Hva spiller du for tiden?

D

Doctor Downs

Gjest
Har tatt opp Perfect Dark (N64) igjen etter jeg ble gira over nyheten om XBLA remake/port. Spiller dessuten mye Battlefield 1943 (XBLA), og 100 kamper-achiement er vel rett rundt hjørnet. Spiller også noe Worms Armageddon (XBLA), men campaign blir for vanskelig etter man må kjøpe flere for å fortsette, så det blir nok lokal multiplayer om noe herfra. Har forøvrig tatt opp The Orange Box (X360) for å melke achiements.
 

oma

Village Drunk
Jeg driver litt med Silent Hill: Homecoming for tiden. Er moro liten sak det om man gidder. Mye stemning, selvom fiendene er litt så som så.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Aprikos sfiv, skaffet det her i huset også nylig for under 200lappen på play. Handler mye der i det siste.
Bruker d-padden på min logitech rumblepad 2 som funker fint. Hjelper også at padda bare har skulderknapper istedenfor slike dype triggere man har på xbox, som er litt arbeid å bruke i slossespill.

Har bare rota litt med det et par ganger da jeg er mer innpå fallout3 her om dagen, men spiller mest Cammy (SPIWAWAWWO) og prøver meg på trialsene.
Er overrasket over all online-funksjonaliteten, og øvelsesmodusene er kjempeflotte. Artig at dem lar deg øve på noen av de populære comboene til hver eneste karakter.
 
Hadde egentlig tenkt å vente på Left 4 Dead 2, men kjeder meg såpass at nå er 1-ern kjøpt og holder på å lastes ned as we speak. Jaja... er bare 200kr. Får håpe det er verdt det.

Er litt småirritert fordi jeg kjøpte World of Goo for noen uker sia, og bare spilte det i 4-5 timer før jeg la det fra meg. Nei, jeg syns faktisk ikke spillet var så syyykt bra som anmeldere skal ha det til. Kanskje det var de høye forventingene som ødela litt. Var et helt greit spill, og det skal ha creds for det originale konseptet, men syns det fort ble litt ensformig (veit at de fleste er uenig i meg her).

Grunnen til at jeg er litt irritert er fordi det er fryktelig skjeldent at jeg ikke er fornøyd med et spill jeg kjøper, ettersom jeg ikke kjøper spill så ofte og pleier å gjøre grundig research om spillet på forhånd. Men én gang må man bomme da. :p

Anyways, dere får sikkert høre hva jeg syns om L4D om en stund.
 
MS starta sine Days of Arcade i dag så jeg lasta ned Splosion Man. Her skal man som den titulerte Man splode gjennom femti brett. Man har bare en knapp og den sploder man med. Man kan splode tre ganger på rad før man må hvile litt, noe som betyr trippelsploding i lufta. For å komme seg videre og opp på bretta må man splode eksplosiver, glassplater og vitenskapsmenn som gjemmer seg bak glassplatene. Gameplayet minner en del om N, det der spillet med ninjaen, bare at det ikke er så jævla frustrerende. Man skal som i mange spill splode seg gjennom bretta fortest mulig, men sånt bryr ikke jeg meg om. Jeg vil bare sprenge ting.
Det er mekka av samme folk som lagde The Maw i fjor og det har samme type humor. Splosion er en mix av Freakazoid, Deadpool og Scud bare enda mer suicidal og hyper. Finfine annimasjoner når man står stille osv. Også er det nok en gang veldig fin grafikk til å være nedlastbart.
Så var det dette med co-op-sploding da. :p
 
I dag kjøpte jeg meg Dead Space(PS3), Crysis, Fallou 1 & 2 og Fallout Tactics. Jeg har aldri prøvd noen av spilla, men gleder meg stort til å komme hjem fra ferie å få prøvd dem ut så sant jeg får revet meg vekk fra Demon's souls... Fikk alle sammen for litt over 300 kr og synes at det var verdt kjøpet.

