Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sjekk om du får stjålet ei ordbok.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Akkurat nå så snakker vi om at dette her gidder vi ikke diskutere mer, OK? Jeg er enig i at du ikke kan påvirke omgivelsene dine spesielt mye i Skyrim, at ting er mer som kulisser og whatnot, men å kalle det for en "rigid struktur" blir helt bakvendt for min del. Strukturen er det spillmekanikkene som står for, og de er så åpne at den eneste strukturen som er igjen er det skillprogresjonen og questsystemet som står for. Så: Vi diskuterte oss fram til enighet, k?

Har spilt litt Game Dev Stor...nei, Game Dev Tyccoon. Det er en skamløs kopi av Game Dev Story, bare litt mer komplekst. Fortsatt greit nok til å slå ihjel litt tid med, skulle bare ønske det hadde vært flere originale ideer med.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Har begynt og spille Point Break Payday the heist igjen har akkurat rundet level 40 og fått medisintasken

Siden jeg ikke hadde nett i pinsa ble det masse Dead Island og Super Metroid og det er jo fett nok. Så coppa jeg Reus på Steam i dag og det virker spennende.

Det er da en sidescrollende variant av Populous\Black & White\From Dust hvor man med fire guder skal få en planet til å funke. De har da skills som å kunne lage hav og fjell og også evnen til å kunne mekke forskjellige biomer. Disse kan de så påvirke for å skape forskjellige dyr og planter. Avhengig av hva man slenger ut og hvordan de kombineres vil folk dukke opp og starte varierte samfunn. Når man levler opp en by nok kan man starte en annen biome og den vil også få en by osv. Etter hvert går så byene til krig mot hverandre, men det er ikke alltid bra. Gudene kan såklart og trashe byer som ikke oppfører seg.
"Målet" i spillet er å dekke hele planeten effektivt og så få den til å eksistere så fredelig som mulig. Det har man da en tidsfrist fra 30 minutter til 2 timer på å fikse. Det virker som gjenspilleverdien kommer av at man unlocker nye faunaer og ting byene kan mekke underveis. Det virker som et lite flash-spill eller noe til iOS i starten, men det blir mye mer utfordrende etterhvert.

Ble nye gjennomspillinger av ICO. Uten tvil et av tidenes beste spill. Det gjør så mye med så lite. Fantastiske omgivelser, ikke noe HUD <3, soundtrack og en historie der det knapt er dialog plutselig plutselig blir sterk som faen. Jeg elsker SotC, men jeg rangerer ICO et hakk høyere ass. Er for øvrig jævlig imponert over de som greide å finne det hemmelige våpenet på egenhånd. Jeg visste i hvilket område man kunne finne det, men hadde ikke nubbesjans. En lightsaber som clipper gjennom alt når du holder Yorda i hånda og måker ned fiender fort som faen. Andre favorittspillet mitt der en lightsaber er involvert. :p
Fikk akkurat mindre ventefrustrasjon over Last Guardian. En switch over til PS4 kan føre veldig gode ting med seg dog som hjelper på litt i hvert fall
(den sangen :qq:)

Drauden

SGs kollektive lillebror
Har ICO/SoTC-collection stående i hylla fremdeles. SotC digget jeg selv om jeg dro det skikkelig langt ut (ble først ferdig med det noen uker tilbake), men ICO har jeg ennå ikke tørt å røre. Kanskje det er på tide nå. :p

Snart ferdig med Dead Island nå siden jeg er i fengselet. Fortsatt det beste fightingsystemet i noe FPS og zomblesene eier. Hadde forøvrig glemt hvor jævla rasistisk det er. Zombievisruset er en mutert form for kugalskap som har oppstått blant uggabugganegerne uti bushen fordi de spiser døde stammemedlemmer. Myndighetene er såklart interessert i å lage våpen av viruset, men de starter ikke opp skikkelig før i oppfølgern. Det er med andre ord de primitive jævla apene som har all skyld. :ehm:
Neste stopp er Dragon's Dogma til PS3 siden det var rimlig. Har fri fra onsdag så det blir en ny tur til Gran Soren og omegn da gitt.
Slengte og med meg Neverdead fordi det kosta hundre spenn. Har hatt lyst til å spille det lenge siden det er Rebellion, men man får se. Man får se.

