Hva spiller du for tiden?

Siden jeg ikke hadde tilgang til annet enn 3DS siste haldel av lørdagen og første halvdel av søndagen startet jeg på og fullførte Metroid Fusion. Jeg skjønner ikke alt hatet, dette var et ganske solid spill i samme stil som Super Metroid, som alle elsker. Skal innrømme at det var visse svakheter som lite minneverdig musikk og småmongo bosser. Ellers så koste jeg meg stort. Håper Nintendo ikke gir opp på 2D-Metroid bare fordi Other M floppet, jeg klarte aldri helt å komme inn i Prime-serien.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Slenger meg litt på Patney. Storelska super metroid, men klarer bare ikke enthuse over 3d-greiene. 2d-castlevaniaene var stort sett eneste grunnen til at jeg kjøpte DS'en min, og er de eneste DS-spilla jeg virkelig kan sette meg ned å spille en helaften.

Fordi jeg er vprst coppa jeg Postal 3 fra Gamersgate. Siden RWS selv selger fysiske kopier som ikke har aldersgrense så nekter Steam å selge det, men det bruker Steamworks og sånn så man får en CD-key man plugger inn. Uansett er det akkurat like ræva som før, sånn vi vil ha det. I starten må man spille verdens mest langdryge tutorial på brua fra slutten av Apocalypse Weekend, en expack til P2, men bare det er unnagjort får man lov til å Dude litt. Dude og bikkja Champ har havna i Texas og siden de er tom for bensin og spenn må det småjobbes. Den først jobben er å støvsuge runkepapir i porrsjappa til Ron Jeremy. Underveis dukker Sarah Palin og en masse andre sure kjerringer opp for å rasere stedet så man må løpe rundt å blåse ut runkepapiret på dem til de kaster opp og stikker av. Etter det går man videre til neste mission hvor man skal fange HIV-innfiserte katter. Disse ender såklart opp som lyddempere. Så ja, det er Postal.
Grafikken ser ut som en skikkelig dårlig Source mod, men nå så grafikken i Postal 2 ut som en skikkelig dårlig Unreal mod så det hører med. Da er det imponerende at ladetidene fortsatt er helt bedritne. Særlig siden minstekravene er fra Ca. da P2 ble sluppet. Heldigvis kjører det i det minste bra og kontrollen er responsiv som smør. Skytinga er og fet siden fiender ikke er kulesvamper lenger. Desverre fant Vince og co. ut at de skulle være relevante så det har tredjepersonsvinkel, cover system og regenererende helse. :ras: Men men.
Forøvrig er ikke dette mekka av Running With Scissors. De starta på prosjektet for ørtenhundre år siden og mekka en del ting, men måtte av en eller annen grunn gi opp. Akella som hadde signa som utgiver steppa inn og satte russiske Trashmasters på jobben og RWS ble creative producers. Trashmasters sin logo er da en T som puler en M så jeg vil tro de allerede hadde gjort seg bemerket og var verdige et så classy prosjekt. Det merkes veldig at det er et øst-europeisk produkt, men ikke nevneverdig mer enn om det var RWS som hadde mekka det. Om ikke annet er musikken eklektisk siden den består av både trashy dritt fra øst og vest avhengig av når i produskjonen ting ble mekka.

Er det verdt å kjøpe? Joda, når det blir satt en del ned i pris. Selv digger jeg serien og syns det var verdt å støtte det til nypris. Selvom RWS er noen dicks.

Shinra85

Spillegals effort emo
Leste konsekvent Portal 3, og ingenting ga mening. Men Postal er alltid fett. Alltid!

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Crysis 1 på Xbox. Har hatt det liggende lenge, og nå som jeg er lei Skyrim, så passet det seg å spille det. Liker det godt til nå, selv om jeg savner en hel del ting fra Crysis 2. I tillegg er det svært frusterende at fyren man spiller går helt utrolig treigt. Greit nok: Man kan spurte, men det tar mye energi (eller noe) og man kan ikke skyte mens man gjør det. Men alt i alt greit tidsfordriv.

