Hva spiller du for tiden?

Novastrum

Feminist-elitist
RobSnow: jeg gjorde det samme i dag, og det var relativt smertefritt å kjøre system transfer:

• Turn on both your 3DS and 3DS XL.
  • From the home screen, select System Settings and then Other Settings.
  • Select System Transfer and wait until your two systems to connect to the Internet.
  • You’ll then be brought to a screen which gives you the option of transferring data from your DSi or your 3DS, select 3DS.
  • Both DS’ will then ask you if you want to send from the system or receive from the other system. Simply choose receive on your 3DS XL and send from your 3DS.
  • Follow the on screen prompts and you’re done!
Det som er kjipt er at man ikke samtidig får over all data på 4GB SD-kortet som følger med 3DSXL - så man må fortsette å bruke SD-kortet man hadde i den gamle 3DS-en, men ser ut som det er relativt greit å kopiere manuelt over senere hvis man har en PC med SDHC-kortleser.

Spiller Zelda ALBW, og det er herlig så langt. De har beholdt akkurat nok fra ALttP til å gjøre det til en skikkelig nostalgitrip, samtidig som det ser nytt og fresht ut.

Ellers har jeg spilt en del Rayman Legends, som for meg funker mye bedre enn Origins, mye på grunn av den ekstremt gode presentasjonen og følelsen av at kontrollen sitter enda bedre enn tidligere.

Kjøpte XCOM Enemy Within etter strålende anmeldelser, men føler ikke at det er god nok valuta for pengene. Det er i praksis samme spillet som tidligere, men med nye egenskaper/muligheter og noen nye brett. Er fint verdt rundt 15€ DLC, ikke en 30€ "expansion".

Dilla litt med Civ 5 også, men merker at jeg sliter med motivasjonen når jeg kommer til mid/endgame og er overpowered, så får se om jeg satser på vanskeligere motstandere snart.

Også plukka opp Left 4 Dead 2 igjen, men det er bare russere som spiller, og dårligere utvalg av random VS Realism-servere enn tidligere. Fortsatt et av de objektivt beste spillene der ute.

Gått i sofaflerspiller med How To Survive i helga.

Skyter zombier, skaffer deg erfaringspoeng og gjør oppdrag for sjimpanser og mennesker. Målet er å komme seg bort fra øygruppa du er fra, så utover det så har du et et håndverksystem så du kan lage deg nye våpen, rustninger, kombinere div. plantevekster for å lage deg maktdrikker osv. Et nivåsystem. Den siste evnen jeg lærte meg var å lage flammepiler. Jeg er en oppgradering unna eksploderende piler og det gleder jeg meg greit til.
Et annet aspekt ved overlevinga er at du må passe på en del målere fordi folka dine blir fort tørst, sulten og trøtt som gjør at siktinga di og farta di blir lavere. Kartene du spiller på(iallfall de vi har vært på) er såpass små, at det er aldri noe problem å vedlikeholde de der. Så du finner brønner her og der, som du kan drikke direkte fra, eller fylle på tomme flasker som du finner. Mat må du jakte på. Allerede meid ned en haug med hjorter og tapirer. Kompisen min lagde seg en fiskestang i går, så det blir maritime måltider etterhvert. Skyter også jevnlig måker for å passe på at jeg har fjær som jeg kan sette på pilene som gjør de mer treffsikre. Kjøttet for øvrig tiltrekker seg zombier og du kan ikke spise det rått, så du må finne et bål og steke det. Har enda ikke testa det å bruke de kjøttstykkene som agn for å kunne snike seg forbi zombier. Var bare ved en ren og skjær tilfeldighet da jeg skulle steke at jeg plutselig så et kjøttstykke forlata hånda mi i en vill hastighet. Rofla hardt.
Bensin er også noe du må passe på å fylle på når du får sjansen. Lagde meg en motorsag i går som er bensintørst som faen. Motorsaga <3

Høres kulere ut enn det det er. Ligger kanskje litt i at vanskelighetsgraden vi spiller på er for enkel, så forhåpentligvis tar det seg opp når vi skal spille på den vanskeligste etter gjennomgangen vi er i gang med nå. Er også frustrerende at man kan skyte hverandre. Det er så mange flaskehalser, så du ender ofte opp i en énmannskø der du bare venter på at kompisen din skal gjøre seg ferdig med skytinga si. Går også veldig mye tid på det å dalle rundt i innventarskjermen. Får heller ikke en særlig til samarbeidsfølelse som i Lara Croft: GoL f.eks.
Får uansett lett en anbefaling, men tviler på at det er spesielt morsomt på egenhånd.

ps norske ord

Crysis på PC. Jeg kjøpte Crysis fra Origin, kosta bare 23 spenn. Og etter som jeg har runna Crysis 2 (på 360) så why not.

