Hva spiller du for tiden?

Til tross for at det er ferdig og ikke early access er det foreløpig ikke så mye å gjøre. Men bare det å få en by på noen hundre folk til å overleve over tid gir nok utfordringer. Også litt knotete interface som bærer preg av at en kis alene har designa alt og ikke hørt på noen andre, men etter tutorialen skjønner man det meste. Konsensusen ser ut til å være at folk som liker sånne spill liker det og jeg er enig.
Og lol på at det bare tar 130 MB med diskplass, men alikevel ser ganske ålreit ut. :p

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så er det Ninja Gaiden 3: Razor's Edge
Nå har jeg altså bare spilt Ninja Gaiden 3 (ikke Razor's Edge), men... vel. Jeg kom meg til jungelen, eller noe, husker ikke helt. Jeg veit bare at det skal ekstremt mye til for at jeg spiller det spillet der ferdig. Dette kommer fra en som har kjøpt Ninja Gaiden og Ninja Gaiden Black til Xbox, Ninja Gaiden Sigma til PS3, Ninja Gaiden Sigma+ til Vita, Ninja Gaiden 2 til Xbox 360, Ninja Gaiden Sigma 2 til PS3, har spilt gjennom samtlige minst en gang og lurer innimellom på om det snart er på tide å kjøpe Ninja Gaiden Sigma 2+ til Vita. Det jeg husker er at de har endra så godt som alle systemer til at de forutsetter at du har timing som Eilert Pilarm, og dermed straffer deg hvis du - for eksempel - trykker inn komboer for raskt. Gjett hvordan jeg har spilt Ninja Gaiden i ti år'a.

Uansett, det verste er at flyten er helt borte. NG1 og 2 er spill som defineres av at absolutt alt du gjør i spillene inngår i en jevn, ubrutt strøm av bevegelse, som du etter hvert klarer å stille deg inn på og spille etter, og hvis du øver nok, styre. Ninja Gaiden 3 har ingenting som engang kan minne om noe sånt, bare... tjah. Nei, det virker som om de har skrudd alt fra hverandre, kikka litt på delene, tatt vekk noe greier som så overflødig ut og så skrudd det sammen igjen, og så passer det ikke helt. Det er små pauser hele tida, mange av de små detaljene som gjør at du kan vri et par chains på en spiker er borte, og æh de tok vekk de fleste ekstravåpnene men gadd ikke piffe opp dragesverdet til gjengjeld. Nå kan det jo hende de har fiksa alt det der i Razor's Edge, men ikke fadderullan om jeg gidder å betale for å finne ut det.

PS: Jeg mener forøvrig også å huske at en av de mest sjenniale greiene i hele NG-serien, On-Land Charge, er borte i NG3. Og, vel, det er håpløst. On-Land Charge er en av de beste risk/reward-mekanikkene jeg veit om. Veit du om den er med i RE-utgaven?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Altså, for å si det sånn; man må se nøye på alt av animasjoner for å få full pott på comboer. Er ofte problem å få tatt en enkel 5x X/ Firkant om man er i en stressa situasjon. Alt må times og tilrettelegges som Egon Olsen og ting tar av. On-Land Charge, tenker du å starte en Ultimate Technique-oppladning i det du lander fra et hopp? Nå har jeg ikke prøvd det spesifikt, men mener å ha gjort det en del ganger, ettersom jeg bruker en sånn charge ofte (dvs holde inne Y/ trekant).

