Hva spiller du for tiden?

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg har spilt Conker: Live and Reloaded, men da jeg kom til der man skal slåss med en okse (ca. 2 1/2 time ut i spillet) ble jeg bare grundig lei prompelyder, bæsj som klasker i bakken og rennende dritt. Jeg forstår at noen synes lytehumor er hysterisk festelig, men må det være dritt overalt? Må det være spygrønne og skittenbrune nyanser hvorenn man snur seg? Spillet er nok også litt for vanskelig for meg, så det hadde nok sagt stopp før eller siden likevel.
 
Double S.T.E.A.L. The Second Clash AKA Wreckless 2 (Xbox)

Likte ikke orginalen så altfor godt, men måtte teste oppfølgeren for å se om de har gjort noen forbedringer og lært av sine feil. Wreckless hadde ekstremt god grafikk da det kom ut, og oppfølgeren er også helt utrolig bra. Ingame grafikken er ikke så mye å skrive hjem om egentlig, men bare vent til du ser replay'ene. Det overgår alt jeg har sett. Må rett og slett sees! Gleder meg virkelig til å se hva utviklerene kan klare å få til på Xbox 360.
Men ellers er det meste negativt, slik som i orginalen. Oppdragene er mer frustrerende enn morsomme, på grunn av vanskelighetsgraden. Det eneste nye i denne oppfølgeren er at det er såkalte minigames rundt om kring i byen. Disse kan aktiveres ved å kjøre i cruise modus. Alt i alt skuffende.

Spiller også Psychonauts og Still Life. Anbefaler virkelig begge to!
 
I ferien har det egentlig gått mye i håndholdt spilling. Det har gått i PSP, DS og GBA-spill - for det meste de to sistnevnte plattformene. Den siste uka har jeg tatt fram Pokémon Leaf Green igjen som jeg holder på å gå gjennom, samt trene og fange Pokémon. Utrolig hvor fengende det er enda jeg har spilt gjennom Pokémon Yellow og Pokémon Sapphire (sistnevnte driver jeg fortsatt å trener opp Pokémon på).

Det har også blitt mye FIFA Football 2005 i sommer, og vel ... det blir litt Killer 7 iblant, men det er mulig det blir for sært til at jeg kommer meg gjennom det. Jeg får se. Det er interessant, men kanskje ikke helt etter min smak.
 
I sommer har jeg spilt MYE Advance Wars DS. Spillet er helt klart det beste på DSen. Jeg elsker spillet!
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Har såvidt begynt på Batman Begins (XBox). Spilte igjennom ca. 80 prosent av spillet på PS2, så nå gleder jeg meg til å gjøre meg ferdig med det. Morsomt, men veldig lett å spille igjennom den første delen en gang til, så jeg lurer på om jeg må velge den høyeste vanskelighetsgraden.

I motsetning til hva f.eks. Gamespot og IGN mener, synes jeg Batman Begins er flere ganger mer underholdende enn Conker: Live and Reloaded er (hvis vi ser bort i fra sjangerforskjellene og bare tenker underholdningsverdi).
 
Spiller for tiden Final Fantasy X-2. Egentlig ganske gøy, men hadde det ikke vært for den j*ævla fjortis faktoren til Yuna, Rikku og Paine, hadde dette vært et utrolig bra spill.
 
Spiller akkurat no: Devil May Cry2 og 3
Og Guild Wars.







Ps.Til den som spiller Shadow Hearts:Covenant......har komt til siste boss.
men drit i det....har neo amon kan vi få fleire då eller var det den siste og kordan i alle dager greier vi Dogshrine???
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nå har endelig jeg begynte å spille FFX-2 også. Har spilt det i en time, og hittentil har det vært ganske kjedelig. Ikke at det sier så mye, for slik har det vært med de fleste FF-spillene. Men nå får vi se da, om dette spillet er så sugent som folk skal ha det til.
 