Ved første sight var jeg litt sjokkert hvor "dårlig" spillet så ut og hvor ille det gikk, anti-aliasing syns jeg ikke fungerte noe smud, kanskje det var herpa, men fortsatt forårsaket framedrops hvis det var aktivert. Det tok meg et par timer å få spillet kjøre i spillbare framerates (svevet stabilt på rundt 60-80fps). Prøvde mange innstillinger før jeg fant det ene og måtte bytte til DX9 som forbedret bildefrekvens litt.

Jeg likte hvor mange måter jeg kunne ta fiendene på, jeg kunne snike, superløpe forbi dem, kjøre en jeep i midten av fiendene og hoppe på sin turret som Rambo. Så nice. Du kunne virkelig eksperimentere forskjellige taktikker med dette spillet, som jeg tror skjer sjelden i moderne skytespill, i hvert fall ikke ofte nok. Spillet var overraskende åpen, til tider føltes det nesten som jeg kunne gå hvor som helst, ble ikke møtt på kunstige usynlige vegger, jeg mistet et par ganger veien hvor jeg skulle hen - som ikke er en dårlig ting, fordi det er ganske forfriskende å være i stand til å gå seg vill i et FPS-spill eller forske rundt.

Levlene var ganske varierte. Du fikk jungler, hav/strender, steinete elveleier, gruver, aliengruver(?), frossen jungel og carrierskip - som trolig var det flotteste området i spillet... syns jeg. Jungelen var virkelig kjedelig og ikke så pen, delvis på grunn av aliasingen og bleike farger, men de der aliengruvene(?) så fantastisk ut, like så gjorde også de snødekte levlene, fordi jeg bare liker snø. Gameplay ble også variert fordi du kan kjøre forskjellige biler, båter, tanks. Det var en tanks oppdrag hvor du kunne gå ut av tanksen når du ville og et oppdrag der du fløy et VTOL-fly. I aliengruvene (ja jeg kaller de bare for det) fløy du i null gravitasjon, som føltes litt forvirrende i begynnelsen, fikk jo raskt taket på det, men her syns jeg den levelen føltes altfor lenge til at det ble fort kjedelig og frustrerende.

Hva jeg ikke likte med dette spillet var de derre koreanske-nanosuiten-gutta, som tok mye av kuler for å kunne drepe, og kunne også one-hit melee drepe meg lett, og den siste bossen med disse tentaklene sine da han tok meg lett som bare det og kaste meg i lufta, drepte meg som ei flue selv om jeg hadde 100 i helse og armor. Jeg hadde ingen anelse om hvor mye jeg måtte skyte han, noen ganger skulle det ikke mye til, andre ganger måtte det masse til for å få det til å eksplodere og skyte han og tok skade av det. Godt mulig at jeg ikke gjorde det på riktig måte.

Alt i alt - kult spill. Jeg hadde tenkt at dette bare var noen overhypa, middelmådige CryEngine demo med dårlig gameplay men med revolusjonerende god grafikk, kanskje fordi jeg hadde dårlige erfaringer med Crysis 2. Men i stedet er dette et av de beste FPS-spillet noensinne laget når jeg tenker meg om, og hvis du er ihuga fan av FPS-spill, burde du jammen spille dette.

e: avsnittredigering

Jeg har leika litt med rage på pc siden det var så billig og jeg aldri har spilt det før og det er post akoplalyktisk og greier.

Eneste problemet mitt er at jeg aldri har spilt med så bra grafikk og full guffe på headsettet før, så jeg skvetter som ei hare rundt hver eneste hjørne når disse folka skriker og hyler og kommer hoppende etter meg.

Det virker svært lovende og jeg gleder meg til å få sjekka ut fler våpen.
. Også er jeg på andre gjennomspilling av a link between worlds.

Teksturene i Rage er helt elendige, veldig seine å laste inn også. Forstår ikke hvorfor ikke de bare kunne gitt ut en patch for det elle no'? Ellers et veldig nice spill med skamdigg gunplay og atmosfære, jeg digger slike post-apokalyptiske greier.

Carmack har trekki sei fra id og jeg tror nok konsollfokuset er en viktig del av det. Med tanke på hvor assburger han er på alle aspekter av teknologi var han nok ikke særlig fornøyd med hvordan MEGATEXTURES i Rage fikk alt til å se ut som ræv på nært hold. Når innsidene av bygninger i Fallout 3 og dets Gamebryo ser jævla mye bedre ut året før har du gjort no feil samme hvor bra ting ser ut i villmarka.
Og ja, de kunne patcha inn bedre teksturer i det minste, men fuck it. Folk kjøper spillet uansett.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, den enorme kassasuksessen Rage er nok det mest opplagte eksempelet på en billig cash-in. Her KUNNE jeg forsåvidt posta noe om at id ikke bare kan patche inn nye teksturer men orker ikke. Isteden anbefaler jeg folk å lese litt om hvordan id Tech 5 funker, interessante saker og det er ingenting annet som er laget på samme måte; på godt og vondt.

