Hva spiller du for tiden?

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg spiller UFO: Afterlight for tiden. Det er såvidt jeg skjønner siste del av en trilogi, men fungerer utmerket på egenhånd.

Historien hittil: aliens har invadert jorda og shit gikk ned, men folk klarte å bøffe en UFO og rømme til Mars for å starte på nytt. I Afterlight leder man denne nye kolonien som skal terraforme planeten og gjøre den klar til beboelse av alle menneskene som er kryofryst.

Spillet er todelt: en verdenskart-del og en taktisk del. I verdenskart-delen forsker man tech, bygger stash, utvider basen og trener folka sine. I den taktiske delen tar man over nye deler av kartet eller stanser fienden fra å ta over dine territorier. Det minner voldsomt om X-COM, og er ballevanskelig selv på normal vanskelighetsgrad. Jeg har sikkert startet på nytt fem ganger nå før jeg har funnet ut av hvordan ting fungerer. Og selv nå saver jeg jævlig ofte. Velger man å forske feil ting i børjan er det vanskelig å hente seg inn igjen siden fienden vokser seg stadig sterkere utover i spillet.







 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg liker også den spillen, men litt dårlig variasjon på de randomgenererte kartene. også savner jeg noiaen man får av fiendene i xcom. Men fet spillen
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Korriger meg hvis jeg tar feil, men het ikke X-COM opprinnelig UFO i Europa? Erre snakk om noe "lurings" for å cashe inn på navnet, en offesielt lisensiert greie, eller hva?

PS X-COM eier og det blir moro å se hva som dukker opp etter hvert som vi både får oppfølger og en spin-off-FPS.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Det er ingen offisiell link mellom de to seriene, men de er definitivt veldig inspirert av X-COM-spilla.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg rådigga alle after-spilla. Jeg vil påstå at jeg likte Aftershock (andre i serien) best, mest pga. hvordan du hyra folk fra tilfeldige jobbsøkere som betydde at du hadde råd til å miste en i ny og ne og du følte ikke at du måtte quickloade hver gang noen dævva slik som i Afterlight. Jeg tipper de ville få deg til å bry deg mer om individene i Afterlight, men det funker dårlig når du kan seive og låode fritt.

Aftermath var ålreit den også, men mest "aftershock bare styggere".

Det bpste er vel alle facepalm friendly firene.

(ja jeg spilte på en Geforce2 MX)

Generelt sett liker jeg veldig det "stop&go"-kampsystemet og savner mer spill som gjør slikt. Den nye Jagged Alliance teller ikke fordi den er leggbæsj.
 
Jeg husker jeg spilte Morrowind i sin tid på et GeForce 2MX. Det ... funka egentlig overraskende bra. Jeg kunne også skilte med 1.3 GHz Athlon XP om jeg husker rett, og var det hele 128 MB RAM mon tro?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hele satans MX-serien var jo bare humbug, designet for å lure folk til å tro at det de kjøpte kunne brukes til gamings mens det egentlig var skvip. Det eneste positive man kan si om GeForce 2MX er at GeForce 4MX var verre.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg hadde en GeForce 2 GTS og kjøpte dum som jeg var en GeForce 4 MX da jeg skulle oppgradere. Gjett om det første kortet kom tilbake i maskina ganske raskt eller?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg kjøpte faktisk også et GeForce 4 MX...
til søstra mi sin billig-PC som uansett ikke skulle spilles noe hardere enn The Sims på. Til meg selv kjøpte jeg GeForce 4 Ti 4400 :riffa:
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Akkurat påbegynt Resistance ~triologien~ og en merker at det første spillet kom ut i 2006. Ingen re-gen helse og milevis mellom helathpacks. Monsterskap, monsterskap over alt sist men ikke minst ingen av skulderknappene er får å kaste granater


edit: en får re-gen etter at en blir infisert av chrimera viruset
 
Halo var fem år gammelt i 2006; Resistance var bare et dårlig spill. Ikke spilt toeren noe særlig, men treeren er brukbar.
 
