrur av diverse ting i spillet for å kunne nyte det skikkelig.

Og når det gjelder klumsete skyting så snakker jeg ikke om at hovedpersonen ikke får til å bruke det, jeg snakker om hvor matt satt opp slåssinga er. Det består stort sett av de zombiefolka som løper på det også er det om å gjøre å skyte dem før de når deg. Det er ingenting spennende i det hele tatt når du har gjort det et par ganger. Resident Evil 4 funka fordi sikteonani var morsomt og originalt i tillegg til at det tok i bruk litt av den samme desorienteringen som Bioshock -- forskjellen er jo selvfølgelig at det bare føles irriterende i Bioshock fordi det skjer *for* kjapt i *for* mørke omgivelser, Gears of War funka fordi du faktisk måtte gjemme deg og tenke også etc. Her spaserer jeg bare gjennom en eller annen gang også hører jeg plutselig de zombiefolka mumle et eller annet også løper alle på meg våpna sine også er det om å gjøre å holde dem unna selv ved å sikte og skyte. Det blir omtrent like interessant som å gjøre vanlig nettsurfing til en gameplaymekanikk hvor man kommer videre ved å putte piltasten på noe også trykke inn, før man så håper på det beste. Skytingen blir ikke noe morsomt i seg selv, det blir på en måte et hinder som bare er der fordi det bør være der.

Men nå skal ikke jeg krangle så mye mer om dette, jeg har nettopp satt i gang med spillet og har egentlig ikke så veldig mye jeg skulle sagt uansett.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Jeg la fra meg Bioshock relativt tidlig inn i spillet, men atmosfæren og den visuelle stilen er jo ganske unik og stemningsfull. Bare fordi du spiller som en fitte og ikke har det gøy i spillet var jo jævlig dumt da. Jeg personlig har en sperre mot å dø i spill. Det vil si jeg dør, jeg dør mye, men jeg gjør alt jeg kan for å unngå det. Smaken er som baken din er full av dritt og hemorider etc. (tøysetulldetderlol)

For tiden spiller jeg Soul Calibur IV som er jævlig stas. runna story mode med sikkert halvparten av karakterene og suger nesten like hardt som da jeg begynte. Skulle ønske det var litt flere moduser. Story, Arcade og Tower er nesten samma dritten. Klarer forsåvidt ikke arcade fordi en viss læregutt er av jødisk herkomst spammer så jævlig med den røde hundepenisen sin.

I tilegg har jeg blitt hekta på Dungeons & Dragons: Tiny Adventures som av alle ting er en Facebook app... Har en lvl 4 Eladrin Wizard som stadig drar ut på nye eventyr. Jævlig simple greier alt skjer så og si automatisk (rulling). Er egentlig bare å adde appen og prøve.

Edit: Også har jeg spilt litt Assassins Creed for første gang som i og for seg var ganske morsomt, men til slutt hang jeg meg opp i plukke opp de dumme flaggene det er så alt for mange av og ting ble kjedelig...
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Assassin's Creed er passe festlig så lenge du unngår all sidequests som pesten, og gjør så få pickpockets/dårlig assassin-oppgaver som mulig for å komme inn på målet ditt. Det som virkelig er fett er å erte på seg alle vaktene i byen, pisse utover dem, og så gå og drepe målet ditt så effektivt som mulig.

Det som derimot virkelig drar ned spillet er de "interaktive" cutscenene - både som Al-Tair og i fremtiden.


Og hvis man ikke greier å kose seg med Biocock er man åpenbart en dårlig jøde.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Nei, det er det jeg også lurer på. Hva faen er utfordringa i det? Det er ikke mitt ansvar å gjøre spillet morsomt; jeg er forbrukeren, jeg spiller det på skinner, slik det er lagt framfor meg. Jeg skal ikke måtte gjøre alt mulig rart for å gjøre spillet bra. Jeg visste for så vidt ikke engang at det gikk ann å skru av disse kamrene. Det er aldeles ikke teit å henge seg opp i at jeg ikke kan nyte et spill fra det jeg legger spillet inn i konsollen min, og begynner å spille det. Jeg skal ikke måtte gå på internett og få tips om hvordan man skrur av diverse ting i spillet for å kunne nyte det skikkelig.
Det er en enkel setting i options, men det er vel for mye å be om at du klarer å knote deg til å finne den menyen. Og når du går inn for å være så tilbakestående bare på faen, så er det liten vits å fortsette diskusjonen.
 
Sitter med litt for mange spill som ikke er fullført om dagen. GTA IV, Oblivion, Assassin's creed, og ratchet & clank: Tools of destruction. =(
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Svarte faen. Bioshock, unnskyld uttrykket, eier. Drept tre store pappaer og spist masse deilig adam! Skjønner ikke helt hvorfor jeg la det fra meg, men det var vel til fordel for et annet spill og så måtte jeg levere det tilbake før jeg fikk plukket det opp igjen. stor stas i stua gitt.
 
Spiller for tida The Last Guy til PS3. Et nytt PSN spill i 10 dollars-klassen. Har ikke spilt det så mye hittil, men spillet går kort fortalt ut på at man løper rundt i kjente byer i fugleperspektiv og skal redde inbyggerne fra zombier/monstre som vandrer langs gatene. For hver level har man en tid på seg til å redde et visst antall inbyggere og få dem inn i en "escape zone" før redningsflyet kommer. Spillet er lett verdt de 50 kronene man betaler for det; denne IGN-omtalen sier det meste.
 
