Hva var ditt første FF-spill?

Ditt først FF

  • FF I

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF II

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF III

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF IV

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF V

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF VI

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF VII

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF VIII

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF IX

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF X

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF X-2

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF XI

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF T

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF TA

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#21
Mitt første spill var Final Fantasy VII.
Jeg har prøvd andre men det er garantert det beste.
Det er synd at jeg ikke har PS2, for jeg har jævlig lyst til å prøve de nye, har bare FF7 til PC og FF: Tactics Advance til Gameboy Advance
 
#22
Opprinnelig skrevet av Rambi@04.04.2004, 10.20
Final Fantasy  IX, mitt favoritt FF spill.

Edit: Creds til meg, sisamez?
Endelig fått bort grafikkinteressen? Husker at du elsket FFX...

uanskvett... creds til deg ;)

FØRSTE: FFIX
BESTE: FFIX

ANDRE: FFX
NEST BESTE: FFVII

TREDJE: FFVII
TREDJ BESTE: FFX

jeg tar ikke med flere spill nå, men jeg har spilt et stykke i FFVIII, FFV, FFIV og FFX-2. Liker foreløpig VIII, IV og V bedre enn X, men X-2 faller på en klar sisteplass.
 
#23
Første jeg fikk og spilte var ffIX.

Digger det spillet.
Satt hjemme hos sisa og spilte det mange kvelder.
*mimrer* :rolleyes:
 
#24
første jeg testa var som mange andre FFVII og det er det spillet som står mitt hjerte nærest <3 FFXI var det andre spillet jeg prøvde, og det har andreplassen. ffx og x-2 liker jeg ikke no særlig. fikk ikke skikkelig ff stemning av dem :yawn:
første gang jeg spilte FFVII lånte jeg det av en kompis, spilte i fra ca kl ti på kvelden til ti dagen etter, da fant jeg ut at jeg måtte ned til butikken og skaffe meg et memorycard :rolleyes:
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#25
Opprinnelig skrevet av Hyulvinji@04.04.2004, 00.42
Jeg kjøpte, fikk spillet, satte det i maskina og ble skuffet... Ga det en sjanse til, og nå er det et av mine topp favoritt-spill uansett sjanger.
Kjenner igjen den der. Likte ikke spillet noe særlig godt selv den første gangen. Det var bare så rart. Helt ulikt alt annet jeg hadde spilt før. Startet på nytt dagen etter og vi vet jo hvordan det har gått.

For de som enda ikke har skjønt det:

Første spill: FFVII
Beste spill: FFVII

Liker de fleste andre FF-spillene jeg har prøvd meget godt, og noen ligger ganske nære FFVII, men som sagt, det er dette med førstegangsopplevelsen. Den skaper følelser, og disse er det nesten umulig å overgå.
 
#26
Final Fantasy VII var det første jeg spillte!
Det var da før jeg hadde fått meg memory card, så jeg spillte det om og om igjen helt fra starten hver gang! Jeg ble seriøst aldri lei!
FFVII er fortsatt favoritten min!

Når det gjelder FFX-2, det er jo ikke ett dårlig spill, men det havner langt ned på lista over FF favorittene mine...
Men jeg liker spillet fordet!
 
#27
Mitt første Final Fantasy spill var FFVII. Jeg trengte ikke å prøve det to ganger, var hektet fra starten av. Husker det som om det var i går. Det var en kamerat av meg som kom ned på fotballbanen og sa han hadde kjøpt et nytt spill på Lefdal. Jeg synes konseptet hørtes spennende ut, og etter litt overtalelse dro vi opp til han og prøvde det. Han hadde nemlig prøvd å komme seg forbi første boss flere ganger uten hell (!!). Vi fyrte opp Playstationen og kom oss hurtig til første boss. Vi fant ut at han ikke hadde lest tektsten hvor det står at du ikke må angripe når bossen har halen oppe, og da var jo bossen plutselig en smal sak. Etter det har jeg vært hekta.

Mitt første: FFVII

Min favoritt: FFVII
 
#30
Jeg ble dessverre ikke kjent med FF-serien før Final Fantasy Tactics Advance, da jeg ikke likte RPGer på NESen og SNESens tid. I ettertid har jeg kjøpt Final Fantasy Crystal Chronicles, som nå er min favoritt, og Final Fantasy I til NES, som jeg enda ikke har prøvd, da den sonefrie NESen min nekter å fungere.
 
#31
Jeg er FFVII zealot stort større trenger jeg ikke si.... Bortsett fra takk til storebror som kjøpte det til meg da:D
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#32
Min favoritt er FFIX. Enkelt og greit pga. det er det minst realistiske av FF-spillene, og derfor tiltaler meg meget. Jeg husker jeg prøvde det hos en venn av meg, men fikk bare spillt fram til der Tantalus flykter fra byen man er i ved spillets start, men det var nok til å få meg hektet.
 
#33
Spillet som først fikk med interessert i rollespill var Chrono Trigger på snes-emulator for endel år siden. Så fikk jeg FFVII til pc i 98\99 og ble helt hekta, og det er også min favoritt.
 
#34
FF8 hvar det første jeg spilte selv, mens det første jeg så på at noen spilte var FF7
 
#35
Jeg husker jeg så på når Lakitu/Fleksnes spilte FFVIII,og mente det var et alt for vanskelig spill for meg å begynne på.
Så kom FFIX, og jeg ble hekta. Falt for alle karakterene, og stor koste meg meg spillet. Kjøpte soundtracket som jeg likte å høre på. Så viste Lakitu meg bilder av FFX og da sa jeg : "Aldri i verden om jeg kommer til å spille det. De er ikke så søt som figurene på FFIX".
Han kjøpte den og, og lo rått da jeg ble enda mer hekta på FFX enn FFIX, gjett om jeg ble erta.
Sånn er det med jenter, vi er litt rare av og til.................
 
#36
Også jeg hadde Final Fantasy VII som min første opplevelse med FF. Jeg husker fremdeles hvor ekstremt hektet jeg ble. Jeg hadde aldri tidligere spilt et RPG, eller et annet spill med en så sterk historie, og jeg ble totalt revet med. Jeg løp hjem fra skolen for å spille mest mulig, og jeg drømte ikke om annet enn Final Fantasy VII i et par måneder.

Og ja, Final Fantasy VII er fremdeles mitt desiderte favorittspill.
 
#38
det første jeg spilte var FF-X, men har solgt den nå da....artig spill, har mange gode timer med det!! :king:
 
#39
Mitt første var FFIV til NES eller SNES (husker ikke). Men jeg husker at jeg fikk et tips om at hvis jeg sov fikk jeg fullt HP og MP. Det jeg gjorde var å ligge i en seng og ventet på at fyren skulle sovne. Tror jeg satt og ventet i 2 timer en gang. Jeg kunne jo ikke engelsk, for jeg skulle jo snakke med en fyr og betale for å sove:rulleøyne: Fullførte aldri spillet da, men jeg kjøpte den nye versjonen til PSX da den kom ut.
Det beste FF-spillet er uten tvil det andre FF-spillet jeg fikk, FFVII.
 
#40
jeg stemte VII fordi det var det jeg virkelig spilte. Husker nå at jeg spilte 1'ern på emulator et par år før, men det var bare såvidt hos en kamerat.