Hvilke spill vil du se på Revolution?

#1
Vi har endelig sett hvordan kontrollen blir, og hvordan den vil fungere. Nå er det kanskje på tide å diskutere og fundere på hva slags spill vi kan vente å se på konsollen. Hvilke spill ønsker du å se på den? Noen spesielle sjangere som ville fungert perfekt? Noen ideer til nye sjangere? Noen ideer til forbedringer av eksisterende sjangere/spill som vil forbedres ved bruk av Revolutions kontroll? Noen oppfølgere som ville vært perfekt med denne kontrollen?

Kom med ideer og ønsker til spill du gjerne vil se på Revolution.

Jeg har selv tenkt på en oppfølger jeg gjerne skulle sett på Revolution, og kommer med den «ideen» senere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Tjah... mitt umiddelbare svar må nok bli rollespillsjangeren. Drømmen min her er å få et rollespill fullstendig uten GUI, hvor du må ta fram sekken din for å se hva du har, magiboka når du skal bruke trolldom osv. En ting som ville vært sjef med Revolution ville jo vært om du faktisk måtte gjøre noen gester med hånda for å kaste magi, parere med sverdet og annet. Man kunne emulere forskjellige typer responser ved hjelp av håndbevegelser når man var i dialog med andre. Man kunne kjøpt seg maling og kost i spillet, og bruke Revolution-kontrollen til å dekorere spillverdenen med sine egne kunstverk. Skulle man blitt riktig ambisiøs kunne alt dette foregått i en online-verden hvor man kunne risikere å støte på naboen og motta en utfordring til duell. Dog skulle dette ikke være et MMORPG av noe slag, historien skulle stått sentralt men den skulle vært konstruert slik at flere faktorer (les: flere spillere) kunne ha innvirkning på den.
Tror det hadde fungert jævlig bra, håper noen lager noe slikt.
 
#3
Jeg vil se et nytt fps Star Wars spill. Hvor kontrolleren kan bli brukt som våpen og den joysticken brukes til styring. Spesielt fett om man kunne holde "fjernkontrollern" loddrett og svinge den rundt som et lyssverd.

Jeg vil se Black and White 2 på Revolution. Jeg tror det kan bli mye lettere å spille spillet på nå. Tror også det vil føles mye mer naturlig. Tror faktisk at han Molenuyxyux:)P) fyren vil ta i bruk denne nye kontrolleren fordi jeg husker et inteview med ham hvor han snakket om styring av spill på en ny måte.

Kommer med mer seinere.

Utenom dette. Jeg har ikke helt skjønt saken med denne kontrolleren. Er det som en mus til datan og kan bare bevege seg "oppå" skjermen? Eller kan du bevege den innover i ett 3D landskap?
Kan noen forklare meg hvordan den brukes?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4
Opprinnelig skrevet av Yetipants@17.09.2005, 00.06
(...) du må ta fram sekken din for å se hva du har, magiboka når du skal bruke trolldom osv.
Harry Potter! :D

Noen åpenbare er jo å snu kontrolleren sidelengs for å bruke den som ratt, holde den som en joystick for å kontrollere snuten på et fly ... gleder meg til Mario Tennis R.
 
#5
Det jeg gleder meg mest er vel Mario. Grunnen til det er fordi spillet mest sannsynlig kommer til å virkelig demonstrere hva man kan gjøre med den nye kontrolleren på en gjennomført måte. Akkurat slik som Mario 64 gjorde i sin tid.

Metroid og andre FPS-spill kommer garantert til å herske. Kontrolleren må jo være perfekt for denne typen spill. Jeg ser for meg at det tilogmed blir bedre enn med tastatur og mus - hva er vel lettere enn å peke på det man skal skyte?

Survival horror er nok en sjanger som kommer til å blomstre på Revolution. Jeg ser for meg at man kan styre lommelykta med kontrolleren og gå inn i en battle-modus i førstepersonsynsvinkel for så å sikte med pistolen, kutte med kniven etc.

Jeg gleder meg også til Zelda, men det er mer fordi Zelda er favorittspillserien min.

En annen ting er at man styrer spillet mer direkte enn dagens kontrollere. Det samme gjelder forøvrig NDS ...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Enda en idé: Feel the Magic: Dildo Sex! Bruk Revo-stikka til å tilfredsstille dama di. Og i spillet også!
 
