Hva spiller du for tiden?

Je, hjalp å still litt inn på følsomheten på siktet, men platforminga er litt råtten på enkelte områder. Men ellers glimrende spill, og venner seg fort til de små skavankene det har.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Satt meg akkurat ned med GameCube-en siden jeg fikk inn noe fett stæsj i går, takket være Justin og oerhört. Herligheten jeg testa var Donkey Konga, Donkey Kong Jungle Beat og P.N.03. Så... Donkey Konga kom vel ut omtrent to år før Guitar Hero, men det er samme spillet. Bare at du spiller bongotrommer, musikken er kjipere (som i, coverne er ikke akkurat så kjempebra) og presentasjonen nesten kunne vært gjennomført på en SNES. Så, altså, om noe viser det at Guitar Hero vant på å late som om du var rockestjerne da du spilte det, og at plastinstrumenter alltid har vært både teit og morsomt.

Donkey Kong Jungle Beat, derimot. Laget av de samme som gjorde Super Mario Galaxy (noe som er tydelig blant annet ved at noen små elementer dukker opp i begge spill), og nøkkelen er å mekke et tilfredsstillende plattformspill som styres med bongotrommene. Ikke dermed sagt at det er et sånt jalla spill hvor utfordringene er skrotenkle fordi du aldri har ordentlig kontroll over Kong; for å klare gullmedaljen på hvert brett må du treffe perfekt på trommeslagene og utforske for å finne hemmeligheter og sånt. Hvert brett slutter med en kort sekvens hvor du enten må hamre på trommene for å samle bananer, eller bekjempe en boss i et lite, timingbasert minispill. Det er både en vellykket implementering av en gimmick og et sabla tilfredsstillende spill, og dermed skikkelig artig.

P.N.03 var litt verre å få tak på. Spilte det bare litt, men det er litt vrient å se hvor Capcom vil jeg skal gå når jeg spiller det. Det har både auto-lock-on, spesialangrep som krever egne Street Fighter-aktige kommando-inputs, sidestep-dodges og sånt, men fiendene tåler mye og angrepet mitt er umulig å sikte på noen vettug måte. Får teste mer og se hva jeg får ut av det, men det er uansett et interessant opplegg.
 

Javi

elsker dette landet
(måtte klikke meg inn på "more options" for å skrive siden den greia der var jævla distracting)

Ble akkurat ferdig med Crisis Core og koste meg glugg ihjel! Fikk utrolig ff-følelse av hele greia, veldig kos. Det eneste, som jeg nevnte tidligere, jeg har å utsette på det er den DMW'en. Den gjør random kamper unødvendig lange og du har lite kontroll på når du og hvilke limit breaks du bruker. Det blir jo litt bedre på slutter der man kan velge større sjanse for at en spesiell utløses, men det holder ikke. Synes heller det kunne vært et valg om å bruke limit breaken eller ikke innen ett minutt eller så, da hadde man hvertfall fått litt kontroll på timingen.

Men uansett. Det var eid. Føler man får et helt annet perspektiv på karakterene(eller skal jeg si figurene) fra syveren. Plutselig skjønner man kanksje litt mer av motivet til ulike folk, noe som var svært givende for min del. Skal så spille syveren igjen nå. <3 Beste spillen
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Javi skrev:
karakterene(eller skal jeg si figurene)
Ja.

Jeg spilte Heroes6 med JustinCase i dag, mer om det senere. Ellers har det gått i Dominion med ganon og dama hans (jeg vet du lurker, lag deg en konto!) og det var good! En spesielt artig runde med et kort som lar deg få kjøpe kort som ellers ikke er med i spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Aus der Reihe.
 
Ha, ga faen i Durlag's Tower i Baldur's Gate, og satser på å komme meg videre og bare overse TOTSC questene for denne gang, og heller åpne for muligheten å bli ferdig med spillet og komme i gang med kremen av kaka... Baldur's Gate II.
 
