Hva spiller du for tiden?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Starta på Mario + Rabbids: X-Com i går. Det er vel kommentert allerede, men det er jaggu et spill. Mest av alt godt gjort at det faktisk er et spill som fungerer. Var redd det skulle være litt for dumma ned for folk som har spilt konseptet de helt ukritisk kopierer før, men det virker å være akkurat passe komplekst og utfordrende til at det ikke blir kjedelig. Ikke fult så glatt i kantene som et rent Nintendo-produkt pleier å være, og Ubi-fakotoren med å samle dill er kjapt litt irriterende (jeg er ikke interessert i å grinde kister for å får "art" og musikk, men det kan jo være et nytt våpen).

Rabbid Peach/10 så langt.


Edit:

Selvsagt er dette en greie:



Ja, også PUBG da.
 
Sist redigert:
Driver å knoter løs på SteamWorld Dig 2 og heldigvis var det digg og ikke nigg. Det er da en spille hvor man er en dampdrevet robot som graver seg nedover for å finne diverse verdier som så kan selges så man kan oppgraderes og grave dypere. Det er i praksis akkurat samme spill som sist bare at de har gjort absolutt alt mye bedre. La inn igjen enern i går og ble sjokkert over hva jeg syntes å huske var ganske bra egentlig er no knot. Kontrollen er sirupete, verdenen døv og ensformig, utstyret er kjedelig og det har masse små irritasjonsmomenter som at vann og liv ikke fylles på når man drar tilbake til overflaten. Det har også en skikkelig story denne gangen og istad kom jeg til en bit som var genuint creepy.
Om det er en liten ting jeg vil klage på så er det musikken. Til SW Heist hyra de Steam Powered Giraffe til å mekke noen av låtene som er fantastiske, mens her er alt generisk midi-nudling.
Men ja, dette er jævla bra saker. Funker som faen på Switch.
 
Gudsbespottelse. SteamWorld Dig er <3 <3 <3 holdkjeftenpåræ

Er jeg gira på SWD2? Ja, absolutt. Spilte originalen på 3DS, så ser fortsatt for meg at dette er skapt for håndholdt format.

Med andre ord begynner det å lukte Switch på meg om ikke alt for lenge. Ikke minst fordi jeg prøvde demoen av Super Mario Odyssey i går, riktignok bare i ti minutter, men herrejemini. Det er interessant hvor mye slagrom Nintendo finner i denne franchisen—dette er omtrent så fjernt fra Super Mario 3D World som det er mulig å komme, nivådesignmessig. Odyssey er en *verden*, ikke brett. Det forventer at du har iboende oppdagelsestrang og eventyrlyst. Det føles som om alt kan skje. Det minner meg om Super Mario 64, slik Super Mario 64 føltes i 1997.

Så, med andre ord: Det gledes.
 
Ikke misforstå, SWD1 var veldig bra, men her er absolutt alt så evig mye bedre. Runna det for noen dager siden og på slutten har man så mætti med fett utstyr at det gir awesome frihetsfølelse. Comboen av jetpack og hookshot gjør at man kan bevege seg helt fritt rundt i hulene.

I det siste har jeg jazza med gutta i no Mafian 3 igjen. Spilla det faktisk omtrent på denne tida i fjor, men gikk lei halveis uti. Grunnen var at jeg lot assburgeren ta overhånd og tvang meg selv til å gjøre kjedelig dritt. Nå har jeg derimot fokusert mer på storyen og det som er gøy så nå elsker jeg det enda mer. At de har sluppet tre DLCer som er rett ut fantastisk brae hjelper også. Ikke bare forteller disse helt andre typer historier, men de endrer og gameplayet kraftig så jeg syns de bør få spesifikk mention.
I Faster, Baby blir Lincoln bedt av en borgerrettsforkjemper om å reise til et county vest for New Bordeaux. Her ligger en liten møkkaby omgitt av åkrer og gårder. Stedet styres med jernhånd av Sheriff Slim og han er nok det mest avskylige mennesket jeg noensinne har møtt i no spill. Om han finner en neger i byen sin arresterer ham dem på pissegrunnlag og overleverer dem til folk som cosplayer som spøkelser på fritiden.
Er så jævlig tilfredstillende når man endelig tar ham ut i no klimaks som minner om en mix av Smokey And The Bandit og Mad Max.
Når man så har runna denne pakka får man starte hasjplantasje med en lokal hippie. Her oppgraderer man ikke bare ting som lys og vanning, men må og ut å stæle andre sine planter så man kan mekke seg nye og bedre hybrider. Gir fin inntekt på sida og man får leke Cheech and Chong.