Skavvise, har spilt en del forskjellig i det siste:

Grid 2 er et fett bilspill. Codemasters har lagd mange knallbra bilspill denne generasjonen og selv om jeg merker at jeg begynner å bli mett på formelen deres så er det ingen tvil om at dette fortsatt er av høy kvalitet. Har alltid likt fokuset til Dirt-spillene bedre enn Grid, men de skal ha cred for at de klarer å lage spill som er så like, men føles såpass forskjellig allikevel. På PC er det forresten noe av det peneste som er å finne. Bra saker, men om man ikke har spilt noen andre i serien enda vil jeg fortsatt anbefalt Dirt 2 over dette.

Persona 4 er et fett jørperger. Spilte det da det kom på PS2, men ble aldri ferdig siden det er ca. endeløst. Har plukket det opp igjen på emulator og er veldig nærme slutten nå. Det er mitt favorittspill innen sjangeren, uten tvil. Hvis man analyserer spillets forskjellige deler hver for seg så er det lett å finne en del problemer, men de viskes ut av hvordan alle aspektene av spillet flyter over i hverandre. Kampene er strengt tatt regnestykker med en liten dose flaks lagt til, men det ligger taktikk og mestringsfølelse i hvordan man planlegger laget sitt. Denne planleggingen påvirkes av high school-simulator-delen som alene hadde vært fet nok, men siden alle de små valgene har innvirkninger på levling-delen så blir den veldig engasjerende. Historien er også av det bedre slaget, med en flott blanding av å være artig, spennende og til tider trist. Den er fylt til randen med likbare personligheter og selv forholdet ditt til disse påvirker rollespill-systemene. En smule tregt til tider, men overall det mest engasjerende spillet i sin sjanger jeg har vært borti. Håper vi får høre om Persona 5 snart!

Prison Architect kan bli et fett tycoon-spill. Det er fortsatt i utviklingstadiet og selv om man fort kan spille seg til det punktet hvor ting føles noe meningsløst så har det masse potensiale til å bli veldig bra. Største problemet foreløpig er at de fort kan ende opp med et spill der det er en perfekt løsning på alle situasjoner så det blir mer rutinebasert enn kreativt, men Introversion har bevist at de har gode designere så har trua. Følger spent med på utviklingen av dette.

Har spilt masse Monster Hunter i det siste. Har soloa meg opp til G rank, men der sa det stopp. Må farme etter bedre armor, slik at all styggedommen ikke one hitter meg. Men og finne en brukbar gruppe har vist seg å være vanskelig i det siste. Fant noen snille engelskmenn som ville hjelpe meg litt i går, men de forsvant ti minutter etter at vi startet. Skal gjøre et tappert forsøk på å soloe igjen i kveld, og hvis DET ikke går, så tar jeg meg en laaang pause fra Wii U, og spiller 3ds til Animal Crossing kommer.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Å soloe g-rank er ganske håpløst. Armér deg med armorskin/adamant pill (pilla gir deg nesten 100 ekstra defense, men varer bare i 30 sekunder) og lag rom med tydeklig navn ("HR6 eng", "HR6 keys") eller gjør søk på hele verden med et monster som target. Jeg har sjelden hatt problemer med å finne folk å spille med.

Skal smake på denne Monster Hunteren som alle prater om når jeg en gang skaffer meg Wii U. Føler at det iløpet av de fire siste årene har kommet massevis av gradvis mer kompliserte spill med relativt høy profil og at interessen har steget i takt med dette. Liker den utviklingen.

Shinra85

Spillegals effort emo
Gått igjennom en del back-katalog og fått ferdig spill som har ligget en del.

Uansett-

PSP:
Koser meg litt med Final Fantasy Tactics, et ganske så solid turn-based RPG. Liker'e godt hittil, ikke kommet godt igang enda.
Me and My Katamari er et helt fantastisk tidsfordriv. Synes virkelig det eier på alle mulige måter. Herlig sært og... Vel, veldig Japansk

PS3:
Nettopp gjort ferdig Bioshock Infinte og... Altså, det er et godt spill, men hypetoget hadde ikke plass til meg for å si det sånn. Likte godt opprullinga og siste kampen.
Det fikk meg forøvrig til å sette meg ned og gjøre meg ferdig med Bioshock 2 som også er et godt spill, men ikke på linje med Infinite. Litt for grått/brunt, litt for repeterende og ALTFOR korridorete.
Koser meg også en del med Mortal Kombat bare for å få ut en del fustrasjon. Spillet eier fortsatt

360:
Pløyd igjennom Tomb Raider, en overraskende brutal reboot av serien. Litt mer Uncharted, men godt stemmeskuespill og en historie som er drivende nok til at jeg gadd å fullføre. Anti-klimaks på siste bossen, men det er bare min mening.
Metal Gear Rising derimot! Herlig over-the-top. Aner ikke hva Japans ekvivalent til Popcorn-action er (Wasabinøtt-action?), men dette er iallefall det. Elsket det!
Satte meg også ned med Rage igjen, og det spillet føles bedre nå som jeg ikke har forventninger herfra til månen.