Good times indeed.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Impulskjøpte masse dill på gog.com de siste dagene, deriblant Beyond Good & Evil som jeg tenkte jeg skulle sette i gang med. Jeg har hørt skrekkhistorier om hvor dårlig det skal kjøre på PC, men etter å ha spilt til første lagringspunkt nesten helt problemfritt må jeg si jeg er fryktelig positivt overraska. Det er et par graphical glitches her og der, men det løses visstnok ved å skru av antialiasinga i Settings-appen, og heller bare force det via grafikkortet, så det er jo ganske greit. Har et kjapt spørsmål til de som har kjørt gjennom PC-versjonen: Funker mus og tastatur nogenlunde greit, eller burde jeg ta meg bryet med å mappe en 360-pad gjennom Joy2Key eller lignende? Menyene i spillet gir spesielt inntrykk av at det ble litt kjapt porta, men utover det er det virkelig ikke så halvgærent, nemlig.
 

oma

Village Drunk
det beste med å få det på en pad er jo muligheten til å ikke sitte over pcen/tastaturet hele tiden mens du spiller. Utenom det funker det såpass greit at om du ikke bryr deg om den lille detaljen så er det ikke vits i.
 
Spiller nå Castle Crashers (XBLA) samme folka som har lagd Alien Hominid(Newgrounds, XBLA), hillarious spill egentlig.
Kjøpte det ettersom jeg så at det var noen av de folka fra Newgrounds som har vært med på å lage det, da tenkte jeg det skulle være morsomt, in fact det er drit fett. koster 1200 Microsoft Points, en er verdt det
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Et lite tips: Ikke bland inn engelsk hvis du like greit kan bruke norsk. Det ser litt teit ut.

On topic: Jeg har endelig finish'a Super Castlevania IV (den til SNES). Jeg er max dårlig i de gamle castlevania-game's'a, så det tok en evighet og jeg måtte resorte til å bruke savestate's på enkelte steder, men nå er jeg ferdig, damnit! O'h my lord sier jeg bare......
 
Jeg tenker litt på å kjøpe Half-Life på steam, siden det er evigheter siden jeg spilte det sist og faktisk aldri har runda det før. Mulig jeg starter på nytt på HL2 snart og tenker jeg kanskje får mer ut av 2ern hvis jeg har spilt 1ern. Men før jeg bruker penger på spillet bare for nostalgiens skyld må jeg ha svar på én ting: Er spillet fortsatt gøy å spille? Jeg er jo kjent med det at når man tar fram gamle spill 10 år senere som eide den gang kan man lett bli skuffa.
 
Hvis du kan leve med at grafikken er stygg så er det fortsatt et strålende spill. AIen på soldatene er fortsatt en av de mest imponerende der ute osv.
 
Half-Life har holdt seg ekstremt bra. Spesielt om du kjører på med HL:Source. Vil driste meg til å si at HL fremdeles er bedre enn de fleste førstepersonsskytere som blir utgitt nå for tiden, selv om det ikke er like pent.
 
Jeg er blandt dem som aldri spilte noen av half life spilla når de kom. Jeg så ikke helt hva greia var når jeg spilte det maaaange år etter at det kom ut. Det skal sies at jeg kanskje ikke gav spillet den sjansen det fortjente. Med mindre spill fenger meg relativt fort har jeg lett for å legge dem til sides til fordel for andre spill og jeg husker det var tilfellet her. Kanskje jeg skal børste av støvet og prøve det på nytt jeg også?
 
D

Deleted member 91

Gjest
Half-Life har holdt seg ekstremt bra. Spesielt om du kjører på med HL:Source. Vil driste meg til å si at HL fremdeles er bedre enn de fleste førstepersonsskytere som blir utgitt nå for tiden, selv om det ikke er like pent.

Mja, jo. Det er mye av det som virker jævla gammeldags nå om dagen (eksempelvis hvordan absolutt *alle* tingene du gjør er å backtracke fram og tilbake for å skru på brytere så du kan skru på en større bryter), men det er utvilsomt et av de viktigste og mest banebrytende spillene for FPS-sjangeren, og egentlig spill generelt. Men ja, absolutt verdt en gjennomspilling om du aldri har fullført det før.
 
Leker meg for tiden på Mars i Red Faction: Guerilla, ganske kos spill! En favorittdetalj må være at all ødeleggelsen forblir ødelagt (beste formulering evah!). Kjører gjennom områder jeg har vært tidligere, og ser sporene etter mine eskapader, yay!

Ellers.. fikk jo starta på Anno 1404 i går kveld, da... Tror heller jeg går over til heroin, da jeg har hørt at det er mindre avhengighetsskapende... :/