Hva spiller du for tiden?

Herlig oppdrag ja. Et tips til å ta ut hele camps er å putte litt gift i vinen deres eller tømme en flaske med bane i gryta på nattestid. Venta til ca 12 på dagen og fant alle døde utenom en fortvila kar som ropte og tok beina fatt når han så meg. Jaga han selvfølgelig ned og det var flaks, fordi det var jo bandittlederen.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nei, for da spilte jeg bare litt her og der. Har også begynt på spillet et par ganger i mellomtida, men dette er første gangen på 11 år at jeg spiller gjennom hele greia og gjør alle sidequests.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Mafia 3 eller Rise of the Tomb Raider? Begge er på salg i PSStore. Frykter kanskje det blir litt mye pil og buings, da jeg har investert nærmere 60 timer i Horizon de siste to månedene.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Så konklusjonen er kanskje å bare drite i begge.

Mens vi er inne på temaet: Er det noen som har noen gode søkemotorer å anbefale for Xbox-butikken? Psprices.com fungerer gulle godt for Playstation, men har ikke funnet noe tilsvarende for Xbox. Ser PSPrices har menyvalg for Nintendo og Xbox, men de fungerer ikke.
 

demake

Seksuelt godteri
Spiller Bayonetta på Switch, siden jeg aldri plukka det opp da det kom. Hørt mye bra om spillen, og alle ryktene viste seg å være sanne. Gleder meg til å starte på B2 så kroppen er klar til B3 kommer.
Starta på Bayonetta 2 da. Det er så grenseløst teit, og jeg elsker hvert sekund. Har glemt hvor gøy hakk og slæsj kan være.
 
Enig i at Mafian 3 er ensformig til tider, men all den tid sniking og skyting tilfredstilte meg konstant var ikke det no stress. Det varierte DLCet hjalp også.
 
Hva har de gjort med Secret of Mana?
Var allerede klar over at grafikken skulle være stygg 3D som kunne vært fra ett mobilspill.
Men sånn ellers er spillet akkurat det samme med den kriseræva menyen jeg husker Thinaran ræga over helt siden Tortilla Godzilla dagene.
Alt annet er i det minste det samme også så Randi detter ned en foss, alle hater ham og så dreper han en diger kneler under bakken.
Liker ikke detta her ass, men stemmeskuespillet virker ok. Ikke at kjeftene til folk beveger seg når de prater for sånn teknologi finnes ikke i 1993. Vent, det er 2018 og kjeftene til folka beveger seg enda ikke, bare at det nå er HD-3D-Fancy modeller. Som sagt tror jeg dette egentlig starta til mobil.
Musikken er i det minste den samme som på SNES. Eller du kan sette på en forferdelig ny versjon.

Alt i alt er dette en relativt ok revisjon av spillet. Eller du kan fyre opp orginalen på en emulator og ikke betale masse penger på unødvendig og fælt dill.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg husker da Dragon Quest Builders ble annonsert til Switch, mer spesifikt da jeg skjønte at det var snakk om en port av det første spillet jeg allerede hadde spilt ganske grundig på PS4 istedenfor en oppfølger, og tenkte at "åh, det var jo skuffende. Blir ikke å skaffe."

Eeeeeeh. Vel, jo. Det er nesten verre denne gangen, jeg kjenner mange flere av triksene og blir helt hekta på å stæsje opp basene mine. Har også lagt en del timer i Terra Incognita, den frie byggemodusen som har en helt sykt avhengighetsskapende design; for hvert hovedbrett du klarer i spillet, låser du opp en ny portal til en ny øy, som er en miniutgave av det brettet du har fullført med alt av råmaterialer, ekstrabonuser og sånt som kan høstes inn. Driver og bygger på et lite, råttent fort og det ser komplett jalla ut men du og dæven så masse fancy skvip jeg har døtta inn i det. Helt krise vettu.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Har begynt på Beyond: Two Souls også kjent Ellen Page og Willelm Dafoe spillet dette minner en del om tv serien Pretender fra 90 tallet. Man spiller som Ellen Page som kan kontrollere ett spøkelse/tvilling sjel. Historien hopper fram og tilbake mellom nåtid og fortid. Man ser hvordan hun utviklet evne sine ble forsket på, rekruttert av og trent av CIA (en spillbar 80-talls treningmontasje) Jeg begynner og få sansen for David Cage spill ser at Farenheit er på Playstation Store er det verdt og plukke opp.
 
