Hva spiller du for tiden?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Endelig ferdig med det spillet her.

 
Oppnådd en trophy, du. Jeg skjønner at oversettelsesarbeidet fortsatt settes ut på anbud.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fortsatt bedre enn Microsoft, som bare kjørte engelsk til norsk i Bing Translate og krevde at alle i Norge brukte det på Xbox 360. Dermed fikk man to apper som het Spill, i tillegg til en som het Games, og sånne ting. En av grunnene til at jeg ikke skal ha en Xbox One.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Ja. Den er helt klart forbedret. Språk er valgfritt og menyen er langt bedre enn PS4 sin hvor alt bare er i en mølje.

Du har tre hovedfaner. Hjem - Spillfellskap - Store som du veksler mellom ved hjelp av RB LB eller -> <-.
Under hjem er det et stort bilde av hva du brukte sist, og under følger de fire neste. I bunn har du knapp som tar deg med til dine spill og programmer hvor du finner alt.

Spillfelleskap er bare masse soisalt jall og nyheter basert på en algoritme over hva du har gjort i det siste.

Store er butikken og her utvider hovedfanen seg med Spill - Apper - Filmer og Tv - Musikk.

Innstillinger, vennoversikt, meldinger, achivements osv har en sidestilt meny som tar 1/4 av skjermen når du beveger du helt til venstre eller trykker på menyknappen. De resterende 3/4 av skjermen viser hva det viste før du tok frem menyen.
 
Nå har ikke jeg PS4 selv, så jeg har få langtidserfaringer, men jeg har derimot rana noen korttidserfaringer i forbindelse med feilsøking for kunder, samt spilling med og hos kompiser.
Når jeg sammenligner den med min Xbox One, klarer jeg ikke fatte hvorfor grensesnittet på PS4 er som det er. Jeg er langt unna å påstå at Xbox One sitt er perfekt, så det er klart, men det var da voldsomt så kjedlig, uoversiktelig og kronglete dem skulle ha det på PS4, da?

Du kan velge språk på Xbox One selv, ja, men velger du engelsk språk driter den i hvor du er, og setter på 12-timersklokke uten å gi deg noe annet valg, hvis jeg ikke husker feil. Lite som har plaget meg med å bruke norsk, for å være ærlig. Jeg kan i hvert fall garantere at det ikke er like ille som å se Harry Potter dubbet på norsk.

Edit: Får vel slenge inn noe litt mer relevant i forhold til tråden også, da.
Starta på Dark Souls igjen (eneren). Fra scratch, siden jeg hater å fortsette på gammel save i sånne spill. Er liksom ikke i the zone. Får håpe jeg får somla meg til å fullføre denne gangen, for så å fullføre toeren, og så gi meg selv rettighetene til å kjøpe treeren. Vurderer egentlig bare å kjøre på med treeren først, nå som det er hett (lett å få/gi hjelp samt gi/få juling i PvP).
 
Sist redigert:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Oppnådde en ny platinum trophy i stad. Denne gangen i Trine 2. Den er en jævla vits. Det er 12 totalt, og alle er sånne tulleting som å denge en fiende på en spesiell måte, bygge tårn av kasser og den ene av dem som er sølv går ut på at du skal presse en boble nedover i noen få sekuder. Altså, hva faen. Jeg har ikke runda spillet engang. Ingenting for å fullføre spille, klare det på det vanskeligste, finne alle skatter osv.
 
Det er et WiiU-spill som ikke ble porta av orginalutviklerne så at de har døve cheevos er ikke uventet.

Nå skal jeg uansett starte på Tales from the Borderland. Er skeptisk siden jeg ikke liker orginalspilla, men det er stort sett fordi skytinga var så ræv. Jeg liker forsåvidt settingen og dette er vistnok et av de bedre spilla til Telltale så vi får se.
 
FIkk min andre Platinum selv når jeg logga inn på Rocket League for første gang siden launchperioden nylig, de har visst gjort noen tophys enklere i en oppdatering. Så anbefales kanskje om man bryr seg om sånt.
 
Tales from the Borderlands del 1 er runna og det eide.
Det var noen QTE-biter som var smått irriterings, men ellers er dette en utrolig kul historie. Telltale gjør det de gjør best.
 
Spiller Nioh
Det er en alpha demo av Team Ninja's kommende spill, kun tilgjengelig fram til 5.5
Spillet ligner kanskje Souls, med en dashj Ninja gaiden osv, men må spilles på sin egen måte.
Bare prøv det! Det er en fet og fyldig demo.
Master the KI, the parry and feel awesome.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg endte opp med å kjøpe meg inn i betaen til Atlas Reactor siden det så litt kuriøst ut og var bare $10 for tilgang.