Edit: Rage er fortsatt skikkelig artig hvis du er ute etter en solid skyter som ikke gjør så mye annet.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg har jo aldri likt little big planet (ban meg) (ikke gjør det), men det der ser faentastisk ut. Var skeptisk tidligere, men blir mer og mer overbevist. Dessuten ser det ut som noe Julian kunne likt.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg har heller aldri likt LBP. :eek:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skal haes og kozes med i jula.

Spilt noen timer med Outlast.
Begynte lovende. Skummelt hus, noen token jumpscares og følelsen du fikk først gangen du måtte springe fra en fiende var ganske heftig. Men ting rakner fort og da sitter du igjen med en monoton og døll opplevelse. Du må tidlig ned i en bekkmørk kloakklevel(ZzZZZZZ)) og det var sånn ca. her jeg grodde ballene jeg trengte for at ting skulle slutte å være skummelt. Som er greit nok. Jeg trenger ikke å sitte å sitte der med konstante nerver for at jeg skal kose meg, men det må i det minste ha en bra atmosfære utover det, og det hadde det ikke.
Det mest minneverdige med det var at jeg fikk opppleve
det jeg fryktet mest, som var å komme i en situasjon der jeg bytta batteriet i kameraet
og det sekundet jeg ser gjennom det igjen, så står det en faen og ser meg i trynet. Holdt på å trykke shift-tasten gjennom skrivebordet. 10/10. Historien ble jeg heller ikke interessert i, så det her blir nok liggende uferdig.

Stiller meg bare i det negative hjørnet og er glad for at jeg kjøpte det på tilbud. Ikke noe for meg.

Så etter å ha nettopp blitt ferdig med Battlefield 4 og Crysis, bestemte jeg meg for å kjøpe kanskje det beste racing-spillet i 2010 aka Need For Speed: Hot Pursuit, som jeg hadde spilt før på 360, fra Origin for 39 spenn. Husker jeg brukte hele juleferien 2010 på dette da jeg fikk det til jul på 360, men fullførte aldri politi delen. Nå skal jeg endre på den saken!

Det første som slo meg var hvor krøllete fysikken var, eller i alle fall sykt uvant for meg siden jeg har spilt mye bilsimulatorspill Assetto Corsa i det siste. Overgangen var kaotisk, for å.. heh.. si det sånn. Hot Pursuit er litt som en stor fantastisk hit&smash-up mellom klassiske-NFS-politi-chasing. Først syntes jeg bilens håndtering følte litt tung/på trynet, men det funker faktisk ganske nice etter et par runder med trening og føles helt rett når du mestrer forsiktig beheng på håndbrekkern'. Veiene er akkurat breie nok til å la bilen gli smud rundt hårnåler. Snakk om veiene, den open world kartet fungerer ypperlig, løpene er strengt lineær med noen bittesmå og lange snarveier kasta inn her og der, noe som er ideelt for et racingspill (når det gjelder urealistiske bilspill altså).

Jeg tror en stor grunn til at spillet fungerer bra er variasjonene. Jeg ønsker ikke å fremstille meg ut som en grafikkhore - til tross for spillet ser forsatt veldig, veldig pent ut i dag til å være 3 år gammelt - men de varierte landskapene virkelig gjør at du vil fortsette å spille bare for å se noe nytt hver gang. Nye events, vær og biler beriker gameplay-variasjonen, som gjør muligheten til å spille på begge sider av loven. Jeg har ikke vært sugen på å prøve ut Autolog, og jeg tviler jeg kommer til å gidde det, gjorde ikke det på 360 heller, det er rett og slett uinteressant, for meg.

Hats off til Criterium for dette spillet, spesielt etter å ha skuffa med andre NFS-spill og Burnout Paradise (haters gonna hate), og jeg ser nå frem til Rivals, selv om det ikke ser fullt så bra med 30fps-låst. Enn så lenge til dem patcher det til 60fps-låst, skal jeg kose meg med dette - igjen.Jeg digger dette spillet, funker bra som ''chill''-spillings, skrur av drittmusikken i spillet og setter Winamp på i bakgrunnen. Dette blir en bra prompehelg.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Døh. Autolog or bust. Bare synd den ikke var kryssplatform.

Siden du ruller Assetto Corsa driver du ikke tilfeldigvis på med iRacing?

Edit: Kan man "bli ferdig" med Battlefield 4? :ehm:

Oisann, jeg mente ferdig med campaignen på Battlefield 4 :)

Men nei, driver ikke med iRacing, gitt. Er ikke fan av månedlig-betaling-greia.