Etter å ha testa NG3-demoen så bestemte jeg meg for at den serien var blæh om dagen. Funka ikke for meg. Virker som alt er omgjort, tatt vekk all Vest-ifisering og kjørt tilbake til det som fansen ville ha. En annen markant ting; Scena der man MÅ slakte en fyr som trygler? Tatt bort. Gjør meg absolutt ingenting da det var et forsøk på sjokkerende scene a la MW2

Uansett; Når jeg er ferdig kan jeg låne deg eksemplaret mitt av Razor's Edge

Ps: Er i Jungærn nå og har både klør og en stav i tillegg til det wannabe-dragesverdet(storyspoiler: Man mister dragesverdet etter første brettet), og har spilt med Ayane
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
On-Land Charge, tenker du å starte en Ultimate Technique-oppladning i det du lander fra et hopp?
Yess. NG1/2-måten er at hvis du drar en On-Land Charge (trykker Y med en gang du lander), så absorberer du all Essence som svever rundt øyeblikkelig og får en tier 3/4 UT på brøkdelen av et sekund, bommer du så blir du som regel most, aka. ganske intenst egentlig. Men ja, jeg håper jo at de fiksa en del av greiene i Razor's Edge, for Ninja Gaiden 3 klarte jeg overhodet ikke å like. Føler forøvrig at jeg må nevne at selv om spillet gjorde om på timing og skrell så var det fortsatt pissenkelt.
 
Spiller Tearaway på vitaen min om dagen, det kom vel på tilbud for 119 kr her om dagen.
Meget underholdende plattformspill, hvor du styrer en papirfigur som vil finne ut hvem guden sin er (deg). Man trasker rundt i en ganske absurd verden, hvor du møter rare skapninger du hjelper til å dekorere med ting, eller tegne og klippe ut ting de spør etter.

Du hjelper ofte pappfiguren rundt ved å bruke touchskjermen på vitaen for å tromme så man hopper langt, eller flytter ting som står i veien.
Det kan kanskje høres ut som gimmicks, men fungerer ganske bra føler jeg.
De bruker også frontkameraet i cutscenes, så trynet ditt dukker opp i en slags sol, man er jo en slags gud tross alt.

Anbefales.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spiller også litt Vita om dagen, på grunn av før nevnte TxK men jaggu måtte jeg sjekke ut et annet spill også og heisann du: OlliOlli har et teit navn, men er det beste skatespillet siden Tony Hawks glansdager. Her er det ikke noe fancy 3D-græffiks som gjelder, bare temmelig døll men funksjonell 2D, og du kan aldri snu men må bare skøyte bortover mot høyre. Siden du slipper å styre den profesjonelle skøyteren din, bruker du venstrestikka til å ta sats, velge triks og grinde og sånt, og X til å lande (samt L eller R til å velge mer avanserte grinds). Det funker gull bare du overvinner Tony-refleksen, og ellers er oppsettet slik man er vant til: High score, combo score og et par samlegreier eller unike oppdrag per brett. OlliOlli gjenoppfinner ikke hjulet og ser litt traust ut, men feelingen sitter som et skudd (til forskjell fra den katastrofale HD-utgaven av Tony Hawk som kom for en stund siden) og musikken er overraskende bra saker selv om det er mer egenmekka elektronisk/moderne hiphop/dubstep istedenfor lisensiert hardcore/punk/old-skool hiphop som i Tonje Hauk. Begynner å bli ganske få grunner for å ikke eie en Vita nå ass.

Edit: Det er obligatorisk å øve på ond diktator-gliset når man spiller Tearaway.


 
Jeg lasta ned Earth Defence Force 2025 og det er noe jeg syns alle andre bør gjøre og. Jeg har ikke testa serien før og det angrer jeg på for dette er det mest TV-spillete spillet noensinne. Gigantiske insekter kryper opp av bakken og man drapsdreper dem til kuene kommer hjem. Det er hele greia og det eier. Det er skikkelig søplete slengt sammen, men det funker. Kontrollen er minimal og man har fire klasser å velge mellom samt en masse våpen og så går man ut på vagt definerte oppdrag hvor man skyter store ting som egentlig ikke gir så mye motstand. Det er hjernedødt og totalt awesome. Det får og bonus for å konstant pumpe ut noe av den verste voice actinga som finnes fra sivilister, medsoldater og vitenskapsfolk. EDF er et skikkelig ræva og dumt spill og det er hele poenget.
Jeg skjønner virkelig ikke åssen Jim Sterling kunne gi dette slakt samtidig som han er en av de største fansene til Dynasty Warriors.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Det skal ned iløpet av kvelden, venta en stund på det nå
 