Det er... øh.. xcom/moba? Men ikke helt, men likevel det nærmeste en kan komme med sammenligninger. Det som skiller det fra multiplayer i xcom er at hver helt styres av en spiller, og turene spilles ut synkront. Nå lurer du sikkert på hvordan det kan fungere fordi det gjorde jeg, og det fungerer slik:

Ganske gøy og jeg er moderat hekta, men den største skuffelsen så langt er at den eneste modusen er 4v4 deathmatch på relativt små kart, og det blir litt mer meat grinder enn det du skulle forvente hvis du sammenligner det med andre turbaserte spill. Krysser fingra for en last team standing-modus på større kart i fremtiden.

Du kan teste det gratis denne helga:
https://www.atlasreactorgame.com/en/2016/04/closed-beta-open-weekend-429-51/
Ta gjerne en runde solo eller coop vs bots for å bli kjent med kontrollene og slikt, men drit i det ellers. Hooken til dette spillet for meg er å planlegge, forutsi, og finte, og alt dette går rett i dass med botter som gjør at botmatcher i større grad enn andre spill ikke er representativt for versus.
 
Sist redigert:

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Har spilla litt diverse i det siste.

Quantum Break - Xbox
Dette er det nyeste spillet til finnene bak Max Payne og Alan Wake. Jeg var for ung til å forstå greia med Max Payne, men Alan Wake er en av mine absolutt favoritter fra forrige generasjon. Forventningene var derfor høye til Quantum Break, som skulle revolusjonere spillmediet med en sømløs kombinasjon av TV-serie og TV-spill.
Castingen består av semi-kjente skuespillere fra Ringenes Herre, The Wire, Lost, X-Men osv. Jeg hadde dårlig kjenneskap til de fleste bortsett fra Lance Reddick fra The Wire.

Historien handler om noe tidsreisegreier som egentlig ikke er så interessant, og det er egentlig det jeg sitter igjen med av historien etter å ha fullført det. Spillet fungerer slik:

- Du spiller et par kapitler i en relativ habil tredjepersonskyter, hvor du har et noen kule krefter som manipulerer tiden på forskjellige måter. Dette gjør at det skiller seg fra andre dølle TPS, og holder interessen sånn noenlunde oppe.

- Historien bytter til skurken som må gjøre et valg. Valget består av det ene eller det andre, og er basert på hendelsene i de foregående kapitlene. Valget får konsekvenser for hvordan TV-serien utarter seg.

- En episode av TV-serien som skal sy sammen historien. Episodene er på ca 20 minutter og må streames.

Det er episodene som ødelegger for spillet. Dette er ikke sømløst. Du spiller en times tid, og er engasjert. Så plutselig kommer det en pause på 20 min hvor du må sitte og glo, og det eneste du egentlig lurer på er hvor lenge denna driten skal vare og når du kan spille igjen.
Det er totalt fire episoder. Den første episoden så jeg sånn halvveis. Den andre sovna jeg til og siden det streames så funka ikke den tredje så da ga jeg faen. Valgene man tok hadde jeg ingen forhold til, de betydde ingenting for meg og jeg brydde meg ikke om hva som var hva.

Bra TPS, men egentlig ganske dårlig og skuffende / 10


Forza Motorsport 6: Porche Expansion - Xbox
Endelig har EA måttet gi fra seg sitt Porche Monopol, og det er faen meg på tide. Jeg orker ikke kjøre mer RUF! Det beste objektive bilspillet i verden er Need for Speed: Porsche Unleashed til PC fra år 2000. Der måtte du kjøre deg gjennom hele historien til Porsche på fine lande og fjellveier. Det eide, og derfor måtte bare spille dette. Problemet er bare at det fortsatt er Forza, og jeg er så lei Forza. Det er for lite utfordring, du får for mange puter sydd under arma at jeg ikke orker mer. Det hender jeg plukker frem Forza en gang i blant og kjører noen løp, og det er nok sånn det vil fortsette med de siste løpa i Porsche expansion også.

Liker du porsche og forza liker du dette / 10


Sunset Overdrive - Xbox

Dette var gratis med Games With Gold denne måneden, og jeg har hatt lyst til å spille det lenge. Det er en blanding av Crackdown, Jet Set Radio og Dead Rising. Hele spillet er litt flåsete, og historien går ut på at du er blitt lansert en ny energidrikk på markedet, men det har for mye av no greier som gjør alle som drikker den om til energidrikkmonstere. Du er selvfølgelig en av få overlevende, og energidrikkselskapet har sperra av byen slik ingen kommer inn eller ut. Dere kan tenke dere hvordan resten av historien er.
Spillet er laget av Insomniac, hvilket betyr at du har et heseblesende antall forskjellige gønnere du kan slakte energidrikkmonstere på. Du gjør det som regel ved å hoppe, sprette og grinde.

