Hva spiller du for tiden?

Jeg har lasta ned ting og tang fra både amerikans, japansk og europeisk PSN og aldri hatt noe problem med å spille dem, selv fra kontoer som er registrert på andre verdensdeler enn det jeg spiller er fra.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Spill fra amerikansk PSN funker fett - det eneste som er kjipt er hvis man har PSP og kopierer spill til denne. Man kan nemlig bare spille spill fra en konto om gangen. Dvs. tar jeg med meg PSPen og det siste spillet jeg kopierte var fra amerikansk PSN, så kan jeg bare spille amerikanske spill. For å spille eurospillene må jeg kopiere inn et eurospill igjen, osv.
 
Spiller Mass Effect igjen med samme karakter, spillet blir bare bedre og bedre..
Og så er det bare å vente på 2´ern.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Siden flesteparten av dere er sånn middels ubrukelige skal jeg bruke litt energi på å skrive litt mer enn to setninger. WAT WAT WAT etc. Eid allerede...

For tiden går det i Fallout 3 og Warhammer Online.

Fallout 3 har vel de aller fleste her spilt, men det hadde ikke jeg fram til nå nylig. Jeg så litt på en kompis som spilte det på Xbox uka spillet ble lansert. Han var i den lille byen med alle de ekle ildmaurene. Det må ha vært det første sideoppdraget han gjorde fordi han sutret over lite ammo og at det var stress og kjedelig. Så derfor droppet jeg å kjøpe herligheten. Så her for en god stund siden lastet jeg ned herligheten (på ulovlig vis!). Men fant ut at det var faens så fett og at det definitivt var verdt et kjøp. Jeg er vel level 14 nå eller noe sånt og har fokusert på sneak og crits. Det er faen meg så helvetes deilig å snike seg bak en feit og ekkel Super Mutant og blåse huet av dem i V.A.T.S. Jeg har helt mistet tellingen på hvor mange fuktige truser jeg har måttet kaste etter orgasmiske drap. Hypervold aww yeahz. I tillegg er det jo et hav av sideoppdrag og steder å utforske. Det kjipeste med hele spillet er egentlig hovedoppdraget som er litt meh. Vanskelig å komme seg fra sted og mye kjipere belønninger enn de fleste sideoppdragene.

Når det kommer til WAR så er det et MMO basert på Warhammer om du skulle være i tvil (din ubrukelige homo). Perfekt å kombinere med å se på serier eller høre på musikk. Spillet har mye fokus på pvp noe som er litt mer stas enn monoton og statisk ulveslakt. Spillet har tatt seg opp betraktelig siden lanseringen i mine øyne. Hvis du har lyst til å prøve det ut kan man lage seg en ti dagers prøvekonto. Og hvis du har spilt det tidligere har du mest sansynligvis fått en mail om ti dager gratis. Les mer I WAR emnetsom jeg bampet igår om du vil lese litt mer om det.
 
Ga Richter en god beatdown i SoTN og rundet spillet. Døll sisteboss rævva slutt og hvor faen ble det av Dracula?

Vent litt... Dette kan ikke stemme.

Ah seff, man må finne x antall hemmelige rom som inneholder masse shizz som hjelper deg med å finne enda mer shizz som trengs til å åpne enda et hemmelig rom som inneholder "the shizz" som man må ha armere seg med for å drepe en liten grønn kule. Etter dette blir man sendt til et nytt flott slott for å kjempe videre mot ondskapen. Sa jeg nytt slott? My bad, arktitekten til det andre slottet gikk vist på hallusinogener gjennom hele prosjektet og fant ut at det var rått å spille det første slottet opp-ned.

Jepp, for å stoppe ondskapen for godt må man igjennom alt sammen opp-ned. Noe som forøvrig induserer ekstreme smerter i hjernen når alt man lærte om gravitet på skolen blir redusert til aske.

Jeg elsker dette spillet.
 
Jeg spiller for tiden The Secret of Monkey Island på - hold deg fast - iPhone!



Jeg har faktisk aldri spilt Monkey Island før, men i dag begynte jeg altså på denne klassikeren. Og det er sweeeet. Kontrollen sitter som støpt etter litt tilvenning, og jeg digger at man kan hoppe mellom originalen og den nye spesialutgaven ved å når som helst sveipe over skjermen med to fingre (noe som utløser den samme smute overgangsanimasjonen som på PC-versjonen (som jeg har sett video fra ikke sant)). Humrer mye av dialogen, og kjenner at jeg er mer flau enn noen gang over å aldri ha spilt dette før. Fantastisk av LucasArts å slippe dette til iPhone, og jeg håper virkelig de slipper resten av disse spillene på løpende bånd fremover ^^

Et adventurespill med herlig musikk og finfin voice acting? På min mobiltelefon?

(Må forresten nevne at jeg først testet dette på min gamle førstegenerasjons iPhone, og da var det nærmest uspillbart på grunn av to-tre sekunders pause mellom hver bidige linje dialog. På iPhone 3GS, derimot, sitter alt som det skal.)
 
Jeg sier dette også, hele tiden. Med tid og vilje fikk jeg meg selv til å konsistent si "tyngdekraft". Engelskkunnskapene mine ødelegger morsmålsevnene mine!
Føler smerten din. Tar meg selv i å bruke engelske ord i dagligtalen min nesten hver dag. Noe som høres relativt tilbakestående ut.
 
Haha, "føler smerten din". :D

Jeg tar meg selv i å irritere meg over folk fordi de snakker/skriver dårlig norsk, og det er i hvert fall tilbakestående. :)

Vi prater nok engelsk til slutt alle mann.
 
