Hva spiller du for tiden?

Shinra85

Spillegals effort emo
Kjørte igjennom Norrland som Lodin nevnte i en eller annen spillrelatert tråd

hva
i
faen
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Kjøpte meg Saints Row the Third på salg av den dampede typen og det huka meg ganske bra. Flott spill å teste nye brukte gtx470-en min på siden det kjører dx11 for full guffe, og krever ikke så mye av deg mtp å måtte sette seg inn det elns.

Frapsa litt for å teste som funka greit. 30fps på full guffe, 60 hvis jeg knoter litt med oppløsninga.
Litt spoiler, men ikke værre enn fiendetyper og kjøretøy og slikt.


åja også dudene våre:
 
Testa Hard Time nå. Det første jeg gjorde var å plukke opp en kost og gå til angrep på vakta. Det ble slagsmål og ikke noe mer skjedde før jeg droppa kosten og slo til med neven - da ble det bråk og trusler. Her kan man se at bugtestinga ikke er optimal. Så ble det terrorangrep og jeg fikk beskjed om å bli smartere. Følg med.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Spilte litt 3D Dot Game Heroes igår

Basicly er dette retrorunking. Alt i verden består av klosser og estetikken skal være 2D i en 3D-setting. Konseptet i spillet er rett og slett en erketypisk action-rpg i god, gammal 80-tallsstil, men istedet for å være en blodkopi, klarer det fint å skjule seg bak en tribute-greie istedet. Det skal være sagt at spillet ER så og så kliss likt Zelda-spillene, men detta eier. Humoren som gjennomsyrer dialogen og observasjonene funker dritbra, en haug med spillreferanser som man setter pris på.

Spillmessig er det et låst kamera og man tasser rundt med et sverd og skjold. Man låser opp andre ting som f.eks bomber og magi etterhvert. Greia er at for lenge siden var det en ond dude som en snill dude fikk has på. Så er det en ny ond dude som prøver å vekke første onde duden til live igjen, og du er The Chosen One. Du får et sverd. Som er gigantisk. Så lenge du har fullt liv. Med gigantisk mener jeg at sverdet så og si slår over hele skjermen. Mister du et halvt eple (dvs liv) blir det ganske lite og man får litt hjerteinfarkt kombinert med adrenalinrush. Og det er faktisk ganske fett!

Her er iallefall mer om dette (8minutter og 40sekunder mer om dette) ;

Om det er et spill på PS3 som virkelig eier, så er det det her! Jeg ELSKER det!
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Synd at kun retrorunk ikke holder i 10 timer.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kun spilt i halvannen eller noe nå, men følelsen jeg sitter med nå er New Game + etterpå, for å si det sånn.
Alt hittil, fra det estetiske til spillmekanikken, passer meg ypperlig. Er veldig på at spill skal være spill om dagen, og dette (og type Mario, Little Big Planet, etc) forsøker ikke å være annet enn underholdning for underholdningens skyld. Ikke realisme, ikke ekstrem overdrivelse o.l

Hjelper nok litt på at jeg ikke har spilt de gode gamle Zelda-spillene siden jeg var 8-9 år, og at det passer ypperlig med et sånt spill for meg om dagen
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sorry for å regne på paraden din, men jeg følte det samme da jeg begynte på 3D Dog Tame Heroes og etter noen timer lot jeg det bare ligge. Det er skamdårlig balansert (du MÅ ha digert sverd for å klare dungeons/bosser etter hvert, så hver dungeon blir i praksis et Iron Man-run), alt er så fiklete (autoaim i et spill hvor det er viktigere at ting ser swank ut enn at det skal gå an å sikte manuelt? HAH!), og den der Zelda-tributten blir ganske tynnslitt etter hvert som utviklerne går tom for Zelda-stæsj å ta med og slår over på grindy JRPG-saker. Men! Det har fortsatt en del sjarm, og det er et sånt typisk spill jeg tenker jeg skal plukke fram igjen, bare ikke akkurat i dag.
 
Men, du må ikke tro at din mening har noe å si.

Jeg spilte 3D Dot Game Heroes i ca. en time. På den tiden klarte det ikke å være morsomt en eneste gang, og dermed var løpet kjørt for min del. Originalen (The Legend of Zelda) er et drastisk bedre spill, og det sier vel egentlig det som trenger å sies om 3DDGH.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg spiller en god del av HiRez studios (studioet bak Tribes: Ascend) sitt nye bidrag til spillverdenen, Smite. Kort sagt så er Smite et MOBA-spill der hver spiller kontrollerer en gud fra de forskjellige panteonene (Foreløpig er det guder fra de greske, norrøne, hinduistiske, egyptiske og kinesiske panteonene som er representert i spillet) og kjemper om å nå fram til og ødelegge fiendens base som er beskyttet av to tårn i hver bane, 3 baner som er knyttet sammen via en "jungle".
Dette høres antagligvis ganske kjent ut for de som har spilt spill som Dota, League of legends eller Heroes of Newerth, grunnkonseptet er det samme. Det som gjør Smite unikt er at det hele utfoldes fra et tredjepersons perspektiv. En annen ting er at nesten alle skills i spillet er "skillshots", det vil si at man ikke trykker på en skill, klikker på den du vil treffe og så treffer det uannsett. I Smite kan man bomme med skills og vanlige "auto-attacks".

