Hva spiller du for tiden?

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg tar en pause i å gjøre alt i Fallout 3 (nå som jeg endelig har funnet bikkja og fått en radiokanal med trist fiolinmusikk føler jeg meg nesten litt ferdig med spillet), og har plukka frem Dark Sector som jeg fikk kjøpt relativt billig. Det er et realt drittspill. Tror jeg piner meg bittelitt til for å se om det overrumpler meg med genialitet, men det er tett før det blir arkivert i søppla.

Kilik

Lokal moderator
Her går det i Little Big Planet. Synes det startet litt kjedelig. Innføring med overforklarende instruksjoner, collectomania og en kontroll som ikke er i nærheten av Mario-nivå når det gjelder presisjon. Men det tar seg fort opp. Vakkert, kreativt og underholdende. Litt humor har det også blitt plass til. Brettene andre folk har mekket holder også et overraskende høyt standard. En ting jeg føler har fått lite oppmerksomhet (utenom den Koranen-greia) er musikken, den er fantastisk.

Har ikke prøvd multiplayer ennå, så mistenker jeg fortsatt ikke har sett spillet fra sin beste side.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
SirkusMizzle: Dark Sector er ifølge meg kattepiss (og ikke på den bra South Park måten), men har likevel godt noen runder ang. at det visstnok er bra, men godt å se fornuft.
Ellers er jeg fortsatt på Fallout 3, men har enda til gode å finne bikkja. Lette rundt nordøst for Megatown, men har ikke noe politistasjon eller søppeldynge. Halp!

Forsatt så smått i Leyton Puzzle Village tingen på DS, og føler meg smart når jeg klarer vanskelige gåter, samt litt teit når jeg må bruke hint coins.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Nordøst for Big Town er typ langt i helvete til nordøst, nesten Germantown. Jeg ble lvl. 20 og tok explorerperken før jeg fant det :p

Angående Dark Sector så er det som plager meg mest hittil random spawning av fiender frem til du står på et visst punkt, som noen ganger henger seg opp hvis du går for langt frem og en fiende eller to spawner i ryggen din, fullstendig lite selvforklarende puzzles så du må fly rundt i et århundre på enkelte områder før du skjønner hvordan du skal komme deg videre (riktignok mer utbredt i starten, nå har jeg liksom en fast liten bag med ting jeg ser etter, men det er jævla mange ting som er nødvendige for progresjon som er WAY out av synsfeltet mitt), klunkete kontroller, resident evil-ripoff sjappe, dritirriterende russiske aksenter, random encounters med digre greier du ikke helt vet hva du skal gjøre med (utenom helikopteret og de firbeinte mekaniske gærningene), supergrå fargesetting med sølvglinsende points of interest som er rippa off Gears of War, bare at der fungerte det mye mer naturlig og de har tilogmed stjælt slenge seg/snap to cover systemet til GoW uten å få det til å funke.

Hva er det igjen å like, spør du? Egentlig ingenting, jeg har skikkelig behov for et nytt og kult skytespill og lurer meg selv til å tro at det bir bra om jeg spiller litt til :/

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Speller masse dwarf fortress (med en tileset addon siden jeg er graphix whoar) langt utpå natta de siste dagene.

Det er en slags sim city/the sims med dverger og litt krigføring. Man graver ut festningen din i berg, og kan bygge dill som f.eks lavapumper.
Humøret på dvergene dine er ganske detaljert, og du støter på en del artige hendelser fra tid til annen. Jeg prøvde å trade en bøtte med tradegoods til en alv. Hu ble så lei seg (siden bøtta var av tre) at hu løp å kasta seg utfor en klippe.

Dem har brukt alt for mye tid på å generere beskrivelser til både dverger, itams, og tom. inskripsjoner på vegger.
Mesteparten av berget mitt består av chalk, så slik ser tradegoodset mitt ut.

Yaes, Mount & Blade eier! Det ser ut som ræv, men har fantastisk fighting system og er sandkasse til tusen.

Har akkurat vunnet mitt første slag hvor jeg ledet en masse bønder jeg hadde trent opp i strid mot banditter. Nå skal jeg ta all maten jeg fikk i belønning og dra til den lokale festningen å selge så jeg får bedre utstyr. Muligens og sverge lojalitet til fyren som styrer der siden de er spillets utgave av vikinger. :viking:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, da må jeg teste den demoen.

spiller dead space, er veldig bra, et ganske grotesk spill

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
ok

Selv har jeg havna på kjøret igjen. Jeg spiller nå Super Hard Mission og Puzzle Mode på Lumines Supernova, og Challenge Mode på Lumines II. Dette må være sånn det føles å være avhengig av crack.

Uansett så respekterer jeg Challenge Mode i Lumines II mer og mer. Hver av vanskelighetsgradene er knakende bra bygd opp, og når du kiser deg i alle tre låser du opp Enduro Mode, som er en runde gjennom alle skins fra de andre tre modiene. Hardt, og morsomt. Super Hard Puzzle Mode og Mission Mode på Supernova er en annen hard og morsom ting, men på en annen måte. Der Challenge Mode synes du er kul og tøff hvis du spiller lurt og får til Jesus-mønstre som skaffer deg en kaskade med Single Color Bonus før du runder av med en All Clear, kunne ikke Mission og Puzzle gitt mer faen i hvor smart du er. Det eneste som teller er om du klarer å gjøre nøyaktig det de ber deg om, resten er uvesentlig. De modiene snur Lumines på huet og at det fortsatt funker selv om du må bygge opp et nytt skillsett på toppen av det du allerede har fra Challenge Mode er... spenstig, for å si det sånn.