Det er ikke så sugent som folk skal ha det til. Det er bare masse fanboys som skriker ut at et spill er det dårligste i verden, hvis det er en skuffende etterfølger. Det er absolutt ikke så bra som andre FF-spill, men fortsatt gøyalt.
 
Spiller for tiden:

Far Cry Instincts (Demo, Xbox)

Dette er et spill jeg har sett fram til lenge, så av den grunn måtte jeg skaffe demoen for å se hvordan det var. Demoen er forholdsvis kort, og innholder 2 baner. Jeg ble ferdig på en liten halvtime, selv om jeg utforsket øyene litt. Man har 3 våpener til rådighet(kniv/batang, pistol, maskingevær + granater), og man kan kjøre jeep. Grafikken var ganske pen, og loadetidene korte. Gleder meg til å teste dette i multiplayer/online. Eneste negative jeg kommer på er at AI'en var skuffende. Den holder ikke mål nå i disse dager. Nå vet jeg ikke hvor gammel denne builden er, men håper AI'en får en stor overhaling før lansering.

Star Wars: Knights of the Old Republic II, the Sith Lords (Xbox)

Det orginale KotOR er det beste rollespillet jeg har prøvd, og det var nettopp dette som fikk meg til å få øynene opp for rollespillsjangeren. Derfor er det litt rart at jeg ikke har skaffet meg oppfølgeren før nå, for det var sannelig på tide. Grafikken er rimelig utdatert nå, men gameplayet er digg til tusen. Har spilt i 8 timer, og storkoser meg. Historien virker ikke helt på høyde med forgjengeren, men absolutt engasjerende likevel. Har valgt å følge "the light side" denne gangen, men skal gå dark så snart jeg blir ferdig som god.
 
Spiller: Dynasty Warriors 5 såklart!!!! + World Of Warcraft og
Rollercoaster tycoon 3
Spiller Final Fantasy X2 litt og men jeg sitter fast på en bane der du skal velge et slags hull du skall hoppe i, det er omtrent 50%i spillet :(

Men dynasty warriors 5 slår ALT!

Noen som har en idê på hva mitt neste spill bør være?
 
Har netopp reanskaffet meg PS2, og i den anledning låner jeg massevis av spill. Så nå spiller jeg Project Zero og Silent Hill 2, og når det blir for skummelt hopper jeg over til GTA: SA eller Devil May Cry 3.
Låner noen andre spill også, men de har jeg enten spilt igjennom allerede, eller er etterfølgere av de jeg spiller nå.

Deilig å ha PS2 igjen. ^_^
 
holder på med ninja gaiden til xbox.
liksom lagt det litt på hylla etter at jeg nok en gang møtte den feite kjøttklumpen med de svingende armene nede i undergrunnen..syns han var kjedelig nok den første gangen! >_<
 
Iogmed at jeg fremdeles venter på 24-boksen jeg bestilte for hundre uker siden, måtte jeg finne noe å sette tenna i. Spilte nylig Mercenaries på XBox, men kjipingen klikka og jeg hadde ikke lagra spillet på ei stund, så jeg ga opp. Synd, er nemlig ganske tøft spill. Runda også nylig Paper Mario på GC, så der er det ikke så mye moro å hente. Tekken 5 har jeg funnet merkelig lite fengende, så PS2en har hatt rollen som hybelkanin en stund nå. Dette endret seg derimot da brodern for første gang begynte å spille FF7. Han var faktisk overraskende god (i den grad man kan bli god i et spill som hovedsakelig består av å levle opp), og jeg måtte derfor bevise engang for alle hvem som er FF-kongen her i huset. Eh.. meg altså. Derfor starta jeg nettopp på FF7 igjen. Ganske greit. La nettopp fra meg åttern av ulike grunner, så jeg ville gjøre nok et forsøk på å runde et FF spill.
 

oma

Village Drunk
jeg spiller for tiden det awsomme spillet tekken 5, øver til nm :D

ellers spiller jeg freedom fighters når jeg finner tid til det :p kjempe gøy, liker veldig godt storyen grafikken og gameplayet, veldig bra spill syns jeg :p