Hva spiller du for tiden?

Spec Ops The Line var akkurat det jeg håpa på. Skytinga er helt ålreit sammenligna med diverse CODer osv. og storyen fascinerer. Man er 3 amerikanske soldater som er sendt inn i Dubai for å finne en eller annen legendarisk oberst og regimentet hans. Byen har gått til helvete etter økonomisk kolaps og sandstormer og ingen vet hva faen som foregår der inne. Det starter med at man skyter de vanlige araberne som i alle moderne skytere, men etterhvert havner man i situasjoner hvor man må drepe amerikanske soldater. CIA er såklart med og alt ender opp som et digert clusterfuck. Man aner ikke hvem som er good guys og etterhvert begynner man å misstenke at man kan ha tatt noen virkelig gale valg.
Så ja, dette er en spille man absolutt bør plukke opp om man finner det billig.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Skal så jævlig plukkes opp i nær fremtid for en billig penge. Ser at det allerede finnes for 200 kroner på play-asia, får se når jeg har tid til å bestille.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kosta ca 170 fra Plæi Æsjiah, plukka det opp for et par dager siden og gleder meg litt. Selvom det så ut som en annenrangs 3.persons pang-pang fikk jeg en god vibb av hvordan det virket som historien ble fortalt

Klarte dog ikke å velge mellom Linja og Spøkelse Speiderne: Framtids Soldater, så jeg plukka med begge

:penga:
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Vet ikke helt med dette jeg... spilte riktignok bare trialen da, men jeg føler ikke frameraten og grafikken er på et nivå man burde kunne forvente i 2012. Pluss at å spille THPS med 360-kontrollen er rent selvmord. Klarer ikke å strenge sammen gode komboer og å lande grabs er jævla mye vanskeligere enn jeg husker at det var. Gameplayet føles bare "feil" for meg. :(

Blir å vente på PS3-utgaven for å se om den gode gamle d-paden der kan gjøre det bedre.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
360-stikka funket fint her i heimen, Nossen har satt i gang prosjekt med å 100% alt sammen som virker som burde gå helt fint. Men det ser bare helt okay ut.
 
Enig med konsensusen her. Kontrollen sitter ikke, fysikken er gal og grafikken ser ut som ræv. 1200 funbux er desuten for mye når man ikke engang kan mekke egne skatere eller baner. Reverts mangler og, men de kommer som DLC fordi Activision.
 
Har såvidt testa det nå. Fysikken er litt ekkel, og jeg tror det krever en del tilvenning. Kontrollene føles også veldig rare, nesten som om de er litt trege i responsen eller noe sånt. Føler litt seigere enn tidligere ihvertfall. Men men, dette skal spilles.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Nossen var ikke særlig misfornøyd ihvertfall, hundreprosentet med sin første skater i går. Han er også enig i at reverts gjør det for enkelt og etter å ha spilt Skate føles det litt bakstreversk. Men det funker.
 
Runna nettopp Afterfall Insanity. Et indie action-horror-spill som ble sluppet i fjor, men ble nok kraftig oversett da det aldri kom ut på Steam og lunkne tilbakemeldinger fra IGN og Gamespot. lol ign

Etter en eksperimentell bombe gikk av under tredje verdenskrig, var det en knippe overlevende som greide å søke tilflukt i underbrunnsbaser. Spillet foregår 20 år etter dette og du spiller som Albert Tokaj; en psykolog som spesialiserer seg på folk-blir-gal-av-å-bo-under-jorda også kjent som "confinement syndrome". Han og to soldater blir etterhvert beordret til å sjekke ut strange happenings i en av underetasjene til basen, og finner ut etterhvert at et virus som er spredt via luftkanalene gjør at folk muterer som f.eks han her:


Derfra og ut er det sci-fi-story med twist 'n' turns massive.

Jeg er fan av sightseeing i spill, så det var noen greier jeg måtte se litt ekstra på:


Her er jeg i HEHEHE FULL SVING med øksa


Kampsystemet er ikke akkurat noen kommer til å synes er det beste i hele verden. Veldig 90-talls, men for min del er det helt ok. Enkel skyting, og i horrorspill er jeg vant til at dette er typisk opplegg uansett. De slenger også inn halvdølle og lite utfordrende puzzles, men de gir i hvert fall spillet litt variasjon, så det er greit likevel.

Det negative med det spillet her, er at de etterhvert ditcher horroren. Kampsystemet er som nevnt veldig basic, så spillet føles veldig "tomt" i mangel på en bedre forklaring. Heldigvis så begynner å historien å bli interessant på dette punktet, så det var ganske uaktuelt for meg å ikke fortsette.
Så alt i alt fikk jeg en fet historie som var skreddersydd for en sci-fi-horror-fan som meg selv. Skjønte den ikke helt, men det kommer en oppgradert versjon av spillet til 360 og til PC i form av en patch i løpet av høsten Gratis til PC for øvrig, så lenge man har spillet i hvert fall. Så da blir det å få med seg mer av historien, med et forhåpentligvis litt mer interessant kampsystem som gjør ikke-horror-delene bedre. Du får det til 80spenn elrnz på Gamersgate og det ligger også en demo der.

Veldig godkjent.
 
Det har jeg, og hadde dette å si i sin tid OMFG NOSTALGIA TRIPPIN'
Kommer i gang med Cryostasis, og det er blandede reaksjoner så langt. Jeg liker spillet, jeg synes historien er interessant, men for en forferdelig flyt spillet har.
Får lov til å spille i 5 min, før jeg må vente på at en historie skal fortelles ferdig, en animasjon når jeg skal redde en død kis eller stå der med frossen pikk i hånda og vente på at jeg skal bli varm igjen. Start - stopp-opplevelse jeg aldri har vært borti før og det er slitsomt.
Orka aldri å fullføre. Ser ikke helt likheten mellom de?
 
Orka aldri å fullføre. Ser likheten mellom de.
Bare stol på at jeg har rett i at det er et fett spill og spill det, så kan vi diskutere interiørdesignet etterpå.
 
Kanskje de kan få det på Steam når Greenlight greiene starter.

Uansett testa jeg litt Anomaly: Warzone Earth og det virker kult. To meteorer som ikke er meteorer, men deler av et herpa romskip kræsjer på jorda og man må utforske. Det gjør man med en gruppe APCer og edderkopptankser som følger en rute man setter opp. Selv er man en liten soldatfyr som slenger ut buffs til kjøretøyene. Spillet er da en omvendt tower defence hvor man skal ploge gjennom turretene romsvina har satt opp. Til tross for at tanken er orginal bringer det ikke mye nytt til bordet, men det funker og er profft laga. Pluss for veldig australske soldater.