Stones Unturned sender Clinton og den paranoide kommunisthatende kompisen hans til en øy ikke langt fra Cuba. Her må de stanse en kis som ser ut som Willem Dafoe fra å gjøre om et atomstridshode til ei bombe og smugle denne til USA. Han har for seg at å nuke landet vil få slutt på Vietnamkrigen.
Dette er ren buddy cop komedie og jævla morsomt. Det har og sinnsykt mye mer eksplosjoner og knall enn ellers. Man føler seg som Rambo der man det ene øyeblikket sniker gjennom jungelen og tar ut folk med kastekniver for så å meie dem ned i en ubåtbase med M60.
Når så verden er redda slår man seg sammen med en dusørjeger og gjør side missions for ham. I det første må man huke tak i en krigsveteran som pleier å motdemonstrere krigsdemonstrasjoner ved å streake.

Til sist har vi Signs of the Times som vel er den mest creepy delen av spillet totalt. Sammen med presten som drev barnehjemmet Lincoln vokste opp på besøker man baren til Sammy som blir brent ned i starten av spillet. Her finner man noen psykotiske kultmedlemmer som har prøvd seg på menneskeofring uten helt hell. Etter å ha drept dem må man kle seg ut som hippie og innfiltrere en nattklubb hvor byens slækkere får drekke og røyke så mye de vil gratis.
Viser seg at dette stedet er cover for en Charles Mansonish kult som prøver å få Papa Sangre gjenfødt ved å indoktrinere og hjernevaske unge jenter for så å la sjefen ha seg med dem. Normalt ville ikke et spill tatt i et sånt topic med en ti fots påle men manuset er så jævla bra gjennomført at det faktisk funker og er helt forjævlig.
Det hele ender på ei øy med et nedlagt sinnsykehus. Her må man snike rundt og drapsdrepe hippier fjerne på PCP og syre. Ikke uventa tåler disse en del skade, men en bowie-kniv i nakken funker som alltid.
Etter at alt er sagt og spist dukker rivjernet av ei søster til Sammy opp og krever at baren gjenoppbygges. Detta koster såklart mætti med penger og kjerringa tar all fortjeneste og gir til veldedighet. Det er dog masse story missions og annet gøy innvolvert og med tanke på all faenskapen man må drive med ellers føles det godt å hjelpe.

Så ja, ved neste Steam-salg eller så syns jeg du skal sjøpe både denne spillen og sesongpasset. Med DLCene har dette rykka opp til favoritt krimsandkassa mi sammen med Sleepy Dogs og det sier litt. GTA kan ta seg en bolle og den har ikke engang rosiner.
 
Forresten bør det jo nevnes at Hangar 13 har lagt til masse gratis shizz til grunnspillet også. En ting folk klaga over var at man stort sett bare løper rundt i den slitne gamle uniformen så de la til masse stilige nye klær. Jeg digger Black Panter outfitet.
Noe annet de la til var billøp og når man vinner de får man shizz og kan style bila sine.

 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Med Star Trek på TV-en i helga, har jeg havnet i en skikkelig oppdager-stemning for tiden. Så bestemte meg for å fyre opp No Man's Sky igjen, se om jeg kunne falle litt for det igjen.

Hyggelig med litt mer basebygging, men dette er ikke spillet jeg vil ha - mulig jeg må spare opp til en freighter sånn at jeg kan leke skikkelig oppdager, med base på fartøyet mitt.
Jeg lurer på om det jeg egentlig vil ha er Mass Effect kledd ut som No Man's Sky.

Uansett, fortsetter å farte rundt i universet hvertfall litt til. Skal se om jeg skal fullføre Atlas Pathen bare sånn at jeg får en slags closure.