PC:
Driver litt med både Perception og Retro City Rampage de få gangene pc'en er på.

Jeg spiller: Ingenting.

Har den siste tiden kjøpt bla. Max Payne 3, Dishonored og en rekke andre pc-spill men jeg har blitt lei alle etter et par timer. Tror ikke jeg liker spill lengre.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I den vesle tida jeg har til å progame nå om da'n, går det i...

Persona 4: Golden (Vita) fortsatt. Regner med alle fikk med seg min dyptpløyende analyse tidligere, så jeg nøyer meg med å skrive at ting ikke har endra seg etter ~20 timer.

Mario & Konkey Dong: Minis on the Move (3DS) er det nyeste spillet i en serie jeg hver jævla gang må slå opp navnet på. Uansett, dette er da Pipe Dream/Pipe Mania/hacke-minispillet i Bioshock, bare med små trekkoppfigurer fra Mario-universet (inkludert en uventet storbrystet utgave av Pauline) istedenfor olje/vann/magisk hacke-væske. Ja, og siden det er Nintendo som står bak, er det massevis av twists hele tida, som for eksempel at selv om dealen så klart er å trekke en kontinuerlig løype fra start til mål, må du ofte sjonglere masse stæsj underveis og time og tilrettelegge for å plukke opp de tre medaljene på hvert brett. Masse ekstramodi og en vanskelighetsgrad som starter på snork men kjapt tar seg opp, så hvis du er i humør til en rimelig kvalitetspuzzler (åtti spenn på eShop) så anbefales... *skotte opp på starten av avsnittet* ...Mario & Donkey Kong: Minis on the Move.

Stickets (iOS) er også en puzzler. Du har et tomt brett, får fire klosser som består av tre brikker i ulik farge, og så får du poeng for hver kloss du plasserer. Hvis tre eller flere brikker med samme farge ligger inntil hverandre, kan du trykke på dem for å fjerne dem fra brettet. Du taper når du ikke har mer plass til å legge ut brikker. Dette spillet eier.

Minecraft (Honda Accord). Tilbake på vogna takket være SG-serveren. :penga:

Mens jeg venter på høsten og GTA V, tar jeg noen runder FIFA 11. Jeg har laget en kortvokst albaner med pedobart og sleik i karrieremodusen som spiller som spiss for Sparta Praha, og er toppscorer i den tjekkiske ligaen. Regner med at jeg går lei neste uke.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sparta Praha? Pfft, det eneste som gjelder er NK Rudes. Nettsida deres har i nyere tid dessverre gått bort fra det som definerte klubben for en hel generasjon, men takket være RPS' omtale av Foppal Manager 2012 er passasjen likevel bevart for ettertida:
A few boys gathered on the meadow “Celina” was create simple “krpenjača”. “Krpenjača” is old expression for ball made of simple rags. Shortly after that came out real madness for that unusual thing which will become the most important sideshow thing on the world. New born players were roast by the parents because they were gathering football team. However love for football was too strong and every day was stronger. Boys who are kicked the ball on the meadows in Rudeš has became boys which wants bigger challenges.

FIFA ja. Spiller litt FIFA 13 av og til og det minner meg bare om alt som er galt med spilling for tiden. Spillet i seg selv er det ikke noe galt med, men det er den uendelige dritten til EA som er så irriterende. Det tar evigheter å starte det, fordi man må trykke på tusen knapper, laste ned masse dritt og logge på greiene deres hver gang. Så er det også den bugen som gjør at det kræsjer under oppstart mange ganger. Og at det kommer nye oppdateringer som gjør at alt jeg har lagret av custom lagoppstillinger og sånn blir sletta. Det går så mye tid på alt det der at det blir mer effort å dille i menyene enn det blir å spille. Det hjelper heller ikke at Xbox 360 er så forpult treg fra før at alt av loading tar evigheter. Jeg vil bare starte spillet og komme igang.