Ja, det lager sans.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Både gravitasjon og gravitet står i ordboka, men sistnevnte betyr noe annet ifg. sprakradet.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Ja, det er en bra tabbe. Klage på andre som bruker engelske ord helt ukritisk for så å, i det man står foran et imponerende byggverk, si til kameraten sin: "Vi ser ikke så mye herfra. La oss gå opp nærme!" :D Vært der, gjort det. Episk feil.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Som et par andre her på bruket plukka jeg med meg Warhammer 40,000: Dawn of War II på Steam Weekend Deal. Har ikke fått spilt det så fryktelig mye hittil, sist jeg sjekka ble jeg og en kompis akkurat ferdig med å banke orker på den første planeten og skulle begi oss ut til et annet sted i galaksen med de ytterst lettglemmelige stedsnavna. Åpna akkurat opp stereoidesoldater med jetpacks om det sier noen noe. DoWII er et sånt spill folk skal ha deg til å tro er et RTS; dette er selvfølgelig helt feil. I felttoget (og da spesielt i co-op) minner det nesten mer om et RPG enn noe annet, med XP tjent etter hvert fullførte brett, våpen og oppgraderinger funnet på slagmarken, og veldig enkle og greie enheter. Mellom oppdrag kan du distributere poenga dine på troppene dine sånn at du åpner opp nye evner og egenskaper for dem, samt slenge på dem nye rustninger, våpen o.l. Virker veldig habilt hittil, og det lille jeg så av den ordentlige flerspillerdelen virker mer tradisjonelt men ikke så fryktelig shabby det heller. Får heller komme tilbake til det når jeg har testa det litt mer.

I samme slengen har jeg kommet omtrent like langt i Beyond Good & Evil, sjarmerende indieplatformer femten bedre postere enn meg har prata om førti tusen ganger allerede. Det er veldig bra. Kjøp det på www.gog.com om du er keen på soundtracket, noen bakgrunner og litt annet småtteri, samt et utmerket supportforum. Akkurat nå kjører jeg mus og tastatur ettersom Joy2Key er for negere, men ettersom jeg nylig hooka PC-en opp til TV-en er det ganske fristende å kjøre 360-padden. Om noen vet om noen alternative programmer, evt har en knappekonfigurasjon som passer spillet liggende, holla at a nigga.

Jo, også tæsja jeg Plants vs. Zombies for en stund tilbake. Litt lei akkurat for øyeblikket, men det er i likhet med Peggle veldig underholdende og ekstremt vanedannende. Flere venner av meg som ikke spiller spill ofte har dratt det ned fra Steam etter å ha prøvd det litt her, og blitt sittende oppe hele natta med det, så nå er du advart.

Gjort noen impulskjøp på XBLA i det siste også: Splosion Man og Marvel vs Capcom 2, for å være presis. Splosion Man er litt som N+ bare med festligere leveldesign og ikke fullt så ballejævlig vanskelig (men misforstå meg rett, det er fortsatt vrient) og litt mer av The Maw/Cloning Clyde-sjarmen jeg ikke har så fryktelig mye til overs for men godt kan se at folk rådigger. MvC2 på sin side er noe så uortodoks som et fightingspill som festlig både for nybegynnere og visstnok også på gulingtreffstadiet, uten at jeg skjønner nesten noe av hendelsene som forekommer på skjermen når jeg hamrer på knappene. Det er masse gærne karakterer, stilige sprites, flotte bakgrunner og kanskje den grønnjævligste musikken i et spill noensinne. Spørs om jeg noensinne kommer til å ta meg tid til å bli god i det (200 hit combo-achievementen skremmer meg), men det gjør ikke så mye når det allerede er god morro så lenge du spiller med noen på samme nivå som deg selv.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For det første: "Crusade" betyr "korstog". "Campaign" betyr "felttog". Så veit du det. Og å kalle Beyond Good & Evil for en "indieplatformer" blir to feil i ett ord, det. Det er verken et indiespill (utgitt av Ubisoft) eller et plattformspill (mer sånn Zelda-aktig). Hmph. <_<
 
D

Deleted member 91

Gjest
Fetthest: Sånn går det når man poster på natta vøtt.

Tomas: Nei, jeg så en kompis av meg spille vanlig multiplayer litt og det virka litt mer standard.
 
Jeg fyrte opp Neverwinter nights 2 her om dagen, siden jeg plutselig kom på at jeg aldri fikk spilt det noe særlig da det kom pga. crappy PC som hang seg på samme sted hele tiden slik at jeg ikke kom videre. Har alltid vært fan av Baldurs Gate spillene og koste meg like mye med NWN når det kom ut. Greit, spillet er gammelt og grafikken er ikke akkurat noe fryd for øyet, men jeg koser meg:D

Ser at det også har kommet to tilleggspakker til spillet, mye mulig jeg tar en pirat en og laster de ned når jeg er ferdig med hovedhistorien.
 
Mask of the Betrayer er vistnok jævlig bra historiemessig. Folk har sammenligna det med BG2 og Planscape Torment og det sier vel sitt. Desverre er det og ment at man skal fortsette med karakteren fra orginalkampanjen og siden jeg ikke har en sånn må man generere en fyr på level over 9000 og det gidder jeg ikke. Skal raske det med meg hvis jeg noensinne får runna NWN2.
Storm of Zehir er om ikke annet et artig eksperiment. Jævla fult av buggs sist jeg testa det (har dog blitt patcha en del), men ting som at man bygger hele sitt eget party og kartsystemet veier opp. Omtrent null historie og det er bare fordi man skal skape sin egen. Dette minner en del om Troika sitt Temple of Elemental Evil.
Mysteries of Westgate veit jeg ikke noe om, men det er allerede nok å dille med i de to andre. :p