Skavvise, har spilt en del forskjellig i det siste:
Grid 2 er et fett bilspill. Codemasters har lagd mange knallbra bilspill denne generasjonen og selv om jeg merker at jeg begynner å bli mett på formelen deres så er det ingen tvil om at dette fortsatt er av høy kvalitet. Har alltid likt fokuset til Dirt-spillene bedre enn Grid, men de skal ha cred for at de klarer å lage spill som er så like, men føles såpass forskjellig allikevel. På PC er det forresten noe av det peneste som er å finne. Bra saker, men om man ikke har spilt noen andre i serien enda vil jeg fortsatt anbefalt Dirt 2 over dette.
Persona 4 er et fett jørperger. Spilte det da det kom på PS2, men ble aldri ferdig siden det er ca. endeløst. Har plukket det opp igjen på emulator og er veldig nærme slutten nå. Det er mitt favorittspill innen sjangeren, uten tvil. Hvis man analyserer spillets forskjellige deler hver for seg så er det lett å finne en del problemer, men de viskes ut av hvordan alle aspektene av spillet flyter over i hverandre. Kampene er strengt tatt regnestykker med en liten dose flaks lagt til, men det ligger taktikk og mestringsfølelse i hvordan man planlegger laget sitt. Denne planleggingen påvirkes av high school-simulator-delen som alene hadde vært fet nok, men siden alle de små valgene har innvirkninger på levling-delen så blir den veldig engasjerende. Historien er også av det bedre slaget, med en flott blanding av å være artig, spennende og til tider trist. Den er fylt til randen med likbare personligheter og selv forholdet ditt til disse påvirker rollespill-systemene. En smule tregt til tider, men overall det mest engasjerende spillet i sin sjanger jeg har vært borti. Håper vi får høre om Persona 5 snart!
Prison Architect kan bli et fett tycoon-spill. Det er fortsatt i utviklingstadiet og selv om man fort kan spille seg til det punktet hvor ting føles noe meningsløst så har det masse potensiale til å bli veldig bra. Største problemet foreløpig er at de fort kan ende opp med et spill der det er en perfekt løsning på alle situasjoner så det blir mer rutinebasert enn kreativt, men Introversion har bevist at de har gode designere så har trua. Følger spent med på utviklingen av dette.