Hva spiller du for tiden?

Spiller for tiden Dead Island og det er gøy nok det. Og da mener jeg at så langt jeg har kommet nå, så føles spillet akkurat gøy nok til at jeg gidder å spille det. Det høres kanskje negativt ut men det er utrolig mye jeg liker med spillet, men også mange av tingene jeg liker virker sånn halveis gjennomført og/eller kunne vært gjort mye bedre.

Kampsystemet er kult, og selv om det til å begynne med føles ut som det kreves mye strategi bak handlinger, så har ting begynt å føles mer som rutine nå, og alle handlingene går alt for automatisk. Greit, det er kanskje en god håndfull forskjellige fiender som man må håndtere(dvs. brutalt lemleste) på forskjellige måter, og man har en fair mengde forskjellige våpentyper å velge mellom, men kampsystemet er ikke inrtikat og bra nok til at man føler progresjon og at man blir flinkere og flinkere kontinuerlig; etterhvert finner man én bra måte for å drepe den ene typen zombie, én god måte å drepe den andre typen zombie på, også holder man fast på de metodene fordi de duger og man trenger ikke å gjøre ting bedre, og ting blir etterhvert rutine. Dét er også dritt for et zombie-spill der man gjerne vil at ting skal føles uforutsigbart(eller bare varierende, rett og slett), og det trekker mye ned for opplevelsen når det er satt så mye fokus på at spillet skal være action/RPG.

Jeg liker følelsen man får av at spillet foregår i en åpen verden, men selve storyen føles ikke åpen som desverre trekker mye ned. Man får aldri valg i quester!... ALDRI!!! (ikke hittil).

Også syns jeg grafikken var pen og imponerende når jeg starta spillet, men sånn egentlig har jeg konkludert nå at jeg ikke liker grafikkstilen noe særlig og at mye ser ganske flatt og kjedelig ut, og at den mangler personlighet.

Jeg kan uansett anbefale alle som liker idéen med Fallout og zombier å teste det ut. Jeg hadde ingen forventinger til det men ble uansett positivt overrasket. Selv om det tilsynelatende har mange svake sider er selve spillopplevelsen helt ny for meg... altså, det sier seg selv: Tropisk øy, Falloutaktig gameplay og zombier.
 
Spilt noen timer med Pandora's Tower the Action RPG / Dating-sim på Wii.

Elena som er dama til helten har fått en forbannelse over seg som gjør at hu er i ferd med å forandre seg til et beist. De treffer på en omstreifende merchant ved navn Mavda som vet hvordan den kan brytes, så de reiser ut til det forbudte landet Okanos og til en stor revne i jorda som holdes sammen av kjettingene til de tretten tårnene. For å bryte forbannelsen må Elena spise monsterkjøtt.

Så du reiser til tårnene på jakt etter masterflesh, som er kjøttet man får av endbossene i hvert tårn. Progressjonen er ganske streit; løse puzzles, kjempe deg gjennom fiendene og ødelegger kjettinger som stenger døra til bossene for å til slutt beseire dem. Kampsystemet er rimelig Zelda, men gimmicken her om det noen sinne var en er Oraclos(eller hva faen)-kjettingen din. Du kan f.eks bruke den til å binde to fiender sammen, slik at du kan skade den ene som også overføre skade til den andre, slenge de rundt osv. Det er også en konstant kamp mot klokka mens man utforsker pga forbannalsen til Elana, fordi hu er alltid i ferd med å utvikles til et monster. Så for å bremse utviklinga må man tilbake til utkikksposten til tårnene som de benytter som et provisorisk hjem, for å mate henne med kjøtt man får fra vanlige fiender om nom nom nom



Høres ganske shit ut å måtte backtracke så mye, men det funker ganske kurant. Åpner snarveier mens man utforsker, så det går fort å komme seg tilbake. Finnes også en item som gjør at man kan teleportere seg instant tilbake, som er en ganske fin måte å innrømme at det er litt sugent å backtracke fra utviklerenes side roflz.