Lollipop Chainsaw var noe jeg plukka opp i dag og etter bare en halvtime merker jeg at det er noe jeg ikke liker. Selve konseptet med Juliette the Zombie Slayer er jævla gjennomført og det føles akkurat som et arkadespill fra tidlig 2000. Desverre hadde jeg glemt at jeg ikke liker de så godt. At kontrollen er stiv som et helvete hjelper heller ikke. Minner om et tidlig PS2 spill, kanskje State of Emergency.
Når det er sagt er soundtracket fantsatisk, storyen awesome og karakterene jævla artige. Jeg liker bare ikke måten det er bygd opp som et jævla vanskelig spill man hele tiden skal putte mer penger på. :ehm:
Blir å prøve litt mer etter litt dragedildo.
 
Morsomt, jeg sitter og spiller det selv nå og har det helt jævlig moro. Jeg har ikke noe særlig problemer med kampsystemet, det kan være fordi jeg er vant til No More Heroes men jeg synes dette er solid og funker. Selv om det ikke er helt på Bayonetta-nivå. Vanskelig vil jeg ikke si det er, har bare dødd litt på et av de mongo basketball-minispillene men ellers er alt ganske greit, spesielt bossene er egentlig altfor lette. Spillet er så sinnsykt campy og dialogen er helt latterlig, på en god måte selvfølgelig. Dette er Suda51 på sitt beste, og James Gunn skal vel ha noe av æren og. Pluss Akira Yamaoka og Jimmy Urine for det dødsfete soundtracket <3<3
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Spiller lollipromp sjæl og jeg diggere. Det er Suda i kjent stil, dog kanskje litt tammere og mer strømlinjeformet enn det man er vant til fra tidligere spill. Gameplaymessig minner det veldig om No More Heroes, men med ett litt bredere arsenal av komboer og annet dill man kan unlocke. Musikken er som nevnt skikkelig knall og jeg digger at man kan endre playlista til hver stage når man vil. Så ja, tommel opp herifra, og helt klart et must om man har sansen for Suda.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Må skaffes.

Har lagt Warhammer 40k på hylla for nå, koser meg med Kingdoms of Amalur istedet. Råkker det på hard, noe som faktisk gjør det litt spenstig. Pløyd igjennom demoen et par ganger for å se hvilken stil jeg ville kjøre (selvom det utelukkende er hack'n slash rpg uansett), havna på Rouge med kniver og bue. Puncha så og si alt på Finesse hittil.

Uansett; nesten 15 timer inn, gjort fler side quests enn jeg trodde fantes, gjort to deler av hovedstoryen.

Spillet flyter veldig pent, ser fargerikt og bra ut, og er et godt spill. De skryter av historien... Er ikke så mye stas der ennå iallefall, men de har forsøkt å skape et mystisk univers med en fortelling i verden som funker, om man bare gidder. Er Lorestones man gnukker på for å få litt historie som forteller om det "fylket" du er i. Funker overraskende greit, dog litt bittert å prøve å få med seg ting når man må hakke og kutte utallige fiender

God action RPG, greit tempo og pent å se på. Liker det hittil
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Står på lista, så når det blir litt billigere skal det sankes inn
 
Så litt på søstra mi spille FFX hvor hu holdte på med et chocobo-minispill for å få tak i Teedus ultimate våpen. Hu slet så fælt, så jeg tilbød meg å hjelpe... To-tre timer senere klarte jeg endelig driten. Fy faen, man må løpe mot en motstander om å få best tid på en runde, man må plukke ballonger på veien for å få -3 sekunder men blir du truffet av en måke blir det +3 sekunder på tida di. MÅKENE KOMMER MOT DEG KONSTANT. DE KOMMER HELT UFORUTSIGBART. KONTROLLENE ER HELT ELENDIGE SÅ UNNGÅ DEM ER ET HELVETE. KONTROLLENE SUGER SÅ JÆVLIG HARDT AT BARE Å PLUKKE OPP EN BALLONG DU LØPER DIREKTE MOT KAN VÆRE VANSKELIG. FOR Å GJØRE ALT VERRE ER DET IKKE NOK Å BARE SLÅ TIDA TIL MOTSTANDER-HURPA, DU MÅ OGSÅ FÅ MINDRE ENN 0.0 SEKUNDER SAMMENLAGT PÅ TIDA DI. Så altså om får f.eks 38 sekunder på løpet må man i tillegg få 13 ballonger og ikke en eneste måke på seg. Jeg klarte det til slutt med 17 ballonger og 3 måker, det føltes som et ekte mirakel.

Mislikte jeg ikke FFX fra før av, gjør jeg det nå.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ja å få den crest/sigilen for supervåpenet til Tidus er en motherfuckings bitch. Never again!