Hva spiller du for tiden?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg kunne gjort det hadde jeg vært lame, men søkte isteden litt rundt og fant ut hvordan man får det til å funke på Intel mac, hooray.

Congrats. :)
Vurdert å skaffe Diablo 2, berre for å teste faenskapet (harr, get it?), men er hardt opptatt med Cave Story til PC, gratis rollespel med skikkelig NES-grafikk og ditto musikk, konge!

Ellers, Super Mario Galaxy på Wii, Castle Crashers (med kompis), Doom (solo), Bionic Commando Rearmed (med kompis) og Lego Star Wars 2 (med dama) på Xbox360, og Mario & Luigi - Superstar Saga på GBA. Nett ferdig med Gears Of War med ein kompis. Han vil ha Army Of Two no, sjølv om vi spelte gjennom det på PS3 for nokre mnd siden. Akk, gode spilleminner, hehe..

Har begynt på Eternal Sonata til X360 med dama også, men har liksom tatt ein god pause der. På tide å plukke det opp igjen, søte søte spelet.

Fullførte Yakuza for en uke halvannen sida, og begynte rett på Okami (har en del gamle spill jeg ikke har spillt gjennom). Men det har jeg satt på pause nå, mens jeg nyter Ratchet and Clank Tools of Destruction, som jeg byttet mot PES2008 (PS3), Uefa Euro 2008 (PS3) og Table Tennis (X360).

Over middels, men ikke noe superspill. Kampsystemet er upolert og litt klønete - spillet føles veldig lavbudsjett ut (noe jeg antar at det er). Er likevel interessert i Yakuza 2 når det kommer ut, for det var underholdende nok til at jeg spillte gjennom hele.

Fiska frem Serious Sam: First Encounter, som er en herlig tulle fps-shooter. Hadde mye gøy med dette spillet når jeg var litt yngre. Må si det var en heftig start på mårran å hoppe rett in i såpass vilt spill. Men jeg ble ikke skuffa når jeg dradde igang single playern, som bare er pure fun.
Tonnevis av fiender som blir sluppet løs i din retning og man stresser som faen når suicide-karene kommer stormende mot deg.
Croteam skal ha æren for å ha laget noe av det mest heftig gøyale fps spillet noensinne. Second Encounter er selvfølgelig på samme pall som ener'n.
Dette er en suveren vinner på online, iallefall var det noe av det artigste jeg visste om å spille med venner og har en liten ond plan om å ordne et aldri så lite Serious Sam gathering.
Og sånn btw, de Okse-fiendene er noe av det beste jeg vet å ha etter meg, kommer ikke på noe annet spill som har en slik sinnsyk morsom mob. :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Serious Sam er gode greier ja, bare synd at loven om diminishing returns (som det heter så vakkert på engelsk) slo inn etter det første spillet.

Sånn ellers har jeg bestemt meg for å prøve å iallfall fullføre hovedhistorien i GTA IV siden jeg tross alt har betalt for det. Prøvde meg på et oppdrag kalt Three Leaf Clover istad, så da har vi to spill som har kopiert bankranerscena fra Heat på kort tid (Kane & Lynch hadde med et brett som var omtrent identisk med det som skjedde i filmen til å begynne med).

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Siden dette er A day in the life for spill, så kan jeg vel nevne at jeg kvittet meg med masse junk som bare tok plass i hylla og kom tilbake med Soul Calibur IV og det Dragon Quest Swords-spillet til Wii som sikkert er morsomt i noen timer.

Her er spilla jeg kvitta meg med:
GC:
Hunter the Reckoning
TimeSplitters 2
Mario Kart DD
Spyro: Enter the Dragonfly
James Bond Everything or Nothing
Gauntlet Dark Legacy
Sphinx

Wii: Super Monkey Ball Banana Blitz

PS3:
F.E.A.R.
Ninja Gaiden Sigma
Grand Theft Auto IV

PS2:
The Operative: No One Lives Forever
Broken Sword: The Sleeping Dragon
Black
Canis Canem Edit
The Lord of the Rings: The Third Age
Resident Evil Outbreak
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

Senket uferdig-prosenten på Backloggery en del og. :)

Måtte du bytte inn 18 spill for å få med deg to hjem?

