Hva spiller du for tiden?

Jaggu, akkurat-kjøpt-seg-smarttelefon-syndromet. Ta det med ro, du blir lei etter maks ei uke.
Sikkert ikke like fort lei slik man kan bli av 3DS og alle de remake-spillene om og om igjen...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sikkert ikke like fort lei slik man kan bli av 3DS og alle de remake-spillene om og om igjen...
Altså, ikke ment som noe spesifikt mot deg dette her. Jeg merka det samme selv, at fy faen det var jo så mye som var så fett da jeg fikk sånn smartdings og iPod og greier, og så går det en liten stund og så begynner man å se noen ganske tydelige trekk som går igjen i veldig mange spill, og det er utrolig lite som har noen substans. Det jeg har spilt mest utover sånne små timewasters er Infinity Blade, som hittil er nesten den eneste touch-spillopplevelsen som gir meg noen dybde utover kunstige level-strukturer og micropayment-metagames (Infinity Blade 2 fungerer EKSTREMT dårlig på iPod 4, uten at de gidder å informere om det før man betaler :argh: ). Andre gode greier er Tiny Wings og Super Crate Box (sistnevnte er riktignok et sånt onscreen joypad-hælvete, men den er supersmooth laga), og så klart Super Hexagon. MEN med unntak av Tiny Wings finnes det bedre utgaver på PC, såååå... ja. Har dog lest masse bra om Battle of the Bulge, men det er iPad-only.

Eneste spillet verdt en fjert som jeg har finni på Android var Lone Wolf og det var bare en litt mer fancy versjon at HTML-utgaven og gratis. Alt annet har jeg allerede testa på iOS. Finnes sikkert noe der ute, men sjappa er et forbanna helvete å manøvrere så jeg ga fort opp. :sukk:
Snart ferdig med Blood Dragon, weewt.

Problemet med mobilspill er at stort sett alt er dritt og eller varianter og avarter av andre suksesser. Det verste er at tilsynelatende alle spill baserer seg på mikrotrantaksjoner, så med mindre man vil bruke over 9000 timer på å gå opp ett level må man bruke spenn. Og det er noe jævla dritt.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Apropoop, jeg har spilt litt av EA sitt Real Racing 3 på Android nå, og det kan jeg så langt anbefale. Det ser fantastisk ut og kontrollerer kjempesmud med tiltkontrollene, og hvis du foretrekker å trykke ned knapper er det omtrent åtte forskjellige kontrollmetoder å velge mellom. Man kan også spille det tard mode hvor bilen gasser og bremser av seg selv i svinger og når du kommer for nært bakparten på motstandere, det er ganske nice. Det som kan bli problematisk på sikt er jo at du må reparere bilen og ta service etter endt løp hvis du kjørte som en dass, og det tar lengre tid på de finere bilene så det er sånn venteaspekt som mange free to play-spill har (du kan selvfølgelig skippe ventinga ved å betale!(eller bare velge en annen av bilene dine)). Det krever nok en nyere mobil men jeg anbefaler virkelig å ta en titt. Det har tilogmed dubstep på lydsporet.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
...jaggu. 3/10 hos Eurogamer, og jeg mener å ha sett det slaktet enda hardere andre steder.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så de har fiksa det der med at det er umulig å tjene noe mer enn småtteri på hvert løp med mindre du er Jesus og aldri blir kræsja inn i? Og dermed fiksa at det i praksis ikke går an å avansere i spillet uten å grinde deg i hjæl eller betale? Etter at jeg leste den omtalen til Eurogamer, frister det mer å gå gjennom den andre tilleggspakka til Quake igjen (ps dragen var noe dritt) enn å teste ut Reell Ræsing 3.

E: Hvis ikke det kom klart fram, var konsensusen ved launch at det ikke var mulig å spille Real Racing 3 med mindre du godtok lange ventetider mellom hver gang du fikk spille, nær-endeløs grinding for å oppnå selv de minste ting, og konstante påminnelser om at alt det der kunne avhjelpes hvis du bare punga ut.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ja, det. Det ser fortsatt bra ut og spiller bra, og det er ikke et spill du skal "runde" uansett. Som tradisjonelt arkadespill feiler det, som artig distraksjon er det fortsatt bedre enn det meste av free to play-stæsj. Anbefales omså kun for å teste ut kontrollene.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, bare spill det. PS det er verdt å jukse deg fram til noen mill med godterier og lollipåpper hvis du ikke hæler å spille ordentlig, og bare vil se hva som skjer etter hvert.

Jeg gjorde en grusom feil, jeg kjøpte Dead Island Ripped Pants selvom alle sa det var dritt. :penga:
Selve gameplayet er der fremdeles og de nye områdene er om ikke veldig annerledes fra orgianlen ihvertfall mixa bra nok opp. Han nye fyren man kan spille som er og sinnsykt fet. Endelig er nevekamp vettugt siden han er Ken fra Fist of the North Star. Problemene demmer seg dog opp. Det er fler buggz enn sist, sidequestene er verre enn i selv den mest generiske MMOen og det er ikke nok bilkjøring. Istedet er det båtkjøring og det kunne vært fett, men de har med nye drukna zombles som popper opp og hekter seg på båten og så QTEer en i senk. Hele jævla tida.
Når de mekka orginalen kunne de latt zombles hekte seg på bildørene og dratt seg inn, men hvorfor gjorde de ikke det? Fordi all logikk innen game design tilsier at DET ER IKKE GØY!
Når de så også har gått helt over til den mongo respawninga fra Ryder White (DLC) hvor det pøser på evig med runnere med en gang man ikke ser på et spawn point måtte jeg gi opp.
Istedet legger jeg inn enern igjen. ^^

Tomb Raider er ganske fett når det ikke er fem minutters kjedelige kuttescener og ikke altfor mye precanna animasjoner.

