Hva spiller du for tiden?

Civ V. Jeg suger fortsatt i disse spilla, men jeg lærer meg litt nytt hver gang. Om ikke annet så har jeg hvertfall rukket å bli en erfaren Civ spiller gjennom årene.

Lyst på Gods and Kings men er for gjerrig til å betale fullpris for det når neste utvidelsespakke er et par måneder unna.

Mass Effect 3 gjorde meg ganske grinete tidligere i dag siden det viste seg at man ikke kan redde både quarianerne og gethene med mindre man spiller fra en save fra 2 hvor man smører både Tali og Legion. Det gikk greit på Femshepen min, men når jeg genererte en save for å spille 3 var ikke de kriteriene med. Gikk for Quarians og jeg trenger ærlig talt ikke begge, men :ras: De som spiller dette på WiiU av en eller annen grunn er for alltid pult.
Så starta jeg på Citadel og fy statan! Dette er det beste DLCet noensinne. Og jeg er bare en snau time inni. Dette er Mass Effect bare at det har den selvbevisste humoren til Deadly Premonition eller Max Payne på kjøpet. Det mekker absolutt ikke no sense i resten av spillet, men det eier. Mens resten av galaksen enten dør eller fighter reapere bestemmer man seg for å holde ME sin versjon av Skroa.

Nei vent, la oss slenge inn en boss som minner om mora til Liara fra ME1 bare at gølvet brenner, det er evig respawnende fiender, ingenting er under kontroll inkludert allierte OG ALT ER DRITT! Det setter ingen i hele verden pris på!
Dette er det verste DLCet noensinne. Hesterustning er bedre.

E: men når man tar den kampen! Beste DLCet noensinne. Fyfaen!

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg har begynt å speedrunne FFIX.

Og nå som jeg er ferdig med hele greia er Citadel enda mer å anbefale. Når jeg trodde den var ferdig pælma de enda fler scener etter meg og alle eier. Der dritings Tali tidligere var den beste scenen i spillet har nå en med Javik av alle folk tatt over.
Men jeg kjørte gjennom resten også og med den nye slutten samt Leviathan mekker alt jævla mye mer sense. Hovedproblemet med orginalen var at de ikke forklarte skikkelig hva resultatene av valget ville være og ikke viste det. Etter patchen forklarer Katalysten det mye bedre og det er konkrete kuttescener når man er ferdig. Det vises også orntlig hvordan de to man hadde med seg på slutten ender opp på Normandy. Jeg gikk for syntesen og digga den skikkelig. Vel dævva Shep, men han er uansett ikke den ekte siden det er ei dame som heter Morrigan Shepard og hu overlevde sitt valg så det er greit. Med alle de endringene de har gjort er dette faktisk en god slutt på triologien.
Bare ikke edit en save fra 2 for det blir masse krøll. Jeg gjorde mission med folk som Kasumi og Zaheed, men jaggu sto de ikke nevnt på veggen i Normandy. Mye annet rot og.

Men men, etter å ha redda galaksen for alltid tok jeg turen over til San Francisco. Spillet liker å kalle byen Lego City, men det er ganske opplagt hvor det foregår og man er undercover. Det er såklart bare enda et av disse Lego-spilla jeg har evig fetish for og det eier no jævlig. Man er Chase McCain, en tidligere forvist snut som er kalt tilbake fordi en eller annen snusk har rømt og lager helvete i byen. Dette er typisk snuteserie så man har en eks i witness protection man macker på, politimestern skriker stadig om at man er out of control, jeg tar det for gitt at jeg må partnere opp med en ung jypling og det spruter legobrikker over alt. Ihvertfall er spillet mer eller mindre Grand Lego Sainty Dogs. Man promper rundt i en diger by med masser å gjøre og finne. Det er fortsatt en del oppdrag som går over til egne brett som Batman 2, men her foregår faktisk fler av dem i sandkassa. Det er veldig gledelig og jeg håper Spilla utvikler seg i den retninga. Nytt denne gangen er at man ikke bare plukker opp studs, men og vanlige legobrikker. Rundt om på karta er det masse dritt man kan bygge for bonuser og disse finansierer man med dem. To økonomier hjelper veldig på variasjonen, noe som er sårt trengt i serien.Kjøringa er og relativt oppgradert. Det er fortsatt ikke realistisk og det vil man vel heller ikke ha fra legobiler, men i forholde til Batman 2 er det en drøm.
Alt i alt er dette klart et lurt kjøp og sårt noe WiiU trenger. Padda brukes forresten veldig bra med kart, stats og samtaler, men jeg tar for gitt at det dukker opp på andre formater om et halvt år.
Jo også er dette den beste special editionen (den vanlige nordiske) av noe spill noensinne. Det følger med en Legofigur av Chase McCain! :yoshi:

Ble drit lei Mario & Luigi: Bowsers inside story halvveis gjennom. Det var veldig gøy først, og lokaliseringa eier som vanlig, men lenger ut i spillet nå er det mindre og mindre historie og stort sett bare grinding. Og jeg klarer liksom ikke å få meg til å bare gå forbi hemmeligheter og sånt heller, så har tatt meg en pause fra det nå. Så får vi se om jeg glemmer det helt eller gjør det ferdig etterhvert.

DLC-en til Trials Evolution er på tilbud for tiden, så jeg driver og koser meg med det. Trials eier alltid, selv om det er utrolig frustrerende. Føler meg awesome hver gang jeg klarer å slå tidene til både Nicholas og Sagosen.

Har lånt bort Bioshock Infinite i bytte mot codblops 2, så håper at jeg ikke blir like gira på multiplayeren som jeg pleier når jeg får prøvd den, for da kan det fort hende jeg må kjøpe meg det.

Driver også å vurderer på å fyre opp Portal 2 eller Half-Life 2 igjen. Egentlig vil jeg bare ha mer av Bioshock Infinite, men har kun spillt disste to spilla en gang hver, og de har jo også awesome verdener og spilles i første person. Det er bedre gameplay på begge og, om jeg husker rett.

På jobb driver jeg med det der candy crush saga, på facebook. Men tror jeg er ferdig med snart, så mye som det maser om penga mine og gjør det vanskeligere og vanskeligere å komme seg noen vei uten å punge ut.

Dumt spørsmål, men har du spilla System Shock 2? Finnes hos GoG.

Og sånn ellers er Evoland awesome. Det er et RPG hvor man starter uten lyd i noe som ser ut som Game Boy og man bare kan gå til høyre. Dealen er å finne kister som oppgraderer ting så snart kan man gå i alle retninger, det har gloriøs musikk og man denger ting med buster sword. Så finner man kister som åpner opp villages, NPCer og turn based combat. Etterhvert kommer man til et punkt hvor man kan skifte mellom Zelda og Final Fantasy og det er genialt. Etterhvert finner man og 3D så da begynner det å se ut som ting Sjutten liker. Å kalle den siste oppgraderinga HD er litt overdrevet, men det er pent.
Dette er noe alle bør spille.

Så, jeg har spilt litt Age of Empires 2 HD Edition de siste dagene.

På den ene siden: Det er AoE2, og det er vel opplest og vedtatt at det ikke bare eier, men er at de aller beste RTSene noensinne. Jeg dreper dere som er uenig, jeg elsket det og forgjengeren. 3 var litt rævva, men men. Det er akkurat det samme som før, med Conquerers-expansion og hele pakka. Like gøy som alltid. Det er sjelden jeg orker å spille gamle spill etter nostalgifaktoren har gått ned, men dette kan jeg spille til kuene kommer hjem.

På den andre siden: Det er helt hinsides latterlig å gi dette ut som en slags remastret "HD-utgave". Det er akkurat det samme spillet, bare med widescreen-mod. De har ikke gjort noe med grafikken, selv den grelle hovedmenyen er akkurat som før, om ikke fælere. Musikken og lydene er som før, spillet er helt identisk. Selv de klassiske buggene er med. Det eneste de har gjort er å legge til muligheten til å spille online via steam og fjernet mulighet til å spille over LAN. Åja. Forstå det den som vil.