Spillet er foreløpig i closed beta. Spillet er free to play, med en markedsmodell som ligner på Tribes. Man starter med 5 preset guder unlocked, man kan unlocke de resterende med gems (penger) eller experience. I tillegg kan man kjøpe nye skins for penger.

En liten trailer for de som måtte være interessert:

 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg har lenge vært usikker på hva jeg skal synes om Smitte. Jeg liker dota, og tenker det kanskje er artig med hvordan tredjepersonsvinkel påvirker taktikk og strategi, men.. spillet ser så.. innihelsike generisk og stygt ut :penga:
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg har lenge vært usikker på hva jeg skal synes om Smitte. Jeg liker dota, og tenker det kanskje er artig med hvordan tredjepersonsvinkel påvirker taktikk og strategi, men.. spillet ser så.. innihelsike generisk og stygt ut :penga:
Det er ikke det peneste spillet der ute, men det er funksjonelt. Det er også pusset opp litt i siste patch, kartet er litt mer levende. Når det gjelder gudene så er det litt her og der, noen er relativt grusomme (Odin, jeg ser på deg), mens andre er helt kurante.
Har det ganske morro med spillet, spiller da selvsagt med andre, med noen gamle WoW-folk. Har logget bortimot 150 kamper så langt og er ikke i nærheten av å gå lei enda.
Det skal nevnes at spillet fortsatt er under utvikling, spesielt når det gjelder brukergrensesnitt og antall heroes. Sånn som det er nå, planlegger de å gi ut en ny hero hver andre uke.

En grunn til at jeg liker det såpass godt er at jeg rett og slett synes tredjepersons perspektiv er overlegent. Jeg har aldri vært noen RTS-spiller og det synes litt når jeg spiller spill som Dota eller LoL.
 
Så var endelig Spec Ops runna. På slutten var det jævla slitsomt, særlig hver gang de pælmer heavies på en. Forbanna dicks som tåler to magasiner midt i trynen. Når det er sagt var det verdt turen til Dubai. Måler seg såklart ikke med de beste krigsfilmer, men jeg har aldri spillt no sånt. Misstenker at jeg kunne gjort ting annerledes, men jeg får deale med den historien jeg fikk.
Nå ere ut å leite etter mods til Skyrim siden jeg skal starte en ny karakter og være klar til Snarfguard som forhåpentligvis slippes denne uka.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Ny campaign til L4D2 er utgitt, så nå reinstallerer jeg Den Beste Zombiespillen.
 
Ga demoen til SOL: Exodus en spin. Du flyr rundt i space og skyter på folk og det var det. Vil ha et spill der jeg kan fly rundt, utforske planeter og se på vakre ting uten noe trading og skyting som sikkert ikke finnes. Pass på denne.
 
Etter å ha dilla med THPS HD en stund vokser bare skuffelsen mer og mer egentlig. Det er noe med fysikken i det som ikke funker lengre, og D-paden på 360 er fremdeles krise. Da hjelper det lite at det er så få baner med og to av dem er små og kjedelig (Hangar og Warehouse) og to er RÆVVA (jeg har alltid hata Mall og Downhill Jam). Og hva faen skjer med musikken? Jeg føler meg lurt. Svakt at man ikke kan lage en skater heller, jeg vil ikke fise rundt med drittavataren min. Også dumt at editoren ikke er med, det hadde eid å lasta ned baner sånn som i Trials.

Har forøvrig ikke låst opp alle banene enda (ræger bare jeg tenker på Downhill Jam), så det baneutsagnet var med forbehold om at det ikke er flere enn de man ser fra børjan av.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det eneste jeg egentlig har å utsette på THPSHD, er at wallrides er så jævlig, intenst, vanvittig mye mer klundrete å få til nå. Greia er liksom ikke at det skal være vanskelig å i det hele tatt få til et triks, det skal være vanskelig å variere nok og få til gode chains. Men ja, slenger meg på at det er no klønings å spille med 360-padden. Jeg syntes forøvrig det var artig å kunne spille med avataren min, så det gjør jeg.
 
A Story About My Uncle

Fysikkbasert spill med en awesome frihetsfølelse. Du spiller som en eller annen kødd som er på jakt etter onkelen sin, og du kommer til å drite i den historien og irritere deg over at du må høre på kjip dialog som ikke kan skippes. I hvert fall gjør jeg det.
Du har tre evner(mulig du får flere etterhvert). Powerjump som gjør at du hopper høyere som kan kombineres med sprint for å få ekstra momentum. Også har du den spiderman-devicen som du ser i videoen som du bruker for å..eh feste deg fast til objekter. Kule med det spillet her er at man ikke nødvendigvis må bruke rutene som spillet har lagt opp til deg i form av lysende merker, men finne alternative ruter for å gjøre det ekstra kjapt. Fun fun.

Laget av svenske(lol sverige) spillstudenter og er gratis.

Ikke vær en blei,
last det ned i en fei
http://astoryaboutmyuncle.com/