Ja, så jeg har spilt litt Skyrim i det siste for å se om jeg likevel kan like det. Har til og med spilt som mage for få en litt annen spillopplevelse enn tidligere, men vet dere hva? Det spiller ingen rolle! Uavhengig om jeg er slåsskjempe som panker løs på fiendene eller emo mage, så befinner jeg meg til stadighet i grotter, gravkamre, templer (alle utstyrt med praktiske bakdører så jeg slipper å traske hele veien tilbake når jeg har gjort meg ferdig) og en og annen dwemer-ruin for å loote. Må jo loote. Gotta have that looooot.

Åsså en annen ting! Etter haugevis med timer med Skyrim, er det påfallende hvordan alt ligger åpent og venter på å bli oppdaget. Det virker som om områdene ligger frosset i tid, helt til jeg ankommer med min berserker mage og vekker alt til live. For ikke snakke om at alt faktisk kan oppdages, alt er tilgjengelig og man kan spille alle roller samtidig. Nå føles det som om jeg har fått en overdose med selvrealisering. Jeg er sjæf over Companions, rektor ved Hogwarts skuul of magic, samtidig som jeg kombinerer jobben som simpel lommetyv med å redde verden fra drager. Gud, så digg det hadde vært om jeg oppdaget et laug eller et slott hvor dørvakta sier: "Sorry, mac! Her kommer du ikke inn". Ikke at det spiller noen rolle, for jeg kan jo bare drepe dørvakta og samtlige som befinner seg innenfor døra - og ta med meg lootet.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
With great power comes great responsibility, veit du.

En ting jeg synes er litt låll er når jeg en sjelden gang blir tatt for å plukklomme noe fra folk (stort sett ved et uhell, at jeg blir tatt altså). Enten kan jeg betale bota, eller - siden jeg er head honcho for tjuvraddlauget - så kan jeg bestikke vakta for å slippe unna. Bestikkelsen pleier å være noen få hundre gull, men jeg har ennå ikke blitt tatt for å stæla noe som har vært verdt mer enn et ensifret antall gullpenger.

Men ja, Skyrim er sånn smørgåsbord-spill. Hvis du en dag føler deg klar for å ta en økt nedi noen grotter eller ute på vidda så ligger det klart. Noen perioder får jeg lyst til å ta mange økter, men så går det lenge til neste gang. Jeg har ikke noen problemer med det der, men hvis man forventer noe med med rigid struktur er det nok ikke ideelt.

Jeg tror jeg aldri har blitt så oppsluktet i et spill noensinne som Skyrim de siste 10 årene. Det har en del med variasjonen å gjøre som Yetipants nevner. Jeg liker ikke grottevandringene selv, og Dwemer-ruinene hatet jeg - så jeg grinda bare sniking sånn at jeg kunne snike meg igjennom alt. Snikingen i seg selv ble et slags metaspill der jeg ble mer opptatt av å komme meg usett igjennom området enn å kjede meg igjennom de uendelige slåssinga.

With great power comes great responsibility, veit du.
Men ja, Skyrim er sånn smørgåsbord-spill. Hvis du en dag føler deg klar for å ta en økt nedi noen grotter eller ute på vidda så ligger det klart. Noen perioder får jeg lyst til å ta mange økter, men så går det lenge til neste gang. Jeg har ikke noen problemer med det der, men hvis man forventer noe med med rigid struktur er det nok ikke ideelt.
Jeg synes strukturen er ganske rigid, faktisk. Uavhengig av hvilke rolle jeg tar på meg, forblir opplevelsen den samme. Men jeg kunne tenkt meg litt sterkere regi. At valgene jeg tar i forbindelse med rollen min faktisk hadde fått konsekvenser.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Veeel, den uensartede opplevelsen kommer jo nettopp av den flytende strukturen ikz, alle kan være jack of all trades and master of all. Whatever. Langtidsmålet mitt med Skyrim er å få 100 i Stealth/Pickpocket/whatever sånn at jeg bokstavelig talt kan stæla buksene av folk og dermed få valuta for nudeskinza mine.

Verdt å nevne at jeg starta med fokus på Heavy Armor og Two-Handed og aldri egentlig har gått bort fra det selv om jeg nå har ~70 i Stealth. Dette er forøvrig en god ting i min bok.

Joda, det at man kan variere mellom roller kan tilskrives den flytende strukturen. Eller at strukturen er så rigid at ingenting man gjør påvirker omverdenen.

Tror jeg skal legge Dawnbreaker i kommoden og satse litt på lommetyveri sjæl fremover.