GoW 3 rundet :D

Edit: Installerer Mass Effect på kjeksboksen nå. Eneren i en serie jeg aldri fikk testet, men som de fleste av mine venner skryter hemningsløst av. Prosjekt fullføre spill jeg kjøper er dermed i gang!
 
Har ikke spilt New Vegas på noen dager nå, må få gjort noe med det en dag jeg har noen timer å drepe.

Jeg har derimot vært innom andre spill som er litt mindre tidkrevende, og her om dagen lasta jeg ned demoen til FIFA 12. Det er FIFA, så det er foppall og sånn så da vet man hva man kan forvente seg. EA har også gitt en helt ny fysikkmotor, "impact engine", som visstnok skal få taklinger og knuffing ellers til å virke realistisk og i noen tilfeller gjør det det. I de fleste tilfeller ser det bare teit ut. Spillere hekter seg fast i hverandre, snurrer opp og ned og går igjennom hverandre så det er mange humreverdige hendelser. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe fullversjonen, men vi får se.

(takk til Lodin for denne)

Jeg fikk også gode gamle Tony Hawk's Pro Skater 2 til Playstation i posten som jeg kjøpte av et kjent forummedlem forrige uke, og det er jaggu ta lenge siden jeg har spilt. Nå har jeg riktignok spilt igjennom det på iPhone, men det er spill som bør oppleves i sitt originale format. Jeg syns å huske at grafikken var penere, lastetidene var kortere og frameraten var høyere, men man kan leve med sånt. Soundtracket eier også, selv om flere spor ikke vil la seg spille av pga. riper og dritt på cden. Uansett, det eier fremdeles og er uten tvil blant favorittspilla mine. Ergelig at jeg ikke finner minnekortet med de gamle THPS2-savene da, men jeg kommer sikkert til å spille igjennom hele dritten en dag.
 
Håper på at en dag havner de første Tony Hawk spilla på GOG.com.

Og forresten, prøv PES 2012 demo 2. Fantastisk bra i år!
 
Noen som har spilt Folklore her? Sitter på ett problem. I spillet skal man løfte PS-kontrollen timet med skjermen for å tatt ned no' stamina til folka. Min kontroll sitter visst og løfter seg selv hele tida, for holder jeg den stille, treffer jeg både på timinga, men jeg treffer jo på alt annet og, slik at stamina'n aldri går helt ned (den resetter seg hvis du bommer noen ganger).
Er det jeg som har misforstått noe, eller er det kontrollen som er fucka? Og i tilfelle det er det andre, hva gjør jeg for å fikse problemet?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg syns å huske at grafikken var penere, lastetidene var kortere og frameraten var høyere, men man kan leve med sånt.
Alt det der er mye bedre på Dreamcast-utgaven. :smugdog:
 
Ja, og Dreamcast kontrollen er et frankenstein monster uten like. Kudos for å være først med triggere, men kontrollen var så langt fra behagelig å bruke som det var mulig. Faktisk værre enn murblokka til førstegenerasjons Xbox.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ehrm... Greit nok at den analoge stikka kunne vært bedre (D-padden snakker vi ikke om, men den er ikke aktuell til denne spillen), men generelt er den da ikke så ille.
 
Knappene er minst like ille, små og smertefulle for lengre spilletid. Kun en analog stikke, etter flere år med dual-analog på PS1 (den første kom vel i '96 eller '97). D-padden er en del av kontrollen, så jo, den snakker vi om. Hele kontrollen lå ikke spesielt godt i hånda, ledningen i feil ende. Minnekortet i kontrollen istedenfor i konsollen - kan være smart i enkelte anledninger, men til gjengjeld gjorde den kontrollen stor og klumpete.

Det finnes ikke mye positivt med den greia. Selv N64 kontrollen er mer komfortabel å bruke, selv om den også henger høyt på lista over tidenes værte kontrollere. Utrolig nok kom den fra selskapet som ga oss den perfekte 6-knappers Megadrive pad'en (som ble til Sega Saturn kontrollen).

Tony Hawk spilles best med d-pad forresten. Mye mer presis.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Vel.. jeg..

:ras: