Har et lite forslag til Luigi's Mansion II (eller Mario's Mansion): «Nunchuk style analog unit» brukes til å styre Luigi, mens den «vanlige» kontrollen brukes til å styre støvsugeren/lommelykten. Lommelykten skrus av og på ved å trykke på en knapp (kanskje en av de som sitter på delen der analog-spaken sitter), mens «B» brukes til å støvsuge (man holder knappen inne). Ved å trykke «A» kan man skyte ut is, flammer og hva man måtte ønske å blås ut. Hva man skyter ut velges via «d-paden». Det er jo en rekke andre knapper som også kan tas i bruk, og som sikkert kan legge til flere funksjoner, men for øyeblikket har jeg ikke tenkt så langt. Men ... Hva med co-op? Hva med at to stykker kan styre hver sin karakter - en er Mario og en er Luigi? Det kunne blitt interessant. Kanskje måtte man samarbeidet ekstra ved ulike bosser/fiender. Ikke nødvendigvis nyskapende i forhold til Revolutions muligheter, men det blir en god forbedring fra Luigi's Mansion (GameCube). Noe annet jeg kunne sett for meg, er en slags multiplayer - kanskje noen kan være spøkelser, mens andre skal støvsuge dem, og man må som spøkelse prøve å unngå dette. Spøkelset kan f.eks. styres ved at man styrer kontrollen i den retningen man vil - enten man vil fly opp eller ned, eller kanskje gjennom veggen? For å gjøre det enkelt kan man gjøre det slik at man holder inne «A» eller «B» (når man er spøkelse) for å bevege fremover, også beveger man kontrollen opp, ned, til venstre eller til høyre for å bestemme retning. I tillegg kan spøkelsene kanskje ha evnen til å skremme Mario og Luigi (eventuelt andre karakterer som prøver å fange deg) for å gjøre det vanskeligere å bli tatt.
Ikke det at jeg var så overbegeistret for Luigi's Mansion (dog, det var moro en stund), men jeg synes det ville passet ganske så perfekt til Revolution.
Ellers håper jeg vi får se en del FPS-spill. Det er synd at DS-en ikke har sett flere FPS-spill, fordi mulighetene ligger der. Jeg håper Nintendo blir litt flinkere til å få flere utviklere til å lage FPS-spill på Revolution. Jeg tror det blir en viktig sjanger for Revolution også.
Jeg kunne også sett for meg en slags interaktiv film. Dvs. et slags lightgun-spill der du opplever å se en film, og under ulike deler av spillet/filmen må du skyte eller trykke kombinasjoner (al a Shenmue og Resident Evil 4 - husker ikke helt hva man kaller det). Litt enkelt forklart, men jeg synes det kunne vært artig med en interaktiv film der historien og handlingen er det vikigste, og det andre er mer muligheter til å være litt mer med enn når man ser en film. Dette kunne jo også gjøre at flere «non-gamers» kommer inn i spill-miljøet. Fattern synes faktisk det var litt artig med lightgun-spillet Time Crisis når han og jeg testa det en gang, og han er ikke direkte spill-interessert.