Pokemon X & Y. Det er det det går i, og en og annen Dota 2 runde på kveldstid. Jeg lever,sover,og puster Pokemon for tiden, og har daglige turneringer med to bekjente. Det er morro som bare FY, og hver dag er det om å gjøre å fange nye skapninger, og lære dem angrep for å få motsanderens Pikachu til å bite i støvet.
 
Skal kjøre igjennom MGS med Big Boss rank nu. Spillet blir en slags boss survivor når man må rase igjennom, så det er ikke veldig vanskelig. MEN: Vulcan Raven i M1-tanken kan være en kuk, og jeg har egentlig aldri funnet noen god måte å ta han på. Mens de andre bossene har veldig tydelige bevegelsesmønstre, vaser Raven randomøst rundt. Pleier som regel å gjemme meg bak stolpen på venstre side, og vente til tanksen kommer opp på siden, for så å kaste granater. Dette funker èn av ti ganger, kanskje. Vi får se, vi får se...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg har fått Big Boss rank i MGS flere ganger, og det er ikke spesielt vanskelig. Ikke i forhold til senere spill ihvertfall. Du er absolutt inne på noe når det gjelder M1-strategien, men du må nok gjøre noe feil om det bare funker én av ti ganger. Slik gjør jeg det:

 
Det fistes! Jeg må tydeligvis sjekke timinga mi litt. Problemet har vært at jeg ikke rekker å kaste den første granaten, før tanksen flytter på seg igjen. Eller at den aldri kommer opp til stolpen.
 
En liten oppdatering fra Shadow Moses. Det gikk bra helt til jeg kom til M1-tanksen. Har et titalls forsøk bak meg, og problemet er at tanksen blir stående å spinne foran døra til Nuclear Storage Building. Den kommer ikke bort til den stolpen hvor jeg befinner meg. Begynner å bli rimelig irriterende. Noen tips, Sjutten? Hvilken versjon spiller du på i den videoen?
 
Fy Satan, Shadowrun Dragonfall er virkelig sakene. Det er spillet orginalen burde vært hele tida. Man spiller en allerede etablert runner som drar til Berlin og jobber med crewet til en gammal venn, men ting går scheisse allerede på første jobb. Man ender opp med å måtte ta over ledelsen for gruppa og ikke alle er like happy for det. I motsetning til forgjengern har dette jææ~vlig mye tekst og det er bra skrevet. Mellom oppdrag prater man med folka og historiene og personlighetene deres er jævlig godt definert. Andre folk du møter er og fascinerende og man graver gledelig i samtaletrærne deres bare for å finne ut mer om dem.
Nytt er også at man etterhvert tar diverse småjobber utenfor storyen og kan prompe rundt i en hub for utstyr og sånt. Jeg digger når man får gjøre sånt i helt eget tempo. Denne utgaven av Berlin er fet og det er forfriskende å komme til et annet sted enn Seattle. Skjønner fortsatt ikke hvorfor Shadowrun er så opphengt på den drittbyen.
Selve gameplayet er såklart det samme som før, men de har gjort mye med enginen etterhvert så random events kan scriptes osv. De har heller ikke resirkulert mye av grafikken. Annet enn spillmodellene har jeg ikke kommet over noe jeg har sett før. Best av alt er at man når som helst kan save. Dette gjelder og for orginalkampanjen og takke faen for det.
Jeg er en shotgun mage som heter Grizelda som stort sett er snill, men har psykotiske trekk så vi drepte akkurat en haug med folk på en nattklubb bare fordi.
 
Om du backa sparkstøttinga. Ellers må du ha orginalen og punge ut med 14 Euro. Skjønner ikke hvorfor de ikke gjorde det standa alone i det minste.