#7
Har et lite forslag til Luigi's Mansion II (eller Mario's Mansion): «Nunchuk style analog unit» brukes til å styre Luigi, mens den «vanlige» kontrollen brukes til å styre støvsugeren/lommelykten. Lommelykten skrus av og på ved å trykke på en knapp (kanskje en av de som sitter på delen der analog-spaken sitter), mens «B» brukes til å støvsuge (man holder knappen inne). Ved å trykke «A» kan man skyte ut is, flammer og hva man måtte ønske å blås ut. Hva man skyter ut velges via «d-paden». Det er jo en rekke andre knapper som også kan tas i bruk, og som sikkert kan legge til flere funksjoner, men for øyeblikket har jeg ikke tenkt så langt. Men ... Hva med co-op? Hva med at to stykker kan styre hver sin karakter - en er Mario og en er Luigi? Det kunne blitt interessant. Kanskje måtte man samarbeidet ekstra ved ulike bosser/fiender. Ikke nødvendigvis nyskapende i forhold til Revolutions muligheter, men det blir en god forbedring fra Luigi's Mansion (GameCube). Noe annet jeg kunne sett for meg, er en slags multiplayer - kanskje noen kan være spøkelser, mens andre skal støvsuge dem, og man må som spøkelse prøve å unngå dette. Spøkelset kan f.eks. styres ved at man styrer kontrollen i den retningen man vil - enten man vil fly opp eller ned, eller kanskje gjennom veggen? For å gjøre det enkelt kan man gjøre det slik at man holder inne «A» eller «B» (når man er spøkelse) for å bevege fremover, også beveger man kontrollen opp, ned, til venstre eller til høyre for å bestemme retning. I tillegg kan spøkelsene kanskje ha evnen til å skremme Mario og Luigi (eventuelt andre karakterer som prøver å fange deg) for å gjøre det vanskeligere å bli tatt.

Ikke det at jeg var så overbegeistret for Luigi's Mansion (dog, det var moro en stund), men jeg synes det ville passet ganske så perfekt til Revolution.

Ellers håper jeg vi får se en del FPS-spill. Det er synd at DS-en ikke har sett flere FPS-spill, fordi mulighetene ligger der. Jeg håper Nintendo blir litt flinkere til å få flere utviklere til å lage FPS-spill på Revolution. Jeg tror det blir en viktig sjanger for Revolution også.

Jeg kunne også sett for meg en slags interaktiv film. Dvs. et slags lightgun-spill der du opplever å se en film, og under ulike deler av spillet/filmen må du skyte eller trykke kombinasjoner (al a Shenmue og Resident Evil 4 - husker ikke helt hva man kaller det). Litt enkelt forklart, men jeg synes det kunne vært artig med en interaktiv film der historien og handlingen er det vikigste, og det andre er mer muligheter til å være litt mer med enn når man ser en film. Dette kunne jo også gjøre at flere «non-gamers» kommer inn i spill-miljøet. Fattern synes faktisk det var litt artig med lightgun-spillet Time Crisis når han og jeg testa det en gang, og han er ikke direkte spill-interessert.
 
#8
Et førstepersons point'n'click, i likhet med klassikeren Normality. Ja, dere hørte riktig. Førsteperson. Jeg vil nødig ha et halvt menneske dekke for halve skjermen når jeg skal plukke opp objekter, bryte/låse opp dører, knuse vinduer, dra for gardiner, skrive notater etc etc.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Ja faen, at ikke jeg tenkte på det! Normality er jo keiserlig den dag i dag.
Er nesten så jeg får lyst til å piratkopiere det og spille litt.
Bare nesten. <_<
 
#10
Opprinnelig skrevet av Alucard@17.09.2005, 00.13
Tror faktisk at han Molenuyxyux:)P) fyren vil ta i bruk denne nye kontrolleren fordi jeg husker et inteview med ham hvor han snakket om styring av spill på en ny måte.

261990​
Det stemmer. Til B&W1 så testa lionhead med en "hanske" som du kunne slå ditt creature med. Men de konkluderte med at det var ikke så kult som det hørtes ut som. Det var drit kjedelig å slå i lufta uten å møte motstand.
 
#12
Det er derfor jeg håper Ninty implenterer en skikkelig kraftig rumble feature som slår ut når det man «slår» med møter motstand i spillet.

Men jeg tviler litt ...
 
#13
Opprinnelig skrevet av Agahnim@17.09.2005, 13.20
Det er derfor jeg håper Ninty implenterer en skikkelig kraftig rumble feature som slår ut når det man «slår» med møter motstand i spillet.