Tiger Woods 09 går det en del i her. Og så har jeg lånt Crackdown av en kamerat, fikk aldri runna spillet når jeg kjøpte det pga savegame corruption og endte opp med å selge spillet. Orket på det tidspunktet bare ikke å starte på ny. Ble helt demotivert :rant:
Uansett, smågammelt men bra. Får bare ikke lei av hoppingen i det spillet. Hulk, eat your heart out.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Med ny PC kommer PC-gaming og alt det har å tilby. Som enten er gratis eller jævlig billig. Uansett:

Orange Box (Team Fortress 2 - 220 kr, Steam

Kjøpte allerede boksen ifjor til 360, men siden jeg uansett hadde planer om å skaffe Portal og TF2 (som tilsammen blir på $40 altså det Steam tar for hele pakka) dro jeg like greit ned hele skiten, og da kan jeg f.eks bryne meg på Episode 2 en gang til, som jeg gikk litt lei av på 360. Uansett, som jeg nevnte tidligere var det TF2 og Portal som var det jeg hadde mest lyst på, da i hovedsak førstnevnte. Helt først må vi bare få unna veien at TF2 på konsoll er et helt vanvittig forskjellig spill fra sin PC-motpart, ikke bare på innhold (PC-versjonen hadde et kart eller to ekstra ved launch, og har de siste månedene fått mange flere kart, våpen til noen av klassene, etc etc - alt gratis selvfølgelig - 360/PS3-versjonene har ingenting av dette, selv om 360-eiere skal få lov til å betale for en pakke med stæsjet inn en gang senere i år), men også på nivået folk spiller på. Refleksklasser som Scout er mye hurtigere, snikskytting er mye mer presist, og folk har generelt sett mer peil på hva de driver med. Bortsett fra meg, så klart, men det kommer vel etterhvert.

SWAT 4 Gold (SWAT4 + The Stetchkov Syndicate tilleggspakke) - 110 kr, Direct2drive.com

LAN i helga, og da trengte man noen sånne typiske LAN-spill, og sånn sett skuffer ikke SWAT4 i det hele tatt. For å gå igjennom lista, er det:

1. Billig og lett å få tak i - 100 kroner har de fleste råd til, og Direct2drive fungerer i tillegg slik at du får en link til .exe-fila, og registreringskoden på siden deres, som tastes inn ved første oppstart av spillet. Så det var egentlig bare å dra det ned, sende rundt, og taste inn hver sin kode.

2. Lite krevende for maskinen - spillet er fra 2005 ifølge Thinaran, og jeg har mine mistanker om at det selv ikke da var top dog på markedet, grafisk sett. Så de fleste rustne familiemaskiner burde klare å dra dette i havn uten problemer.

3. Co-op - Det er noen slike adversial modes som så hør og bør, men de ekte kjøtt og pottitane her er å kjøre gjennom oppdraga i co-op. For de uinvidde er SWAT4 et sånt FPS med mye forsiktighet, taktikk og (hvis du spiller det riktig såklart) sjokkerende lite ordentlig skyting hvor målet er å løse diverse situasjoner som krever superspesialpoliti, som f.eks gisselsituasjoner eller bomber. Selv om væpnede motstandere, gisseler og et og annet senter med masse turister er vanlige ingredienser er faktisk oppdragene overraskende lite klisjéfylte. Selvfølgelig en og annen flyplass overtatt av arabere, men det gjøres opp for med oppdrag som f.eks annenoppdraget hvor du stormer et koselig forstadshus for å arrestere en inneslutta vaktmester som fortsatt bor i sin mors kjeller, før han rekker å dreper flere collegepiker. Grafisk sett er det fortsatt akseptabelt etter min mening, og ser hakket vassere ut enn f.eks Rainbow Six-serien, som begynner å dra ganske kraftig på åra.

Gameplayet varierer litt avhengig av hvor alvorlig du tar det. På sitt mest casual er det tåregassing av gisseler, umiddelbar henrettelse av alle med en glock i hånda, og slappe kommandoer til resten av laget. Skal du derimot dra i land 100/100 mulige poeng for et oppdrag, er det fram med erteposegeværet og flashbanggranatene, for nå forventes det blant annet at du skal:
- unngå å drepe personer i det hele tatt, inkludert triggerhappy niggere som tømmer et halvt AK47-magasin i retning av trynet ditt. I bonuspakka er de i tillegg ganske glade i å 'fake' overgivelse og så skyte deg akkurat i det de skal legge ned våpnene.
- Være nøye og rapportere hvert eneste gissel, terrorist, falne lagkamerat (ikke at det skal forekomme), og våpen.
- Etc.
Det kan altså bli ganske gromme saker, og det avhenger veldig av din evne til å holde system på hvilke rom som er sjekka (du har som oftest et dårlig serviettkart over stedet du er på, men imotsetning til f.eks Rainbow Six-serien er det ingen pre-entry planlegging og skissering: Alle valg og ordre gis on the fly), ertesekke fiender før de får av skudd mot deg og laget ditt, og hvor godt du bevarer besinnelsen når han siste fjotten på oppdraget skyter deg i det du kommer inn døra. Alikevel helt grusomt morsomt, spesielt når du assisteres av andre.

Trackmania Nations Forever - gratis, Steam

Dette er mer en sånn trialversjon av den ordentlige utgaven av Trackmania, og inneholder sånn én bil og rundt 100 brett. Det er helt vanvittig ekstremt moro og lett tilgjengelig, og vanedannende som rakkern. Anbefaler alle å ihvertfall sjekke det ut.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Veldig bra beskrivelse av SWAT4, et spill som er veldig bortglemt. Tenkte faktisk senest på det i stad, og håper det kommer en oppfølger. Kanskje tvilsomt siden irrational sannsynligvis tjener mer penger på å lage bioshock-oppfølger.

Jeg spiller ca. det samme som sist, dvs.
Dark Messiah of MM, COD4 + stranglehold. Åsså litt bionic commando når jeg får ut fingern.