Kult spill, men noe repeterende i lengden / 10


Hitman - PS4
Jeg har aldri spilt Hitman før, men jeg liker snikespill.
Hitman på PS4 går tilbake til røttene og kutter ut alt jall og fokuserer bare på sniking.
I tillegg er det epsiodebasert, noe jeg føler er et godt valg. Du får et brett av passe stor størrelse med noen mål du må knerte. Det er bare fantasien som setter grenser for hvordan du løse problemet. Jeg digger det, men dessverre så har jeg ikke tid og tålmodighet til å utforske hver lille krik og krok for å finne ut hvordan man kan knerte folk på de "kule måtene", og ender derfor altfor ofte opp med å oppsøke youtube for hint. Har foreløpig gjort alt som kan gjøres i Prologen. Jeg følte størrelsen og mulighetene var akkurat passer store på de brettene, mens Paris ble for overveldende. Jeg tror ikke jeg gidder fullføre det brettet 100%, for det blir mest som å herme etter youtube. Gelder meg til å begynne på Italia-episoden når jeg får tid.

Tipper dette er det beste i hele Hitman serien / 10


Colin McRae Rally - PS4
Eller Dirt Rally om du vil. Codemaster kjørte igang en Kickstarter for å lodde stemninga for et godt gammalt rallyspill uten alt det jævla jallet med dårlige historier og kule kommentatorer og annet awesomeness.
Colin McRae Rally var det første spillet jeg fikk til PS1, og jeg spilte både toern og treern også. Etter det falt jeg litt av lasset, men kjøpte meg Dirt 3 for noen år siden.

Dette spillet herjer. Det er faen så bra! Jeg trodde jeg ikke tålte "vanskelige" bilspill etter at Project Cars ikke falt i smak. Jeg trodde dette skulle lide samme skjebnen etter at jeg ikke klarte å fullføre første bane uten å komme et minutt bak, kjøre ut i alle svinger og totalherpe bilen. Jeg kjører foreløpig bare i "Open class", det første mesterskapet med en Mini Cooper fra 60 tallet, men fartsfølelsen er unik. Du blir faktisk livredd og har hjerte i halsen når du flyr gjennom de finske skogene i 150, eller den svenske natta og treffer snøfonna i hundre og helvete, og bilen spinner og ruller rundt. Man må selvføgelig svelge et par kameler og trykker restart alt for ofte, men når det først sitter er det magisk. Spillet krever full konsentrasjon, og cluet er å høre på kartleser, og ikke gi bånn pinne hele tiden. Når kartleser sier Don't Cut! så mener han det.


Er nå på siste løpet i dette mesterskapet skal foregå i Wales og det ligger an til å bli slik:

Skjermbilde.PNG


Ønsker meg lykke til!


Det beste bilspillet på hundre år / 10



 
Jeh, sitter her å laster ned 43 gig og det tar jo sin tid. Heldigvis ser det jævla Doom ut alt i alt. De kødda ikke da de sa at kisen er god til å løpe. :v

Og når det gjelder Uncharted 4 får det bonus og jeg vil nesten spille pga. en sekvens. Nate og kjerringa hans sitter på en sofa og så skjer det ting. Ikke klikk spoileren med mindre du virkelig driter i spillet.
Nate og du spiller Crash Bandicoot på en PS1.
Det er faenmeg noe av det mest geniale jeg har vært borti.
 

demake

Seksuelt godteri
Så i går da, så satt jeg med valget. Skal jeg starte opp Uncharted 4 nå eller skal jeg spille mer Dark Souls 3? Valget vil ikke sjokkere noen. Det virker som om det er mer PvP action nå enn for noen uker siden. Jeg så summonsigns over jævla alt. Har de patcha vekk tilkoblingsproblemene som jeg og Agra hadde?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Kan hende. Alle hjelpingene jeg har spilt har gått veldig fint.
Igår spilte jeg med en amerikaner MC det var sent så jeg brukte ikke headsett, men han gjorde det og han eide. Han viste meg rundt i irithyll og fortalte meg en del om hva han gjorde i området første gangen han var der.
Jeg gestikulerte masse da, og fikk han til å humre flere ganger.
Det beste var da søstera han ringte å spurte om no hjelp til noe nedlasting av no musikkprogram. Og han bare: uhm. I'm playing dark souls right now with a dude, so... No.
- But you're always playing that game. How much do you play that game?
-i dont know, but i have never played a game as much as this. And shut the fuck up. You are also playing it alot.
-Not nearly enough.
-Haha.
-Og sånn holdt de på en stund til han døde, fordi han løp litt vel fort på slutten der. Han avsluttet med å si: "dude. That was awesome. Let's do it again sometime but now i must help my sis download iTunes."
Jeg humret godt.