Utkikksposten er basen din. Du har en seng å sove i, en merchant å trade med(oppgradere våpen og crafte items osv) og ei dame som du må behandle pent for å få noe igjen for det.
Elena fungerer som en dating-sim. Du har en bar som måler hvor sterkt bånd de har, og når den er fylt opp tar hu forhåpentligvis av seg klærne x DDd. Hvordan man behandler henne påvirker visstnok utfallet av spillet, så jeg er en proper gent mot henne. Er egentlig ganske kule greier. Du kan f.eks gi henne en blomst og senere når man returnerer har hun plantet et lite blomsterbedd i hagen, en viss type bær og hu baker helbrende kjeks til deg og etter å ha kjøpt litt tøy til henne lagde hu faen meg et pent sengetrekk til oss også. Hu oversetter også uleselige skrifter man finner, og gir mer info om historien. Må nevne at hu som gjør stemmeskuespillet hennes er bra. Søt britisk aksent kawaii massive ^_^




Mavda er som nevnt merchanten. Fungerer akkurat som du tror; oppgradering av våpen, buy/sell osv. Et rimelig hesligt vesen for øvrig




Top shit. Spill det.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Hmmm. Virker snasent.
Begynner å få gode grunner til å skaffe meg en wii (evt wiiU) nå, man må bare grave fram gullet i dritten
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
I går fant jeg ut at jeg skulle teste Monsters ate my condo, som da er et spill til tafsemobiler. Kom vel ut til iDingser for en god stund siden, men ble lansert til Android ganske nylig.

Spillen er en puzzle som involverer monstre som spiser leiligheter. I utgangspunktet helt enkel sånn stable tre farger og få poeng-greie, men monstrene spriter det opp. Om man ikke holder dem fornøyde, prøver de å velte leilighetene dine! Så fôr dem med leiligheter av rett farge for å blidgjøre dem, eller av en annen farge for å få dem grinete. Også er det powerups. Og det eier. Vanskelig å forklare med ord, så her er en tubb:

 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kjøpt utelukkende pga Anbefalt av Kak-stemplet
 
Runna nettopp remaken av Resident Evil. Var herlig, selv om jeg fikk den verste slutten. Da får jeg ikke engang en siste boss :( Dette er tredje gang jeg har kommet meg gjennom det da, var bra ending de to første rundene.

Og klassisk Jill>Zero Suit Jill, det vil alltid være fakta. Spillverdens nest beste rumpe.
 
I går fant jeg ut at jeg skulle teste Monsters ate my condo, som da er et spill til tafsemobiler. Kom vel ut til iDingser for en god stund siden, men ble lansert til Android ganske nylig.

Spillen er en puzzle som involverer monstre som spiser leiligheter. I utgangspunktet helt enkel sånn stable tre farger og få poeng-greie, men monstrene spriter det opp. Om man ikke holder dem fornøyde, prøver de å velte leilighetene dine! Så fôr dem med leiligheter av rett farge for å blidgjøre dem, eller av en annen farge for å få dem grinete. Også er det powerups. Og det eier. Vanskelig å forklare med ord, så her er en tubb:

Det derre altså. Det derre ser bra ut.
 
Chrono Trigger på DS. Kjøpte meg det endelig, no blir piratings kun for testing av spel. Fy for pokker så nydelig dette spelet er. Morsomt, bra skrevet, gøy, vakkert. Det beste er at eg faktisk ikkje husker historien heller! Kun bruddstykker. Elsker det!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det objektivt beste jørpeget.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mens jeg prøver å spille MotorStorm RC på min flunka nye PS Vita. Fikk akkurat - etter to minutter med lasteskjermer - beskjed om at før jeg får lov til å spille, må jeg avslutte spillet og oppdatere det via ikonet på menyen. Bra førsteinntrykk!
 
Chrono Trigger eier noe jævlig. Cross er bra men tror ikke det har tålt tidens tann like godt, det kan knapt sammenlignes med Trigger bortsett fra en eller annen obskur link og små hint og referanser til det i storyen.

Det har kanskje det beste soundtracket fra PS1-æraen da, det skal det ha.
 
Dobbelpost.

Oss med Xbox 360 står ovenfor et grusomt dilemma i dag: Spille Dawnguard eller spille den Mass Effect 3-greia? Jeg skal tenke på det utover dagen.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
2 sekunder med ekstra ending, eller vampyrjakt/ jakte på vampyrjegere i en stor og åpen verden... Hmmm
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen