Hva spiller du for tiden?

Shinra85

Spillegals effort emo
Hadde litt samma følelse om Deus Ex, egentlig. Orka ikke stort mer enn de to første oppdraga, synes ting var... Sjelløst ? Veit ikke, skuffa meg iallefall en god del, da spillet i teorien burde ha passet meg ganske så ypperlig.

Kommet meg forbi første boss og litt sånt småtteri i denne spillen om kjærlighet på pinne og motorsager.

Jeg liker det, rett og slett. Spillet ser over gjennomsnittet bra ut, og flyter ganske fint på skjermen, selvom kombomekanikken og kameraføringen ikke alltid er super. Spillet har prepubertal humor som jeg vanligvis ikke er så ekstremt begistra for, men det er noe med denna settinga som gjør at det funker knusbra. For første gang på det jeg kan huske, så sitter jeg for meg selv og småler av vitser. Føles faktisk ganske bra at et spill kan ta seg selv så lite høytydelig. Detta er faktisk hakket verre enn No More Heroes (som jeg også koste meg med). Synes dog detta flyter mye mye bedre enn No More Heroes, så om man synes det funka greit å spille igjennom, så bør ikke Lollipop Chainsaw være noe stress med tanke på kamera og kampmekanikk.

En annen ting er at Little Jimmy Urine ikke bare har all boss-musikken, men også stemmen til første boss. Da Mindless Self Indulgence var et band jeg oppdaga på slutten av ungdomsskolen (skiva Frankenstein Girls Will Seem Strangely Sexy står ennå i samlina) var det en ganske så spenstig liten detalj i mitt hode

Det eneste jeg kan si ellers er at Suda51 er et forbanna geni. Rett og slett
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Til dette spillet passer forøvrig signaturen til Tomas ganske så godt
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Så, før jeg la meg igår hadde jeg nok havna over halvveis i Lollipop Chainsaw, det etter da ca 3 timer. Hadde tatt 3 av (tilsynelatende) 5 bosser. Så, kan nok desverre være litt kort

Spillet er kreativt på sin egne Suda51-måte. Bosskampene er EKSTREMT langt ute på alle mulige måter, humoren er både malplassert og perfekt plassert samtidig. Mer enn en gang jeg lo høyt for meg selv av ordutveksling mellom Juliet (hovedpersonen) og Nick (typen som... Vel, dilter med). Variasjon i stedene er vel der til en viss grad, men alt er korridorer og lineært. Kampsystemet blir mer og mer interessant etterhvert som man låser opp nye komboer og shizzle, og kompletisten i meg kommer nok til å spille igjennom flere ganger for å få låst opp alle tingene i sjappa (slik det ser ut nå skal det nok godt la seg gjøre å få til det under første gjennomspilling). Etter hvert brett får man også et typisk score card der du rangeres fra F til A+, alt ettersom hvor flink man har vært.

Sjappa har komboer, oppgraderinger, artwork, musikk og kostymer (den ene mer avslørende enn den andre, og la oss innse det; Man skaffer ikke spillet uten å ville se litt pixel-upskirt).

Tror mange tenker at dette er en hack'n'slash mer enn det er et arcade-spill. Er mest fokus på kjapp gjennomgang og kjapp kvesting av zombier. Der Frogger skal løpe mellom biler, skal Lollipop Chainsaw kutte av hoder.

Alt i alt, nå som jeg er over halvveis på NORMAL, så føler jeg at jeg har sett nok til å kunne gi en mening om det. Spillet flyter bra, er interessant nok til å ta noen timer her og der med, og frir til kompletisten og pervogrisen i oss alle. Blir garantert en gjennomgang til, på et vanskligere nivå også. Og man skal ikke se bort fra at man tar en ekstra terperunde for å få full score på brettene også.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Runda det i går. Sistebrett var latterlig enkelt, og jeg trengte kun ett forsøk på sisteboss. -_-

Men han der bossen du slåss mot mens alle augene dine er nede, fy faen for noe bullshit. Hadde jeg hatt tingene mine, evt kunne sett hvor mye HP/ammo jeg hadde, så hadde det der vært levelig. Hadde superflaks og han ble stuck i et hjørne og skjøt mot meg, og jeg kunne bare snipe han til døde, men det var etter bra mye rage.

ending spoils:
Siden jeg hatet Taggart, Darrow, Sarif, OG Jensen, så valgte jeg endingen hvor man sprenger hele jævla plattformen. Men likevel overlever Megan? wtf


edit: Nå spiller jeg Lollipop Chainsaw og det EIER
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare en liten presisering angående Lumines til Vita: Du bør ikke være allergisk mot nederlandsk trance hvis du skal spille det. La merke til at det var en Tiësto-miks i lista (det er en remiks av Goldfrapp, og den er fullstendig gloriøs; hadde sklidd rett inn i Eurovision hvis den var litt mer uptempo), og mot slutten dukka jaggu Ferry Corsten (aka. mannen som drepte trance) opp. Og etter den kom steike meg Gouryella, som da er Tiësto OG Corsten for sikkerhets skyld. I det hele tatt er det veldig sterkt euro-fokus i Lumines til Vita, lurer litt på hvorfor. Uansett, fortsatt ålreit spill. Skjøp det.
 

SHDR

Gullmedlem
Men han der bossen du slåss mot mens alle augene dine er nede, fy faen for noe bullshit. Hadde jeg hatt tingene mine, evt kunne sett hvor mye HP/ammo jeg hadde, så hadde det der vært levelig. Hadde superflaks og han ble stuck i et hjørne og skjøt mot meg, og jeg kunne bare snipe han til døde, men det var etter bra mye rage.
Ja, fy faen. Jeg cheesa det til slutt ved å ta med meg et turret fra forrige brettet, stille det foran heisen, og så bare stå og hoppe frem og tilbake for å unngå å bli skutt til han kom innenfor turret range, og så bare blaste alle granatene jeg hadde mot cirka der han stod mens jeg fortsatte å hoppe frem og tilbake.

Alle bosskampene var ræva. Jeg trodde det var mange ræva, urettferdige bosskamper som knakk eller overså spillsystemet i MGS-spilla, men de er mesterverk sammenlignet med DX:HR.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gjett hvilken låt som er med i nyeste Lumines. =D
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ja, jeg holder på å knekke Dark Souls med en level1-figur. Etter jeg tok Four Kings bestemte jeg meg for å være en dick i Undead Burg (det første området). Greia er at man bare kan invadere folk som har høyere level enn seg selv... og det er alle.

 
Mens jeg spiller Amazing Spider-Man. Lego Batman 2 er runna og det er bra. Ikke bare er det bra, men det er det beste spillet med Lego i baken. Som så kan det anbefales for de som liker sånt.
Amazing Assman er derimot så som så. Beenox som har mekka det har endelig greid å mekke et ok spill med Spidey.
Hva har de gjort?
De har blåkopiert de to siste skikkelige Batmanene!
Hvis du likte de to spilla og er fan av Spidey vil du like dette. Kampsystemet er stort sett det samme. Stealthinga er stort sett den samme. De har stært det meste fordi det funker. Det er jævla laust og hangler, men det funker.
Når du så slenger deg ut i New York blir alt ganske gnøh. Det er dog fordi en realistisk versjon av NY er ganske gnøh.
Så møter man robotene til OSCORP og de er ikke mye gnøh.
Her kommer spillets eneste orginale del og det den eier på. Roboter! Digre jævla roboter som raserer hele jævla New York!
Hvem kan slenge seg rundt dem som en edderkopp kan? Det er deg og det er her spillet vinner. Jeg har ALDRI følt meg så Spidey som når jeg banka den første bossen og det er der alt ligger. Spillen mekker Spidey og den gjør det no jævlig bra. Akkurat som Arkhamene.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Prøver å snike meg til noen timer med Mass Effect 3 i ny og ne. Har litt blandede følelser til nå. Jeg liker ikke det nye quest-systemet, der man random får fetch-quester bare ved å gå forbi noen som har en samtale. Det ender opp med å bli veldig uoversiktelig. I skrivende stund har jeg vel rundt 10 quester som jeg knapt vet noe om i loggen min. Ikke akkurat noe som hører hjemme i et så historiedrevet spill som Mass Effect. Jeg liker heller ikke at det er så få karakterer man kan ta med seg ut på oppdrag. Det går også lang tid før man får tak i alle karakterene. Leser at Bioware gjorde dette for at man skulle klare å "knytte sterkere bånd til karakterene", men det går på bekostning av friheten og variasjonen.

På den positive siden, så er skytingen helt fenomenal. Komisk nok så har kopien blitt bedre enn originalen: Jeg synes faktisk at skytingen i Mass Effect 3 er bedre enn i Gears of War 3. Coversystemet funker som faen, variasjonen i våpen og krefter er god og fiendene er morsomme. Må også si at musikken har tatt et steg opp fra forrige spill.

For å oppsummere Mass Effect-serien, så vil jeg her komponere det ultimate ME-spillet:

- Historien til ME2
- Grafikken til ME3
- Musikken til ME3
- Persongalleriet til ME2
- Skytingen til ME3
- (Deler av) RPG-elementene fra ME1
- De ulike lokasjonene fra ME2
- Planetutforskingen (Probes og shizz) fra ME2

Sidenote: Jeg har fått haugevis med War Assets, men readiness-ratingen min er fortsatt på 50%, 23 timer inn i spillet. Er dette to separate ratinger, og må jeg dalle med andre ting for å booste readiness? Jeg kommer aldri til å lære meg dette systemet. Hater det!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jau, prosent-meteren er knyttet til multeplatteren. Hvis du har 5000 i War Assets fra singleplayer og 50% readyness rating fra multi, så er den effektive, gjeldene verdien 2500.

Tror du trenger
3100
for den "beste" slutten i extended cut som du kan skaffe uten å multiplayere.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Ok

Så, runda Lollipop Chainsaw andre kvelden. Veldig kort, men likte det. Kan ikke si mer om det enn jeg allerede har gjort.

Bestemte meg EGENTLIG for å fullføre spill jeg har starta på, bare for å få kutta ned litt backlog. Snart ferdig med Warhammer 40.000: Space Marines (regner iallefall med det, iallefall storymessig) og er heller lite å si om det ennå også.

Litt Skyrim-ings, men ikke fått døtta mye tid inn i Dawnguard ennå, så oppdatering følger vedrørende det.

Kingdoms of Amalur ligger ennå litt på , heh, lur

Det samme gjelder Yakuza: Dead Souls

Og Dark Souls, forøvrig

MEN; planer om å dra igang en liten onlinerunde med Sagosen på Red Dead Redemption, så jeg har fyrt opp enspillerdelen der igjen. Kom på at jeg hadde kun spilt det på en gammal, sliten rørtv, så ville teste ut litt i HD. Og det spillet eier like jævla mye ennå!

Og har spilt litt Shenmue II på xbox. Tror nok jeg liker det, ja
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lollipop Chainsaw lå og venta på meg da jeg kom hjem fra det store utland, spilte gjennom første kapittel og... hm. Jeg liker virkelig ikke musikken, Juliet er ålreit selv om omgivelsene og atmosfæren er litt vel jalla til at jeg føler meg helt fortrolig med sakene. Og kampsystemet, da. Har ikke dreisen på det ennå, men det virker veldig møljete. Savner noe samspill mellom saga og fiendene, for å si det sånn. Så langt er det bare crowd control og så gønne på med komboer etter ønske, med mindre en fiende er gølva for da må jeg bruke gølvekomboen. Det er ikke direkte dårlig, det er bare veldig mye løsere enn jeg hadde forventa fra Suda 51.

Så da ble det til at jeg brukte mange flere timer på et annet Xbox-spill, nemlig Spelunky. Det var rimelig tight i originalutgaven, men fy faen gutta har polert hvert eneste element i Xbox-versjonen og lagt til en drøss nytt og resultatet er bare... ja. Helt suverent. Håper det selger en milliard eksemplarer, det er noe av det beste som har kommet de siste åra reint spilldesignmessig.
 
Ja, alle kjøp Spelunky. Måtte rive meg løs fra det og fortsette litt på Spider-Man i dag, men det var jaggu ikke lett.
På den annen side er det deilig å kunne spille noe man ikke ræger av hvert tredje minutt.

Og apropos Edderkisen, jeg titta på unlocksene istad og jaggu har dem ikke tatt med den ene bonusen absolutt alle tegneseriespill har mangla siden de starta å dukke opp på disker med plass til overs: fåkkings tegneserier! Vel har et og annet spill tatt med covere, men her unlocker man åtte blader fra forskjellige perioder av seriens nå 50 år. Fra første nummer Spidey dukka opp i og så første gang folk som Rhino og Reptile dukka opp. Det presenteres i et helt ålreit interface og all ære til Marvel for at de endelig innser at de ikke taper en dritt på å gi bort dette, men istedet kanskje skaper no interesse for kompendiene.
 
Vekk meg når de lar deg låse opp disse seriene i Comixology eller Marvel-appen; jeg kan ikke se for meg at det er spesielt ålreit å lese serier på Xbox 360, ei heller å måtte sette inn en DVD for å finne fram en serie igjen. Eller?

Jeg spiller litt av hvert om dagen, for øvrig, litt No More Heroes 2, som er ålreit (og teknisk stramt) så langt, og har kommet godt i gang med Kororinpa 2, som heter Marble Saga: Kororinpa her og egentlig er litt Kororinpa 1.5. Heldigvis er det totalt uviktig, siden spillet fortsatt er helt fantastisk, simpelt men koselig og med rikelig rom for mestring, og de har lagt med mer innhold og en liten klode, LBP-style, hvor man velger brett og slikt denne gangen. Lite minus i margen for at man starter spillet med en litt treig ball, men jeg går ut fra at det blir mer responsivt snart, så snart jeg får tak i noe litt mindre nybegynnervennlig.

Min hovedgeskjeft de siste ukene har imildertid vært Alpha Protocol, som jeg håper å skrive en ordentlig artikkel om en gang jeg får tid. Det er et helt suverent spill på mange måter; strukturen er løs og kjapp, valgmulighetene er relevante, og historiefortellingen går Deus Ex en høy gang på de fleste områder (flere figurer, flere motivasjoner, masse fleksibilitet i historiestrukturen, bedre pacing, bedre stemmeskuespill, en del kommunikasjon per epost, pluss mulighet til å bli venner med slemgutta over hele fjøla), selv om jeg skulle ønske spillet turte være litt mer spektakulært og teit, eller eventuelt genuint utfordrende tematisk. Snikingen er dessuten tilfredsstillende, hackingen er tilfredsstillende, skytingen er tilfredsstillende, og alt i alt er det veldig mye å like. Dessverre har jeg nå kommet til min andre superfiende, og la oss ganske enkelt si det sånn at det funker heller dårlig med en snikeorientert figur som min. Det er noen steder tidligere i spillet hvor Obsidian velger å flankere deg bare på pur faenskap (type: "du snek deg inn og gjorde oppdraget uten at noen merket noenting! Pang, der flyr døren opp som tidligere var uåpnebar, stormtropper kommer inn! gratulerer!"). Men i superfiendekampene føles sånne billigheter enda billigere, og jeg trenger noen dager mellom hver gang jeg prøver meg på å gi realt deng til
Deng.
Så ja; jeg elsker spillet, for all del, men fy fader for noe dritt.
 
Alpha Promp og Kål ja. Det spillet lider egentlig av det samme som Deus Ex 3, nemlig at bossene er no dritt. Ikke at de andre spillbitene er no bra laga, men de er så ødelagte at man kan komme forbi dem med osting og pratinga er fantastisk.

Og når det gjelder tegneseriene i Ass-Man så kjører de i no versjon av Comixology så heh. Det er ikke en akseptabel måte å lese serier på, men det er gøy der og da og kan vinne dem noen nye fans.

Ellers da? Jeg fant en ny verden i Spelunky og den er vprst. På jungelbretta er det pulserende klumper man kan hekte seg på. Om man tar med en damsel dit og slipper dem blir man warpa over i... inn i en tarm?