Hva spiller du for tiden?

Etter å ikke ha rørt Nier etter ca sommeren, startet jeg det opp igjen i dag. Må si jeg likte drømmene/tekst-bitene i den skogen.

Må bare endre posten litt fordi dette var awesome
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Boombox Monster var grisefett! Må fyre opp dette snart igjen
 
Er i gang med spill-som-har-snø-kavalkaden og først ute er Silent Hill: Shatskyed Memories.
Ser ut som det blir bortimot den samme gjennomgangen som første gang jeg runna det, sett bort i fra at jeg startet i fotobutikken denne gangen. Å utforske er fortsatt jævlig deilig og Raw Shock-sekvensene hadde fortsatt vært bedre om Harry ikke måtte småjogge for å se på kartet. Håper nesten at Downpour kan spilles med Move. Vanvitig bra flyt i det å lyse rundt med lommelykta på denne måten.
 
Gurrrrl, vi vet begge at Shattered Memories er feilfritt og Downpour vil være råttent og rustent apedrit i forhold.
 
Har ikke sett noe som tilsier at Downpour skal bli rustent apedrit i forhold, så den meningen der deler jeg ikke i det hele tatt.
Beklager, jeg vet heller ikke hvordan det blir, hadde bare et uheldig tilfelle av munndiare. Jeg er bare sur fordi Silent Hill er dødt for meg med unntak av Shattered Memories som klarte å være et friskt pust i en vissen sjanger. Dessuten så jeg en gameplayvideo av Downpour og det virket ikke særlig... tiltrekkende.
 
Beklager, jeg vet heller ikke hvordan det blir, hadde bare et uheldig tilfelle av munndiare. Jeg er bare sur fordi Silent Hill er dødt for meg med unntak av Shattered Memories som klarte å være et friskt pust i en vissen sjanger. Dessuten så jeg en gameplayvideo av Downpour og det virket ikke særlig... tiltrekkende.
Downpour later til å ha beholdt som gjorde SM bra; utforskinga. Men her har de i tillegg tatt det et skritt videre og gjort byen så stor at det tydeligvis var nødvendig å smelle inn en t-bane for at man skulle komme seg rundt i et ordentlig tempo. Jagesekvensene blir også med i Downpour, men her får man også endelig combat igjen. Skal innrømme at dette kan slå begge veier med ødleggbare våpen, men her kan man kun bære med seg ett i gangen, så det blir heldigvis ikke noe elektroavdelinga på Elkjøp som i Origins. I tillegg virker det som de tar litt avstand fra ting tidligere i serien og ditcher ting som pyramid head, sykesøstre og ikke minst det jævla kultopplegget. Mulig at det blir det verste spillet i verdenshistorien, men for min del er det fint lite som tilsier at dette ikke skal bli jævlig fett.
 
Seriøse Samuel 3 ass. Første brett er det Cawwadoody, men spillet finner ut at det er dritt. Så blir det av en eller annen grunn Doom 3 på andre brett. Så gir det endelig beng og på tredje får man spille Serious Sam. =D
Jeg drepte han fyren her istad og fyfaen så mye vanskeligere han er.

 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Fikk betanøkkel til Path of Exile her om dagen, en free-to-play diablo2 mmo med guild-wars type instances, og det er... helt kurant, dog ikke spektakulært.
Det mest nevneverdige er skillsystemet hvor alle klassene kan bruke alle skillsa, mens det som definerer klassen din er passiv-treet ditt. Det som er litt artig er at en barbar kan fremdeles bygge mot intellekt og trylling, og en heks kan bygge mot styrke og 2håndsvåpen - men siden trærne deres er forskjellige så blir det nå noen ganske quirky builds lell.
Edit: Totalbiscuit underholdes av passivtreet

Også mad props til potion-systemet. Istedenfor å plukke opp individuelle flasker så bærer du med deg 5 flasker som har en spesifikk mengde "charges" som du kan nippe på og som fylles opp av seg selv - primært når du dreper dudes, men flaskene kan også komme med bonuser som alt anna utstyr som f.eks påfyll ved kritiske treff, raskere heals desto lavere hp du har, +evade mens den er i effekt, osv.

Helt ålreit hvis du liker å chille med hjernedøde isometriske arpg's sånn som meg.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Har begynt på Deus Ex:HR.

Er faktisk ganske imponert; faktisk en blockbuster jeg liker, for once. Jeg har ikke spilt et "sånt" spill siden... Fallout 3. Greit det er litt broken her og der, men det henger sammen, storyen har litt fremdrift også, samt man kan aldri ta feil med cyberpunk setting. Litt som en hybrid mellom Vampire: The Masquerade og Alpha Protocol. Jeg taklet aldri orginalen eller invisible wars. Men ser faktisk for meg at jeg kommer til å runde dette! (skal nevnes at jeg bare har spilt to missions, så... er ikke kommet langt eller noe).

Skyrim venter jeg på mods til jeg orger det igjen, og da en litt mere planlagt character og noen utility mods.