Gikk for rayman origins på xbox rett før jul. Litt for å ha et hyggelig coop spill, og det var suksess. Kona likte det til og med, satser på å gå gjennom det på ren coop bare jeg klarer holde onteressen til partneren oppe :)

Ble en kjapp prøving av Crash Team Racing med en kompis. Førsteinntrykket er at spillet som sofa-esport er helt kriseræv. Slo aldri feil at man ledet stort og at duden på andreplass fikk missiler og klokker i fleng og endte i 90% tilfellene opp med å vinne. Så litt meh første gangen i hvert fall. Er det forresten ikke noen NPC-er når man kjører splitscreen?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg spiller Soul Calibur 4 (random kløe for tiden, aner ikke hvor det kom fra), Blazblue Continuum Shift, Mass Effect 2 (respille før ME3!), Skyrim, SSFIVAE, Earth Defense Force, Renegade Ops, Bangai-o Missile Fury, Hard Corps Uprising, Path of Exile beta, Starcraft 2 compstomps med en comrad, Might&Magic clash of heroes, og har sinnsykt lyst å vende tilbake til Dark Souls.

sortefredagsalg :penga:
Julesalg :penga:

Det er ikke lommeboka som får svi, heller dagene, ukene, og månedene.

Fikk jo da såklabert Skyward Sword i julegave, så jeg hev fra meg alle andre spill og startet på det tidlig 1. juledag. Så spilte jeg sånn ca fra 11:00 til 01:00. Og jeg må si at det fortjener GOTY-tittel, selv med Dark Souls fra Oktober.

Shinra85

Spillegals effort emo
Storkoser meg med Shadow of the Colossus om dagen. Merker at det passer meg mye, mye bedre nå enn når det kom ut

Skyrim i julepresang. Klokka mi går visst feil, den sier 5:55 ...

oma

Village Drunk
Jeg spilte nettopp ferdig Aliens : Infestation. Det beste spillet. Grafikken eier, steminingen eier. Digger ekstraliv systemet der når du mister liv, så mister du en fra crewet ditt. Når du finner andre Marines rundtomkring, så er det da bare en kul måte å få ekstraliv på. De skulle gjerne tatt den litt lengre og gitt hver enkelt person en unik egenskap (annet enn personlighet) som kanskje gjorde dem bedre med ett av de forskjellige våpnene, eller at de kunne ha flere skudd i magasinet ect.

Anyways, årets spill.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
OK. Greit. Skal spille det i dag.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fikk som nevnt annet sted Zelda: Skyward Sword og Super Mario Trede Land under treet, så det er hva jeg har spilt mest de siste dagene. Har ikke kommet så langt i Zelda (driver og diller med første tempelet), men det er litt fint at når det endelig kommer et spill som leverer den åpenbare, ideelle Wii-opplevelsen (dvs. sverdfekting der kontrolleren er sverdet), så er det et Zelda-spill. Ola-Conny/Ola-Conny så langt, iallfall.

Super Mario 3D Land har så langt vært langt over 10/10, fy faen det er nesten like bra som Galaxy 2. Er på verden 6 eller noe, og det er bare så mye artig å finne. Hei hurra.

Litt over 25 timer inn i Skyward Sword nå, og spillet imponerer bare mer jo mer man holder på med det. Nintendo har fått til det jeg aldri trodde kom til å skje: Fått meg til å elske motion-kontrollere. Jeg kunne nesten ikke tenkt meg å spille dette spillet med bare stikke og knapper. Likevel hadde det vært et overlegent spill uten motion-dill, siden stemningen er jævlig knall, dungeons er klassisk Zelda samtidig som de føles nye og spennende ut, oppgavene er morsomme å løse og kampene er noe utfordrende og til tider fantastiske (fuck yeah Koloktos sverdbuddha) så dette er bare over all forventning for meg. Historien er enkel men veldig interessant bare fordi den er fortalt så bra, og jeg lurer alltid på hva som vil skje videre. Eneste jeg kanskje kan utsette litt på er musikken, som er kjempegod og gjør jobben sin men jeg savner minneverdige melodier, slik Zelda pleier å være fylt av. Men ellers har de virkelig fosset på med kreativitet i dette spillet, spesielt i forhold til det rimelig underveldende Twilight Princess. Så yesss, jeg elsker dette spillet. Jeg klarer nesten ikke vente med å fortsette, men jeg følte at jeg trengte en pause da jeg har spilt det siden jeg sto opp.

Jeg fikk også Super Mario 3D Land til jul som han over, noe som resulterer i litt lengre dassturer enn nødvendig. Konge spill det og, gir meg håp for det lille gimmick-vidunderet.