Føler meg litt skuffa egentlig, hadde forventa mer til den prisen. 19 euro for et snart 14 år gammelt spill der de tilbyr null og niks som ikke har vært tilgjengelig fra moddere i årevis. Svake greier.

Monster Hunter 3 Ultimate....Vet ikke hvor jeg skal begynne. Spillet er som verdens mest avhengighetsskapende dop, på lykkepiller. Det er vanvittig bra, og jeg forsvinner sånn i den lille jegern min som jeg aldri trodde jeg kom til og gjøre. Jeg synes ALT er morsomt. Farmer samme monster 10 ganger på rad, og det er fortsatt morsomt, jeg løper rundt og samler bæsj, for og lage bæsjebomber, og det er morsomt. Alle disse småtingene hjelper til og holde meg engasjert, som det å farme ressurser til Moga Landsby, for så og sende ut et skip på skattejakt og vente spent på hvilken last som kommer hjem til meg. ALT er bra. Helt til jeg kom til High Rank Offline.....AAAAAAAARGHHH monstrene har unaturlig mye liv, jeg kjenner til angrepsmønstrene og svakheter, men det tar så laaaaaaang tid og drepe alt mulig. Kjente jeg måtte ha en pause, og hopper over til noe kort og enkelt. Det falt på Super Street Fighter IV 3D edition. Får sitere Tone Damli: "Eg elskar det"

Mer retro da. Siden LucasArts RIPa her om dagen kom jeg på å spille en av klassikerne, og da snakker jeg ikke om de pek-og-klikkerne som alle fokuserer på. De ga jo ut mye annet bra også. Som for eksempel Outlaws. Where are you, Marshall?

Uansett, jeg snakker selvfølgelig om jævla Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast. Fant cden i en kasse her, og det funker helt smertefritt uten noe dilldall. Needless to say var det første jeg gjorde å skrive inn HelpUsObi 1, Give All og God sånn at det blir moro fra starten av. Jeg ville egentlig spille Dark Forces 2, men klarte ikke finne platene. Må lete mer.

Uansett, det jeg skulle frem til var... at det suger noe jævlig at vi ikke får flere Dark Forces / Jedi Knight-spill. Og hva med X-Wing vs. Tie Fighter? Rebel Assault? Rogue Squadron? Det er spillserier som sikkert er helt daue. Får vi et nytt KOTOR? Neppe. Bare MMORPG-piss som ingen gidder å spille. Star Wars må kanskje være den feteste lisensen å sitte på, da er det synd at det bare har vært dritt på den fronten i nesten 10 år etter at det kom ut haugevis med kremtitler på 90-tallet og rundt årtusenskiftet. Jeg spilte til og med Yoda Stories.

Føler meg som en bitter nostalgiker her, nesten litt som StarEye. Tipper alle SW-spillene som kommer nå fremover når de nye filmene kommer blir helt jævlig bedritne. Jeg vil bare ha Kyle Katarn tilbake.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg vet ikke om dette hører til i denne tråden, men i går skulle jeg på filmquiz og siden jeg lagde verdens største middag følte jeg at jeg skulle gå inn til byen istedenfor å busse. Og på veien stoppet jeg ved alle portalene for å hacke til meg noen portal keys, xmp bursters, resonators og intel fra diverse offentlige bygninger og monumenter. The resistance er veldig sterke i Tromsø og jeg er bare level 1 så jeg får ikke gjort noe særlig mot han derre level 5-fyren som bruker tre timer om morgenen på å kjøre rundt og ta tilbake portaler hver gang vi på Enlightened-sida klarer å samle nok bursters til å bryte et control field. Iallfall, på vei til Polarmuseet var det to karer og han ene kjenner jeg så jeg hilste på, og da spurte Erlend (som han heter) om jeg var ute på raid. Det viste seg at de også var Ingress-spillere. Hadde ikke forventet å tilfeldigvis møte noen andre spillere, så det var artig. De fortalte meg litt om hvordan man spiller og kom med tips.

Så hvis du har lyst å teste et litt artig ARG laget av Google og bli kjent med nerder så kan du søke etter en invite på Niantic Project-sida. Det kom akkurat en update som introduserer Power Cubes og det blir interessant å finne ut hva det er for no.