Fyrte også opp Icewind Dale 2, etter veldig mye Desktop Dungeons spilling (som bare handler om sploiting). Så da blir det å sploite IWD2 på Hard! Minmaxet party herfra til månene som inneholder:

Gnome Illusionist - funker som en decoy og tank.
Dwarf Monk - Snike-Tank
Human Fighter/Sorceror - Spellsword, som nuker og Buffer
Aasimar Paladin/Sorceror - Spellsword x 2
Tiefling - Rogue/Conjurer - Sneaky Summoner og Archer.
Drow Cleric/Druid - Healer, Buffer & Debuffer

For those whom care!

Også har vi fått stor-teve og PS3 i hus, så det har blitt en del FIFA 12 gaming. Har ikke rørt fopall spill siden Pro Evo 3, så har funnet litt av magien tilbake. Det har blitt enda mere minispill i hver duell, spillerene er enda mere unike, som i at om man kjenner til spillerens styrke og svakheter så har man en stor fordel. Faktisk ett veldig bra spill. Det hjelper at jeg har, literally, poopsocket FM på iphone i forkant, da jeg kjenner til mange av lagene og spillerene!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så her kan man se da, at det spilles, for å vinne, vel.
 
Mer da? Serious Sam 3 fortsetter å være kult og i motsetning til orginalene prøver de en og annen ny ting. I starten troller det som sagt spillern ved å late som det er et skikkelig døvt moderne FPS. Desverre er denne biten vel lang, men så begynner de å gi en bedre våpen og lemper fiender, ammo og liv over alt. Artig nok slenger de så inn en bit hvor man tror spillet går over til å bli CAWWADOODY igjen, men så innser man at man ikke skal snike og gjemme seg, men skal spille det som en villmann. Så begynner det å rampe opp med større fiender og romskip og fåkkings sandormen fra Dune og man får endelig lov å løpe rundt i Egyptiske ruiner istedetfor brun egyptisk slum. Coopen er såklart og episk og denne gangen har de og slengt på en survival mode hvor man bare skal drepe flere og flere fiender. Så ja, dette er fantastisk og ikke dritt som SS2. Artig nok har anmelderne gitt det et snitt på 72% noe som får meg til å tro at flere av dem ikke har spilt mer enn de to første bretta.

Mario Kart 7 er akkurat det man forventer og det man stort sett vil ha. Det er 16 nye baner og 16 gamle og var det ikke for at man får spille som fåkkings Wiggler hadde jeg ræga over at de fjerna Waluigi. 3Den er blant de bedre på platformen og det er ikke så stress å holde maskina i ro som jeg frykta. De store nyhetene er vel at man får mekke sin egen kart av chassier, dekk og hangglider. De har da stats og forandrer åssen man spiller. Det betyr og at jeg tror feite folk som Bowser ikke lenger har no å si for spillinga, men heller åssen karten er bygd opp. Det er fett siden jeg liker å spille som Wario, men foretrekker kontrollen til Koopa Trooper. Jo også er det hangglidere så man får sveve rundt pluss at man får kjøre under vann på deler av banene. Heldigvis krever 3Den at to Lakituer må filme nå så de har ikke mista jobben med å fiske spillere opp av vannet. Artig nok har Nintendo flikka på de gamle banene så man får spille på de nye måtene der og.
Spillet har fortsatt blå skall, men nå kan man unngå dem med en spesiell drifting. Har ikke fått det til ennå, men det ser ut til å være bevisst design. De kan desuten fjernes i multiplayer hvor man endelig kan velge åssen items som skal brukes. Multiplayeren funker forøvrig som faen. De få problemene det hadde til DS og alle dritten det hadde på Wii er borte. Masse fancy comunity shizzle jeg driter i har de og. Tror det skal gå ann å mekke en SG-liga.

Super Mario 3D Land. Dette er mye bedre enn jeg hadde venta. Jeg frykta at det mer eller mindre skulle være småbanene fra Sunshine uten ryggsekk som alle masa om, men det er masser variasjon. Banene er korte og man aner aldri hva man får, men det pleier å eie. Masse referanser til tidligere spill både i fiender og arkitektur er det også. Siden banene er korte passer det perfekt som en håndholdt. Akkurat som Karty er 3Den fet og her er det flere seksjoner hvor man trenger det. Det har små rom som funker som illusjoner hvor man ikke kan se hvor platformene er om man skrur av 3Den.
Som vanlig er Peach kidnappa av Bowser og som vanlig skal Mario redde dagen. Av tidligere spill vil jeg si bretta og stemningen minner om SMB3 og det har ikke bare med at halen er tilbake. Forøvrig har spillet den beste premieringa man kan tenke seg. Etter hver boss får Mario et postkort fra Peach og de er tegna i fantastisk nostalgisk stil.



Så ja, Serious Sam 3 kan man egentlig kjøpe når som helst, men de to siste er must have. Det føles som Nintendo har innsett at de ikke kan selge 3DSen før den har noen fåkkings spill. Det føles rart at Nintendo pusher ut to av stortitlene sine med en ukes mellomrom, men nå har man i det minste nok av grunner til å kjøpe seg maskina.