Jeg kjøpte meg Playstati0n Plus på tirsdagen, og har spilt en del WipEout HD, Shatter, et tower defense-spill og et zombieskytespill minii, og Destructon Derby til PSOne.
Alt dette vil jeg si var verdt 119 kroner, selv om de minii-spilla suger (seriøst, hva faen) og Destruction Derby ikke har blitt noe bedre på disse 15 åra. Jeg har også fått en fancy gullpluss ved siden av navnet og jeg føler meg kjempetøff. ScaryPaladin er den eneste på vennelista mi som også har kjøpt Plus, så vi er ganske ekslusive,
WipEout HD sleit jeg med de første timene jeg spilte det, siden det var aldri noen slags tutorial og jeg suger som regel i bilspill. Men jeg ble treigt bedre og nå synes jeg det er fantastisk artig. Musikken eier, spillet rer dritpent, og for meg er dette en oppfølger til F-Zero serien.
Så lenge jeg spiller med Pilot-Assist går det forsåvidt bra online også. Uten den går alt til helvete, og jeg spretter fra side til side som en jævla pinball, spesielt hvis vanskelighetsgraden er satt på det raskeste.
Shatter er en variasjon av sånn pinball (eller blockball?)hvor du skal sprette ballen opp i blokker, og passe på at den ikke treffer bakken på vei ned igjen. Greia til dette spillet er at man kan suge til eller blåse fra seg blokker og baller, for å manøvrere ballen din mot blokkene, eller suge for å samle poengene som kommer ut av blokkene når de sprenger.
Pinball-spill gjør meg alltid jævlig frustrert. Typisk scenario: bare én blokk igjen¸men du klarer ikke sende ballen mot den for all osten i hele verden. Dette slipper man i Shatter, siden du kan styre ballen rundt ettersom man blåser eller suger.
Er likevel ikke en helt sinnsykt artig feature, du blir mer irritert på andre ting. Som f.eks når du suger til deg poeng så tar du med en renegade blokk som dytter ballplata di vekk idét ballen er på vei ned igjen. Eller det at ting sprenger så inn i helvete at det iblandt er umulig å se hva som skjer.
gaem is ok, nutn to b crzy aboot
Jeg har bestilt Aliens Vs Predator til PS3, et spill jeg er veldig usikker på. Det har jo fått veldig middelmådig kritikk, men jeg kjøpte det etter en hønsj jeg har på at alle har feil angående spillet (også sa Lodin atte det var fett).