Siden jeg er blakk og nettopp har fått internett i mitt nye bosted spiller jeg en del på Live for tiden. Halo 3 og COD4 og sånt. Prøvde meg noen runder på Soul Calibur 4 også, men det var rett og slett uspillelig online, desverre. I tiden fra jeg flyttet og fram til nå har det gått mye i gamle 360-spill. En hel masse Mass Effect, faktisk. Utrolig hvor mye man kan overse i det spillet hvis man bare holder fokus på historien, som jeg gjorde på første gjennomspilling. Har blitt en god del kosetimer med det, altså, til tross for at dets utallige åpenbare feil er mer tydelig enn noensinne etter å ha spilt spill som GTA IV.

NOLF1 på PS2 var forresten masse drit, spesielt med tanke på hvor bra PC-versjonen var. Masse loading, dårlig kontroll og ingen quick save gjorde det til en veldig frustrerende affære.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Måtte du bytte inn 18 spill for å få med deg to hjem?
Pluss penger (og verdifull hylleplass).

Du glemte forresten å nevne at den Lightwave-enginen NOLF bruker har eldet så utrolig dårlig … det var såvidt jeg orket å spille gjennom førstebrett, grafikken er grusom! Og spillet er ikke så bra skrevet som jeg husket.

Spilte Soul Calibur IV i noen timer og det var jo gøy. Mah booooi Kilik manglet et par moves fra SC2 virker det som, men jeg skal nok klare å finne dem igjen etterhvert. Ikke helt inne på dette "Skill point" og level-opplegget ennå, og det virker som man må gjøre spesielle ting for å vinne items i Tower-modusen … Får grave fram en FAQ.

Første jeg lagde i Character Creation var ei med svære pupper, trang skjorte, langt rødt hår, og briller, med Talim sin stil. Jeppjepp.

Hvis man skal spille No One Lives Forever i dag så plukker man jo selvsagt fram oppfølgeren, dog. Det er bedre på alle måter og det gjør fortsatt ting med grafikk og (kanskje spesielt) lyd som selv nye spill ikke klarer å gjøre like bra. Måtte gudene gå sammen for at Monolith skal ta en pause fra horror-sjangeren og lage en oppfølger!

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Vet ikke helt. Synes det første har mer x-faktor enn oppfølgeren. Faktisk synes jeg toeren har litt for krem/leirfiguraktig grafikk. Litt ekkel og kvalmende faktisk. Det å tasse rundt og poppe hoder med lyddemper i NOLF gir meg faktisk litt av den gode gamle GoldenEyefølelsen. :)

Lodin

Der Waaaah
Personlig syns jeg oppfølgern mangla mye av humoren fra 1. Var såklart dritartige ting som jakten på trehjulsykkelen og sånt, men det var noe som mangla.

Sånn ellers plukka jeg opp Hellgate London til 75 spenn sammen med Spore og det har vist seg å være lurt. Ikke verdens beste spill, men ok hvis man vil ha litt hjerneløs Serious Sam\Diablo å dille med.

oma

Village Drunk
dette er en serie jeg har totalt ikke fått med meg, men det er monolith som har lagd dette og det er gromme saker?

Nå er det virkelig år og dag siden jeg spilte eneren.. Og selv om jeg elsket det i sin tid husker jeg at selv da (hvor jeg var mye mer tålmodig og tilgivende) ble jeg frustrert over alle snikedelene hvor man feilet om man ble sett av uødleggbare (?) kameraer eller fiender man ikke hadde lov til å drepe. I toeren kunne man skyte seg ut av slike situasjoner og gjemme seg til ting roet seg ned, noe jeg fant veldig befriende. Der NOLF 1 var veldig lineært (etter hva jeg kan huske i hvert fall) var NOLF 2 mer sandkasseaktig og man kunne leke seg med den herlig naive AIen og de forskjellige gadgetsene man ble tildelt. Ikke ulikt hvordan MGS3 føltes i forhold til MGS2, egentlig. Hva grafikken angår så likte jeg den veldig godt. Det er jo meningen at modellene skal ha preg av å være karikaturer, men det er vel en smaksak. Hvis det var en ting som var genialt i eneren dog, så var det sniper-oppdraget helt i starten av spillet XD

Edit: Husker ikke spesielt mye av humoren i eneren, da det er så utrolig lenge siden jeg spilte det, men NOLF 2 var da stappet av artie moments, det? Spesielt om man tok seg tid til å lese de forskjellige dokumentene man fant liggende rundt om kring.

Oma: Ja, No One Lives Forever-spillene er veldig bra. Absolutt verdt å sjekke ut om du kan leve med at det første er åtte år gammelt og det andre seks og bærer preg derav.