EDIT: Og jo, Amnesia er jo gratis på PS+ nå. Spilte det en time før jeg nope.giffa meg rett ut igjen. Det holder med én gjennomspilling for 10 år siden. Kroppen er ikke klar for en til.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Jeg er han som virkelig liker det No Man's Sky tilbyr per dags dato. Nå kom jeg ikke inn på banen før den store oppdateringa, og jeg holdt meg i bakgrunnen for lovnadene av spillet (og har prøvd å unngå dramaet rundt så mye som mulig, dog jeg skjønner så jævlig godt alt oppstyret og at det var sneaky og uærlig markedsføring). Jeg har ikke forventa stort annet enn avkobling og titte på planter. Passer meg ypperlig
 
Er også en generisk gubbe, men han driter man i.
Generisk gubbe? Ifan Ben-Mezd? Hvordan er en rugged middelaldrende lone wolf assassin som kan prate med dyr noe å drite i? Ble hvertfall min avatar. For øvrig er dette hardt som faen på classic mode etter min mening, men føles alt for feigt å gå ned på graden enda. Det meste går til slutt, men ting sklir jævlig fort ut slik at man er pent nødt til å reloade.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen


Jeg spiller Mystik Belle, et spill som kom ut på Steam i 2015 og endelig ble sluppet på konsoller denne måneden takket være WayForward. Spillet er laget som en slags hyllest til gamle Sinclair-spill ala Dizzy og Slightly Magic. Det er en actionplatformer pluss et point and click-spill, minus klikkinga. Spillet går ut på å løse puzzles ved å finne gjenstander og bruke dem på riktig sted, evt kombinere dem. Det har et Symphony of the Night-style kart, en del stilige bosskamper og et enkelt exp-system.

Spillet har som forventet flott detaljert pixelkunst og chiptune-musikk. Og i likhet med andre Spectrum-spill har det litt for store sprites, litt obskure puzzles, annethvert rom har fiender som flyr i Medusa Head-mønster, og du bare tar sinnssykt mye skade hele tida siden Belle er for stor til å unnvike ting effektivt. Men det er ikke vanskelig, du har mye HP og fiender dropper hjerter ganske ofte. Etterhvert når du blir level MAX og har dobbelthopping er det ikke mye som er et problem lenger.

Spillet skal visst være ganske kort, men det er billig, bare 148 kroner som fullpris på PSN. Koselig liten greie.
 
The Mummy Demastered coppa jeg ihvertfall sporenstreks i dag. Det er ikke så mye en homage til filmen fra tidligere i år, men ræva lisenserte spill fra 80 og 90-tallet. Nå veit ikke jeg mer om denne filmen enn at Tom Cruise er med og at det er den første i en serie, men alt dette driter spillet i. Det er istedet Castlevania hvor man er en generisk grunt som skyter fladdermøsser og skellingtons med maskingevær. Fra tid til annen dukker ei dame jeg vil tippe er mumien opp og lager bosser.
Alt i alt gir det awesome frihetsfølelse, men så dør man. Da blir man om til en zomble/mumings og det suger. Det suger fordi man da må starte med en ny grunt fra nærmeste savepoint og så ta ut zomblen for å få tilbake alt utstyret han fant. Disse har ikke alt livet eller greiene fra sist, men det føles som en dårlig unskyldning for å ape Dark Souls. Har dog ikke vært kjempeproblem de ganga det har skjedd.
Grafikken viser at WF fortsatt kan sine pixeler og musikken eier.
Uansett eier dette alt i alt og jeg vil vite hvorfor og hvordan Wayforward fikk mekke denne greia.

 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Første time av Horizon: Zero Dawn (kjøpt på salg såklart).

- GRÆFFIXA! Jeg venta med å spille dette til jeg hadde 4KTV, virker som det var verdt det.
- Slåssinga føles skikkelig bra
- Protagonisten er for en gangs skyld ikke et smøggt rævhåll som drar vitser hele tida
- På objektiv-skjermen kan du se distansen til nærmeste quest!!
 
Ble ferdig med Mass Effect Andromeda igår etter en pause på 4/5 måneder..... Er stor fan av de 3 andre ME spillene, og i motsetning til til mange andre så liker jeg spillet ganske godt... Jeg vil kategorisere det bak 2 og 3, men før 1(2'eren er min favoritt).... Det er helt klart at det var lagt opp til dlc/fortsettelse etter at du tok siste bossen, så jeg synes det er synd det ble "kansellert".... Likte søsken elementet også veldig godt, selv det kunne vært mer involverende.... Kommer etterhvert til å kjøre flere playthroughs, men det havner langt nede på lista...

