Spiller for tiden Dead Island og det er gøy nok det. Og da mener jeg at så langt jeg har kommet nå, så føles spillet akkurat gøy nok til at jeg gidder å spille det. Det høres kanskje negativt ut men det er utrolig mye jeg liker med spillet, men også mange av tingene jeg liker virker sånn halveis gjennomført og/eller kunne vært gjort mye bedre.
Kampsystemet er kult, og selv om det til å begynne med føles ut som det kreves mye strategi bak handlinger, så har ting begynt å føles mer som rutine nå, og alle handlingene går alt for automatisk. Greit, det er kanskje en god håndfull forskjellige fiender som man må håndtere(dvs. brutalt lemleste) på forskjellige måter, og man har en fair mengde forskjellige våpentyper å velge mellom, men kampsystemet er ikke inrtikat og bra nok til at man føler progresjon og at man blir flinkere og flinkere kontinuerlig; etterhvert finner man én bra måte for å drepe den ene typen zombie, én god måte å drepe den andre typen zombie på, også holder man fast på de metodene fordi de duger og man trenger ikke å gjøre ting bedre, og ting blir etterhvert rutine. Dét er også dritt for et zombie-spill der man gjerne vil at ting skal føles uforutsigbart(eller bare varierende, rett og slett), og det trekker mye ned for opplevelsen når det er satt så mye fokus på at spillet skal være action/RPG.
Jeg liker følelsen man får av at spillet foregår i en åpen verden, men selve storyen føles ikke åpen som desverre trekker mye ned. Man får aldri valg i quester!... ALDRI!!! (ikke hittil).
Også syns jeg grafikken var pen og imponerende når jeg starta spillet, men sånn egentlig har jeg konkludert nå at jeg ikke liker grafikkstilen noe særlig og at mye ser ganske flatt og kjedelig ut, og at den mangler personlighet.
Jeg kan uansett anbefale alle som liker idéen med Fallout og zombier å teste det ut. Jeg hadde ingen forventinger til det men ble uansett positivt overrasket. Selv om det tilsynelatende har mange svake sider er selve spillopplevelsen helt ny for meg... altså, det sier seg selv: Tropisk øy, Falloutaktig gameplay og zombier.
Kampsystemet er kult, og selv om det til å begynne med føles ut som det kreves mye strategi bak handlinger, så har ting begynt å føles mer som rutine nå, og alle handlingene går alt for automatisk. Greit, det er kanskje en god håndfull forskjellige fiender som man må håndtere(dvs. brutalt lemleste) på forskjellige måter, og man har en fair mengde forskjellige våpentyper å velge mellom, men kampsystemet er ikke inrtikat og bra nok til at man føler progresjon og at man blir flinkere og flinkere kontinuerlig; etterhvert finner man én bra måte for å drepe den ene typen zombie, én god måte å drepe den andre typen zombie på, også holder man fast på de metodene fordi de duger og man trenger ikke å gjøre ting bedre, og ting blir etterhvert rutine. Dét er også dritt for et zombie-spill der man gjerne vil at ting skal føles uforutsigbart(eller bare varierende, rett og slett), og det trekker mye ned for opplevelsen når det er satt så mye fokus på at spillet skal være action/RPG.
Jeg liker følelsen man får av at spillet foregår i en åpen verden, men selve storyen føles ikke åpen som desverre trekker mye ned. Man får aldri valg i quester!... ALDRI!!! (ikke hittil).
Også syns jeg grafikken var pen og imponerende når jeg starta spillet, men sånn egentlig har jeg konkludert nå at jeg ikke liker grafikkstilen noe særlig og at mye ser ganske flatt og kjedelig ut, og at den mangler personlighet.
Jeg kan uansett anbefale alle som liker idéen med Fallout og zombier å teste det ut. Jeg hadde ingen forventinger til det men ble uansett positivt overrasket. Selv om det tilsynelatende har mange svake sider er selve spillopplevelsen helt ny for meg... altså, det sier seg selv: Tropisk øy, Falloutaktig gameplay og zombier.