Jeg liker Lumines da, kan du si. . Nyt teksten.

Pløyde nettopp igjennom HL2 og episodene og skal gjøre det igjen. Online går det i TF2 og UT2k4. På dosboxen går det i Street Rod og Lamborghini the American Challenge.

Det blir ikke så mye spilling på meg for tiden..

Planene er å spille følgende spill i år:

Street Fighter 4
Resident Evil 5
Tekken 6
Heavy Rain

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg spiller, det vil si jeg ble mer eller mindre ferdig å spille Skate 2. Gjorde meg ferdig med karrieren for et par dager siden, siden den gang har jeg "eid" alle "flekkene" og gjort et hederlig forsøk på Hall of Meat-achievementen (og videre gitt opp fordi den er fullstendig mongo og hele opplegget er håpløst), samt fått et par andre achievement sånn at jeg runda 800/1000 Gamerscore. Alt i alt havner det nok på en 8/10 hos meg eller noe deromkring. Et jævla kult spill, men siden det ligner såpass på det første er det enda kjipere at de ennå ikke har ordna diverse småting som kan irritere kraftig over tid. Hvordan f.eks tilfeldige utfordringer mislykkes om du faller av brettet og derfor må omstartes (komplett med nedtelling og "er du sikker på at du vil prøve på nytt?"), som kan være jævla irriterende til tider. Det med nedtellinga er spesielt frustrerende, fordi kappløpa har for eksempel ... ingen nedtelling. Det lukter rett og slett litt uferdig, og sånt er jo kjipt når spillet i bunn og grunn er en finpolering av forgjengeren sin med litt ekstrastæsj slengt på. Fortsatt et jævla bra spill da, og grunngameplayet er mer solid enn noensinne. Som med Skate så plukker jeg det nok frem igjen om ikke så alt for lenge, men jeg tar en liten pause så jeg ikke brenner meg helt ut.

Utover det er det mest Halo 3 det går i, siden flere her på forumet har dratt det fram igjen, og det er jo knakanes morro det. Jepp jepp.

Lodin : Kan du fortelle mer om Mount & Blade, er det enda fett? Haha, digger trynet til han ene gjøken og nå vurderer jeg selv å teste det, får sånne små-relasjoner til stronghold når man pælmet råtne griser over muren slik at byen fikk pest etc. ;D

Såvidt jeg veit er det ikke så veldig mye bystyring i spillet når man kommer så langt at man blir landsherre, men jeg er enda ikke der altså.
Foreløpig driver jeg å farter omkring med rundt 20 ekstremt heavy ryttere som gjør at jeg kan knuse de fleste motstandere. Noe av det siste jeg gjorde var å grise 80 Robin Hood aktige tullinger. I praksis bare holdt vi skjolda våre oppe så bare hestene ble truffet av noen piler og zergrushet dem. Så ble det ei diger mølje hvor folka sto å dengte på hverandre mens jeg var litt mer taktisk å klubba ned enkelte folk som svimte av og kunne tas til fange. Tjente ikke så mye på utstyret deres, men det gir fin XP og så fort jeg finner en slavehandler blir det litt mer spenn.
Etter at slaget var ferdig fikk jeg såvidt vilt før kongens marskalk innkalte meg til å delta i befestningen av en diger borg. Siden styrken min er relativt liten (han har selv 300 mann + at to andre lignede hærer er med oss) regner jeg med å bli sendt ut på speideroppdrag i lendet rundt for å se om "engelskmenna" har styrker i området.
Hvis det ikke er noen i nærheten blir det enten en langvarig utsulting av festningen eller noen helvetes blodig slag. Trur det var rundt 200 mann inni der, men de kommer til å være seige.
Sånn ellers har jeg fått tak i en rimlig imponerende hjelm som minner litt om den til sjefen til en viss gruppe som pleide å si NI. Vi er uoffisielt The Knights who say GNØH. :gnoh:

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg har vært jævlig dårlig til å følge med PSN og XBLA sjappene i det siste, så hadde meg en liten nedlastningsbonanza. Og der, fant jeg et lite sjarmerende spill, som het Quest for Booty, og det spiller jeg i dag, denne lørdagen jeg er alene hjemme. Egentlig gitt meg kjøpestopp, men etter å ha brukt altfor mye tid på demoen måtte jeg unlocke resten, og skal begi meg ut på det... nå øyeblikkelig.
Hittil er det mye likt Sid Meiers Pirates i form og fasong, men her er det mer drep eller bli drept. Man samler litt ressurser og slikt, men bare for å kjøpe bigger guns så man kan voldta piratkonkurrenten mer. Online virker også litt gøyalt, spesielt de større spillmodusene som Battle Royal med 8 spillere.

Spillet er sjarmerende og morsomt å knote med, selv om det ikke gjør noe nytt, eller noe etablert på noen fantastisk måte, men krever vi det av hver tittel blir man bare gammel og bitter. Idag skal jeg sitte å space ut i mange timer, og Quest for Booty skal holde meg i hånda hele veien!
(Med mindre noen kommer på for Castle Crashers, selvfølgelig)

Og der ble det jaggu annonsert en ad-on til Mount & Blade og gitt. Forbedra AI og grafikk, fler folk i hvert slag uten at det går utover performance, mer intrikat diplomati så man kan alliere seg med begge sider i en strid fek.s og 32 spillers MP med ekstra soldater til hver person. You are the best mountain blade!