Og så ser det pent ut i 4k på ps4 pro :p

 

Terje

mostly harmless
Pløyde nylig gjennom trilogien og har lyst til å spille Andromeda også. Jeg har hørt fra flere at det er langtfra så galt som folk skal ha det til. Særlig alt det tullet om dårlige animasjoner her og der, under gjennomspillingen av de tre første så var det jaggu nok av wonky animasjon å ta av der også. Folk glitcher rundt og har øyekontakt med feil person i samtaler og det som verre er. Who cares? Men jeg blir nok å vente til det er på tilbud.
 
ja, de har patch'a spillet en god del, så de fleste game breaking bugs skal være fiksa, samt gjort noen quality of life endringer... Character createren er fortsatt søppel, men det er ikke noe stort problem for min del(det var jo noe av det folk hylte høyest om)....Vil påstå at dersom man liker Mass Effect 1-3, så liker man andromeda.... Med mindre man er kjempeforelska i Shepard og likte spillet utelukkende pga hun/han...

Jeg synes kampsystemet er det beste i serien, det er det peneste spillet i serien, historien er grei nok, men squadmatene er endel bedre i ME 1-3(men der hadde man jo også 3 spill å utvilke de på)....
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Coopa Heavy Rain/Beyond two souls billig til ps4 og har begynt på press x to jason Heavy Rain fikk aldri med meg dette spillet interaktiv krimroman når det kom ut. Foresten han der privat detektiven ligner på Harvey Weinstein
 
Praise the Yods Ulukai, Outcast - Second Contact er endelig ute. Orginalen fra 99 er ett av mine favorittspill noen sinne og dette er da en ren remake. De har bygd opp hele spillet fra bunnen av i Unreal og det betyr såklart ingen fler voxeler. Grafikken er ikke særlig fancy, men helt funksjonell. Lyden er ny, mens alt stemmeskuespill og musikk er tatt fra orginalen. Det funker greit, men stemmene er til tider litt dårlig mixa. Det merkes at dette har hatt ett ekstremt lavt budsjett. Særlig den nye introfilmen er ufattelig ræva. Der orginalen var full CG er det nå bare statiske bilder med røv animasjon. Vil tro folk som aldri testa orginalen vil stusse over dette, men prisen for å mekke åtte minutter med ny CG er forståelig at de droppa.
Ihvertfall er gameplayet stort sett det samme og skytinga fortsatt rimlig shabby. Nytt er at Slade nå går på huk istedetfor å legge seg ned. Hjelper når man skal snike.

Ihvertfall er settinga at vitenskapsfolk har åpna en rift til en annen dimensjon. Denne er iferd med å utslette jorda så da må Cutter Slade og tre forskere steppe inn og redde dagen.
Desverre går alt galt og Slade våkner opp i en landsby med merkelige aliens kalt talaner. De kaller ham for Ulukai og han er deres personlige Jesus. Så setter han ut på ett episk eventyr for å redde ikke bare jorda, men og talanene fra diverse slemminger.

Så ja, dette er en av tidenes beste Zelda-ishe greier og jeg elsker det til tross for lav kvalitet. Det er og litt bugs her og der, men eh. Eier at jeg kan spille en fullt fungerende versjon av Outcast i 2017!
Finnes forøvrig til Bone og PS4 også.

 
Sist redigert:

imported_Dash

Lurking since 2006
Brutal Doom.

En fyr har modda det orginale doom spillet fra 1995 i ca 8 år nå. Har hørt litt om det her og der og i og med at han akkurat slapp en ny patch tenkte jeg å gi det en sjangs.

Er det mulig.. Ble tatt på sengen av hvor morsomt et spill kan bli av å først oppgradere alle sider så det kjører som et vanlig FPS. Har man kommet langt med de elendige kontrollene fra 95 og har de i ryggmargen er det en vanvittig frihetsfølelse å ha mouse look. Deretter har man så vanskelige intense kamper at svetten renner og man flekker tenner mens man spiller. (Spiller på vanskelighetsgraden før Nightmare. På nightmare respawner fiendene etter 20 sekunder. Det blir faktisk litt FOR hardcore.) Til sist blir all den intense oppmerksomheten belønnet med fargerike blodige eksplosjoner. Jeg har aldri hatt hår på brystet. Men nå ser jeg ut som en apekatt.

10/10