Har alltid lurt på det der. Hvor mye Willelm Dafoe er Willelm Dafoe i dette? Om han ikke spør unger om de vil møte Satan er det ikke nok.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Watch Dogs 2 var på salg på PSStore, så hvorfor ikke.

Har bare spilt noen timer, men kan allerede si at det er en betydelig oppgradering fra originalen som hadde mange morsomme konsepter, men som ble dumma ned med både tonale problemer en grå og kjedelig verden.

Nå er det mer humor, mer farger (Både i setting og karakterer), alt som har med hacking å gjøre er finpussa.

Spiller i likhet med Horizon dette på en ny 4K-tv, og selv om det ikke er en PS4 Pro, så ser det veldig bra ut. Hadde inntil nylig en 8-9 år gammel Samsung 1080p LED-tv. I alt konsolljaget, så er muligens viktigheten av en bra TV blitt underkommunisert.
 

imported_Dash

Lurking since 2006
Celeste

Kjøpte dette fordi skolen går til helvete og hva faen er bedre å gjøre da enn å spille mer spill. Og så fikk det 10/10 på IGN. Er det så bra eller er det bare en pro indie biased ass som sitter å annmelder?

Først får man forventningen at dette er en Super Meat Boy klone, dø hundre tusen ganger til du dør på ordentlig. Og ja. Her dør du. Du har en døds-teller som forteller hvor mange ganger du har dødd i gjennom spillets gang. Og her blir tallet tresifret. Firesifret. Femsifret. Og så kanskje.. KANSKJE.. du klarer det. Eller så blir tallet sekssifret. Eller så overdriver jeg. Kontrollen er vanvittig tight, man respawner med en gang så å dø føles ikke som allhverdens. Savner litt replay muligheten fra Super Meat Boy, hadde vært interessant å se. Men ser at en slik del hadde ødelagt for følelsen av progresjon man får.

For.. Først forventet jeg å bare hoppe og sprette meg videre til neste utfordring. Men mellom brettene er det folk som prater. Slutt å prat jeg skal spille, tenkte jeg først. Men er man litt emosjonelt bevegelig så ser man raskt at dette er jo en veldig engasjerende og rørende (og gjennomtenkt) historie som utspiller seg. Og jeg tror det er Det som gjorde at Celeste fikk så høy score. Det er en historie om en jente som ja.. er i en veldig gjenkjennelig menneskelig situasjon. Man får inblikk i en dypt personlig historie. Jeg ble like engasjert som når jeg spilte Ninja Gaiden til NES som barn og så på de vanvittig kule cutscenene der. Spillet viste meg at dataspill faktisk kan lære meg noe om livet. Og det er ikke noen liten øyeåpner. Utvikleren får til en balanse her som man ikke ser ofte i spill. Utfordringene er veldig harde, men hver gang man så vidt klarer å krype seg til neste nivå får man høre mer om hva som egentlig foregår. Og det føles verdt det.

9.5/10
 
Sist redigert:
Jeg har det mest gøy når jeg rir rundt og utforsker på egenhånd.
Jeg skulle til å si, «Assassin’s Creeds triumf og bane», men så kom jeg på at dette er GTA-sjangerens triumf og bane, og at AssCreed bare har videreført Rockstars ræva manus-tradisjon og tatt den til nye høyder.

Jeg er interessert i ACO fordi, EGYPT, men serien har ikke vært verdt tida mi siden originalspillet, så jeg er brent av skade. Du kan kanskje si jeg tar ubisofferrollen her, men etter II, III, PSP, Liberation og Syndicate føler jeg at jeg har gitt dem en fair tjangs. Det får være grenser.
 

demake

Seksuelt godteri
Det derre asscreed sabeltann spillen var ganske ålreit faktisk, men jeg har aldri lyst å røre noe spill i den serien igjen.
 
Synd for det er det absolutt beste. Senere denne måneden kommer neste DLC hvor Bayek reiser til Thebes. Der fighter han mumiene til diverse faraoer og kjempeskorpioner. Æ gler mæ.

Noe dere ihvertfall bør spille er Into the Breach. Hva om folka bak FTL laga no veldig nært Advance Wars og Front Mission? Da får man dette og det blir muligens min spille for måneden. Ræger dog siden det er forbanna vanskelig på easy.