Men jeg tviler litt ...
262060​
Tviler på at det blir bra uansett om det er rumbling eller ikke. Blir litt som eyetoy spillene. Suck mao.
 
#15
Black and White hadde eid. På PC kan spillet styres med musen alene, uten noen som helst form for Hud. Spillet passer rett og slett utmerket med musen alene, men jeg tror at med den ekstra dybden man får med Revolution-kontrollen vil man kunne videreutvikle dette konseptet ytterligere. Strategispill har egentlig aldri passet bedre på en konsoll.

Postal 3 kunne blitt... makabert.

En oppfølger til Killer7 ville gjort meg glad.
 
#16
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@17.09.2005, 17.01
Som allerede nevnt tidligere, så er det innebygd rumble-funksjon i kontrollen - hvor god den er, det vet jeg ikke.
262101​
Det visste jeg, men jeg håper at den er såpass kraftig at man faktisk møter motstand. Jeg husker jeg hadde en lyspistol til PSX, den hadde rekylfunksjon som føltes ganske ekte ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Opprinnelig skrevet av Agahnim+17.09.2005, 18.41-->
<!--QuoteBegin-Psycho Mantis
@17.09.2005, 17.01
Som allerede nevnt tidligere, så er det innebygd rumble-funksjon i kontrollen - hvor god den er, det vet jeg ikke.
262101​
Det visste jeg, men jeg håper at den er såpass kraftig at man faktisk møter motstand.
262119​
[/b]
Hmmm. For meg høres det litt risky ut. Hva om den blir så kraftig at noen kan skade seg? Eller at det blir vanskelig å spille uten å miste kontrollen? For at hånden din skal kunne møte motstand mot noe må det nesten være forankret på noen måte. Tror ikke dette kan oppfylles med Revolution-kontrollen, egentlig.
 
#18
Høres ut som det kan bli mange artige spill med denne nye kontrollen, men er selv litt skeptisk til hvordan de skal klare å gjennomføre zelda-spillene.. Nintendos president, Satoru Iwata, har jo selv sagt at det kommende zeldaspillet til gamecube er slutten på zeldaspillene slik vi kjenner dem i dag.

Tviler veldig på at metoden som vi så i teaseren kan komme til å fungere. Som nevnt av andre tiligere i dette inlegget, er det jo ikke mulig å skape motstand, så hva skjer når man slår inn i sin motstanders skjold?

Blir spennende å finne ut hvordan nintendo velger å bruke den nye kontrollen i de klassiske spillene.

Ellers tror jeg det ville fungere fint med alle spill som ellers bare har fungert ordentlig på pc, og da mener jeg også strategispill, ikke bare skytespill
 
#19
Opprinnelig skrevet av nahoy@22.09.2005, 19.01

Tviler veldig på at metoden som vi så i teaseren kan komme til å fungere. Som nevnt av andre tiligere i dette inlegget, er det jo ikke mulig å skape motstand, så hva skjer  når man slår inn i sin motstanders skjold?

263289​
Hva skjer om du treffer skjoldet i Wind Waker? Ingen verdens ting. Deretter er det vel bare å slå på ny igjen, er ikke som om sverdet låser seg fast eller noe. Ser ærlig talt ikke problemet om man ikke møter motstand med Rev-kontrollen. Man møter jo heller ikke motstand i Eye-toy, med en fiskekontroll, samba de amigo-stikkene osv. En helt balansert sammenligning er det jo heller ikke, da man med Rev-kontrollen sannsynligvis ikke trenger å gjøre særlige bevegelser med hånden.
 
#20
Opprinnelig skrevet av nahoy@22.09.2005, 19.01
Blir spennende å finne ut hvordan nintendo velger å bruke den nye kontrollen i de klassiske spillene.
263289​

Tipp kontrolleren 90 grader til venstre, og hva får du? :)
Nettop, mer NES super retro får du det ikke, gleder meg syyykt, jeg skal ha Revolution kun basert på kunnskapene mine om at jeg kan spille alle NES spill på den :tommelopp:

edit: Det er muligens en ting jeg savner med kontrolleren. Ikke for å være pirkete ellerno,m men jeg tror at analogspaken heller kunne vært trådløst koblet til hovedkontrolleren. På revo. spill med mye fekting og bevegelse tror jeg nettop denne ledningen som henger som ei kjetting mellom de to begrenser bevegelsesmulighetene.